Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro mielipiteesi!!! Kumpi on pienempi paha...

Vierailija
06.09.2006 |

Täällä kun kinastellaan aina siitä, että lasta ei voisi viedä hoitoon jos on itse kotona.

Täällä kinastellaan myös siitä onko abortti sallittua.

No kerron lyhyesti meidän tarinan ja kerro sinä sitten mielipiteesi.

Esikoinen on nyt 4v. Hän on ollut aina rauhallinen lapsi. Esikoisen helppouden takia en epäröinyt hetkeäkään toisen lapsen tekemistä. Kuopus on nyt vähän vajaa 1,5v ja on todella villi ja vaativa tapaus. Esikoiselle ei jää paljon aikaa kun täytyy juosta tuon pienemmän perässä jatkuvasti ja vahtia ettei tee mitään typeryyksiä.

No ehkäisystä huolimatta tulin sitten kolmannen kerran raskaaksi. Mietin kauan haluanko edes tätä lasta. Olen välillä niin väsynyt ja hermostunut, että vielä kolmas lapsi tähän hässäkkään... No päätettiin kumminkin miehen kanssa pitää lapsi. Tuon päätöksen jälkeen miehellä alkoi yllättäen olla töiden kanssa kiireisempää (on yrittäjä ja töitä tehtävä sillon kun niitä on) ja minä olen käytännössä yksinhuoltajana.

Samoihin aikoihin esikoiselle iski päälle uhma ja kamala halu saada kavereita.

Olen hakenut esikoiselle päiväkotipaikkaa ihan oman jaksamisen takia. Lapsi myös itse haluaa päästä päiväkotiin ikäistensä seuraan.

Tiedän, että olen tuomittu joka tapauksessa tein mitä tein, mutta olisiko minun sitten pitänyt tehdä abortti, että jaksaisin jo olemassa olevien lasten kanssa paremmin?

Vai oliko tuo päiväkotiin hakeminen parempi?

Kumpi siis pienempi paha: Abortti vauvalle vai esikoinen " syyttä" päiväkotiin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin hoitaa lapset kotona en hetkellä jaksaisi tähän yhtään lasta lisää (suku asuu kaukana, eli apua ei heiltä saa). Tai jos tulisi vauva niin helpotusta pitäisi päivähoidosta on pakko hakea!

Ja siinä mielessä kysyn tätä asiaa ihan tosissani, kun täällä niin jyrkästi molemmat asiat tuomitaan! Halusin vain tietää, että oletteko te virikehoidon vastustajat ajatelleet ihan loppuun tämän asian ennen kuin tulette jollekin huutamaan kuinka väärin hän lastaan hoitaa????

Ja korostan vielä, että av:laisten mielipiteet ei minun päätöksiin vaikuta yhtään mitenkään! Minä olen päätökseni tehnyt mieheni kanssa ja ihan sama mitenkä minua siitä haukutte!

ap

Vierailija
22/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tärkeintä ole keskittyä miettimään, mikä on SINUN PERHEESI kannalta paras ratkaisu ja sitten toteuttaa se vaihtoehto? Jos sinun mielestäsi virikehoito on sekä sinun että lapsen kannalta paras vaihtoehto, niin miksi ihmeessä pitäisi tuntea pätkääkään syyllisyyttä joidenkin ventovieraiden ihmisten jonninjoutavan ämmämäisen arvostelun vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja korostan vielä, että av:laisten mielipiteet ei minun päätöksiin vaikuta yhtään mitenkään! Minä olen päätökseni tehnyt mieheni kanssa ja ihan sama mitenkä minua siitä haukutte!

ap

[/quote]

Halusin vain saada keskustelun aikaiseksi ja nuo virikehoidon vastustajat miettimään sanojaan ennen kuin tuomitsevat! Mielipiteet eivät vaikuta minun ajatusmaailmaani mitenkään! Ja olen hyvin, hyvin tyytyväinen päätökseeni!!!

ap (joka ei viitsisi koko ajan selitellä kirjoituksiaan lukutaidottomille...)

