Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voiko silloin sanoa harrastavansa lukemista jos kiinnostaa vain yhden aihepiirin hömppäkirjallisuus?

• ylös 0
  • alas 4

Kommentit (9)

Vierailija

On se. Vähän sama kun kuuntelisi vain listapoppia tai katsoisi vaan yhden genren elokuvia.

Vierailija

Jos se ei ole kuvakirja vaan siellä on ihan oikeaa tekstiä niin kyllä, se on lukemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onhan se lukemista, mutta ei kehitä lukijan henksitä maailmaa ollenkaan.

Koska niissä kirjoissa on aina samat aiheet, sama taustamaailma, samat hahmot vain eri muunnelmina.

Ei tarvitse itse miettiä ja pohtia asioita, ei avarra omaa näkemystä ja ajatusmaailmaa yhtään.

Mutta tavallaanhan se on harrastus siinä kuin ulkoilukin, kuten pelkkä kävely. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On se. Vähän sama kun kuuntelisi vain listapoppia tai katsoisi vaan yhden genren elokuvia.

Riippuu paljolti siitä, mikä tuo genre on.

Vierailija

Lukemista sekin on eli voi. Kaunokirjallisuuden lukija voi sanoa myös harrastukseksi lukemisen, mutta myös kirjallisuuden, jos haluaa erottua "hömppäkirjallisuudesta"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan se lukemista, mutta ei kehitä lukijan henksitä maailmaa ollenkaan.

Koska niissä kirjoissa on aina samat aiheet, sama taustamaailma, samat hahmot vain eri muunnelmina.

Ei tarvitse itse miettiä ja pohtia asioita, ei avarra omaa näkemystä ja ajatusmaailmaa yhtään.

Mutta tavallaanhan se on harrastus siinä kuin ulkoilukin, kuten pelkkä kävely. 

Vähän kuin sota-aikaan sijoittuvissa kirjoissa.

Vierailija

On se lukemista vaikka lukisi sanomalehteä. Itse esimerkiksi luen kesällä lähinnä vanhoja dekkareita tai novelleja, mutta kun illat syksyllä pimenee niin aihepiiri kasvaa ja talvella luen jo tietokirjoja ja klassikoita.

Vierailija

Kaikki lukeminen on hyvästä. Itsekin nollaan päätäni esim. täällä tai katsomalla BB:tä. Luen silti kauno- ja tietokirjallisuutta myös englanniksi ja harvoin ruotsiksi. Eli hyvä, kun luet, mutta yritä välillä laajentaa valikoimaa.