Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:13"]
Minusta suurin osa täällä on käsittänyt piian väärin. Moniin niihin sen sutkautuksiin kuuluu hymiö perään, ei se tarkoita niitä vakavasti otettavaksi. Sehän nauraa itselleen. Tätä ironista kuivakiskoista huumoria on ainakin Helsingissä. Älkää ottako sitä niin vakavasti.
[/quote]
Hetkinen, hetkinen... äläpä mainitse Piian huumorin yhteydessä Helsinkiä. Otan sen helsinkiläisenä isona loukkauksena :D Ei se Piian huumori nyt niin älyllis-ironis-kaupunkilaista ole. Ja ei ne töksäytykset mitään itseironiaa sisällä, on vain huonoja sosiaalisia taitoja.
[/quote]
En mä kirjoittanut, että se olisi jotenkin älyllistä huumoria. Se on vain yksi huumorin muoto. Tarkoitin että Piia osaa nauraa itselleen, mutta täällä monet ovat käsittäneet hänet minusta väärin. Esim se unijuttu oli minusta hauska. Toiset täällä vakavissaan ajattelee että Piia tosiaan olisi halunnut rikkaan miehen. Tai pankkiautomaattijuttu, minusta se oli hauska koska siinä Piia nauroi tilanteelle, että naimisissa oleva perinteinen nainen maksattaa miehellä loman. Mutta he ovat tunteneet toisensa vasta päivän, eikä kumpikaan tiedä kuinka olla. Piiahan selitti jossain vaiheessa, ettei oikein tiedä edes mitä tuntee kun kokee että nyt pitäisi tehdä kuten oletetaan eli rakastua tai ihastua. Mehän emme nähneet, ehkäpä Piia nosti kuitenkin itselleen rahaa ihan itse. Tai maksoi unohtuneen lompakon rästin takaisin, tai korvasi sen jotenkin muuten, esim maksoi illallisen.
849 jatkaa- kiteytettynä piialla on siis valtavirrasta poikkeava kummallinen huumorintaju. Ilkeä tai rahanahne hän tuskin on.
No sä vaikutatkin aika samanlaiselta, yhtä ylimieliseltä, joten en ihmettele jos tunnet Piiaan jotain sielujen sympatiaa
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:13"]
Minusta suurin osa täällä on käsittänyt piian väärin. Moniin niihin sen sutkautuksiin kuuluu hymiö perään, ei se tarkoita niitä vakavasti otettavaksi. Sehän nauraa itselleen. Tätä ironista kuivakiskoista huumoria on ainakin Helsingissä. Älkää ottako sitä niin vakavasti.
[/quote]
Näinpä. Omassa kaveripiirissäni heitellään kokoajan samankaltaista läppää, mitä Piiakin tuossa ohjelmassa. Helsinkiläisiä, korkeakoulutettuja noin kolmenkympin korvilla olevia ollaan.
Mutta toisaalta, jos Jussi ei tätä ymmärrä, niin tuskin ovat oikeita toisilleen.
Mä ymmärrän Piia hyvin myös tuossa Mäntsälä kommentista. Ei muakaan saisi Mäntsälään asumaan 5 viikoksi, jos oma kämppä olisi Kalasatamassa. Olen elämäni ensimmäiset 19 vuotta asunut maalla ja se riitti mulle. Olen sen verran kaupunki-ihmine, että haluan pidemmän päälle asua kaupungissa ja siksi haluaisin nähdä, että se mieskin viihtyy samassa ympäristössä eikä suhteen ehkä muuten ollessa ok alkaisi vaatia myös pidempiaikaista asumista maalla.
En muuten myöskään haluaisi omakotitaloa sijaitsi se maalla tai vaikka ihan pk-seudullakin. Kerrostaloasuminen on mun juttu eikä omakotitalo pakko"harrastuksineen" ja autoriippuvuuksineen jaksa kiinnostaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:58"]
Olenko mä ainoa jonka mielestä tää sarja on ihan älyttömän tylsä? Noi ammattilaisten välispiikit varsinki tylsistää ennestään. Suomalaiset ei osaa tehdä telkkaria..
[/quote]
Noi ammattilaisten välispiikit juuri tekee tästä ohjelmasta laadukkaan. Jotain muuta kuin pelkkää tirkistely-tositeeveetä. Tässä pyritään oikeasti auttamaan ihmisiä. Ei vain noita pareja, vaan kaikkia, jotka ovat sinkkuja tai parisuhteessa (varsinkin alussa). Tosi hyviä juttuja nostavat esille. Määräisin katsomisen pakolliseksi kaikille ikisinkuille!!! Paljon hyvää pohdintaa mm. siitä, miksi suhteet eivä onnistu jne. Minä nautin. Ja saa itsellenikin jotain, vaikka yli 10 v. naimisissa.