Vierailija
24/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suku lähellä, joku auttamassa tai sitten vain se yksi lapsi. Minulla on 4 alle 6-vuotiasta lasta, suku asuu 400 kilometrin päässä ja ystäväni eivät lapsia ota hoitoon. Enkä siitä huolimatta ole pistänyt lapsia mihinkään virikehoitoon. Myöntäisit edes itsellesi että olet vain laiska ja jaksamaton. Helpompi elää kun hyväksyy sen tosiasian.

Vierailija
25/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on suku lähellä, joku auttamassa tai sitten vain se yksi lapsi. Minulla on 4 alle 6-vuotiasta lasta, suku asuu 400 kilometrin päässä ja ystäväni eivät lapsia ota hoitoon. Enkä siitä huolimatta ole pistänyt lapsia mihinkään virikehoitoon. Myöntäisit edes itsellesi että olet vain laiska ja jaksamaton. Helpompi elää kun hyväksyy sen tosiasian.

Ihmiset ovat erilaisia.

Jumalan kiitos kaikki ei ole yhtä tolloja kun sä.

Vierailija
26/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA!!!! Olen sanonut, että MINÄ en jaksaisi kolmatta lasta (joka siis on ehkäisystä huolimatta tulossa) ilman hoitoapua ja sitä en sukulaisilta saa!!!!!!!!!

ONKO OIKEASTI NOIN KAMALAN VAIKEAA LUKEA KIRJOITUSTA JA VIELÄ YMMÄRTÄÄKIN SITÄ???!

ap (joka taaaaaas joutui selittelemään...)

Vierailija
27/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä jos se vika onkin siellä päässä :-D

Vierailija
28/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etä jos se vika onkin siellä päässä :-D

Vierailija
29/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain virikehoitopaikkaa esikoiselle. Meillä vaan esikoinen on se villi lapsi.

Vierailija
30/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun vain vain vaikea hyväksyä että olet suorittaja, vaativa persoonallisuus, muiden tuomitsija, joka jatkat sukupolvesi ketjua altistamalla lapsesi samalle sairaudelle?

Vierailija
31/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia en hyväksy enkä suosittele kenellekään.

Virikehoitopaikka ei todellakaan tee lapselle mitenkään pahaa. Se on vaan joidenkin mielipide, että päiväkodit jotenkin " vaurioittaisivat" lasta.

Eli sinuna hakisin hyvällä omatunnolla esikoiselle hoitopaikkaa.

Negatiiviset kommentit ehkä johtuvat siitä, että monen mielestä näitä kahta asiaa ei oikein voi keskenään verrata...

Vierailija
32/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sivusta seuranneena näen niitä lapsia jotka menee pk:tiin saamaan sitä virikehoitoa saattavat olla aivan kauheita sielläkkin eikä vain kotona ja ikävöivät kotiin äidin luo tai sitten onhan niitäkin tapauksia jotka eivät ikävöi, mutta älä pidä liian monta tuntia tai sitten pidä vain 3-4 päivää viikossa.

Vierailija
33/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat keskittyä enemmän villiin vekaraan ja esikoinen saa ikäisiään leikkikavereita joilla on yllinkyllin aikaa leikkiä... vaikka sitten lyhyempää päivää tai vastaavaa, eihän sielä tarhassa aina 8 tuntia tarvi olla... Kummityttöni ainakin sanoo parin pvän kotona olon jälkeen, että SAANHAN mennä tarhaan leikkimään ja moikkaamaan kavereita...

Vierailija
34/34 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun jostain meuhkataan, niin sitä alkaa jotenkin uskoa että KAIKKI ihmiset on mielipiteissään jyrkkiä ja tuomitsevia ja edottomia. Kuitenkin, itse en IRL tunne yhtäkään ihmistä joka pitäisi aborttia täysin tuomittavana taikka virikehoitoa millään lailla pahana; itse asiassa, suurinta osaa ei kiinnosta koko asiat tippaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme