Vierailija

Ei halua ostaa kakkua, ei osaa leipoa kakkua. Kyselee ärtyneenä, että mitä mä sitten haluan tehdä.

Ennen koronaa joskus pyysin, että mentäisiin ravintolaan syömään, tai kylpylään, tai että ostaisi leipomosta kakun. Mies usein tiuskaisi niihin että ei hänellä ole sellaiseen varaa. Tämä ei pidä paikkaansa, vaan rahaa on, mutta hän ei halua sitä tuollaiseen käyttää.

Viime vuosina olen alkanut tuntea oloni kurjaksi, että minuun ei haluta sen vertaa satsata. Viime aikoina olen ollut aiheesta jopa kaktera ja vihainen, johon mies on todennut ettei edes halua muistaa minua mitenkään kun olen niin hankala.

Nyt hän sitten ehdotti että käydään koko perhe Mäkkärissä. Ja että leivon itse kakun, koska lapset haluaa tuoda sellaisen aamulla sänkyyn. Purskahdin itkuun, ja vastasin että en halua mitään enkä tehdä mitään, kun se on niin kamalan vaivalloista joka vuosi.

En tajua tätä. Mies ei ole mikään tyranni vaikka siltä kuulostaa. Hänen vanhempansa ja kumminsa muistavat hänen synttärinsä edelleen, ja meille tullaan joka vuosi kakkukahville. Ja mies saa joka vuosi heiltä lahjankin. Minun omat vanhempani lähettävät kortin minulle kun on minun synttärit, mutta ei muuta.

Ja joo, olen varmasti teidän mielestä lapsellinen ja typerä, mutta kunhan nyt purin sydäntäni.

• ylös 8
  • alas 4

Kommentit (9)

Vierailija

Kuka ne miehen synttärikahvit ja tarjoilut hoitaa? Jos sinä, niin pitäisikö tästä eteenpäin jätää päivänsankarin itsensä hoidettavaksi, kun ei hänkään panosta sinuun?

• ylös 12
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka ne miehen synttärikahvit ja tarjoilut hoitaa? Jos sinä, niin pitäisikö tästä eteenpäin jätää päivänsankarin itsensä hoidettavaksi, kun ei hänkään panosta sinuun?

Tuollainen harvoin johtaa parisuhteen paranemiseen. Ap voisi kysyä mieheltään, miksi tämä on lakannut muistamasta. Tai itseltään, että jos mies ei seurustellessakaan muistanut niin miksi hän itse kuvitteli tämän muuttuvan.

Vierailija

Miten ap muistaa miestä? Pitäisikö lopettaa vai oletko tarjonnut edes ravintoloita ja kylpylöitä?

Vierailija

Kylläse on synttärisankarin itse kakku tehtävä tsi ostettava. Se ei kuulu muille. Ellet ole 10 v niin siloin äiti leipoo sen.

Vierailija

Joo-o, äidin homma on muistaa ne synttärit ja leipoa kakut, oli sitten kyse omista tai muiden perheenjäsenten synttäreistä? Aika törkeää mieheltäsi. Miksi hän inhoaa noin paljon sitä, että pitäisi joskus huomioida suakin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti!   Se on erittäin tasapuolista.   Ap järjestää itse synttärinsä (tai on järjestämättä) ja ukko järjestää myös itse synttärinsä (tai ei järjestä tai sitten ei).

Tämä on hyvä kertoa puolisolle etukäteen, jotta hän ymmärtää valmistautua omiin synttäreihinsä.   Jos hänen vanhempansa ovat tulossa synttäreille ja ilmoittavat tulosta sinulle, niin kerro heillekin ihan iloisesti, että tänä vuonna mies ihan itse järjestää juhlat.  Kerro tämä normaali iloisesti kuin kehuiksi anopille/apelle siitä, että ovat kasvattaneet kunnon miehen.   Jos näyttää siltä, että ukko ei  juhliaan järjestä, niin varaa itsellesi jotain menoa ja kerro että "valitettavasti" näin on.

Voithan ostaa itsellesi kakun ja jos haluat, voit kutsua miehesi synttäreillesi.  Tai mennä itse johonkin kivaan paikkaan kahville yksin tai jonkun kanssa esim kaverin tai puolisosi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.