Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuisitko työkaverisi vauvaonnittelulahjaan, jos

Vierailija
05.02.2015 |

hän ei olisi 

A: kertonut että vaimonsa ylipäätään odottaa?

B: kertonut että vauva on syntynyt?

Mun käytöstavat sanovat, että minun pitää osallistua lahjaan ja laittaa nimi korttiin. Mutta toisaalta miksi ihmeessä osallistuisin, jos hän ei edes halua minun tietävän että heille on tulossa perheenlisäystä? Lisäksi tuo työkaveri teki minulle työasioissa todella ikävän tempun, jota en ole voinut vielä antaa anteeksi.

Paljonko siis painaa vaakakupissa kohteliaisuus vs. oma fiilis?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan osallistunut yhteenkään lahjaan, enkä myöskään kertonut omista jutuistani työpaikalla.

Vierailija
2/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein, että kyseessä on työkaverisi vaimo, joka sai vauvan?
En osallistuisi jos en tätä vaimoa henkilökohtaisesti tuntisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vauva ole sen työkaverinkin! :D

Vierailija
4/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen vastaus taas todisti että isyyttä ei arvosteta.

Vierailija
5/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri (mies) ja sen vaimo (nainen) saivat vauvan. On siis heidän molempien lapsi.

Kun joku sitä rautalangasta pyysi :)

ap

Vierailija
6/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan osllistuisi, isossa työpaikassahan joku on aina poikimassa, eihän siinä kerkeisi muuta tehdäkään kuin avata kukkaron nyörejään.
Outoa että joku isä on kärkkymässä lahjaa...

Vierailija
7/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lahjakeräyksen aloittaa se työpaikan busybody keski-iän ylittänyt nainen joka haluaa äitiä kaikkia ja olla niin rakastava ja rakastettava. Lahjottu joutuu sitten ahdistuneena huomion keskipisteeksi.

Vierailija
8/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt aktiivisena on kyseisen miehen alainen, keski-ikäinen nainen kyllä :) 

Meillä on töissä aika liikkuvaista ja lisääntyväistä (miehet) jengiä ja koko ajan saa olla antamassa rahaa läksiäislahjaan, vauvaan ym. Viikon sisään tämä on jo kolmas rahakeräys.

Kaikki muut kollegat osallistuvat. Dilemma.

ap

Vierailija
9/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki halukkaat laittaa kerran vuodessa tietyn summan muistamiskassaan, josta tietyt hommaan valitut henkilöt hankkivat muistamiset aina tarpeen tullen. Meillä ei siis voi valita, ketä haluaa muistaa. Se on kaikkia tai ei ketään. Ihan hyvä systeemi niin ei tarvi saada harmaita hiuksia kuin kerran vuodessa, kun pitää muistaa nostaa se raha.

Vierailija
10/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä kehtaisi olla antamatta kun kyseessä on työpaikan keräys johon kaikki muut osallistuu. Oletko varma että ko isä on kaikille muille käynyt henkilökohtaisesti kertomassa perheenlisäyksestä, vai onko se ollut ns yleisessä tiedossa vaan?

Vierailija
11/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:13"]Yleensä lahjakeräyksen aloittaa se työpaikan busybody keski-iän ylittänyt nainen joka haluaa äitiä kaikkia ja olla niin rakastava ja rakastettava. Lahjottu joutuu sitten ahdistuneena huomion keskipisteeksi.
[/quote]

"Haluaa äitiä kaikkia", mielenkiintoinen verbi!
Minä äidin, sinä äidit, hän äitii
Me äidimme, te äiditte, he äitivät
Älä äidi mua!

Näinkö?

Vierailija
12/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä näe veemäisen työtoverin eteen mitään vaivaa. Liian myöhään opin tämän läksyn. Osallistukoot ne, jotka haluavat.

Vierailija
13/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi.

Vierailija
14/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi, jos isä ei olisi itse kertonut isyydestään.

Vierailija
15/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin osallistuisin. Osallistun aina kaikkien työkavereiden lahjoihin ja muistamisiin. Se nyt on vähintä mitä voi tehdä työpaikkailmapiirin hyväksi. Mitä luulet että susta ajatellaan, jos kaikki muut osallistuu ja sä et?

Vierailija
16/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kertonut kaikille muille paitsi sinulle? Jos oli kertonut vain muutamalle, kuten nyt tälle puuhamammalle, niin laittaisin varmaan. Jos jättänyt vain sinut pimentoon, tulkitsisin niin ettei edes halua muistamista sinulta.

Itse olen "salakihloissa" ja olemme pian menossa maistraatissa naimisiin. Yhdelle työkaverille, joka on kaverini myös siviilissä, olen kertonut, ja yhdelle mukavalle kun tuli puheeksi. Muille en. En todellakaan loukkaantuisi, jos asiasta tietämättömät eivät onnittelukorttia laittaisi, lahjaa en odota keneltäkään. Saman tulisi mielestäni päteä myös vauvalahjaan

Vierailija
17/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi, jos äijä kerran on sinua kohtaan ollut mulkku eikä ole kertonut isyydestäään edes työkavereille. Ei tarvitse mitään muistamisia tällaisessa tapauksessa.

Vierailija
18/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi jänen pitäisi kertoa elämästään jokaiselle, eikö riitä, että asia on yleisesti tiedossa?

Itse koen, että sellaisten työtovereiden lahjoihin osallistun, jotka tuntevat minut nimeltä ja jotka minäkin tunnen nimeltä. Jos taas on jotain "tuttuja nimiä", joiden kanssa en ole ainakaan muistaakseni ikinä edes jutellut naamatusten, niin sellaiset skippaan. Työpaikallani siis on muutama sata työntekijää, omissa tiimeissään.

Jos tuo ikävä temppu työasioissa ei ollut henkilökohtaista veetuilua, niin antaisin asian olla. Ihmisillä on taipumus edistää ura-asioissaan omaa etuaan, ikävää mutta reaalista. 

Vierailija
19/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista summista teidän duunissa yleensä on kyse? Itseäni on alkanut kyrsimään, että meidän pikkupalkkaisten työpaikalla pyydetään aina se vitonen. Eli käytännössä sinä päivänä tekee työtä yli puoli tuntia palkatta. Ja näitä keräyksiä on jatkuvasti. Eikä siinä oikein kehtaa olla antamattakaan, kun joku listan kanssa kiertelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi