Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

1841/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenviko, ei hyvänen aika sentään!! Mikä tahditon idiootti lääkäriksi! Mistä näitä oma suvaitsematon asenne edellä ihmisten kanssa töitä tekeviä tumppuja riittää?! ONNEKSI otitte yhteyttä ylilääkäriin, tuohan on aivan asiaton tapa haastattaa näissä asioissa käynnille tulevia. Aikanaan Legolattaren linkkaamassa artikkelissa oli oikein perusohjeet siitä, miten lapsettomuushoitoja alotteleva pari haastatetaan ja tutkitaan, mutta kun eihän nämä jaksa ja toisaalta ehkä ehdikään perehtyä joka asiaan, mitä yleislääkäri voi kohdata. Hohhoi.

Kiitos jakamisesta. Tämän perusteella voi itse jo asettua siihen hankaan, että on valmiina ties minkälaisiin kysymyksiin. Taidanpa jopa ottaa sen artikkelin mukaan :D! Mulla tietty onneksi on jo gynen suunnitelma lausuntona olemassa, joten pitäisi olla sitten läpihuutojuttu tuo eka käynti.

Onnea teille matkaan jatkossa!

Helmianna

1842/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Jenviko! Älytön tapaus!!!

Nuppunella, pahoitteluni uudesta kierrosta vaikka otatkin sen siellä niin iisisti :) Ja tosiaan Nuppunella ja muut ihanat, minä ajattelin nyt siirtyä keskustelemaan tuonne suljettuun ryhmään. Kävin siellä jo vähän esittäytymässäkin :) Tämä ketju on ollut mahtava ja täällä on paljon ihania naisia, mutta minusta tuntuu, että mulle on tarpeellisempaa jutella samassa tilanteessa olevien pitkään yrittäneiden kanssa. Ajattelen, että otan samalla uuden askeleen pois tästä omasta pysähtyneisyyden tunteesta. Käyn varmasti myös vielä täällä kurkkimassa, totta kai! Ja tulen ilmoittamaan, jos jotakin tapahtuu. Minut voi vielä ainakin toistaiseksi pitää kiertopäivälistalla. Tsemppiä kaikille hirvittävän paljon!

Cecilja 20/27(-33) yk 17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1843/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenviko, järkyttävää!! Onneksi osaatte pitää puolenne!
Aiheena lapsettomuus tietenkin kiinnostaa, ymmärrän jos et halua kertoa yksityiskohtaisesti, mutta onko teillä lapsettomuuden syitä jo tutkittu, ja jos on niin miten?

1844/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenviko, MITÄ IHMETTÄ?!?! Onneksi laitoitte asian eteenpäin! Ja onneksi (niin paljon kuin Suomen terveydenhuoltoa moititaankin) tuokin on enemmän poikkeus kuin sääntö. Vaikka juuri nämä poikkeukset on niitä mitkä enemmän puhuttaa ja hyvät kokemukset jää huonojen varjoon.

Itse en lapsettomuusjutuissa ole koskaan käynyt gynellä/lääkärissä, mutta meillä kunnalliseen on päässyt ihan hyvin ja lääkäri on tosi mukava. Lääkärille voi olla välillä jonoa pari-kolme viikkoa, kun ei ole ihan joka päivä paikalla neuvolassa, mutta hoitajalle ajan saa yleensä ihan parinkin päivän päähän. Onhan se välillä tuskaista odotella lääkäriaikaa, mutta hoitajalla saa kuitenkin otettua papa-kokeet sun muut. Ja vaikka tän paikan terveydenhuollon lääkärit on myös välillä vähän mitä sattuu, niin ainakin tuon neuvolan lääkäri on tosi kiva! :) Itse en siis näe mitään syytä, miksi mun täytyisi rynnätä yksityiselle heti ensimmäiseksi rahoja tuhlaamaan. Koska pienemmällä paikkakunnalla lääkärijonokaan ei koskaan oo ollut mitään kovinkaan kauaa... vai mikä on se suurin syy mikä saa ihmiset menemään yksityiselle mieluummin?

Orchid87, mä en osaa sanoa tohon testiputkeloon mitään! Soita ja kysy, ei siinä mitään häviä jos pelaa varmanpäälle! :)

1845/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmianna, kiitos tsempeistä!

