Vierailija

ja onko teillä lapsia

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (12)

Vierailija

Kaikki on yhteisessä käytössä. Kliseisesti hän tienaa ja mä käytän.

Mies ei nimittäin halua maksella laskuja yms. pitää perheentaloudesta huolta, joten mä teen sen. Hoidan tulot, menot, laskut, säästöt ja sijoitukset jne.

On lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yhteistä kaikki rahat, laajat käyttöoikeudet molempien tileille ja sit pari yhteistä. On lapsia. Minä olen nykyään naisena enemmän tienaava. Ennen oli mies ja mistä tietää tulevasta.

Vierailija

Ollaan oltu aviossa kohta 40 vuotta. Aina meillä on ollut yhteiset rahat ja kaikki hankittu omaisuus on 50/50. Nykyään palkkaero on suuri puolisoni hyväksi. Avioliiton alkuaikoina taas omat tuloni olivat ruhtinaalliset opintolainalla kituuttavaan puolisoon nähden.

Yhteiset tilit on ollut aina ja laitettu kuukausittain sama säästösumma kummankin rahastoon.

Vierailija

Käytännössä mies maksaa kaiken koska hänen tulonsa ovat huomattavasti suuremmat kuin minulla. Meillä on yhteinen tili. 

Vierailija

Menot puoliksi. Kumpikaan ei asu tai syö sen vähempää sillä perusteella että asutaan yhdessä. 1 lapsi, kumpikin piti osan hoitovapaista.

Vierailija

Miehellä omistusasunto, missä asumme, juoksevat kulut about puoliksi, mutta eipä siitä sitten paljoa tulekaan. Alle 300€/kk asumiseen.

Vierailija

Käytännössä mies maksaa 4/5 meidän menoista. Mies tienaa huomattavasti enemmän kuin minä. Miehelle perheen elatus on kunniakysymys. Minä teen osa-aikatyötä, jotta aikaa jää enemmän kodille ja perheelle, sillä oma työ on stressaavaa, mutta haluan pitää yllä työkykyä ja että ei olla ihan täysin yksien tulojen varassa. Molemmat tyytyväisiä näin. 

Vierailija

Mies työttömänä, maksan isompaa osaa vuokrasta, koska hän ei enää saa asumistukea. Näin hänellekin jää rahaa käyttöön. Omat asumiskulut ovat kuitenkin pienentyneet hiukan ja mukavana lisänä mies tekee lähes kaikki kotityöt.

Vierailija

Kaikki maksetaan puoliksi, ei ole yhteisiä lapsia. Minulla on isommat tulot, mutta miehenkin tulot ovat niin suuret, että jää säästöön rahaa.
Jos toisella olisi niin pienet tulot, ettei niistä jäisi säästöön mitään, maksaisin kyllä isomman osuuden, jotta toisellekin jäisi ylimääräistä rahaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.