YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Ihana reipas mieheni sai toimitettua tänään näytteensä ja nyt odotetaan maanantaihin asti tuloksia. Kuulemma alustavia tuloksia voi siis silloin soitella, mutta lopulliset kaikki tulokset tulevat noin kahden viikon päästä. Eli nyt sitten vain jännitellään, että kaikki olisi hyvin ja kunnossa! Purkista siellä väestöliitossa ei kuulemma sanottu mitään, joten kai se sitten kävi? Toivotaan ainakin. Gynellekin lähetin jo sähköpostia että on tietoinen asiasta että testi on tehty, koska tulokset lähetetään myös hänellekin. Ja tosiaan jos miehellä on kaikki hyvin, niin sitten gyne ehdotti seuraavaksi siirroksi sitä aukiolotutkimusta. Se on kyllä kallis, enkä tiedä koska meillä olisi siihen varaa. :/ Mulla on työt paljon vähentyneet ja sen myötä palkkakin aika paljon laskenut, joten rahat pitää miettiä aika tarkkaan ja harkitsevaisesti.
Mieli on edelleen vähän alavireinen ja masentunut, en tiedä millä tavalla saisi itseään vähän piristettyä. Mulle vaan on tullut entistä vahvemmin sellainen olo, etten tule koskaan sitä omaa lasta saamaan ja en tunnu saavan karistettua sitä ajatusta nyt pois mielestä lainkaan. Todella, todella ärsyttävää. Ja mielessä pyörii jatkuvasti sekin, että jossain on oltava jotain pahasti vialla. Joka ikinen kierto testaan oviksen ja peitto heiluu juuri oikeaan aikaan ja silti, ei mitään. Ottaa aika koville :(
Ps. mäkin ajattelin mennä tuonne suljettuun ryhmään vertaistukea hakemaan, jään kuitenkin tännekin vielä :)
Täällä alkoi yk 6 ja nyt on niin masentunut olo, kun olin jo ihan varma, että nyt tärppäsi. Minut voi poistaa listalta, on semmonen olo, että parempi unohtaa koko homma hetkeksi, ei vaan jaksa näitä pettymyksiä. Tsemppiä teille muille! <3
Delfi
Olen nyt vähän miettinyt, ja tuntuu, että voisin siirtyä sinne suljettuun ryhmään. Jos yk 7 on tarpeeksi pitkä yritys. En tiedä, miten suljetut ryhmät toimivat. Voisiko joku valaista asiaa?
Harmi, että monella on ollut kurjia fiiliksiä kuluneella viikolla. Voimia teille, oli tilanne mikä oli! <3 Muistakaa kuitenkin, että useimmat raskautta toivovat tulevat jossain vaiheessa raskaaksi, vaikka se veisikin aikaa! Tiedän toki, etteivät tilastot välttämättä lohduta pettymysten keskellä, mutta silti.
Melodypop, onnea positiivisesta tuloksesta! Aiotko jatkaa keskustelua jossain toisessa ryhmässä? Mä olen asettanut itselleni lopullisen deadlinen tämän palstan suhteen huomisaamuksi. Teen silloin digitestin, kun viikot on tällä hetkellä vähän hakusessa. Oon "muutamaan" tikkuun pissinyt viime päivinä, ja viivat ovat vahvistuneet. Ei mullakaan silti nousujohteisesti oireita ole. Rinnat olivat alkuviikosta aremmat, nyt eivät niinkään. Hetkittäin ehkä aavistaisin vointini perusteella olevani raskaana, mutta en todellakaan jatkuvasti.
Palailen huomenna!
