YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Melodypop, kyllä musta tuntuu että rinnat on vähän turvoksissa ja arat normaaliin verrattuna. Ehkä myös lievää kuvottavaa oloa on (?). Onko sulla oireita?
Kikii, itse osaan sanoa sen verran, että testasin Professorin testillä to ja su, ja noiden päivien välillä oli huikea ero viivan vahvuudessa. Lisäksi testasin pe ja la halvemmalla testillä, mutta siihenkin viiva kehittyi lauantaina perjantaita nopeammin. Eilen pidin välipäivän testeistä, mutta tänään tuntuu siltä, että itsehillintä pettää ja apteekkiin on suunnattava... :D
Lialia, kp 31/28-32, yk 3
Kiitoksia vastauksista! :)
Kai minäkin sitten huomenna tai viimeistään perjantaina uusiksi uskallan testata :D Eilen kun sen haamun sain.
Toivotaan parasta, toivottavasti teilläkin ne viivat tummenee :)
Seppo07: Kuulostaa merkilliseltä tuo tilanne :/ Monillahan menkat tulevat myös raskauden alkuvaiheessa pienenä vuotona, voisikohan kyse olla siitä? Ja lääkärisi oli itseasiassa oikeassa, kun sanoi, että voit ottaa buranaa kipuun! Tai niin minä ainakin tuon seuraavan lauseen ymmärrän:
"Tulehduskipulääkkeiden säännöllistä tai toistuvaa käyttöä tulee välttää raskauden suunnitteluvaiheessa ja 28. raskausviikolta eteenpäin (mahdollinen vaikutus munasolun irtoamiseen; muutokset sikiö- aikaisessa verenkierrossa, vaikutus sikiön munuaistoimintaan) "
http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/110521/THL_OPA2013_029_verkko.pdf?sequence=1
Tuo äitiysneuvolaopas on tosi kätevä ja luotettava kirja, kannattaa käydä sielä lukemassa, jos jokin asia mietityttää (:
Tänne ei kuulu mitään uutta. Kp 84 ja rtesti näytti aamulla negaa. Pikkuhiljaa alkanut tuntumaan, että haluanko sittenkään vauvaa tähän elämäntilanteeseen. Jos tulisin raskaaksi joskus kesällä, niin silloin olisin jo luultavasti saanut työpaikan opintojen jälkeen, jolloin rahatilannekin olisi turvatumpi yms.. Ja luultavasti tässä stressitilanteessa mikään vauva ei laittaisi itseään alulle! Ehkä olen hedelmälllisimmilläni toukokuun lopussa, kun saan paperit kouraan ;)
Vaikka kuinka yritän pitää mielen positiivisena, niin nyt on alkanut hiipiä mieleen epäilys siitä, ettei kaikki mun kropassa välttämättä olekaan kunnossa..Pillereitä en kuitenkaan ala uudestaan syömään, haluan ehdottomasti selvittää, kuinka pitkäksi terveen ihmisen kierto voi venyä pillereiden lopettamisen jälkeen! :D Ja siis kyllä minulla vielä vauvakuume on, mutta pikkuhiljaa se on näköjään laskemaan päin ja järki on tullut koputtelemaan ovelle, pläääh.
Suuret onnittelut kaikille plussanneille ja haamulaisten kanssa taisteleville. Kyllä ne sieltä vielä vahvistuvat (:
Elmonsteri kp 84/? yk 1 (voi v... Oikeastihan olisin jo yk3:lla, eli sillä kaikkein toiveikkaimmalla yk:lla!!)
Mä oon kaks kertaa elämässäni jättänyt pillerit (tai toisella kerralla ehkäisyrenkaan) parin vuoden käytön jälkeen, ja molemmilla kerroilla ekat menkat tuli aika tarkalleen puolen vuoden kuluttua. Lisääntymistarkoituksessa en hormonaalista ehkäsyä jättänyt, joten kummassakin tapauksessa olin vain iloinen menkattomuudestani. :)
Testien viivojen hailakkuutta miettiville suosittelen kyllä lämpimästi digitestä. Mullahan tuntui, ettei ne haaleatakin haaleammat viivat vaan meinanneet vahvistua, testasin siis 4:nä peräkkäisenä päivänä. Neljäntenä päivänä tein liuskatestin lisäksi digitestin ja siihen pärähti 2-3 viikkoa, joten kyllä sitä hormoniakin varmasti oli. Nyt testasin perjantaina huvikseen vielä liuskatestillä kun niitä kerran on ja johan siihenkin ilmaantui kunnon vahva viiva. Vihdoin! :D
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!