[/quote]
No enpä tiedä. Psykologi latelee silmät harittaen tyhjänpäiväisiä latteuksia.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 18:14"]No sä vaikutatkin aika samanlaiselta, yhtä ylimieliseltä, joten en ihmettele jos tunnet Piiaan jotain sielujen sympatiaa
[/quote]
Näinpä. Omassa kaveripiirissäni heitellään kokoajan samankaltaista läppää, mitä Piiakin tuossa ohjelmassa. Helsinkiläisiä, korkeakoulutettuja noin kolmenkympin korvilla olevia ollaan.
Mutta toisaalta, jos Jussi ei tätä ymmärrä, niin tuskin ovat oikeita toisilleen.
Mä ymmärrän Piia hyvin myös tuossa Mäntsälä kommentista. Ei muakaan saisi Mäntsälään asumaan 5 viikoksi, jos oma kämppä olisi Kalasatamassa. Olen elämäni ensimmäiset 19 vuotta asunut maalla ja se riitti mulle. Olen sen verran kaupunki-ihmine, että haluan pidemmän päälle asua kaupungissa ja siksi haluaisin nähdä, että se mieskin viihtyy samassa ympäristössä eikä suhteen ehkä muuten ollessa ok alkaisi vaatia myös pidempiaikaista asumista maalla.
En muuten myöskään haluaisi omakotitaloa sijaitsi se maalla tai vaikka ihan pk-seudullakin. Kerrostaloasuminen on mun juttu eikä omakotitalo pakko"harrastuksineen" ja autoriippuvuuksineen jaksa kiinnostaa.
[/quote]
[/quote]
En ole tuon kirjoittaja, mutta jäin miettimään onko pakko kirjoittaa mitään jos ei ole mitään sanottavaa? 'olet ylimielinen ' kertoo minusta enemmän kirjoittajasta kuin kohteesta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 18:14"]No sä vaikutatkin aika samanlaiselta, yhtä ylimieliseltä, joten en ihmettele jos tunnet Piiaan jotain sielujen sympatiaa
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ylimielinen? Koska en haluaisi esittää mahdolliselle elämänkumppanille jotain, mitä en ole? Koska tiedän, että olisin onneton, jos joutuisin ympäristöön, jossa en viihdy? Olkoon sitten niin.
En ole missään vaiheessa väittänyt omien mieltymystensä olevan parempia kuin toisten. Ne ovat kuitenkin minulle erittäin tärkeitä ja vaikka monessa asiassa pystyn tekemään kompromisseja, niin esim. maalle omakotitaloon muuttaminen ei kuulu näihin asioihin (aivan kuten aika harva omakotiasuja tuskin suostuisi muuttamaan keskustayksiöön).
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:36"]
[/quote]
[/quote]
Heitätkö sinä tuollaista läppää myös ihmisille, joita et vielä tunne?
[/quote]
No jos menisin tämän ihmisen kanssa naimisiin, niin kyllä. Jos tyyppi ei tajua eikä osaa lähteä yhtään mukaan, niin ei se olisi mulle oikea.
[/quote]
Tajuan sinänsä, että toki kannattaa olla oma itsensä alusta asti. Kuitenkin toinen voi pahoittaa mielensä, vaikka sinänsä ymmärtäisi huumorin, kun ei vielä tunneta. Esimerkiksi minulla ja kihlatulla on jatkuvasti tuollaista kettuiluhuumoria, ja se on oikeasti molempien mielestä tosi hauskaa ja koska tunnemme toisemme, osaamme myös välttää toisen aroista asioista vitsailemista. En kuitenkaan ottanut hirveän hyvällä kun minulle ennestään täysin tuntematon mies sosiaalisessa tilanteessa alkoi heittää läppää siitä, kuinka ruma hiuslaite minulla on. Me emme olleet niin hyviä tuttuja, että haluaisin tuollaista häneltä kuulla, eikä siksi kannattaisi laukoa tuota heti alusta asti.
Ei se Pian käytös nyt pelkästään persoonallisen huumorintajun piikkiinkään mene. Esim. siinä lentokentällä kun söivät jotain evästä ja joivat pienet skumppapullot ja Jussi siinä kertoi jotain juttua, niin Pia tylysti keskeytti sanomalla: "Voisitko siirtää tuon käden tästä vaikka tähän!", tai jotain ja tehosti sitä kylmästi siirtämällä sitä kättä. Yksinkertaisesti töykeää ja epäkohteliasta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:54"]
Kaikki vaan kommentoi kuinka Pia juo. Eihän se yksin siellä ollut lasi kädessä. Miksei kukaan sano, että Jussi juo kokoajan. Onko tämä taas sellainen juttu, joka on miehille sallittu (kukaan ei huomauta) ja naiselle ei.
