YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
[quote author="Himja87" time="02.03.2015 klo 06:01"]Piki piki79, pakko täältä taustalta huudella tohon ylipainoon liittyen. Olen siis lähestulkoon samoissa painolukemissa kuin sinä ja siitä huolimatta mulle se plussa pärähti yk2. Eli ei kannata heittää kirvestä kaivoon :) Mä itse asiassa ehdin aloittaa plussauskierrossa pienen ruokaremontin jättämällä viljat ja vähentämällä perunaa ruokavaliosta. Muutamassa viikossa on tuolla lähtenyt jo kolmisen kiloa, tosin sitä saattaa tehostaa tää mun nykyinen ruokahaluttomuus ja sen takia oonkin nyt joustanut jonkun verran tuosta viljattomuudesta ja käynyt esim kerran viikkoon hesessä syömässä :D Oon järkeillyt, että on terveellisempää kerran viikkoon syödä epäterveellinen ateria, jos se on koko viikon ainoa kunnollisen kokoinen ateria, jonka saa menemään alas. Mutta siis vaikka sanotaan, että ylipaino voi viivästyttää raskautumista, ei se minun kohdalla ainakaan pitänyt paikkaansa.
Himja87 rv6+2
[/quote]
Voi kiitos kiotos, ihana :) !!
Ihan kivi vietähti sudämeltä, että toivoa vielö on, minulla myös yk2 menossa ja testaamaan pääsis viikon loppuun mennessä, onko se toukka siellä masussa nyt ;) <3
Se olisi ihanin syntymäpäivälahja, joka minulla on viikon päästä 10pv :) <3 <3
Jes, taas plussia täällä!! Onnea, me muut perässä, eikös? :)
Täällä odotellaan joko plussaa tai kuukautisia tälle viikolle. Tosin viime kierto venyi 35 päivään, kun normaalisti mennään tasaisella neljän viikon syklillä. Keskiviikkona teen testin jos vuoto ei ole alkanut.
Odotukset eivät kyllä ole kamalan korkealla, menossa nimittäin yk2.
Dindinden
Hei kaikki, olen jonkin aikaa taustalla seuraillut tätä keskustelua ja päätin rohkaistua mukaan.
Taustatietoina:
Olen 24-vuotias tuore rouva, mutta parisuhdetta kuitenkin on takana jo 3 vuotta. Mulla on vielä opiskelut kesken, tai oikeastaan gradu se vaan on kesken ja mies on jo työelämässä. Vauvakuumetta on meillä molemmilla osapuolilla, ehkä itselläni alussa korkeampi kuume ;) Mutta kynnys aloittaa ihan aikuisten oikeasti se yrittäminen on ollut meille suuri juttu. Siirryimme ekaksi e-pillereistä kondomeihin ja nyt viime marraskuusta olemme menneet varmoilla päivillä. Mitenkään orjallisesti en laske päiviä, en mittaile lämpöjä joten suuri riski raskauteenkin tietysti on.
Nyt on sitten käynyt niin, että menkat ovat 4 päivää myöhässä. En kuitenkaan pysty uskomaan, että olisin raskaana, mutta rakastan tätä kutkuttavaa tunnetta enkä ole vieläkään uskaltautunut testaamaan sitä 100varmaa negaa :( Yleensä ei ole menkat myöhässä ollenkaan eli totta kai sitä nyt toivoo, että olis käynyt vahinko. Tänään illallla testaillaan, kun mies tulee reissusta kotiin ja mies sanoi nyt sitten että jos en ole raskaana niin mitä jos stten lopetettais ne varmat oäivätkin ens kierrossa :)
Mitään raskausoireita ei ole siis tullut vaikka menkat ovatkin jo 4 päivää myöhässä. Ainoastaan väsyttää, mutta eikö meitä kaikkia aina vähän väsytäkin, jos pitää mennä seitsämäksi töihin. Koko ajan tuntuu vatsassa siltä että kohta ne menkat alkaa, sillee kipristelee...
Mutta en usko siltikään, että olisin raskaana, koska emme edes harrastaneet seksiä ovulaation lähellä...
No nyt menee maanantaipäivä jännäilessä, palailen tänne illalla sitten kertomaan siitä (nega) testistä
HAH huomasin vasta nyt mokani siis anteeksi Legolatar ei legotar :D
Heippa,
En saanut vastausta aloittamaani ketjuun joten kysytään täältä josko joku olisi viisaampi :).
Eli siis, sain esikoisen 2.4.14, ekat menkat sitten alkoi 8.1.15. Nyt kuitenkaan toisia menkkoja ei näy. Toiveissa olisi toinen lapsi, mutta näin epäsäännöllisen kierron kanssa mahdoton parasta ajankohtaa sanoa.
Huvikseni tikuttelin ovulaatiota tammikuussa ja viiva alkoi vahvistumaan tammikuun viimeisenä päivänä, mutta ei kuitenkaan ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva.
Raskaustestin tein helmikuun 15 päivä, mutta se oli negatiivinen.
Kiitos paljon jos joku osaa auttaa ja valaista tietämätöntä näissä asioissa :D.
[quote author="piupau94" time="02.03.2015 klo 12:07"]Heippa,
En saanut vastausta aloittamaani ketjuun joten kysytään täältä josko joku olisi viisaampi :).
Eli siis, sain esikoisen 2.4.14, ekat menkat sitten alkoi 8.1.15. Nyt kuitenkaan toisia menkkoja ei näy. Toiveissa olisi toinen lapsi, mutta näin epäsäännöllisen kierron kanssa mahdoton parasta ajankohtaa sanoa.
Huvikseni tikuttelin ovulaatiota tammikuussa ja viiva alkoi vahvistumaan tammikuun viimeisenä päivänä, mutta ei kuitenkaan ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva.
Raskaustestin tein helmikuun 15 päivä, mutta se oli negatiivinen.
Kiitos paljon jos joku osaa auttaa ja valaista tietämätöntä näissä asioissa :D.
[/quote]
Itse kysymys jäi uupumaan, onko näin epäsäännöllisen kierron kanssa mahdoton raskautua? Ja kauankohan kierron tasaantumiseen menee? :o
Moikka pitkästä aikaa!
Kirjottelin tänne viime syksyn lopulla. Sitten kävikin niin, että miehen kanssa siirrettiin vauvan yritystä tammikuulle. Kun tammikuu tuli, mies sanoi ettei vieläkään ole varma haluaako aloittaa ihan vielä ja siirretiin yritystä kesälle. Olin aluksi aika murtunut tuosta, että taas pitää vain odottaa. Olen jo niin kauan halunnut lasta. Olen aina välillä täällä käynyt lukemassa teidän kirjotuksia ja haaveillut. Eilen saimme kuulla taas sukulaisperheen vauvauutisia ja tuli itselle yhä vahvempana halu aloittaa jo yritys. Aika on mennyt niin hitaasti vain odotellessa.
Minulla alkoi eilen uusi kierto ja sanoin miehelle, että haluaisin aloittaa jo nyt yrittämisen. Hän oli samaa mieltä! Olen nyt aika täpinöissäni! Voiko haaveesta vihdoin tulla totta! Hormonaalinen ehkäisy jäi jo viime vuoden lopulla pois. Kropan pitäisi siis olla jo suht tasapainossa ja kierrotkin ovat olleet aika säännöllisiä. Taustalla vielä pelko, että mies pyörtää puheensa ja siirtää yrittämistä, mutta tiedän että viimeistään kesällä aloittasimme yrittämisen joka tapauksessa. Se tapa millä mies vastasi, kun kysyin voidaanko aloittaa jo nyt yritys, kuulosti siltä, että hän itsekin alkaa olla asiasta innoissaan. Hän on aina halunnut lapsia, mutta häntä myös hieman pelottaa ajatus isäksi tulemisesta.
Olen seurannut kuukautiskiertoani jo suht pitkään ja merkannut arvelemiani ovispäiviä kalenteriin. Latasin myös puhelimeen applikaation nimeltä period calendar. Applikaatio arvio milloin ovuloin ja milloin menkkojen pitäisi alkaa. Se on laskenut, että kiertoni pituus on 28-30 päivää ja, että ovuloisin seuraavan kerran maaliskuun 8 päivä. Eli tulevana sunnuntaina! En nyt luota täysin tuohon appiin, mutta suuntaa-antava se varmaankin on. Ainakin menkat se on aika hyvin arvioinut tähän asti ja viime kuussa arvioituna ovulaatiopäivänä oli ovikseen viittavia oireita.
Joka tapauksessa odotan nyt jännityksellä miten asia etenee. Yritän tässä heilutella peittoja miehen kanssa tällä viikolla. Sittenhän sen viimeistään näkee onko mies tosissaan yrittämisen kanssa, jos kortsun pois jättäminen on hänelle ok. Päivittelen taas kun päiviteltävää on ja tulen mielelläni tuolle yrittävien listalle taas mukaan.
Mukavaa alkanutta viikkoa ja pikaisia plussia kaikille!
- EllieP (30v, Kp 6/28-30) YK1
Sori kirjoitin äskeiseen väärin. Siis tarkoituksena oli sanoa, että eilen oli ensimmäinen päivä ilman kuukautisia. Uusi kierto alkoi siis viimeviikolla ja olen kiertopäivä kutosella nyt. Olin näemmä liian innoissani tuosta miehen muuttuneesta mielestä vauvan yrityksen suhteen kirjoittaessani :D
EllieP (30v, Kp6/28/30) Yk1
Heippa tytsyt :) Laitan tänne saman tekstin mitä tuonne haikara hakoteillä-ryhmään. Eli alustavia sperma-analyysin tuloksia kuultiin tänään!
Mies soitti aamulla niistä alustavista sperma-analyysin tuloksista. Lääkäri puhui paljon, joten kaikkea ei tainnut saada paperille asti kirjoitettua, mutta uskoisin että asiat on yleisesti ottaen hänellä hyvin. Siittiöiden määrä oli 103 miljoonaa, liikkuvia 38% (puhelimessa lääkäri sanoi että alaraja tuolle olisi 32%), vasta-aineet olivat 10%. Noista vasta-aineista en sitten tiedä, onko tuo hyvä vai huono? Lääkäri oli myös kuulemma jutellut jostain tulehdusasiasta puhelimessa, joka oli enemmän kuin normaalisti. Käski kuitenkin vielä odottaa lopullisia tuloksia ja mun lääkärin lausuntoa kaikista tuloksista. Puhelimessa lääkäri kyllä kyseli kovasti häneltä onko ristiselkäkipua, lantiokipua yms ja sanoi että ehkä kannattaa mennä eturauhastutkimuksiin varmuuden vuoksi. Mutta sanoi myös puhelimessa, että välttämättä tuo tulehdus ei ole mitään, vaan kaikki on kunnossa. Noh, jäämme odottelemaan lopullisia tuloksia. Mutta ihan hyvältähän tuo vaikuttaa, eikö? :)
Oho, taidan lukeutua kärkipään naisiin. Kiitos kysymästä, ei kuulu mitään. :)
Aamulla testasin. Ei mitään, valkoisuuttaan hohtava nega sofi one step -testiliuskalla. Plää.
Ei menkkamaisia kipuja, ei pms-oieita, ei mitään muitakaan oireita. Täysin normaali olo. Viikko sitten oli ovulaatiomaisia kipuja ja limoja, joten ehkä mulle on iskenyt joku megakierto. Tai sit menkat alkaa varoittelemati tässä pian. On tää yhtä. Sun toista. No mutta näillä mennään mitä annetaan.
Marlener kp31/28-32 yk3
Mä en näköjään pitkään pysynyt poissa. Kesken meni viikonloppuna (n. rv 5), kivuttomasti ja täysin varoittamatta. En tiedä, luetaanko tätä kemialliseksi, kun testit ehti näyttää yli viikon plussaa, vai varhaiseksi keskenmenoksi, mutta lieneekö tuolla edes väliä. Yritän lohduttaa itseäni sillä, että parempi kun näin kävi aivan alussa eikä viikkojen päästä. Näyttää siltä, että km oli myös fyysisesti helppo, eli siinä mielessä olo on ihan ok.
Nyt vaan toivon, että kroppa normalisoituu nopeasti. Jos nyt ei mitään takapakkia tule, niin yrityksen voi ilmeisesti aloittaa uudestaan heti (en edes tajunnut kysyä tätä terkasta, mutta näin olen muualta ymmärtänyt). Luultavasti me ei yrityksessä mitään taukoja pidetäkään.
Katsotaan, seurailenko aluksi keskustelua vain taka-alalla vai osallistunko aktiivisemmin. Voi mut ainakin listalle päivittää.
Lialia, varhainen km 03/15, km jälkeen yk 1
Pahoittelut Lialia! :(
Mä kysyin lääkäriltä voiko kemiallisen / varhaisen km jälkeen jatkaa yritystä heti ihan normaalisti, ja hän sekä hoitaja molemmat sanoivat, että ei mitään estettä. Mulla kyllä ultrattiin, että kohtu on puhdas ja limakalvo lähtenyt kehittymään uuden kiekan akupäivien mukaisesti.
Mulla eka kierto tuon jälkeen oli mulle harvinaisen lyhyt ja kuiva (en usko ovuloineeni, tosin johtunee pco:stani), mutta se voi olla sattumaa ja/tai myös vaihdella naisesta toiseen. Ajattelin vaan jos ehkä kiinnostaa mitä toiselle saman kokeneelle kävi. Olen kylläkin kuullut, että monet myös tulevat raskaaksi heti kemiallisen tai varhaisen km jälkeen.
Valtavasti tsemppiä matkaan! :)
Täällä jännätään miehen kanssa nyt loppukiertoa. Mies tosin on reissussa ja illasta kun puhuttiin puhelimessa ja tuumasin, että alamaha on hieman turvonnu nii oli kuulemma huomannu asian. Mahaa nippasee myös välillä ja se mitä ei ennen ole ollut missään kierrossa niin aamutupakin jälkeinen yökkö olo. Menee onneksi ohi kun juo lasin kylmää vettä. Rinnat on myös olleet hieman arat oviksen jälkeen kokoajan enemmän tai vähemmän, mutta niinhän ne on aikalailla joka kierrossa olleetkin. Ei vaan näin aikasin mitä nyt.
Odotukset ei oo mitenkään korkeella sen suhteen, että plussa tulisi. Mies ja hänen veli kuitenkin on ihan täpinöissään ja varmoja asiasta :D
Mwiihh kp27/29-32 yk3
Hei pitkästä aikaa! (:
Ensiksi isosti ONNEA plussanneille! (: <3
LIALIA, pahoittelut keskenmenosta ja voimia! Itse saman kokeneena voin sanoa, et suunta on nyt vain eteenpäin! Kyllä meillekin vielä plussa tuulet puhaltaa tarrasukkien kera! (:
Täällä lähinnä odotellaan vaan uutta kiertoa, sillä en usko plussaukseen tässä kierrossa, jotenkin vain on semmoinen varma olo. Toivon lähinnä, ettei kierto venyisi taas 40 päivään vaan tulisi ajallaan..
Seuraava joka listaa päivittää, niin korjaatko minulle siihen oikean kp:n:
TINTTU1989 kp 26/28(-40?) yk 3 (km 10/14)
Heissan kaikille :)
Tuli tuosta keskenmenosta mieleen että mulla myöskin km:n jälkeen tosi kuiva ja lyhyt kierto. Vuoto sitte jotain ihan muuta ku kuivaa!
Pahoittelut lialia :(
Ihmeellinen plussien ja km:n alkuvuosi :(
Lialia pahoittelut km:sta.
Legolatar harmi uuteen kiertoon joutumisesta. Ens kierrosta sitten ;)
Mulle kans vois päivittää oikeat päivät
Minja76 kp 15/29-40 yk 5 (km 7/15) ya 12/13
Lialia pahoittelut keskenmenosta :(
Tsemppiä ja voimia uuteen yritykseen :)
ON: Itsellä ovis lähenee, laskurin mukaan tän viikon lauantaina. Hommasin ladytimerin puhelimeen ja se näyttää että ke-pe olis hedelmällisiä päiviä ja la olis itse ovis. Eli tässä pitää ihan suunnitella että koska niitä peittoja kannattaa heilutella :D Tänään hain greippimehua jos ovislimat tulis selkeemmäks. Olis kiva oppia tunnistamaan se ilman tikuttelua, mitään tuntemuksia en muista koskaan tunteneeni. Tai voi olla että johtuu siitä ettei oo ennen tarvinu mietiskellä tollasia juttuja. Ensi viikoksi aattelin hakea pullon punaviiniä että saan relattua oviksen jälkeisen ajan :)
Tossu83 kp9/27 yk2
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Tilanne 2.3.
Elsuli kp?/?(kkm 12/14) (testi 28.2. haamu)
Lukka (27v) kp 32/?
Marlener (28v) kp 31/28-32 yk 3 (testi 2.3 nega)
Alina kp 30/24-28 yk 1
Exile kp 30/30-33 yk 11
Starling (40v) kp 30/? yk 1
Dindinden kp 28/28-35 yk 2
Hilkka K (30v) kp 27/25-28 yk 2 (testi 27.2. nega)
Zaron (32v) kp 27/26 yk 2
Mwiihh kp 27/29-32 yk3
Tinttu1989 kp 26/28(-40?) yk 3 (km 10/14)
Piki Piki79 kp 26/28-33 yk 2
Annma (33v) kp 26/29 yk 3
Kikke89 kp 25/27 yk 4
Vlo kp 25/27 yk 3
Tiikerikuu (28v) kp 25/24-33 yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14
Tiitiläinen (31v) kp 24/28-29 yk 4
Seepra87 kp 24/34 yk 2
Nepala (24v) kp 24/28-30 yk 7
Cecilja (31v) kp 24/27(-33) yk 17 ya 10/13
Heinähaave15 kp 23/31 ya 10/14 (km 2/15)
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 22/27-30 yk 5 (k 10/14)
Mindyh kp 21/25 yk 4
Lumilla kp 21/29 yk 3
Jenviko (31v) kp 19/28 yk 16
Mila Nnnnkkk (22v) kp 18/26-28 yk 3
Äiskähäiskä0809 kp 18/28-30 yk 4
Melinah (23v) kp 18/31-33 (km 6/14), yk1
Pia87 kp 17/26-30 ya 12 (km rv12 2/14)
Tiuhtiska kp 17/28 yk19
Diamond11 kp 17/30, ya 2013
Minja76 kp 15/29-40 km7/14 jk yk5 (ya 12/13)
Helmianna kp 15/31-33 yk 4
Finest (27v) kp 14/26-28 yk 4
Hopehope kp 12/? yk 11
Nelmis kp 11/25-27 yk 12 (ku 11/2014)
Tossu83 kp 9/27, yk2
Noorav kp 9/? yk 4
Muskottipähkinä (25v) kp 8/30-42 yk 7
Orchid87 kp 7/23 yk 12
Sunshine14 (31v) kp 7/24-26
Enninkeri (27v) kp 7/26-33 yk 21
Nuppunella (34v) 6/27-32 yk 10
Kapakala (39v) kp 6/28 ya 6/14
Kikiii (20v) kp 6/28-30 yk 3
EllieP (30v), kp 6/28-30 yk1
Jannuli85 kp 4/25-32 yk 12 ya 03/14
Legolatar (27v) kp 2/30 yk 10
Kuurankukka91 kp ?/29-31 yk2
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Minea92071 (25v)
Ainoaa (26v)
Nuuskiksentytär
Kiia80
Illusia86 ya 9/14
Maryy (24v) yk1
Kalastajataas yk?
Melita yk 13
Lialia varhainen km 03/15, km jälkeen yk 1
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET
Malma 26v. (yk1), Iica86
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Kp 30/29-31
Menkat on nyt siis myöhässä 1-2 päivää. Eilen aamulla tuli nega pregcheck testiliuskalla. Milloinhan kannattais testata seuraavan kerran? Vatsassa koko ajan outoja pistelyitä. Esikoista siis yritetään. :)
Heippaa!
Täältä päivittelen taas vähän. Yritän oppia kirjoittelemaan tänne tasaseen, mutta vähän hakusessa vielä. :D
Toivottavasti kaikki ei nyt häviä täältä kun juuri itse vasta liityin keskusteluun..
Tohon listaan voisi muuten päivittää
Melinah (23v) kp 18/31-33 (km 6/14) yk 1
kun lasken nyt kuitenkin, että tämä on ensimmäinen yrityskerta kun nyt kerran miehen kanssa asiasta puhuttiin.
Ovistikkkuja en saanut aikaiseksi tässä kierrossa ostettua, mutta kyllä peittoa on heiluteltu sen verran ahkerasti muutama päivä, että varmasti se johonkin näistä päivistä osui. Toivotaan parasta! :)
Nyt pitäisi 2 viikkoa jaksaa odotella, että tarttuiko takiainen mukaan. Mieskin kysyi eilen, että kuinka kauan täytyy odotella ja kun kerroin niin oli ihan kauhistunut kuinka kauan. :D Hyvä kun saan vielä sivistää näistä asioista.
Ihana kuulla ihmisten plussa uutisia! Onnea kaikille joille se plussa on pärähtänyt ruutuun. <3 Antaa vähän toivoa itsellekin. Jotenkin jännitän uutta raskautta hirveästi aiempien kokemusten takia.
Toivon todellakin plussatuulia maaliskuulle ja varsinkin pidempään yrittäneille. Tiedän kyllä miltä tuntuu, kun hirveä vauvakuume ja sitä omaa pientä ei ole sylissä.
Tekis mieli keskittyä ainoastaan tähän projektiin ja unohtaa muu elämä, mut pakko kai se on muutaki elämässä tehdä. :D