Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

Vierailija
1721/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussista & haamuista :)!
Joku kysy mitä kärkipään naisille kuuluu, oletan että kuulun sinne kun päivät paukkuu ylitse kp 33/28-30 alkaa olla vähän jännät paikat!
Menkkoja ei ole, eikä mitään menkka oireitakaan, mutta päätin että odotan testaamista ensiviikkoon.
Toki mieli tekisi jo testailla, mutta voihan kroppa tehä tepposet, että ne menkat tuleekin oireetta yhtäkkiä...
Nyt vaan odotellaan & jänskäillään! Voikun tuo plussa aalto jatkuisi vielä! :)
Oikein hyvää sunnuntaita kaikille.

1722/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen oudot tuntemukset kropassa jatkuvat. Ajottaista kuvottavaa oloa, alavatsan tuntemuksia ja herkistynyttä hajuaistia. Tällaista ei ole ennen ollut, joten ihmettelen. Jännittäviä päiviä eletään. Varmasti kyllä olen pettynyt, jos menkat seuraavana viikonloppuna alkavat. Mutta sitten vain uutta yritystä!

Hilkka K: kp 19 / 25-28, yk 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1723/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan otan taas varaslähdön ja alan hätäisenä jo alkuviikosta testaamaan, dpo14 olis keskiviikkona.
Miten muuten se dpo ja testaus juttu meni? Muistikuva et dpo14 olis semmonen oiva testauspäivä mut mihin se perustuu?
Ja onko jollain ollu särkyä/painetta niinku enemmän peräsuolen päässä, tai jossain siellä :) :) siis joko menkkoja ennen tai jossain vaihees kiertoo tai raskautuessa? Erittäin outoa
Sunshine14 kp23/26-28

1724/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... ja ei oo mitään käyny siellä kipeyttämässä paikkoja eikä oo kakkahätäkään ;)

1725/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunshine14 mulla tulee tosi useasti häntäluu/peppu kipeäksi ovulaatioplussapäivänä. Kipu on melko kovaa, kaikki oleminen sattuu. Ei voi seistä taikka istua. Kipua kestää useimmiten muutamia tunteja. Mieskin tämän jo tietää ja kun alan valittelemaan että hitto kun häntäluuhun sattuu niin tulee heti kommenttia että jaahas, sitte olis oikee hetki käsillä :D Tuota kipua on ollut ennenkin vaihtelevissa määrin, mutta nyt vasta tämän yrityksen ja ovistestailujen myötä ymmärsin sen liittyvän jollain tapaa ovulaatioon. Naisen kroppa on kyllä jännä kapistus :)

Täällä olis nyt sitten kp25. Olen oikeastaan 99% varma, että menkat alkaa huomenna. Alavatsaa vähän särkee ja ei ole kylläkään yhtään raskautunut olo (en ees tosin tiedä pitäisikö/voisiko semmoista oloa edes olla) mutta tunne on se, ettei tärpännyt taaskaan. Tuhrua ei kyllä onneksi ainakaan näy, jotain positiivista siis :)

1726/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ovulaation aikana semmost kipua hetken et todellakaan en pysty istuu tms. Mut tää on enemmän särkyä, outoa paineen ja säryn yhdistelmää. Toki ny voi johtuu mistä vaan mut aattelin jos tää olis jollekki tuttua :)

1727/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikii, kuinka ihmeessä sä maltat odottaa, vaikka menkat on jo myöhässä?!?! :) Hienoa mielenlujuutta, mutta testaa jo! :) Ja sulla ei ole mitään oireita?

Sunshine14, olen myös miettinyt noita testailupäiviä. Testasin tässä kierrossa ekan kerran jo DPO10, kun en vaan voinut odottaa. Tuloksena herkkään testiin viivanpaikka. Uudelleen testasin DPO13, joka oli kp 26/28-31. Tuloksena normaaliin testiin oli ihan haalea viiva. Nyt testaan huomenna DPO15 uudelleen, ja jännä nähdä mihin suuntaan viiva on kehittynyt. Tuloksethan kai riippuu siitä milloin kiinnittyminen tapahtuu. Muista ketjuista olen lukenut, että haamuja voi tulla jo aiemminkin, mutta viimeistään DPO14 kiinnittyminen olisi tapahtunut ja tarpeeksi hormonia elimistössä. Voin kyllä olla ihan väärässäkin, joten pliis korjatkaa tietävämmät. :)

MelodyPop (33v.), kp 27/28-31, DPO14, yk2

1728/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii olisko se sit nii et sulla dpo14 olis kp27, joten se olis oletettu menkkojen alkamispäivä tässä kierrossa? Eli huomenna sulla olis menkat myöhässä ovulaatiosta laskettuna. Korjatkaa jos menee ihan mettää :)
Ja siis tuhannesti tsemppiä huomiseen testiin melodypop :)

1729/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis suomeks, onko dpo14 aina se menkkojen alkamispäivä? :)

Vierailija
1730/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MelodyPop, voisinhan mä tietty testata jo tässä lähipäivinä, mutta viimeksi kun olin raskaana testasin monet kerrat heti menkkapäivinä & vähän jälkeen niin olisinko saanut jopa 5 negaa... joka tapauksessa sitten selvisi lääkärissä, että olenkin raskaana :0 En aijo hätiköidä nyt heti.
Oireita en ole edes yrittänyt tunnustella/etsiä, tosin äitini & hyvä ystäväni jotka tietävät asiasta ovat ihmetelleet vessassa ramppaamistani, itseni mielestä pissahätä voi johtua muustakin :D Samoiten rintoja alkoi aristaa eilen hieman, mutta sekin voi johtua mistä vaan :D
En halua innostua liikaa, koska sitten pettymyskin on suurempi...

