Te joilla oli lapsuudessa vain ulkohuussi kotona:
millaista oli käydä huussissa, kun oli 30 astetta pakkasta. Kylmää varmasti, mutta jäikö traumoja?
Kommentit (107)
On traumat jääneet kyllä. Itse aloin teini-iässä kärsiä ummetuksesta, koska vessaan meno oli niin ikävää. Eikä meillä kyllä yölläkään pottaan tehty, vaan sinne vaan ulos kylmään ja pimeään. Kärsin muuten pimeänpelostakin vielä reilusti parikymppisenä. (Uusimaa 90-luku)
Tapanilassa ulkohuussi vieläkin... nythän oli kai 2014 - ja talo on kaunis! :)
Vieläkin on ulkovessa, ja elän vuotta 2014! Asun 1890 rakennetussa talossa. Ostin talon 2,5v sitten, talo oli ollut autiona n.30 vuotta. Tällähetkellä ollut muita tärkeimpiä remppakohteita kun vessanteko. Esim ulkovuorauksen korjaus, ikkunat ja tulipestät + pari muuta "pikkujuttua"
Mökillä oli aina ulkovessa. Täälläkin tottunut sitä käyttämään + on styroksinen "vessarengas" niin ei perse jäädy ihan heti.. Tarkoitus on kyllä tehdä sisävessa, mutta varmaan biokäymälä. On "miljoona" kertaa halvempi ja helpompi tehdä sekä ekologisempi kun vesivessa + luvat ei maksa "miljoonia". Ja ei, se ei haise. Vastaan jo kysymykseen ennakoon. ;)
Meille tuli vesijohto sisälle vuonna -84 kun rakennettiin uusi talo vanhan viereen. Sitä ennen kaikki vesi kannettiin kaivosta sisälle, ja huussi oli navetan päädyssä. Mun eno remontoi taloaan 90-luvun puolivälissä ja siinä remontissa teki vessan ja kylpyhuoneen taloon sisälle, sitä ennen kävivät ulkohuussissa ja -saunassa.
Oon syntyny 92 ja meillä oli potta/yöastia joka tyhjennettiin jos ei halunnu mennä pihalle paleleen sillä sekunnilla
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:36"]Meillä oli pissaämpäri sisällä öitä ja kamalia pakkasia varten. Ei jäänyt traumoja, itseasiassa ulkohuusi on edelleen lapsuudenkodissani pystyssä, käyn siellä kesäisin vieläkin. t. vm- 73 [/quote]siis oikeasti??? mitä ihmeen köyhimyksiä te ootte oikein olleet ja missä vidun korvessa ootte asuneet? ei suomi nimittäin mikään kehitysmaa enää 70-luvulla ollut!
[/quote]
Meillä oli ulkovessa Helsingissä Tapanilassa vielä vuonna 1985. Helsinki on siten vidun korpea.