Dindinden, tämä oli siis ihan ensimmäinen käyntimme ja siksi menimmekin yleislääkärille, kun ajattelimme että häneltä saa sitten lähetteen jatkoon oikeaan paikkaan.
Miestäni ei ole koskaan tutkittu, mutta itse kävin tutkimuksissa edellisen mieheni kanssa. Silloin minulle tehtiin perustutkimukset, sekä aukiolotutkimus ja kolmen kuukauden ajan sain jotain hormoninappejakin popsia (niiden nimeä en muista). Kaikki kunnossa, paitsi mitä nyt nappikuuri ei sopinut henkisesti minulle yhtään. Silti ei reiluun kolmeen vuoteen tärpännyt.

Noorav, itsekin olen pieneltä paikkakunnalta muuttanut tänne Helsinkiin ja täytyy kyllä sanoa että ikävä tuli entisten kotikontujen terveyskeskusta!

Olen nyt kaksi kertaa käynyt Helsingissä asuessani lääkärissä ja molemmat kokemukset ovat kammottavia. Tämä edellä kerrottu, sekä ihotautilääkärireissu noin vuosi sitten, joka meni niin, että kerrottuani huomanneeni gluteenin pahentavan ihottumaa, lääkäri vain ohimennen villkaisi käsivarsiani ja totesi, ettei johdu mistään ruoka-aineista, voit syödä mitä vaan. Yritin kysellä, että mistähän tämä sitten johtuu ja miksi gluteeni pahentaa sitä jos ei muka siihen vaikuta, mutta siihen lääkäri totesi todella töykeästi että ”ei me näitä tutkita, me vaan hoidetaan.” Eli perushomma, ”terveyden”hoito on oireiden piilottamista, eikä todellisen syyn selvittämistä ja hoitamista. Ja tuo ihotautilääkäri oli kaikenlisäksi yksityinen...

In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook

1846/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jevinko, aivan pöyristyttävää luottevaa! Ei tuollaisia lääkäreitä saa pitää virassa!! Onneksi veitte asiaa eteenpäin! Tsemppiä teille!

Orchid, jospa purkki käy ja saatte tutkimukset eteenpäin. Harmillinen lisävastoinkäyminen :/ Tuuhan kertomaan miten homma etenee.

Nuppunella, itse siirtyisin, jos jonnekin siirtyisin niin tuohon Haikara hakoteilla-ryhmään. Uutta ei varmastikaan kannata perustaa kun tuolla on jo paljon hyviä tyyppejä jakamassa kokemuksia :) Toistaiseksi pysyn itse täällä. Mitta ei ole vielä täysi :D

Tänään dpo11 testasin negan (david 10-herkkyys). Viime kierrossa menkat alkoi dpo14, joten vielä on mahdollisuus ollakin raskaana ja että testasin vaan liian aikaisin. Mikäs hiton toiveikkuus tänne on taas iskemässä? :D

1847/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar, hillittömän hyvät perustelut miksi et halua liittyä suljettuun ryhmään! Thumbs up! :)
Mutta Davidista piti sanoa. Antoi mulle puhtaita negoja, kunnes menkkojen oletettuna alkamispäivänä tuli haamulaishaamujen haamulainen, iltapäivällä pc näytti selvän viivan ja seuraavana aamuna David vielä haamun. Älä siis menetä toivoa vielä! :)
Ja ainiin, sanokaa jos teitä ärsyttää, että hillun täällä vielä. En loukkaannu tms. :D

1848/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä käynyt lukemassa koko ajan teidän kuulumisia ja pitämässä teille peukkuja. Nyt on pakko kommentoida Legolattarelle, että testit on onneksi erehtyväisiä. Siitä todisteena, minullakin mahassa joku kovasti möyrii ja potkii. Vaikka plussan antoi vasta kun menkat oli useamman päivän myöhässä :) Eli juuri niin Legolatar, odota muutama päivä ja tee uudestaan. Jostain syystä minullakin on toiveikas olo sinun puolestasi <3 kyllä me sinut vielä tuonne mukaan saadaan :)

Airi rv 16+4

1849/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar

kiitos :)

vituttaa ankarasti

sille ei voi nyt mitään, ettei clomit toimineet

kyllä se vauva tulee kun on tullakseen

tällästä se on, tiedän

ekaa lasta yritettiin 2,6 vuotta.

jumalauta, saatana, vittu perkele paska!!!!!!!!!!!!

1850/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 26.2

Maple Winter (30v) kp 35/26-34 yk 2 (testi 19.2 haamu)

Iica86 (28v) kp 35/28 yk 4

Kiia80 kp 35/30 yk 2

Kalastajataas kp 34/28-30 yk?