Ympäri vuorokauden pahoinvoiva Himja rv 5+3
Lialia, (ainakin miehen mielestä) munkin rinnat on turvoksissa ja vähän arat. Ei pahasti kuitenkaan, minkä takia tökin niitä aina välillä nähdäkseni, että tuntuisiko jo enemmän. :) Se mikä selvimmin on eilisestä asti tuntunut, on painon tunne alavatsassa ja turvotus. Vähän myös välillä huimaa ja valkovuoto on jatkunut valkoisena aina pari päivää oviksesta lähtien.
Seppo07, onpa kiva kuulla, että sydän sykkii! Toivottavasti vuodosta huolimatta kaikki käy hyvin! Jostain luin, että joka neljännellä olisi valemenkat raskauden alussa.
Kiitos Elmonsteri äitiysneuvolaopas-vinkistä! Toivottavasti ne menkat nyt kuitenkn pian alkaa ja kierto taas tasaantuu. Sen jälkeen on helpompi miettiä ajankohta-asiaa.
Himja87, kiitos suosituksesta! Tulin ihan samaan tulokseen ja tilasin digitestin. Jos sen nyt sitten vaikka loppuviikosta päräyttäisi. :) Joko sä olet neuvolaan soitellut?
MelodyPop, kp29/28-31, DPO16
Hei apua!
Onkohan normaalia tämä, ei ole mitään kipuja, välillä nippaillut ala masusta pikkusesti & hetkellisesti. Noh nyt tuli jotain vaalean ruskeeta limaa?! Ei verta yhtään onneksi(?)
Oon ihan stressin partaalla, vaikka eihän siihen voi niinkään vaikuttaa mitä kroppa tekee...
Melodypop, neuvolaan on soiteltu juu :) Itse asiassa tasan kuukauden päästä tähän aikaan istun siellä neuvolassa. Meillä on neuvolan ohjeena soittaa ja varata aika heti plussan jälkeen, joten noudatin ohjetta ja soitin kolme päivää digitestin jälkeen. Viime viikolla ehdittiin täyttää jo neuvolan lomakkeita, me hätäiset :D
Lefemme: tilanne on aivan yhtä epäselvä yhä :D soitin eilen neuvolaan ja kovasti täti siellä minua rauhoitteli, että on se ovis voinut olla myöhemmin ja siksi viivat voi pitkäänkin olla hailakoita kun on vielä niin aikaista. Kun eihän näistä minun kierroista voi sanoa, että koska ne menkat olisi myöhässä. Voihan olla, etteivät vielä edes olisi kun oli sen oviksen bongauksenkin kanssa niin epäselvyyksiä. Mutta siis kehotti testaamaan torstaina uudestaan ja soittamaan sitten hänelle, niin määrää labraan jos tulos on vieläkin epäselvä. Ja minähän olen lähdössä reissuun viikonlopuksi, eli en sinne labraan pääse ennen maanantaita enkä pysty viikonloppuna myöskään testaamaan. Toivoisin, että tämä selviäisi torstaina ihan kotikonstein, mutta saa nähdä. Eli ei niin sitten minkäänlaista uutta tällä rintamalla, oireita on edelleen mutta en nyt menisi sanomaan että niiden perusteella jotain varmuutta saisi. Menkkamaisia kipuja on ollut viikonlopusta lähtien, joten on täysin mahdollista että kohta vuodan. Mutta en minä toivoton vielä ole, ehen. Odottavan aika on vaan niin hurjan pitkä...mutta ei tätä nyt kyllä vauhdittaakaan voi :)
epätietoinen Illusia86 kp27/28 ya9/14 yk3
Heissan, uskaltaudun nyt tänne kirjoittamaan ihan ummikkona näistä teidän käyttämistä hienoista lyhenteistä yms.
