Vierailija

Mahtaneeko nykypäivänä enää alle 40-vuotiaissa olla sellaisia pariskuntia, joissa mies on kovapalkkainen huippuasiantuntija ja nainen kaupan kassa? Ennen vanhaan tämä oli normaalia, mutta ei taida olla nykyään. Akateemiset ja amisnaiset ovat niin eri ulottuvuuksissa, että eiväthän he edes kohtaa missään. Eikä se amisnainen varmaan ymmärrä akateemisen miehen maailmankuvaa.

• ylös 4
  • alas 19

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Noh, tuosta naisesta voi tulla vaikka pääministeri joten luokittelu on typerää.

• ylös 21
  • alas 5
Vierailija

Niin tuskin amis vaimo jaksaa pitkään sitoa akateemisen miehensä kengännauhoja ja katsella sen avuttomuutta. 

• ylös 6
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyl tämmösiäki pariskuntia on. Sillon se mies on todella valta-asemassa naisia kohtaan kun tienaa enemmän ja on muutenkin etuoikeutettu 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista koska kyseessä on taloudellinen pahoinpitely jos mies tiena reilusti enemmän kuin nainen.

Kumpikin elää saman elämäntason mukaan, niin sitten asia on hyvin. Jos mies on vähän vanhempi, niin hän voi jäädä vähän aikaisemmin eläkkeelle sijoitustensa turvin, tai sitten esim. voidaan muuttaa talveksi itse asumaan Espanjan sijoitusasuntoon. Siellä pärjää pienemmälläkin eläkkeellä ja mies voi osingoistaan vähän helpottaa vaimon tilannetta. Näinhän se normaalisti menee.

Vierailija

Jos akateeminen mies esimerkiksi hum. maisteri voi palkkakin olla suurinpiirtein sama.

Vierailija

Ei tällaisia pareja ole koskaan ollutkaan, eikä varsinkaan enää.

Sen jälkeen kuun suurten ikäluokkien työläisperheiden lapset (mm T. H) pääsivät hyvien arvosanojensa ansiosta ilmaiseen yliopistoon.

Fiksun ja kunnianhimoisen ei tarvitse olla kaupan kanssa, ainakaan kovin pitkään, ja varsinkin kun lähtee nuorisopolitiikkaan mukaan, niin siitä se ura urkenee, kuten on monesti nähty. 

Ja tämä on yksi niistä hienoista asioista Suomessa. Tosin nykyään moni nuori ei ymmärrä mikä lahja on mahdollisuus saada maksuttomat opinnot ja jättää tilanteen käyttämättä. Olin itse onnekas että minun ikäluokkani oli ikäänkuin opintoputkessa, valinnaisuuden tultua mukaan, pudokkaiden määrä on lisääntynyt.

Vierailija

Tämä kyseinen pääministeri sattuu olemaan valtiotieteiden maisteri niin persun ei kannata sotkea omia työ haaveita kaupan kassasta meidän upeaan pääministeriin.

Vierailija

Varmasti tällaisiakin pareja on. - Ja aika moni kaupan kassa voi olla koulutukseltaan maisteri. Ja tulevaisuudessa vielä useampi. Tulevaisuudessa yhä useammin myös toisinpäin.

Toisaalta aika moni nainen on mieluummin sinkkuna kuin ottaa kumppanikseen itseään huomattavasti vähempi tuloisen kumppanin. Ja vielä vähemmän on naisia, joiden kumppani olisi sekä huomattavasti pienempi tuloinen ja tämän lisäksi huomattavasti vähemmän käynyt kouluja. - Toki myös tällaisia pareja on.

Olen kuullut  sellaisenkin salaliittoteorian miksi nykyisin korkeakoulu ja yliopisto-opiskleu paikkoja on suunnilleen yhtä paljon kuin ikäluokassa potenttiaalisa hakijoita johtuu osaksi siitä, että näin taataan se, että vastaisuudessakin saatetaan löytää edes joku yksittäinen ala, jossa olisi mahd. mies enemmistä kun muutenhan on nähtävissä kehitys, että naiset ovat miehiä koulutetumpia.

Ja kauan aikaa on olut niin, että joistan töistä ilman erityistä koulutusta voi saada paremman tilipussin kuin koskaan jonkun toisen alan tohtori-opintojen jälkeen voi haaveilla saavansa. - Tähän tarjotaan sitten lääkkeeksi lisää koulutusta.

Vierailija

Voi hyvinkin olla, varsinkin jos on tavattu nuorena ennen kuin kumpikaan oli "mitään". Tunnen pari tällaista pariskuntaa.

Vierailija

Niin, meillä on toisinpäin. Vaimo on kovapalkkainen asiantuntija ja itse olen kaupan kassa.

Vierailija

Varmasti jos ovat vaikka kauppakorkealainen ja tradenomi. Ainakin parikymppinen voi hyvin olla kaupan kassa ja samalla viehättävä. Kaupalliset arvot ja ulkonäkökeskeisyys voivat yhdistää.

Vierailija

Noissa suhteissa akateeminen vain osoittaa oman huonon tasonsa jos alkaa amislaisen kanssa suhteeseen. Taso ei riittänyt pidemmälle.

Vierailija

Ollaan pikkasen vajaa 40-vuotiaita, ja meillä on kutakuinkin tuo yhdistelmä. Hyvin toimii, on toiminut jo 13v.

Vierailija

Kun itse elää sellaisessa suhteessa niin huvittaa aina nämä keskustelut. Ihmiset elää jossain 1800-luvulla jolloin aatelisto pariutui vain toisten aatelistojen kanssa ja köyhät keskenään :D Tai kuvitellaan että hyväpalkkainen akateeminen mies on aina joku naista alistava kpää joka pettää vaimoa nuorten tyttöjen kanssa ja duunarinainen ammattikoulun käynyt punatukkainen ylipainoinen lähihoitaja.

Vierailija

Onpa paljon mahtunut katkeroituneita kommentteja akateemisia ihmisiä kohtaan.

Jos joku on ollut k*sipää, niin eivät kaikki ole. Sama toistepäin.

Vierailija

Raha ja status ei ole kaikille tärkeitä. Itse olen korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen. Miehellä on ammattikoulututkinto ja tuo oman osuutensa talouteemme. Ei ole ollut meille koskaan mikään ongelma, vaikka mies ei pystykään keskustelemaan kaikesta minun ja ystävieni kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmasti jos ovat vaikka kauppakorkealainen ja tradenomi. Ainakin parikymppinen voi hyvin olla kaupan kassa ja samalla viehättävä. Kaupalliset arvot ja ulkonäkökeskeisyys voivat yhdistää.

Tämä on jotenkin aina yhtä yllättävää miten ihmiset stereotyypittää ihmisiä koulutusalan perusteella, vai että ihan "kaupalliset arvot". 

Ja tuskin tällä kaupankassa-avauksella haettiin opiskeluaikaisia töitä. 

Vierailija

Mun työkaveri ja työnohjaaja aikoinaan kesätöissä tehtaassa oli maisterisnainen. Tahkoi niitä samoja koneita ja tehtiin urakkaa. Jätti akateemisen maailman, ei ollut hänen juttunsa. Oli fiksu, hyväntahtoinen, avulias ja ystävällinen, kerrassaan ihana.

Maailmassa on erilaisia ihmisiä, ei sillä kaikille ole merkitystä millä tittelillä itse kukin kulkee, eikä se rahan mahti ole kaikille se kaikkivoipainen jumala. Onnellisuus ja mielenrauha tulevat aivan muista asioista, raha tuo turvallisuudentunteen. Tietty jos on ahne ja näyttämisen haluinen leuhkijamaterialisti, niin eri juttu.

Ja tunnen mä yhden kaupan kassankin, jolla korkeasti koulutettu mies. Kymmenien vuosien avioliitto, kaksi lasta ja ihan tyytyväisiltä näyttävät. Ok-talo ja lapset hienosti omillaan. En huomaa mitään epätasapainoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun itse elää sellaisessa suhteessa niin huvittaa aina nämä keskustelut. Ihmiset elää jossain 1800-luvulla jolloin aatelisto pariutui vain toisten aatelistojen kanssa ja köyhät keskenään :D Tai kuvitellaan että hyväpalkkainen akateeminen mies on aina joku naista alistava kpää joka pettää vaimoa nuorten tyttöjen kanssa ja duunarinainen ammattikoulun käynyt punatukkainen ylipainoinen lähihoitaja.

Vaikka ei 1800- luvulla eletäkään, aika hyvin sosiaalinen viiteryhmä ennustaa sen, kenen kanssa pariutuu. Toki poikkeuksia löytyy, varmaan paljonkin - mutta pariskunnilla on kyllä yleensä aika samantasoinen koulutus.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.