Melita kp 33/27-28 yk 13

Lialia kp 33/28-32 yk 3 (testi 19 ja 20.2 haamu)

MelodyPop (33v) kp 31/28-31 yk2 (testi 21.2 ja 23.2 haamu)

Illusia86 kp 30/28 ya 9/14 (testi 18.2 ja 23.2 haamu)

Delfi (24v) kp 30/29 yk 5

Legolatar (27v) kp 29/31 yk 9 ya 5/14 (testi 26.2 nega)

Lukka (27v) kp 28/?

Jannuli85 kp 27/25-32 yk 11 ya 03/14

Marlener (28v) kp 27/28-32 yk 3

Alina kp 26/24-28 yk 1

Exile kp 26/30-33 yk 11

Starling, (40v) kp 26/? yk 1

Dindinden kp 24/28-35 yk 2

Hilkka K (30v) kp 23/25-28 yk 2

Zaron (32v) kp 23/26 yk 2

Mwiihh kp 23/29-32 yk3

Annma (33v) kp 22/29 yk 3

Piki Piki79 kp 22/28-33 yk 2

Kikke89 kp 21/27 yk 4

Vlo kp 21/27 yk 3

Tiikerikuu (28v) kp 21/24-33 yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14

Tiitiläinen (31v) kp 20/28-29 yk 4

Seepra87 kp 20/34 yk 2

Nepala (24v) kp 20/28-30 yk 7

Cecilja (31v) kp 20/27(-33) yk 17 ya 10/13

Tinttu1989 kp 20/28(-40?) yk 3 (km 10/14)

Huolestunut Ensiyrittäjä kp 18/27-30 yk 5 (k 10/14)

Mindyh kp 17/25 yk 4

Lumilla kp 17/29 yk 3

Jenviko (31v) kp 15/28 yk 16

Mila Nnnnkkk (22v) kp 14/26-28 yk 3

Äiskähäiskä0809 kp 14/28-30 yk 4

Pia87 kp 11/26-30 ya 14 (km rv12 2/14)

Tiuhtiska kp 13/28 yk19

Diamond11 kp 13/30, ya 2013

Helmianna kp 11/31-33 yk 4

Finest (27v) kp 10/26-28 yk 4

Minja76 kp 10/29-40 km7/14 jk yk5 (ya 12/13)

Hopehope kp 8/? yk 11

Nelmis kp 7/25-27 yk 12 (ku 11/2014)

Tossu83 kp 5/27, yk2

Noorav kp 5/? yk 4

Muskottipähkinä (25v) kp 4/30-42 yk 7

Orchid87 kp 3/23 yk 12

Sunshine14 (31v) kp 3/24-26

Enninkeri (27v) kp 3/26-33 yk 21

Nuppunella (34v) 2/27-32 yk 10

Kapakala (39v) kp 2/28 ya 6/14

Kikiii (20v) kp 2/28-30 yk 3

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Dimou (25v)

Minea92071 (25v)

Heinähaave15 (km 2/15)

Ainoaa (26v)  

Malma (26v)

Nuuskiksentytär

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET

Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)

HELMIKUUSSA PLUSSANNEET

Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1)

Plussaryhmä:

Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen

1851/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinähaave, mäkin tulkitsisin tuon kp17 aamun ovisplussaksi :) Unohtui laittaa sinut takaisin listalle, mutta laitetaan seuraavaan!

Mitäpä kuuluu haamuilijoille, ja muille kärkipään naisille? Iica86, Kiia80, Kalastajataas, Melita ja Delfi, oletteko testailleet?

Kikke89 kp21/27, yk4, dpo3

1852/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi en nyt jaksa kommentoida kenellekään...Labrassa hcg alle 1, eli en todellakaan ole raskaana. Enkä enää koskaan osta clearbluen plussatestejä, sillä ne haamut olivat todellisia mutta raskaana en siis ole. Eikä näy menkkojakaan, eli kierto taitaa taas pitkittyä. Minä en meinaa jaksaa taas tätä samaa odottelurumbaa, olin toki jo aika varma etten ole raskaana kun viivat eivät vahvistuneet, mutta toki se toivo jossain kyti kun menkkojakaan ei näy. Missä ei jälleen kerran ole mitään uutta minun kohdallani. Olen vanhemmillani joten en voi edes surra rauhassa, he eivät tiedä yrityksestä enkä aio kertoa. Itkettää kuitenkin vähän, kun mun kroppa ei vaan toimi mutta neuvolantäti iloisesti totesi että "ota puolen vuoden päästä yhteyttä kun vuosi yritystä on täynnä niin katsotaan sitten". Eli vaikka on aika selvää, että mun kierroissa on häikkää, se vuosi pitää olla. Täytyy nyt katsella, jos kierto vaan venyy ja venyy niin yksityisellehän se on sitten mentävä ja maksettava sitten siitä. En tiedä. Meillä on tosiaan vasta puoli vuotta takana, mutta niin paljon kaikkea häikkää, että tulisin mielelläni suljettuun ryhmään, saanko tulla? Musta on aika rankkaa täällä seurata kun muilla ne vaan uudet kierrot alkaa tai plussat tulee, mutta meillä ei toimi edes niin perustavanlaatuinen asia kuin kierto...tiedä häntä olenko tässäkään kierrossa ovuloinut. Anteeksi olen tosi maissa, taidan mennä hetkeksi peiton alle itkemään. On niin rankkaa teeskennellä iloista ja hyvinvoivaa, kun tämä asia painaa ihan koko ajan. Haluaisin mennä vain miehen kainaloon, mutta ensin pitää hoitaa tämä viikonloppuvierailu kaukana toisessa kaupungissa. Voi itku :(

Illusia86 kp30/28 ya9/14 yk3

1853/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Oon jonku aikaa jo täällä lukenut teidän ketjua, mutta en ole uskaltanut liittyä joukkoon. Olen siis 23v ja mieheni pari vuotta vanhempi. Ollaan puhuttu vauva asiasta jo pidempään. Viime keväänä/kesänä sitten tulin raskaaksi vähän sen jälkeen, kun olin minipillerit jättänyt. Olin 6 viikolla raskaana, mutta se meni sitten juhannuksen tienoilla kesken, joka oli todella kova pala minulle. Vauvakuumetta olen potenut varmaan jo 2 vuotta, mutta ollaan odoteltu kun miehellä opiskelut kesken. Keksenmenoni jälkeen meni muutama kuukausi sumussa ja menkatkin piti käynnistää Terolut kuurilla, kun niitä ei alkanut näkymään...

Henkisesti keskenmeno oli todella rankka kokemus, joka on on mielessä vieläkin vahvasti. Ehkä raskainta koko asiasta teki vielä se, että serkkuni ilmoitti suvulle että on raskaana 6 viikolla, kun olimme mökillä juhannuksena. Kun samaa aikaa itse pohdin vielä menikö oma raskauteni kesken. Keskenmenon jälkeen minulla kyllä tuli jostain syystä tunne etten haluakaan vielä lasta ja en ollut jotenkin yhtään oma itseni muutamaan kuukauteen.

Nyt kuitenkin viime aikoina tullut se tunne takaisin, että haluaisinkin vauvan ja haluan olla äiti. Mieheni on ollut ihana ja tukenut minua aina ja elänyt sen mukaan mihin olen valmis. Olemme päättäneet alkaa taas yrittämään vauvaa uudelleen ja se olisi todella toivottu meille. <3

Nyt siis menossa kp 15/31-33 eli ovulaation pitäisi olla ihan näinä päivinä. En sitä oikein osaa vielä seurata... Ajattelin tänään hakea kaupasta ovistestejä jotta pääsisin jyvälle siitäkin asiasta. Toivotaan että kaikilla tärppäisi pian. :) Toivottavasti kirjoituksestani sai edes jonku tolkun. :D

Vierailija
1854/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mä sanon nyt tänne heipat ja siirryn tuonne suljettuun ryhmään. Toivon, että muutkin pitkän matkalaiset tulevat sinne, kun teidän kanssa on pitkään yhdessä oltu :)  Ja mun puolesta myös Illusia olet sinne tervetullut.

Ihanaa kevättä kaikille ja toivottavasti teistä jokainen saa vielä oman vauvan syliin! 

1855/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa lukea niin monen surusta ja pahasta mielestä. Ei siihen oikein löydy sanoja, joten komppaan Mimmua - toivottavasti jokainen saa vielä oman vauvan syliin!

Itse olen tehnyt neljä positiivista raskaustestiä, mutta pelännyt jäätävästi kohdunulkoista tai keskenmenoa, koska kahden viimeisen testin osalta viivat ei vahvistu. Lisäksi maanantaina ja tiistaina voimakkaammat raskausoireet (painon tunne alavatsalla, turvonnut vatsa ja kipeät rinnat ja nännit) ovat melkolailla kadonneet. Aamulla kävin kuitenkin labrassa, ja tuloksena oli positiivinen veritesti. Ihana labran täti oli äärimmäisen empaattinen ja rauhoitteli minua. Eli raskaana olen ja nyt vaan toivon, että pieni pysyy matkassa.

Lämmin kiitos tuesta ja kokemusten jakamisesta, sillä on ollut minulle suuri merkitys. Toivon sydämestäni plussaa jokaiselle. <3

MelodyPop, 33v., rv 4 + 4, yk2

1856/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airi ja Lefemme kiitos kun kävitte kirjoittamassa kannustavia sanoja, ne piristävät todella paljon! Teistä on aina mukava kuulla ja seurata kuinka rv:t lisääntyy! <3 :) kyllä tässä on taas sellainen into päällä, että voisi nyt jo vihdoin onnistaa -tai sitten ei!! :D mahassa kyllä alkoi tänään polttojuilimaan, että enpä erityisemmin usko plussaan. Mitähän sitä sitten keksii, jos taas uuteen kiertoon joutuu.. Kaikkea kivaa varmaan! :) Cb ovisdigitestin taidan ostaa ja käydä uudelleen vyöhyketerapiassa. Enkä minä välttämättä hajoa vaikka menkat alkaisi. Senhän pitäisi tapahtua viikonloppuna, joten ajattelin ystävän kanssa vetää ihan kaameet kännit!!! :D Välillä tuntuu, että seuraavan päivän fiiliksiä ei pysty lainkaan ennakoimaan.

Mimmu, Cecilja ja muut Haikara hakoteilla -ryhmään siirtyneet. Jospa teistä kuullaan! Tulette ainakin plussasta kertomaan, eikö vaan! Ehkä itsekin jossain vaiheessa liityn myös sinne tämän lisäksi, jos tästä ei nyt kertakaikkiaan ala tulla mitään.

Illusia, huokaus. Voi että tuon sun kierron kanssa. Eikö ne jossain vaiheessa luvannut ottaa sut jo aiemmin tutkimuksiin, jos kierrot on mitäsattuu? Minä suosittelen käymään yksityisellä. Katsot vaan jonkun joka on erikoistunut sellaiseen tilanteeseen mikä sinulla on. Se on jokaisen pennin arvoista. Itsekin kävin epäsäännöllisen kierron vuoksi yksityisellä, tosin noin graavia tilannetta minulla ei ole ollut. Ennätys on 41.

Melodypop onnea positiivisesta verikokeesta! Tarrasukkia mukaan pikkumatkalaiselle! :)

Kikke, kiitos ahkeralle listan päivittäjälle, kiva kun jaksat :)

1857/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melinah, tervetuloa joukkoon (yleensä) iloiseen! Sinullakin on rankka kokemus takana. Ihana kuulla, että kuitenkin nyt on alkanut tuntua hyvältä aloittaa yritys uudelleen. Jospa takiainen tarttuu mukaasi pian :)

1858/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tiedoksi aiemmin postaamani:

Lääkärilehden (vuosi 2012) katsaus artikkeli oli aika mielenkiintoinen. "Raskaus ei ole alkanut -milloin parille lähete lapsettomuustutkimuksiin". Siitä löytyy ihan perustietoakin raskautumiseen ja tilastoihin liittyen. Kannattaa kaikkien käydä vilkaisemassa!

http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/2012/nosto26_1.pdf

1859/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan uudelleen myös tämän 30.1.2015 viestini:

Keittiömatemaatikko intoutui:

Tein laskelmia, jotka perustuvat Yrityspäällä 2014 ja 2015 kaikkiin plussanneisiin (syyskuu 2014-tammikuu 2015). Tällä aikavälillä meidän palstalla on saatu 62 plussaa! Heistä neljän (4) yritysaikaa emme tiedä ja siksi heidät on jätetty pois laskelmista. Laskelmissa on siis huomioitu 58 plussaajaa.

Lopputulos oli seuraava:

Yk1 : 10 plussaa eli 17,2% kaikista plussanneista

Yk2 : 8 plussaa eli 13,8%

Yk3 : 11 plussaa eli 18,9%

Yk4 : 6 plussaa eli 10,3 %

Yk5 : 6 plussaa eli 10,3 %

Yk6 : 4 plussaa eli 6,7 %

Yk7 : 2 plussaa eli 3,4 %

Yk8 : 1 plussaa eli 1,7 %

Yk9 : 1 plussaa eli 1,7 %

Yk10 : 1 plussaa eli 1,7 %

Yk 11 : 0 eli 0%

Yritystä takana vuosi tai enemmän : 9 plussaa eli 15,5 % kaikista plussanneista

1860/2463 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Nuppunella BUUUUUU kun menkat alkoi!!! Prkl!! Perässä tullaan! Mitenhän tuon yk10 osaa edes jatkossa kirjoittaa. Pitää ihan opetella.. yk10 yk10 yk10. KÄÄK, siinähän on kaksi numeroa!! Prkl x2!!!