YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Kyssäri teille muille jo pitkään yrittäneille. Olisko teillä kiinnostusta kirjoitella suljetussa ryhmässä?
Mää täältä taas huutelen ja hämmennän.. :/
Mutta niin, Mimmulino tuohon sun kommenttiin. Tuolla "Löytyykö muita (30v. molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?" -ketjussa on siis tilanne, että muutama pitkään tuloksetta yrittänyt nainen on perustanut ryhmän "Haikara hakoteillä". Heillä oli siellä puhetta, että tästä ketjusta pitäisi pyytää pitkään yrittäneitä mukaan niin samassa tilanteessa olevat olisivat saman "katon" alla vertaistuen lähteillä. Heitä on melko vähän, vain kourallisen verran, ja olen varma, että ottavat teidät pitkään yrittäneet ryhmään avosylin vastaan jakamaan kokemuksia.
Toivon, että kukaan en loukkaannu mun ns. ulkopuolisen puuttumisesta, mutta toisaalta, miksipä loukkaantuisi. Samat asiat löytyy kuitenkin, jos vaan yksinkertaisesti käy toisessa ketjussa kurkkimassa. :D
Kiitos (ja anteeksi...)!
Mä olisin pitkään yrittäneenä kiinnostunut suljetussa ryhmässä kirjoittelemisesta! Ehdottomasti!
Täälä edelleen menkat myöhässä, nyt jo 2,5 viikkoa myöhässä.
Tänään taas tehty raskaustesti, vain yksi viiva ilmestynyt.
Nyt varasin ajan maanantaille yksityiselle gynekologille, saa katsoa onko "alakerrassa" kaikki kunnossa, kun aina ovat tosissaan ajoissa alkaneet ja nyt ei edes tunnu vieläkään että alkaisivat..
Elättelen toivoa, että joku asuisi mahassa, mutta ei vaan vielä näkyisi testissä.. No jos maanantaina selväisi lisää.
Samalla kyselen yksityiseltä puolelta lapsetomuushoitojen hintoja, kun kunnallisella puolella edetään niin hitaasti. . Pää hajoaa kohta, jos ei ala tapahtumaan mitään..
Eilen tosiaan yökötti töissä, ja yöllä alkoi alavatsakipu, nyt kipu helpottanut. Pissalla saa silti tosi usein ravata.. Varmaan kohta jo kuvittelen oireita, mitä enemmän luen keskusteluja.
No niin.
Neljäs(kään) clomikierto ei tuottanut raskautumista.
Tänään tuli verta pyyhkiessä.
Saatana oikeesti.
Clomit oli sitten siinä.
No niin, soitto huomenna lapsettomuuspolille. Että miten mun hoitoja jatketaan.
Kyllä nyt vee-ituttaa niin prkleesti. Helevete!!!!
Arvasin tämän. Tässä kierrossa en tehnyt ovistestejä. Mutta miksi oisin tehnyt, kun kuiteskin sekstaillaan monta kertaa viikossa.
Arvasin tämän. Siksi ei itketä.
On tuska. Kuiva, kyyneletön tuska. Se on ihmisen pahin tunne. Kai.
Hei,
näin ne ajatukset joskus kohtaavat eetterissä! Kiitos Lefemme avauksesta <3
Halukkaille lämpimästi tervetuloa suljettuun ryhmään Haikara hakoteillä. Ryhmän perustajan Meganin sanoin: "Vertaistukea kaikille niille, joille raskaaksi tuleminen on osoittautunut vaikeaksi tai ottanut aikaa. Yleistä keskustelua ja ajatuksia vauvan yrittämisestä, lapsettomuushoidoista ja kaikesta niihin liittyvästä - ja miksei vähän asian ulkopuoleltakin." Meitä on siellä jo ihana pieni jengi koolla.
terveisin Tyttö ja varis tuolta toisesta ketjusta
Lefemme ja Tyttö ja varis, hyvä tietää että tuollainen ryhmä on olemassa :) mielestäni Yritys päällä-ryhmän rikkautena on ollut, että täällä on tilanteita laidasta laitaan. Se, että listalla on muitakin kuin vasta yrityksen aloittaneita antaa realistisen kuvan lisääntymisestä ja siitä, ettei se aina tapahdu hetkessä. Itse olen nauttinut uusien yrittäjien innosta, vaikka välillä kirpaseekin kun toiset tulee ja menee. Ja tervettä on sekin, että ihmiset kirjoittaa suruistaan, epävarmuudestaa ja siitä, että välillä tosiaan ketuttaa. Ja kun ilon aika on niin sitten iloitaan isosti. Olen myös aika varma että taustalla lueskelee naisia, jotka käyvät samoja tunteita ja tilanteita läpi kuin me ryhmäläiset, mutta eivät ole innostuneet rekisteröitymään ja kirjoittamaan.