Olen siis 22-vuotias neito joka jätti kuun alussa pillerit pois ja vauva olisi toivottu. Lapsia ei siis entuudestaan ole, vauvkuume hipoo hetkittäin ihan pilviä. Hyvin alussa siis tämä yrittäminen, päätettiin ettei otettais stressiä raskautumisesta mutta päivittäin molemmat otetaan puheeks vauva asiat.. eli siis kyllä tässä malttamattomia ollaan vaikka tosiaan ihan alussa koko hommassa.
Täällähän on tapahtunut, onnittelut kaikille plussanneille ja pahoitteluni uuteen kiertoon joutuneille.
Mutta onpa sitä tapahtunut meilläkin, mistähän sitä aloittaisin.. Parisen viikkoa sitten istuttiin miehen kanssa saunassa ja suomalaiseen tapaan saunanlauteilla tuli avattua syvimpiä tuntoja. Mies kertoi, että häntä on alkanut mietityttää ja ahdistaakin, kun raskaus ei ole vielä ottanut alkaakseen, vaikka "ollaan pantu niin paljon, ettei enempää pysty". Mies oli halukas siemennesteanalyysiin ja sehän sitten järjestettiin. Eilen saatiin kuulla vastaukset, ja poikkeavaahan niissä oli. Siittiöitä oli paljon, suurin osa niistä vaan on epämuodostuneita ja liikkumattomia.. eipä siis ihme, ettei tässä vielä raskaana olla.
Tulihan sitä eilen itkettyä, vaikka tiedän ettei minun ahdistukseni yhtään helpota mieheni ahdistusta. Tänään mieli kuitenkin pikkuhiljaa selkeämmältä tuntuu ja suunnitelma on selvillä. Miehen perussairauden lääkitys saattaa vaikuttaa siemennesteeseen, vaikka mies muistelee viime vuonna hoitavan lääkärin sanoneen toisin. Lääkitystä ei ole nyt yritysaikana vähennetty, mutta nyt jätetään lääke kokonaan tauolle. Patistin miehen varaamaan lääkärillekin keskusteluaikaa lääkitysasioissa. Otetaan siemennestenäyte parin kuukauden kuluttua uusiksi ja toivotaan, että silloin tilanne on parempi ja luonnollisesti raskautuminenkin todennäköisempää.
Ehdin tänään hätäisenä varata ajan Väestöliiton käynnille, mutta voi olla että odottelemme kesän yli ennen hoitoihin lähtemistä.
Miehelle olisi kova paikka, jos hän ei pystyisi omia lapsia saamaan. Tässä yritysaikana on lähinnä tullut tutkailtua omia oloja ja ajatuksia, ja ajatellut ettei mies asiaa sen enempiä stressaa. Nyt on sellainen olo, että kun me tästä lapsettomuudesta selvitään, niin selvitään kyllä ihan mistä vaan. <3
Orchid87, saiko miehesi varattua simppanäytteeseen aikaa? Mun mies antoi näytteen kotioloissa ja kuskattiin se sitten Väestöliiton labraan tunnin sisässä. Mies sanoi, ettei olisi varmaan saanut näytettä annettua vieraassa paikassa, kun kotioloissakin tilanne tuntui oudolta.
P.S. Mulla tänään kp 10, mutta ajattelin jättää oviksen metsästyksen tässä kierrossa tauolle ja ottaa vaan ihan rennosti.
Pahoittelut edellisen viestin pötköön kirjoittamisesta.. kyllä siinä oli ihan kappalejaotkin, kun se tästä minun näppäimistöltäni lähti! Tässä samassa viestissä voisin vielä pyytää, että minut voi poistaa listalta. Taustailen kyllä keskustelua, mutta tässä tilanteessa koen parhaimmaksi jättäytyä listalta pois. :)
Voi p*ska! Olen pahoillani Enninkeri :( tämä on niin tätä. Odottelua.
