Kertokaa mikä tuote aukaisee tukkoisen nenän?
Menee jo hermo, nenöni on nykyään AINA tukossa. Lääkäriin pitäisi mennä, tiedän, mutta kun on monta muutakin asiaa josta pitäisi mennä, ja tällä hetkel on vaikea saada oikeita lääkäriaikoja. Tutkiahan tämäkin pitäisi, mutta ei se täl hetkellä onnistune.
Mitä tuotetta ostan apteekista, en ole koskaan käyttänyt nenäsuihkeita. Auttaako ne?
Allergialääkkeen taas äsken otin. Ei sekään nenää aukase mutta vähän helpottaa.
Kommentit (41)
Nenäsuihkeeseen tulee riippuvuus säännöllisesti käytettynä.
Piparjuuritahna vaikka leivän päällä aukasee tukkoisen nenän ja saa räät liikkeelle.
Voi myös pestä nenää vedellä. Toiset käyttää tähän nenäkannua ja ostavat apteekista glaubersuolaa, mutta käy myös ihan ottaa vaan kämmenelle vettä ja huuhtelee sillä, enkä itse keksi mitään syytä, jos laittaa suolaa, miksei tavallinen keittosuola kävisi yhtä hyvin.
Apteekissa on semmoinen "sarvikuono" eli nenäkannu. Lämmintä vettä ja suolaa, jota sitten valutetaan nenään. Ei kovin miellyttävä kokemus, mutta toimii kyllä, ja on ns. "luomukeino".
Käyt sushibuffassa ja sivelet sitä wasabia joka palasen päälle.
Kyllä ne siellä apteekissa neuvovat.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa on semmoinen "sarvikuono" eli nenäkannu. Lämmintä vettä ja suolaa, jota sitten valutetaan nenään. Ei kovin miellyttävä kokemus, mutta toimii kyllä, ja on ns. "luomukeino".
Liian hc:ta minulle. 😬
Pelkään suihkettakin, mutta sitä olen jo valmis kokeilemaan.
Keitä inkiväärivettä. Olin just kovassa flunssassa ja avas kyl kurkun ja nenän. :D
Vierailija kirjoitti:
Alussa tuntui epämiellyttävältä mutta ei enää . Riippuu varmaan että suolaa , 1 tl kannulliseen on oikein . Metholin tai muun kurkkupastillin syöminen aukaisee ja välillä laitan vademecum suuvettä nenän alle , en tiedä on terveellistä .
Dymista. Sillä saa nokan auki jos on koko ajan paksua limaa tai räkää nenäonteloissa.
Suosittelen kuitenkin että käyt lääkärissä jos kyse on pitkäaikaisesta vaivasta, koska jatkuva paksu lima ei välttämättä ole mikään syy, vaan seuraus ja syyt voivat olla moninaiset ja pahimmat jopa hengenvaarallisia ja kevyimmät pelkkää pölyallergiaa.
Toi sarvikuono-nenäkannu. Toimii oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vicks Sinex.
Onko tämä sitä ihan perinteistä Vicksiä, jota äiti lapsena hieroi rintaani tai nenän alle?.
Tätä täytyy ostaa.
Sipaise käsidesiä viiksikarvoihisi niin höyrystyvä alkoholi avaa tukkoisen nenäsi.
Vierailija kirjoitti:
Keitä inkiväärivettä. Olin just kovassa flunssassa ja avas kyl kurkun ja nenän. :D
Hengitetäänkö tätä vain vai juodaan?
Nenäkannu toimii, koska se ei riko limakalvoja samaan tapaan kuin nenäsuihke pitkään käytettynä. Apteekista saa samalla sen nenäkannuun tarvittavan suolan. Kannattaa todella kokeilla.
Itse jouduin vuosien nenäsuihkekoukkuun, kun allergialääke ei yksinään auttanut. En enää ikinä käytä mihinkään tarkoitukseen nenäsuihketta, niin vaikeaa sen lopettaminen oli.
Laita veteen kattilaan korkillinen Carmolistippoja ja keitä miedoksi höyryämään. Pyyhe päähän ja nenä kattilan päälle > aukenee piankin.
Haistele kissanpissaa.