kaameita synnytyskipuje kokeneilla myös kaameat kuukautiskivut?sku
Mietin tässä, että kun välillä lukee näistä, joilla "ei oikeestaan mitään sen kaameampia kipuja ollut synnytyksessä", niin onkohan ne sellaisia naisia, joilla ei myöskään koskaan ollut erityisen kivuliaita kuukautisia... Yhdellä ystävälläni kuukautiset eivät kuulema koskaan ole tuntunut juuri missään, ja kaikki hänelle sitten sanovatkin, että varmaan synnytyksestäkään ei mikään tunnettu kauhukertomus, jossa haluaa kuolla kipujen loppumisen toivossa, muotoudu.
Ootteko te _aivan järkyttäviä kipukokemuksia_ synnytyksessä kokeneet myös niitä, jotka teininä ja jopa vielä myöhemmälläkin iällä joutui itku silmässä kierimään lattialla kuukautiskipujen kourissa?
Kommentit (4)
mulla ei oo ikinä ollu kuukautiskipuja, en koskaan ymmärrä ku kaverit puhuu niistä ku ei tosiaan omaa kokemusta oo :D ei siis oo mitää oireita ku menkat on tulossa/on, välillä ärsyttävää jos alkaa yllättäen ku huomaan asian vast siin vaihees ku housut tulvii... toisilla sit kivut "varottaa". toisaalta hyvä näin, helpottaa elämää ku ei tarvii "muuten vaan" sairastella.
en tiiä vaikuttaako miten synnytykseen ku itellä ei lapsia vielä oo.
Mulla ei ole ollut ikinä kuukautiskipuja, mutta synnytyskipuja sitten senkin edestä. Supistukset muuttuivat heti aivan hirveiksi, ettei jalat pysyneet alla. Siinä sitten ensisynnyttäjänä kärsit niistä sen 20 h ja kun luulit ettei kivuliaammaksi voisi enää muuttua, niin pääset ponnistamaan kätilön sanoilla "ei tässä nyt mitään kivunlievitystä enää anneta, nyt auttaa vain ponnistaminen!".
Itse lukeudun juuri näihin, jolla kovat kuukautiskivut sekä kovat synnytyskivut.
Molemmat kauheita