Illusia, jospa se asia ratkeaa kotitestauksella! Digitesti käyttöön seuraavalla kerralla niin ei tartte arvailla tulosta. :)
Itsellä nyt dpo9. Ehkä perjantaina testaan (dpo 12) niin viikonlopun suunnitelmat voi sen pohjalta sitten tehdä. Jokohan tuo elämä yllättäisi? Niin on skeptinen emäntä minusta jo tullut tämän asian kanssa. Puoli vuotta olen täällä palstalla ihmetellyt, ilahduttanut, vertaistukeillut ja nykyään tod.näk.vaan masentanut muita. Ei ole hyvät fiilikset ollenkaan ollut vuoden vaihtumisen jälkeen. Tulenkohan koskaan raskautumaan? Jaa-a. Kohta varmaan teen Adalmiinat, kun ei meinaa omakaan pää kestää, kun joudun sivusta katsomaan miten toiset tulee ja menee. Joka kerta kun joku plussaa ajattelen, että luojankiitos he eivät joudu tätä p*skaa kärsimään. Ja mietin tajuavatko he varmasti kuinka onnekkaita ovat. Minä tajuan miten paha mieli itsellä on. Ehkä lapsentekokin on aika laittaa tauolle lähiaikoina. En jaksa enää tätä pahaa mieltä. Ja onko pakko edes? Nuoriahan tässä ollaan. Yritystä voi jatkaa vaikka vuoden päästä uudestaan. Jos yrityksen antaa olla päällä joutuu kuitenkin elämää suunnittelemaan EntäJos-ajatuksen kautta. Sitä en enää jaksa tämän 9kk jälkeen. Haluan jotain muuta. Jos meitä ei nyt ole tarkoitettu vanhemmiksi niin ehkä elämä tarjoaa jotain muuta ihanaa. Haluan löytää sen. Haluan pois tästä sumusta.
Näköjään nykyään tällä mielellä oleva Legolatar dpo 9 ya 5/14
Pahoittelut Stellina simppa-analyysin tuloksesta. Olitte fiksuja ja rohkeita kun menitte tutkimuksiin. Jospa tilanne on aivan toinen 2kk kuluttua. Tsemppiä sinulle ja miehellesi! <3
Tilanne 24.2
Kikiii (20v) kp 35/28-30 yk 2 (testi 23.2 haamu)
Maple Winter (30v) kp 33/26-34 yk 2 (testi 19.2 haamu)
Iica86 (28v) kp 33/28 yk 4
Kiia80 kp 33/30 yk 2
Kalastajataas kp 32/28-30 yk?
Melita kp 31/27-28 yk 13
Nuppunella (34v) 31/27-32 yk 9
Lialia kp 31/28-32 yk 3 (testi 19 ja 20.2 haamu)
MelodyPop (33v) kp 29/28-31 yk2 (testi 21.2 ja 23.2 haamu)
Illusia86 kp 28/28 ya 9/14 (testi 18.2 ja 23.2 haamu)
Delfi (24v) kp 28/29 yk 5
Legolatar (27v) kp 27/31 yk 9 ya 5/14
Lukka (27v) kp 26/?