Hieman eilistä piristyneempi Legolatar dpo10 yk9 (ya 5/14)
Kapakala, olen pahoillani :( nämä tunteet joutuu vaan kaahlaamaan läpi. Välillä pää on niin tyhjä pettymyksestä, ettei ole missä kaahlata. Vaikka se ei nyt siltä tunnu, eikä tarvitsekaan, niin vielä ne ratkaisut löytyy <3
Olen tässä tikutellut ovulaatiota (yritän liittää kuvan). Oletan tuon plussan olleen kp17 aamuna? Mitäs mieltä olette? Nyt siis tikuttelen suoraan keskenmenon jälkeen joten todella iloinen olen että ovulaatio ilmeisesti tapahtuu vaikkei yksiäkään menkkoja ole vielä tullut.
Mä voisin liittyä takas tuohon listalle tiedoilla Heinähaave kp17/31 ya 10/14 km2/15
Onko täällä muuten Turkulaisia (tai lähikunnista paikalla) väkeä... mietin tässä "hoitoon hakeutumista tämän kierron jälkeen. Ajattelin jos jollain kokemusta, pääseekö ihan vaikka terveyskeskuksen kautta eteenpäin?
Exile, mulla itsellä ei ole kokemusta tuosta terveyskeskuksen kautta menemisestä, mutta soita ihmeessä ja kysele neuvoja? Mä itse varasin ajan yksityiselle, vaikka vuotta nyt ei oltukaan vielä yritetty. Pohtisin myös asiaa ja mietiskelin, mistä apua saisi. Ystävä sitten ehdotti Endogyneä ja sinne ajan varasinkin. Aivan ihana, herttainen ja asiansa osaava lääkäri! Jos siis päädytkin yksityiselle, niin suosittelen häntä lämpimästi :) Meilläkin tosin on se tilanne, että jos enemmän jotain hoitoja yms tarvitsemme, ei ole kyllä varaa enää yksityisellä käydä.. Sitten täytyy itsekin alkaa soittelemaan terveyskeskukseen/jonnekin muualle. Viime käynnillä sanottiin, että jos miehen spermatesti on ihan ok, niin mulle pitäisi tehdä se aukiolotutkimus. Katsoin väestöliiton sivuilta sen hintaa, oli kyllä melkoisen tyyris.. :/
VAROITUS, nyt on ulinaa ja avautumista luvassa!
Voi vattu ja taatana! Anteeksi erittäin ruma kielenkäyttö, mutta nyt ottaa päähän niin paljon, ettei paljon osaa sanojaan säästellä.
Olimme varanneet miehen kanssa ajan terveyskeskuslääkärille lapsettomuustutkimuksiin hakeutumista varten. Tänään se aika sitten oli ja kaduttaa että mentiin, koska siellä tuli vaan paha mieli ja aivan suunnaton ketutus!!
Lääkäri ei kysynyt kuin kaksi asiaan kuuluvaa kysymystä. Toinen oli se, että onko kiertoni säännöllinen. Tämä oli hyvä ja fiksu kysymys.
Seuraava kysymys oli, syönkö e-pillereitä tai onko muuta ehkäisyä käytössä.
Ehhh...no ei ole.
Ajatteliko se tosiaan, että me ollaan niin urpoja, että käytetään ehkäisyä ja ihmetellään miksi en raskaudu. Hei halooo!!
Ei kysynyt lainkaan kauanko olemme yrittäneet raskautta. (Nyt 16 yk menossa) Emmekä saaneet sitä hänelle kerrotuksikaan, vaan keskustelu meni seuraavasti:
L: Oletteko naimisissa?
Me: Juu, olemme.
L: Kauanko olette olleet?
Me: Puolisen vuotta.
L: EI RIITÄ!
Me: Anteeksi mitä!!???
L: Kauan olette asuneet yhdessä?
Me: Vuoden verran.
L: Ei riitä! Täytyy olla ollut VÄHINTÄÄN vuosi-kaksi naimisissa ja asunut vähintään kaksi vuotta yhdessä.
Me: Miten naimisissa oleminen liittyy asiaan?
L: On ihan yleinen käytäntö että tutkimuksiin voi hakeutua vasta kun on ollut pari vuotta naimisissa. Sen voi tarkastaa vaikka netistä. Näiden asioiden kanssa täytyy olla vakavissaan.
....
Lopulta suostui laittamaan labralähetteen miehelle peruskokeisiin (kolesteroli, sydänfilmi, muuta mikä ei(?) liity edes aiheeseen ja minun käski varata ajan gynelle.
...
No siinä sitten odoteltiin labran täpötäydessä aulassa miehen vuoroa ja lääkäri tuli luoksemme kertomaan (normaalilla äänenvoimakkuudella) että oli puhunut ylilääkärin kanssa että perustutkimukset voidaan tehdä, mutta hedelmällisyystutkimuksiin pitää mennä yksityiselle.
Siis ensinnäkin hän siinä kaikkien kuullen puhui meidän hedelmällisyystutkimuksista plus toisinsanoen oli jo päättänyt, ettei aio antaa meille lähetettä naisten klinikalle, vaan pitäisi mennä yksityiselle.
Ja miksei hän antaisi lähetettä naisten klinikalle? No siksi tietysti, ettemme ole olleet hänen mielestään tarpeeksi kauan naimisissa.
Säälittää ne pariskunnat, jotka tuon lekurin vastaanotolle päätyvät eivätkä osaa/uskalla pitää puoliaan samoin kuin me (tai mieheni). Mitenhän avoparit sitten pääsevät tutkimuksiin. Ei tuon ukon mukaan ilmeisesti mitenkään. Hehän eivät ole vakavissaan. Voi vattunen sentään!
Että tälläistä Helsingin Kannelmäessä...
(Lääkärin nimeä en viitsi kertoa, koska, no niin no. En tiedä olisiko se kovin sopivaa..)
In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook
Ja mieheni tosiaan otti yhteyttä potilasasiamieheen, naisten klinikalle (sinne saa lähetteitä kuulema onneksi yksityiseltäkin) ja terveysaseman ylilääkäriin. Ylilääkäri oli hyvin ymmärtäväinen ja sanoi tekevänsä lääkärille selväksi, ettei moista käytäntöä todellakaan ole olemassa. Toivotaan siis ettei lääkäri ainakaan tästä eteenpäin aiheuta enää kellekään parille ahdistusta ammattitaidottomuudellaan.
In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook
orchid kiitos vastauksesta, tiedän mihin suunnata jos kunnallisen kautta tuntuu hankalalta :)
Sisaret armaat! Täällä kp1/27-32 yk10 (!), ja yllättävää kyllä ei edes potuta. Tavallaan helpottunut fiilis, mulla huomenna taas pieni päiväkirurginen toimenpide, niin ei tarvi arvailla et tuleeko niistä kipulääkkeistä jälkiseuraamuksia. Tai perua koko toimenpidettä... vois töissä joutua hieman selittelemään et miks on peruttu leikkauspäivän aamuna koko juttu, kuukausi kuitenkin saikkua tulossa. Ens viikolla soittelen sit gynelle ja kysäsen oisko meille niistä keltsuista apua, nyt luteaali oli 9päivää.
Onneks ootte Jenviko ilmiantaneet tuommosen pökiön. Onneks ei omalle kohalle oo koskaan vielä noin idioottia osunu...
Kertokaa Mimmulino, Legolatar, Cecilja ja muut pidempään täällä hilluneet, jos meette tonne suljettuun, tai perustatte oman ryhmän, ni hiippailen perässä. Mie voin kirjotella täälläkin, mut joskus tuntuu et ois kiva jakaa jotain vähän yksityisempääkin, ni täällä ei.kyllä viitti.
Jenviko, ei mulla muuta kuin että :O!!!????!!!!?!?!?!??!!!
What the fuck did i just read?!?!?!?!?!
Voi paska.. Mies on huomenna siis menossa aamulla siihen spermatestiin. Ollaan saatu lippulappuset ja siihen kuuluva näytepurkki kotiin kun käytiin joulukuussa lääkärin vastaanotolla. Lääkäri silloin sanoi, että testin ottamiseen ei sinällään ole kiire, menee sitten kuin haluaa ja lähete on vuoden voimassa. Sitten kun alkaa tuntua siltä niin varaa väestöliiton labraan ajan ja vie näytteen sinne. Nyt mies huomasi illalla, että tuo näytepurkki on vanhentunut tammikuussa?! Voiko sitä enää käyttää? :/ Menee taas ihan pieleen koko homma...
Hittolainen, pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :( Harmittaa kaikkien puolesta!
Nyt tuntuu siltä, että tuskinpa minäkään saan plussa-uutisia tässä kierrossa. Ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan kuin ehkä närästystä :/