Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

jätin ostamatta. Millainen ihminen sanoo saunaa LÖYLYHUONEEKSI? En tiedä, mutta tällaiselta ihmiseltä en asuntoa osta!

• ylös 6
  • alas 19

Sivut

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pöljä.
Saunaan kuuluu lölyhuone ja pesuhuone. Parempiin vielä pukuhuone ja vilvoittelutilakin.
Pysy pois asuntokaupoilta niin et nolaa itseäsi!

• ylös 27
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aika radikaali reaktio väärään sanavalintaan.

Mikä tuossa oli väärin?

Vierailija

Niinpä, väärä sanahan ne kaupat kaatoi, ei se, että aplla ei euroakaan rahaa asuntokauppaa varten.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Mitä sitten ajattelit sen löylyhuoneen tarkoittavan? Ilmeisesti olit ostamassa asuntoa näkemättä sitä jos et kerran tuosta sanasta tajunnut että siinä on sauna?

Meillä on mökillä rakennus, jota kutsutaan saunaksi, ja siinä on kaksi toisistaan ovella erotettua huonetta. Toinen niistä on eteis- ja pukuhuone, mitä ei siis erikseen lämmitetä, ja toinen huone se, missä on kiuas ja mikä lämmitetään, eli siis löylyhuone.

Eli vaikka toisaalta voidaan sanoa, että "laitetaan sauna lämpenemään", vaikka tarkoitetaan nimenomaan löylyhuoneen lämmittämistä, niin joskus voi olla tarpeen puhua nimenomaan löylyhuoneesta, eli siis esim. sanoa hätänumeroon, että eno tuupertui nimenomaan löylyhuoneeseen, missä lämpötila on poikkeuksellisen korkea, eikä vain saunalle, missä on sekä hieman lämmennyt eteinen ja kuuma löylyhuone.

Vierailija

SAUNA ei ole mitään muuta kuin se löylyttelytila. Sen ulkopuoliset osuudet eivät kuulu SAUNAAN, vaan ovat pesutiloja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
SAUNA ei ole mitään muuta kuin se löylyttelytila. Sen ulkopuoliset osuudet eivät kuulu SAUNAAN, vaan ovat pesutiloja.

Juntti.
Meillä on RANTASAUNA. Koko rakennus on nimeltään rantasauna ja siihen kuuluu löylyhuone, pesuhuone ja pukuhuone + terassi.
Mikä sinun mielestäsi tuo rannan tuntumassa olevan rakennuksen nimi pitäisi olla jos rantasauna on väärin kun siihen kuuluu pesutilojakin?
Näin.

Vierailija

Ymmärrän aapeeta vaikka itse en ikinä haluaisi asuntoa jossa on sauna, sen paremmin kuin löylyhuonettakaan.

Itse saan näppylöitä sanasta PESUHUONE. Se on kylpyhuone, st-na! Myös silloin kuin siinä ei ole ammetta.

Vierailija

Minä kysyin välittäjältä eräästä uudesta rakenteilla olevasta rivitalosta, että miten estetään kantapääaskelluksesta johtuvien tömähdysten välittyminen naapuriin? Siinä oli siis yhtenäinen betonilaatta ja puurunko. Ei tiiliseiniä muurattu asuntojen välille tai mitään katkoa laatassa. Kun tällaisen rakenteen omaavassa rivitalossa on asunut 15 vuotta, niin tekee mieli sellaiseen, jossa ei tarvitse kuunnella naapurin kantapääaseltamista. 

Vastasiko kiinteistövälittäjä minulle? Ei, eli ilmeisesti asunnosta toiseen kantautuu äänet. Ei jatkoon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin välittäjältä eräästä uudesta rakenteilla olevasta rivitalosta, että miten estetään kantapääaskelluksesta johtuvien tömähdysten välittyminen naapuriin? Siinä oli siis yhtenäinen betonilaatta ja puurunko. Ei tiiliseiniä muurattu asuntojen välille tai mitään katkoa laatassa. Kun tällaisen rakenteen omaavassa rivitalossa on asunut 15 vuotta, niin tekee mieli sellaiseen, jossa ei tarvitse kuunnella naapurin kantapääaseltamista. 

Vastasiko kiinteistövälittäjä minulle? Ei, eli ilmeisesti asunnosta toiseen kantautuu äänet. Ei jatkoon. 

Näkeekö sen jotenkin, onko katkoa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aapeeta vaikka itse en ikinä haluaisi asuntoa jossa on sauna, sen paremmin kuin löylyhuonettakaan.

Itse saan näppylöitä sanasta PESUHUONE. Se on kylpyhuone, st-na! Myös silloin kuin siinä ei ole ammetta.

Sitten se on kylpyhuone, jos on amme. Ammeessa kylvetään. Mutta miksi saunomistakin jotkut sanoo kylpemiseksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No näin just! Sauna on se missä saunotaan, pesuhuone on se missä peseydytään, sitten on vielä pukuhuone. Pukuhuone ja pesuhuone eivät ole osa saunaa! Sitten on mökkisaunoja tai pihasaunoja, jossa peseytyminen tehdään saunassa, usein vadit lauteilla tai jollakin erillisellä penkillä, jos tilaa on. Kukaan ei puhu Suomessa löylyhuoneesta, oikeasti!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika radikaali reaktio väärään sanavalintaan.

Mikä tuossa oli väärin?

Asunnon haku jatkuu ja törmäily vääriin ilmauksiin myös.

Hidas asunnonhakuprosessi.

Vierailija

Suomalaisiin asuntoihin rakennetaan nykyään tietystä syystä paljon lähi-idässä suosittuja höyrysaunoja.

Sivut