Lialia
Lialia, minulle labran täti sanoi, että kotiraskaustestejä ei tarvitse tehdä kuin se yksi positiivinen ja se riittää todentamaan raskauden. Virheellisiä negoja kuulemma voi tulla, mutta ei virheellisiä plussia. Juju on tietysti siinä, että ei saisi aloittaa testaamista liian aikaisin, jolloin ne biokemialliset voivat testeissä näkyä ja mieli sitten pahoittuu kun menkat alkaakin. Mutta samoin kuin mulla, niin viivat sulla tarkoittaa plussaa! Pakko! Ja samaan hengenvetoon totean, että mullakin on digitesti vielä odottamassa, mutta en sitä vielä huomenna tee. Ehkä maanantaina, niin saa vähän vahvistusta noista viikoista. :)
Niin ja samoin se labran täti sanoi, että oireet voivat tulla ja mennä ja että niiden runsauden tai vähyyden takia ei kannata tehdä johtopäätöksiä. Tämä omaa mieltä hieman rauhoitti, vaikka eihän ikinä ole mitään takeita. Nyt pitää vain toivoa ja luottaa.
Mä kurkkasin tuonne LA marraskuussa -keskusteluun ja sinne varmaan siirryn, kun marraskuun ihmettä tässä odotellaan. Toistaiseksi siellä oli vain ihan pari ihmistä, joten nähdään huomenna sitten siellä! ;)
Ja kiitos Legolatar, olet niin tämän palstan hengetär ja hyvän fiiliksen luoja! Jaksat aina tsempata ja auttaa muita. Se on hieno juttu. Plussatuulia siihen suuntaan! :)
Elättekö te oviksen ja menkkojen välisen ajan ihan normaalisti vai mietittekö siltä kannalta, että on mahdollista olla raskaana? Lähinnä siis tarkoitan esimerkiksi alkoholin käyttöä. Lauantaina olisi tiedossa yhdet juhlat ja en nyt tiedä, miten pitäisi tehdä :/ Silloin on dpo 7.
Annma kp 22/29 dpo5 yk3
Annma, itse oon lopettanu alkon käytön jo muutama kk sitten vaikka alettiin nyt vasta yrittämään. (Tosin en kyll muutenkaan juuri juo) Viime viikonloppuna oltiin viihteellä, mutta olin selvänä. Eikä kukaan edes tajunnu että juon alkoholittomia juomia :D Ennemminkin toi sauhuttelu on mulla ongelma. Oon siirtynyt sähköröökiin ja viimeistään kun plussaan niin jätän nikotiinittomankin verdion pois. En halua kertoa mahdollisesta raskautumisestani kuin vasta viikon 12 jälkeen kenellekkään, paitsi tietenkin tuolle miehekkeelle. Ja vuosia sauhutelleena varmasti lähipiiri ihmettelisi jos savuttelu loppuisi seinään. Sen takia tämä "pohjustustyö savuttomaan elämään" :D
Pakko sanoa alkoholin käytöstä että mä jätin sen kyllä lähes kokonaan pois. Yrittämisen alussa olin niin mahdottoman tarkka kaikesta vähänkin kielletystä, mutta pakko sanoa että nyt en jaksa enää välittää. :D Ei se ole mitään muuttanut. En siis aiemminkaan ole ollut mikään kova juomaan, mutta nyt jos tekee mieli lasi viiniä niin sitten vaan otan sen lasin viiniä ja sillä siisti. En voi koko elämää elää kuten raskaana oleva, vaikka todellisuudessa en ole edes vielä raskaanakaan. Mun mielestäni siis maltillisesti voi ottaa muutaman, kunhan ei mitään perskännejä vedä :D Energiajuoman jätin myös kokonaan pois, nyt juon joskus tölkillisen jos siltä tuntuu.
Mä olen töissä kertonut yhdelle hyvälle ystävälle yrityksestä. Välillä huvittaa kun esim. laatikoita nostaessa siltä tulee joku kommentti: "älä nosta sitä yksin, sä voit olla vaikka raskaana!" Voi hitto kun olisinkin.. :D Ihanaa kuitenkin että huolehtii <3
Uusi vauvakuumeinen ilmoittautuu joukkoon. :)
Olen myös pidemmän aikaa seuraillut ketjua.
Kierto on noin 29-31pv ja meillä yk2 menossa. Viikonloppuna/alkuviikosta pitäisi testi tehdä, jollei menkat sitten ala. Olen kuitenkin melko toiveikkaalla päällä raskautumisen suhteen, koska seuraavia oireita on alkanut ilmetä: Rintojen arkuus, valkoisia näppyjä ilmaantunut nänneihin, noin viikon nippaillut vatsasta, ja monta päivää peräkkäin todella kova päänsärky.
Voi olla että myös kuvittelen oireita, koska halu saada se oma pieni käärö on niin suuri. Jää nähtäväksi, miten käy. :)
Mukavaa viikonloppua muille yrittäjille. :)
Hei kaikki!
Olen seurannut tässä tammikuusta alkaen jutusteluanne kasvavan vauvakuumeeni ohella ja haluan ensiksi onnitella plussanneita ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille!
Sitten vähän minun taustaa:
Olen 24 vuotias jo yhden 1 vuotta 2 kk vanhan pojan äiti. Mieheni on itseäni vuoden nuorempi. Tässä on hiljakseltaan alettu jo kuumeilla meille omaa pikku kakkosta ja pillerit jätin nyt tuossa helmikuun 4 pv pois. 8.-9.2 tuli omituista tuhruvuotoa ja 22.2 testailin vahvan ovisplussan ensin tavan testilla ja sitten parin tunnin päästä varmistin cb:lla hymynaaman! Ovista testailin ihan uteliaisuudesta miten nopeaan alkaa pillereiden lopetuksesta ovis löytymään:p
Vielä en ainakaan ole mitään mahdollisia raskausoireita bongaillut mutta eipä minulla ekankaan kohdalla mitään oireita ollu vasta kun viikolla 6 alkoi pahoinvointi. Ainut merkki oli todella kova selkäkipu kun menkat oli 3 pv myöhässä! Muilla kierroilla taas oli jos minkäkinlaista oiretta mutta olivat siis vaan pelkkää toiveajattelua:D
Ehkäpä tässä nyt oli tarpeeksi omanapailua. Minut voi lisätä tuohon odottaa selkeyttä kiertoon riviin kun en vielä tarkkaa kuukautiskiertoa tiedä ;)
Ja näemmä kappalejako ei toimi puhelimella kirjoittaessa:/
Heippa kaikille! Ilmoittautuisin mielelläni teidän kuumeilijoiden joukkoon :) Mulla oli kkm tossa just enenn joulua ja sen jälkeen yhdet kuukautiset. Nyt viikonlopun aikana pitäis alkaa toiset, paitsi että toivon ja rukoilen että ei ala! En kyllä mitenkään jaksa uskoa että olisi näin nopeasti uudelleen tärpännyt, esikoista yritettiin reipas vuosi ja tämä kkm sai alkunsa yk5. Mutta toivossa on hyvä (samalla tuskaista) elää. Oireita mulla muka on, närästys, rinnat aristaa ja väsyttää ja viluttaa. Mutta jotenkaan en jaksa näihinkään enää uskoa kun olen ne niin monta kertaa ennenkin vain kuvitellut ja negaa on testi pukannut. :/ Ajattelin tossa ehkä viikonopun aikana testata...jos uskallan.
Toivon teille kaikille kovasti plussaonnea! <3 Ja jo plussanneiden pienille masuihmeille kunnon imukuppeja matkaan! <3
Heippa hei!
En ole koskaan tänne kommentoinut, mutta uskokaa tai älkää, olen lukenut jokaisen viestin viime syksystä lähtien. Olen seurannut mielenkiinnolla keskustelua, ja syy on varmasti se, että on todella lohdullista lukea, että on muitakin saman asian kanssa painivia. En ole osallistunut aiemmin keskusteluun, koska ryhmä on kuitenkin julkinen ja kaikille avoin.. Laitoin liittymispyynnön nyt tuohon haikara hakoteillä -ryhmään ja niin toivon että te pidempään yrittäneet tulette myös sinne keskusteluun mukaan. Uskon, että saan siellä vaihtaa ajatuksia samanlaisessa tilanteessa olevien kanssa. Kun olen lukenut teidän pidempään yrittäneiden kirjoituksia, mm. Legolatar, Exile, Orchid87, ihan säikähdän välillä että kuin oma kirjoittamani. Ja Lefemme, olin niin vilpittömän onnellinen plussastasi, et usko mitä toivoa se antoi kun itse on jo vaipunut niiden ajatuksen valtaan että ei sitä tule, ei enää näillä yk:lla, olisihan se jo tärpännyt jos kaikki olis hyvin. En tänne sen enempää avaudu tilanteestani, tuloksetonta yritystä takana ihan liian kauan ja epätoivo on valtaisa.
Cateriina
Onko teille tullut koskaan yrittäessä virtsatietulehdusta? Itselläni siis nyt epäilen sitä. Oireet eivät ole pahat, mutta pissatessa vähän kirveltää ja tää vaiva alkoi heti seuraavana päivänä kun olin nukkunut lastit sisällä.. Anteeksi suorasanaisuus :D mutta joo.. Halusin ottaa varman päälle ja en noussut enää pesulle touhuilujen jälkeen.. Eihän tämä voi olla vaarallista raskautumisen kannalta? Ajattelin nyt katsella josko tää menis itsestään ohi ennen kuin lähtis lekurille.. Kirvely tuntuu siis lähinnä virtsan lopussa.
Heinähaave15: itsellä oli seurustelun alkupuolella tiheäänkin virtsatietulehdus ja lääkäri sanoikin että pitäisi aina n 30 min petopuuhien jälkeen käydä pissalla että bakteerit pääsee pois. Voi muuten kuulema aiheuttaa vti:n monestikin putkeen :D nyt sitten vahingosta viisastuneena ei sitten olekaan ollut 5 vuoteen tulehdusta;)
Noh, mähän tein sitten ihan ohjeita vastaan :D Oon kyl pari kertaa ennenkin tehnyt näin eikä silloin tullut mitään.. Mulla ei siis ikinä ennen ole ollut virtsatietulehdusta.
Voin kyllä myöntää että kun ekaa lasta tehtiin niin monesti kyllä jätin itsekin,köh köh, käymättä vessassa juuri samaisesta syystä kuin sinäkin:D jotenkin sitä ajattelee, että tavarat sieltä katoisi kun vessassa käy vaikka netistä olen lukenut moneenkin otteeseen ettei ne sieltä katoa vessareissun tai suihkun yhteydessä!
Annma, olen ollut juomatta vuoden alusta (100 päivää -haaste :p). Syksyllä kuitenkin elin "ovulaation" jälkeen (eli silloin kun oletin että oli ovis, vaikka harvemmin taisi olla :D) niin kuin olisin ollut raskaana. Ehkä saatoin saunakaljan ottaa ovisviikolla, mutta mitä lähemmäs kuukautisia menin, sitä vähemmän join. Ja siis en ollenkaan lopulta. En usko, että on jäätävää haittaa, jos otat muutaman. Ja eikös punaviiniä oteta nimenomaan kiinnittymistä edesauttamaan? ;D Kuten joskus aiemmin sanoin (en muista kenelle) että parempi se on varmaan elää rennosti pellossa kuin stressaten, mutta muuten onnistumismahdollisuudet maksimoiden.
Aa, noihin suljettuihin ryhmiin pitää erikseen hakea... :D:D (valaistuminen!) En tiedä alapeukuttiko joku edellistä viestiäni, koska olen niin pöhkö vai siksi ettei halua minun poistuvan. No halit vaan alapeukuttajalle <3 Hain tuohon suljettuun Haikara-ryhmään, mutta varmaan pyörin vähän täälläkin :) Olettaen, että edes pääsen ryhmään.
... Olipa epäselvä viesti edellinen. Siis ei minulla ole vielä menkat alkaneet vaikka juilii kyllä. Sun menkkoja kiroan!!