Vierailija
Poiminta

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

• ylös 699
  • alas 59

Sivut

Kommentit (1674)

Vierailija

Juurikin näin. Kyllä naiset käsittelevät eron loppuun ennenkuin uutta suhdetta. Toki poikkeuksiakin löytyy. Ehkäpä miehet ei osaa elää yksin ja tarvitsevat kylkeensä jonkun lohduttajan.

• ylös 597
  • alas 72

Miehille On tyypillistä, että he haluavat pian eron jälkeen laastarisuhteen ja sitten heille tuleekin heti vauvakuume, vaikka olisivatkin suht iäkkäitä, tyyliin yli 40-vuotiaita, ja vaikka heillä olisikin jo isoja lapsia.

• ylös 428
  • alas 53
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mies osaa itsenäistyä jos on rakastanut vaimoaan kovasti….uusi/toinen nainen ei voi koskaan korvata omaa vaimoa….mieluummin yksin….

• ylös 60
  • alas 224
Vierailija

Eri mieltä. Kaveri (mies) ollut eron jälkeen kohta 10 vuotta sinkkuna ilman mitään sutinaa.

• ylös 180
  • alas 43
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eri mieltä. Kaveri (mies) ollut eron jälkeen kohta 10 vuotta sinkkuna ilman mitään sutinaa.

Osa miehistä ei tosiaan saa sitä sutinaa, vaikka haluaisikin.

• ylös 255
  • alas 28
Vierailija

Oma ex perusteli äidilleen ja minulle (!) uutta suhdettaan sillä, ettei jaksa erovanhemman arkea yksin. Ihan itse otti eron.

Uusi nainen on luvannut tukea miestä isyydessään.

Ei, ei ne pärjää yksin.

• ylös 616
  • alas 47
Vierailija

Miehet tarvitsevat äidin... ei kun siis vaimon hoivaa. Siksi uusi etsitään mahdollisimman nopeasti.

• ylös 580
  • alas 48
Vierailija

Mun ex-mies (48-v) on kymmenen vuoden takaisen eromme jälkeen etsinyt parikymppistä naista itselleen, ei löydy ei. Mies ei ymmärrä miksi. Hyvä puoli on, että aikaa on jäänyt lapsillemme, kun naiset on niin nirsoja :D

• ylös 766
  • alas 27
Vierailija

Kai se usein menee noin, mutta esimerkiksi itse olin aivan pihalla eron jälkeen ja pitkään, vuosia. Olin kuitenkin sen verran järjissäni etten halunnut heti ottaa uutta miestä laastariksi, vaikka paljon tarjokkaita olikin. Ehkä miehet helpommin sortuvat siihen lohduttajaan, jos sellainen tulee tarjolle? Koska miehille ei ehkä tule niitä tarjokkaita yhtä helposti kuin naisille? Ja tämä tietysti on sitten miehille joko hyvä juttu, tai ei välttämättä paras mahdollinen ratkaisu, juurikin sen itsensä löytämisen ja itsenäistymisen kannalta. 

Kyllä jokaisen kannattaa olla henkisesti niin vahva, että osaa olla yksinkin.

• ylös 274
  • alas 9
Vierailija

Luulen, että eron tullessa ajankohtaiseksi (siis prosessi alkaa) naiset ovat työstäneet asiaa jo pitkään ja tunteita ei enää ole niin paljon pelissä. Siis siinä tapauksessa, ettei tule jätetyksi ihan yks kaks.

• ylös 130
  • alas 18
Vierailija

Miehille toiminta ja muuhun keskittyminen ovat luonnollisempi reaktio ikäviin tilanteisiin. Tunteet puskevat pintaan sitten vasta myöhemmin. Siinä vaiheessa kun mies alkaa vasta todella käsittää eron nainen on jo parantunut ja siirtynyt elämässä eteenpäin. Tällöin mieheltä alkaa usein sadella aneluja, anteeksipyyntöjä ja/tai pitkiä avautumisia, mikä naisesta on hämmentävää koska hän olisi toivonut ko. keskusteluja aiemmin eikä ole enää lainkaan kiinnostunut puimaan asioita. Miehestä taas nainen saattaa vaikuttaa kylmältä ja tunteettomalta miehen ahdistuksen edessä. 

• ylös 504
  • alas 25
Vierailija

Mies on yksi tunteidensa kanssa pari vuotta murrosiän alkamisesta, vaikka alkaisikin suhteeseen. Nainen taas saa tukea miehiltä koko ikänsä.

• ylös 68
  • alas 277
Vierailija

Joo, itselle kävi juuri noin: eron jälkeen opin valtavasti itsestäni ja siitä mitä haluan. Ex-miehellä oli uusi nainen kainalossa kuukauden päästä erosta, tai siis silloin näin heidät julkisesti joten sutinaa on ollut jo aiemmin. Kyllä se loukkasi, että hän heitti 6v suhteen roskiin muutamassa viikossa, kun ensin oli 3kk vinkunut että "yritetään vielä". Onneksi lähdin.

• ylös 358
  • alas 25
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun ex-mies (48-v) on kymmenen vuoden takaisen eromme jälkeen etsinyt parikymppistä naista itselleen, ei löydy ei. Mies ei ymmärrä miksi. Hyvä puoli on, että aikaa on jäänyt lapsillemme, kun naiset on niin nirsoja :D

Ehdota, että ottaa jonkun 2 x 20.

• ylös 154
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, nainen voimaantuu ja alkaa huudattaa kaija koota.

Tämä on totta! Ollaan kauniita riettaita ja onnellisia ja käydään myös eronneiden "sielunsiskojen" kanssa vetämässä korkkarit kattoon. Suureen ääneen kehutaan ettei miehiä tarvitse mihinkään kun on niiiin hienoja ystäviä mutta samaan aikaan yritetään kaikkensa että edes joku äijänkäppänä huolisi.
Surkuhupaisin porukka mitä baareissa käy.
Tästä pahempia ovat vain kymmenen vuotta näitä vanhemmat rääväsuiset vanhat naiset hunningolla. Nämä yrittää ottaa miehet jo väkisin.

• ylös 189
  • alas 324
Vierailija

Mun mies löysi myös uuden naisen Tinderistä 6kk eron jälkeen. 19v oltiin yhdessä ja miehellä alkoi haku heti eron jälkeen. Itse en ole edes harkinnut uutta suhdetta.

• ylös 311
  • alas 19
Vierailija

Eikö nämä miehet tuo kaikki vanhat parisuhdemallinsa ja -ongelmansa vaan uusiin suhteisiinsa? Itse aloin näkemään omaa osuuttani parisuhteessa vasta pari vuotta eron jälkeen, ankaran itsetutkiskelun jälkeen.

Uudessa suhteessa ei joudu rankan itsetutkiskelun äärelle, kun itseään voi peilata uuden ihastuksen silmin.

• ylös 377
  • alas 8
Vierailija

Itselleni kävi juuri näin. Puoli vuotta eron jälkeen eksällä uusi avopuoliso, jonka kanssa kihloissa. Muuttivat yhteen parin kk:n seurustelun jälkeen. Itselläni eroseminaari, tapailin eri miehiä ja nyt olen vakiintuneemmassa suhteessa, jossa edetään hyvin hyvin hitaasti :) 

• ylös 201
  • alas 16

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.