Jannuli85 kp 25/25-32 yk 11 ya 03/14
Sunshine14 (31v) kp 25/26-28
Kapakala (39v) kp 25/28 ya 6/14
Marlener (28v) kp 25/28-32 yk 3
Alina kp 24/24-28 yk 1
Exile kp 24/30-33 yk 11
Starling, (40v) kp 24/? yk 1
Dindinden kp 22/28-35 yk 2
Hilkka K (30v) kp 21/25-28 yk 2
Zaron (32v) kp 21/26 yk 2
Mwiihh kp 21/29-32 yk3
Annma (33v) kp 20/29 yk 3
Piki Piki79 kp 20/28-33 yk 2
Kikke89 kp 19/25-27 yk 4
Vlo kp 19/27 yk 3
Tiikerikuu (28v) kp 19/24-33 yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14
Tiitiläinen (31v) kp 18/28-29 yk 4
Seepra87 kp 18/34 yk 2
Nepala (24v) kp 18/28-30 yk 7
Cecilja (31v) kp 18/27(-33) yk 17 ya 10/13
Tinttu1989 kp 18/28(-40?) yk 3 (km 10/14)
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 16/27-30 yk 5 (k 10/14)
Mindyh kp 15/25 yk 4
Lumilla kp 15/29 yk 3
Jenviko (31v) kp 13/28 yk 16
Mila Nnnnkkk (22v) kp 12/26-28 yk 3
Äiskähäiskä0809 kp 12/28-30 yk 4
Pia87 kp 11/26-30 ya 12 (km rv12 2/14)
Tiuhtiska kp 11/28 yk19
Diamond11 kp 11/30, ya 2013
Helmianna kp 9/31-33 yk 4
Finest (27v) kp 8/26-28 yk 4
Minja76 kp 8/29-40 km7/14 jk yk5 (ya 12/13)
Hopehope kp 6/? yk 11
Nelmis kp 5/25-27 yk 12 (ku 11/2014)
Tossu83 kp 3/27, yk2
Noorav kp 3/? yk 4
Muskottipähkinä (25v) kp 2/30-42 yk 7
Enninkeri (27v) kp 1/26-33 yk 21
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Elmonsteri (23v)
Dimou (25v)
Minea92071 (25v)
Heinähaave15 (km 2/15)
Ainoaa (26v)
Malma (26v)
Mymmeli89 (25v)
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1)
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Tervetuloa Nuuskiksentytär ! Jos haluat listalle niin ilmoittele kiertopäiväsi :)
Onpas haamuilijoita paljon! Sormet jo syyhyäisi laittaa teidät plussanneisiin, ilmoitelkaa sitten niin tilaa tulee uusille kuumeilijoille!
Täällä saatiin viimein ovis bongattua, sunnuntaina tuli hymynaama ja eilen hirveät kivut. Ja on myös hyödynnetty, mutta silti ei ole kovin toiveikas olo. Vaikka yk4 ei ole vielä paljon, koko ajan on semmonen ajatus että miksi nyt onnistaisi kun ei aikaisemminkaan. Joten te kauemmin yrittäneet, esim. Legolatar ja Muskottipähkinä, ihan äärettömän isot tsempit teille! En voi väittää että sama fiilis olisi minulla, kun muutaman kuukauden olen jäljessä, mutta silti ahdistaa välillä. Saisi jo tulla myös sellainen plussa-aalto, että pidempään yrittäneet pääsisivät mukaan. Jospa saisit sen Legolatar vaikka perjantaina aloitettua!
Lannistunut Kikke89, kp19/27 (tämä kieto n.30), yk4 ja dpo1
Hmph, toi kiertopäivä onkin pikkasen epäselvä tällähetkellä. Edelliset menkat alko 4.2 mutta lopetin pillerit 19.2 (kesken laatan siis!) ja 21.2 alko ruskeahtava niukahko vuoto joka jo loppunut siis. Oliko menkat vaiko ei..?!
Heippa Kaikille.
Tulin kertomaan kuulumisia. Mulla epäiltiin sitä kohdunulkoista mutta todettiin että on kohdunsisäinen. Viime viikolla kävin ultrassa ja nähtiin sykkivä sydän ja n.6+4 kokoinen alkio. muutaman päivän jäljessä mun laskujen mukaan. Koko ajan ollut vasemman puoleista kipua, vuotoa ei ole ollut paitsi eilen illalla alkoi ruskea tuhruvuoto.
tänään käyty lääkärissä muttei käynti selventänyt mistä vuoto johtui. ultraan pääsee vasta jos vuoto on kova. Kummastuttaa kun tk lääkäri käski syömään buranaa kipuihin, vaikka ei saisi. ei tainnut lääkärillä olla homma hallussa.
Kappalejaot puuttuu kun kännykällä kirjoitan tätä. Anteeksi siis.
Kovasti onnea plyssanneille! ! Ja pahoillani olen teidän puolesta jotka ovat joutuneet uuteen kiertoon tai vielä pahemman kohdanneet.
En tiedä meneekö tämä nyt kesken vai onko normaalia. Ei auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta.
Seppo07