Hyvin kiteytetty. Siksi juuri Pian juominen kiinnittää huomiota. Kännissä kun käki häissäänkin.
[/quote]
Ehkä siksi, että Jussi ei huudellut jo hääjakson insertissä, että "MISSÄ SE MUN SKUMPPA ON?!" tai ollut hääjakson lopussa niin huppelissa, ettei tavaratkaan pysyneet käsissä. Siksi Jussin alkoholinkäyttö ei ehkä pistä niin kovasti silmään, kuin tulevan ex-vaimonsa.
[/quote]
Piia huusi häissäänkin skumppaa ja oli hemmetin kännissä. Jussi oli siististi. Mikä toi Piia luulee olevansa. Ei tolla naamalla ole varaa käyttäytyä noin. Kuvitteleeko hän oikeesti olevansa joku huippumalli ja älykäs? Sos taitoja hänellä ei ainakaan ole.
Miia on suloinen.
Aivan käsittämättömiä kommentteja täällä. Luin ketjun puoleen väliin saakka ja leukani makaa vieläkin lattialla.
-Pia on nyt sitten julkisesti tuomittu epäkelvoksi, koska hänellä on luomi ja kulmakarvat.
-Jussi ei varmaan koulutustaustansa vuoksi osaa edes lukea kunnolla, joten olisikohan hänelle tämän takia valittu Pia täydentäväksi puolisoksi.
-Ollin pituus on niin suuri ongelma, että kenenkään ei pitäisi hyväksyä alle 180cm pituista miestä. Se joka väittää, etteivätkö esim. Olli ja Miia olisi viehättäviä ulkoisesti, on katsonut liikaa televisiota ja elokuvia, joiden takia käsitys siitä miltä ihmiset yleisesti näyttävät, on lopullisesti sumentunut.
-Vuonna 2015 kun miehiltä odotetaan lihaksia ja urheilullisuutta enemmän kuin koskaan, yht'äkkiä Esa 60 kg onkin lutuinen ihannemies.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:02"]
Esa ja Viola, sopivat parhaiten pareista toisilleen. Viola on raikas ja ihana ilmestys ja Esa on kyllä aikamoisen kultakimpaleen saanut. Toivottavasti pari pysyy yhdessä, mutta veikkaan, että kun vuodet vierivät, niin Viola alkaa toivomaan mieheltään enemmän miehisyyttä ja siitä saattaa tulla jossain vaiheessa ongelma (tämä on nähty tuhat ja yksi kertaa omien ystävien kohdalla).
[/quote]
Millä lailla Esa muka on epämiehekäs? OK, kasvot ovat vielä kovin nuorekkaat, mutta ikä tekee kyllä aikanaan tehtävänsä sen suhteen. Samoin joitakin kiloja lisää saattaa hyvinkin tulla, kun perhearki tekee nykyisen kaltaisen himoliikkumisen vähemmän mahdolliseksi.
[/quote]
Mä ihmettelen samaa. On siis hyvin tuollainen maratoonarin/pyöräilijän hoikka kroppa, mutta ikä tekee kyllä tehtävänsä. Enkä mä nyt nää miksi hoikka mies ei voisi olla miehekäs. Violahan itseasiassa sanoi siinä häämatkalla, että Esa on kohtelias ja huomaavainen, mutta myös miehekäs esim. päätöksentekokyvyn suhteen.
[/quote]
Minustakin Esa vaikutti miehekkäältä, kunnes kuulin hänenkin käyttävän puheessa nousevaa intonaatiota. Kuulostaa niiiiin tyttömäiseltä, en voi sille mitään. Mutta jos muuten on hyvä tyyppi, saattaisin ehkä oppia jopa sietämään tuota, vaikea sanoa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:48"]
Kuvitelkaa itsenne häämatkalle lähes tuntemattoman tyypin kanssa, joka ääneen arvuuttelee, mahtaakohan kiinnostaa. Varsinkin kun takana on huonoja parisuhdekokemuksia. En kyllä moittisi Miiaa tai pitäisi häntä "tenttaajana". Hänellä oli oikeus tietää, missä mentiin.
Olli olisi saanut olla tyytyväinen kun sai noin tyylikkään vaimon, ja niinhän se kyllä taisi ollakin, ainakin aina välillä. Esim. metrossa, kun kutitteli söpösti Miian niskaa parrallaan. Mutta jos Olli yleensä haluaa perheen perustaa, niin ei sitä loputtomiin voin kaarrella ja vatvoa.
[/quote]
Tyytyväinen tyylikkäästä vaimosta? Hahah, niinkuin tyylikkyys nyt olisi Ollin mielestä se tärkein asia. Enpä usko.
En tässä nyt mitenkään Piiaa halua puolustella, muta ärsyttää tuo tuolla naamalla turha tehdä sitä ja tätä. Kauniilla naamallako on hyväksyttävää käyttäytyä huonosti, hoh hoijaa. Ja vähemmän kauniit ei sais koskaan käyttäytyä huonosti. Todella outo ajattelutapa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:21"]
En tässä nyt mitenkään Piiaa halua puolustella, muta ärsyttää tuo tuolla naamalla turha tehdä sitä ja tätä. Kauniilla naamallako on hyväksyttävää käyttäytyä huonosti, hoh hoijaa. Ja vähemmän kauniit ei sais koskaan käyttäytyä huonosti. Todella outo ajattelutapa.
[/quote]Sama särähti omaan silmääni :(
Piian ja Jussin erilaisista vaatetyyleistä --- ja luonteista. Joo, menin ensin itsekin tuohon halpaan, että erilaiset tyylit kielivät erilaisista elämäntavoista/arvoista, mutta asia ei ole noin yksioikoinen. Minusta kyse on enemmänkin siitä, mitä mieltä Jussi on Mian tyylistä kuin siitä, miten hän itse pukeutuu. Minä pukeudun usein vintage-vaatteisiin, mutta en kyllä keksi, miten mieheni voisi olla samantyylinen näyttämättä pelleltä. Hän on taviskonservatiivi, mutta meidän vaatemakumme on silti samanlainen. Tarkoittaa sitä, että pidämme molemmat samantyylisistä naistenvaatteista - mutta vain minä käytän niitä :)
Ohjelman miesten ja naisten arvoja on varmasti tutkittu tarkkaan, mutta ei niitä ole tuotu esille. Blondi arvostaa terveellistä syömistä (->ulkonäön vai terveyden vuoksi, sitä en tiedä) siinä toistaiseksi kaikki, mitä tuolta rintamalta on kuultu.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:27"]
Piia ärsyttää päivä päivältä enemmän!!! Siis maksattaa Jussilla häämatkakustannukset ja vielä kaupassakin kehtaa. Ja ostelee typeriä lahjoja jne. On olevinaan hauska, mutta tosi typeriä kommentteja vaan tulee ja juo koko ajan. Sori nyt Piia, mutta tolla ulkonäöllä et voi toimia noin!!! Noin voi toimia vaan jos ulkonäkö ja kroppa on tyyliä Janina Fry, Suvi Tiilikainen, Karita Tykkä, Piritta Hagman, Vanessa Kurri jne. Enkä usko, että he ovat noin tahdittomia, mutta tarkoitin, että edellä mainittujen naamalla, kropalla ja herttaisuudella voi olettaa saavansa miehestä rikkaan elättäjän, mutta ei Piian naamalla ja luonteella. Sori, maailma on julma ja epäreilukin.
[/quote]
Vaikuttais siltä, että säkin tarvisit aika täydellisen vartalon ja kasvot, ennen kuin kukaan viitsii livenä kuunnella minuuttia pidempään.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:47"]
Oonko ainoa, jonka mielestä Miia ei ole mitenkään erityisen kaunis? Hymy ei ainakaan. Ei todellakaan sellainen ulkonäkö, että olis varaa sanella jotain ehtoja sen vuoksi. Tai varata jotain parhaita miehiä päältä.
[/quote]
Ensimmäisessä jaksossa Miia oli hetken ilman meikkiä, ja ei ollut kyllä minkään näköinen, saatikka hyvännäköinen. Miehenikin ihmetteli, kun alkuun hehkutti Miia, ja kun näki ilman meikkiä, että tsiisus. Toki ei saa kenenkään ulkonäköä arvostella, mutta meikki tekee ihmeitä...
[/quote]
No ihan hyvän näköinen se on silti. Jokainen nainen on meikattuna paremman näköinen kuin ilman meikkiä (vaikka jotkut naturistit muuta yrittäisi väittää). Ja ulkonäkö on muutakin kuin meikit. Sillä Miialla on koko paketti hyvin kasassa.
[/quote]
Hah, tunnen naisen, joka näyttää aina pahalta, kun pukeutuu vähän hienommin tai meikkaa. Naturellina luonnonkihara tukka auki ja hipahtavissa vaatteissa erittäin vetävän näköinen.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:36"]
[/quote]
[/quote]
Heitätkö sinä tuollaista läppää myös ihmisille, joita et vielä tunne?
[/quote]
No jos menisin tämän ihmisen kanssa naimisiin, niin kyllä. Jos tyyppi ei tajua eikä osaa lähteä yhtään mukaan, niin ei se olisi mulle oikea.