Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Uskovainen ei muutu uskovaisuutensa myötä mitenkään paremmaksi ihmiseksi. Suurimmat rötökset osaa välttää, mutta kaikenlainen juoruilu ja pahan puhuminen jatkuu kunkin luonteen mukaisesti, valitettavasti.

Se joskus ihmetyttää, että jos kaksi uskovaista panettelee, niin eikö kummankaan mieleen tule, että tässä tehtäisiin jotain väärää?

• ylös 26
  • alas 0

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Mistä sitä tiedät ettei kukaan muutu vaikka muutos olisi edes pientä se on parempi että edes yrittää ja katuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yleensä päinvastoin. Empaattisuus kohdistuu vain samoin ajatteleviin ja sekin on hyvin pinnallista. 

Kokemusta on.

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Jep. Ei ole ei. En tiedä sitten olisivatko nämä epäempaattiset uskovaiset vielä epäempaattisempia, jos eivät koskaan edes miettisi uskon oppeja, joissa pyritään olemaan myötätuntoisia..?

Vierailija

Uskovaisuus on tae halusta tuntea itsensä erikoisen hyväksi, ja muita paremmaksi. Sellaiseksi joka on yläilmoissa haahuilevan, yöpuku päällä kulkevan hahmon erikoisessa tarkkailussa.

Yksi laji narsismista.

Vierailija

Nauru uskovaisille kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Ai? Sinunkaltaisillesi yleensäkin Jeesus oli taruolento 😂 ei olekaan.

Vierailija

Ihanko kaikki uskovaiset siis toimii noin? Mihin perustat väitteesi?

Mutta joo, olet oikeassa, ei se ihminen uskon myötä paremmaksi ihmiseksi muutu eikä perusluonne muutu mihinkään. Mutta käytös voi muuttua hyvemmäksi. Tai sitten huonommaksi jos oikein fanaattiseksi rupeaa. Ja kyllä, itse uskovana tiedostan ihan tasan tarkkaan kun toimin väärin. Pysrin siitä pois mutta valehtelisin jos väittäisin että se on helppoa. Tavis pahoja ihmisiä me kaikki täällä ollaan, enempi tai vähempi.

Vierailija

Hyvin monet käyttävät uskovaisuuttaan vain tekosyynä käyttäytyä älyvapaasti. Tietyissä uskonnollisissa suuntauksissa kaikenlaiset hirveät teot on muka oikeutettu ja anteeksi annettu jo etukäteen, "viisaiden ihmisten" toimesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Totta.

Ei se ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu.

Uskovaisen perusluonnehan on sellainen että se nauttii toisten kyykyttämisestä. Pitää vain olla joku mukamas ylevä peruste ja siihen toimeen usko on omiaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Ai? Sinunkaltaisillesi yleensäkin Jeesus oli taruolento 😂 ei olekaan.

Islam ja kristinusko ovat kiihkottomasti tarkasteltuina molemmat juutalaisuuden lahkoja. Kaikkien jumalhahmo on sama. 

Vierailija

Mitenkä tämä mielipuolinen raivonpurkaus vastasi ap:n kysymykseen?

Vierailija

Ainakin minun uskovaiset tuttuni ovat häikäilemättömiä toimissaan, mutta miksi eivät olisi, kun kaiken saa kuitenkin Jumalalta anteeksi? 

Vierailija

Aika moni uskovainen tuomitsee, vaikka oppinsa mukaisesti pitäisi olla ketään tuomitsematta... Niin inhmillistä...

Vierailija

Ilkeimmät ihmiset, joita olen elämäni aikana tavannut, ovat kaikki olleet uskiksia. Sekaan mahtuu lestadiolaisia, jehovia ja ev.lutteja. Samaa paskaa, eri paketeissa.

Sivut