1731/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunshine, DPO 14 on menkkojen alkamispäivä vain silloin, jos kierto menee "oppikirjan" mukaan, eli kierron pituus olisi 28 päivää ja ovis puolivälissä. Useimmilla naisilla kierto on kuitenkin jotain muuta ja itselläkin kierron pituus vähän vaihtelee. Oviksen ja menkkojen välissä ei välttämättä ole juuri 14 päivää, vaan luteaalivaiheen pituus vaihtelee yleensä kai noin 12-16 päivän välillä. Jos luteaalivaihe on kymmentä päivää lyhyempi (=menkat alkaa jo 10 päivää oviksesta), niin silloin voi olla tarpeen syödä lääkkeitä, joilla luteaalivaihetta saadaan pidennettyä niin ettei limakalvo rapistu ennenkuin alkiolla on ollut edes mahdollisuutta kiinnittyä.

Ja mulla DPO 14 on just se kp27. Ovis mulla tässä kierrossa tapahtui kp13. Normaali kierto minulla on yleensä 28-31 päivää, joten menkkojen pitäisi alkaa vasta ma-to. Onpas sekavaa. :D Kaiken tämän sisäistäminen on vaatinut hieman uudenlaista opiskelua - ja välillä kroppa silti tekee omiaan. :)

1732/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikii, ymmärrän oikein hyvin. Pisteet sulle rennosta asenteesta ja toivottavasti viiva pärähtää testiin kun sen lopulta päätät tehdä. :)

1733/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan liian hankalaa, mä kusen vaan tikkuun ja lasken koska noin menkat pitäis alkaa :)

1734/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan jostain saanu käsityksen et oviksesta menkkoihin olis aina sama pituus ja menkoista ovikseen voi lyhentyä/pidentyä. Toki siis jos jotain häikkää kierrossa on ni meneeki erilailla

1735/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyt oviskivut! Ei pysty liikkumaan mihinkään suuntaan, ihankuin alakerran sisuskalut olisi väännetty solmuun. Pienikin liikahdus vihloo. Ovis oli siis eilen ja hyödynnetty on dpo -1, 0 ja 1 :D Oota nyt tässä taas sitten.
Minäkin olen ymmärtänyt, että kierron pituus oviksesta menkkoihin olisi aina sama, kun taas menkkojen alusta ovikseen voi tapahtua suuriakin heittoja. Itselläni alkaa menkat aina dpo 13, vaikka kierto muuten voikin olla mitä sattuu :D
Jotenkin on sellainen fiilis, että en "näe" itseäni raskaana. Tuntuu siltä, että tässä sitä nyt kustaan milloin mihinkin tikkuun, mutta ei tästä tule lasta eikä p*skaa :D

annma kp 18/29 dpo 1 yk 3

Vierailija
1736/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kirjoitan nyt omat tuntemukseni tänne jos sattuisi jollakin olemaan kokemuksia tällaisesta.

Yritämme toista lasta ja minulla on ollut aina tosi runsaat kuukautiset jotka kestäneet 3-5 päivää. Viimeisin vuoto oli täysin erilaista kuin ennen, tosi vähäistä (parina päivänä n 1-2h reilumpaa vuotoa) ja muutoin vain ruskeaa tuhrua, kokonaiskesto kuitenkin 7 päivää. Nyt kun viimeisestä tuhrusta on aikaa 3 päivää, tuli alaselkään/alamahaan menkkamaiset säryt ja vessassa käydessä paperiin jäi tosi sitkeää limaa. Onkohan kyseessä tosi aikainen ovulaatio vai voiskohan olla pieniin päin..

Mietin myös että milloinhan kannattaisi testata että näkyisi plussana jos on tärpännyt..

1737/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin joskus laittaa kuvaa mun ovistesteistä, jotta näätte mimmosta arpomista mun tikuttelu on... jos nyt onnistun tän kuvan laitossa, niin tässä tuloo... Testattu siis kp:t 13,14,16-21. 22 testi täysin blanco, jonka unohdin säästää. Limat alko kp19 ja kivut kp22-23. Oletan et ovis oli kp22. Nyt jos luteaali jää taas tyngäksi kuten viime kierrossa (8 päivää, olettaen että noi limat ja kivut tarkottaa ovista mun kropassa) soittelenpa luottogynelle. Jonkin verran jo kipuileekin, et eiköhän kohta hanat aukea...

Nuppunella 29/27-32 yk9 (kohta kymppi, kääk!) toiveissa toinen.

1738/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyyks muuten muilla kuvat? Mul ei ikän näy mitään ku joku on sanonut et tässä kuva

1739/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa puhelimella ei näykkää kuvia.. höh.

Nuppunella,
Mut siis näkyykö mun silmään vaan että kp13 ja 21 on molemmat vahvoja?
Onko sulla aina noin myöhänen ovis? Ootko siis tikuttanu aina?

1740/2463 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppunella: Näyttää ihan mun ovistestiriviltä! :D En koskaan ole saanut kummosempaa viivaa liuskaan mutta ovis on silti todistetusti tapahtunut. Kun vaihdoin digiin, niin sain metsästettyä LH-huipun muitta mutkitta. Tsemppiä viivojen tulkintaan :) Multa lähti järki!

Mä olen järkyttävässä stressitilassa täällä! Testasin tänään huvikseni yhden ovisdigitestin, kun eilen ja tänään on ollut kipuilua. No, sieltä tuli hymynaama! Nyt tässä vaiheessa siitä ei kuulu olla iloinen, koska oviksen piti olla jo perjantaina (tai aikaisin lauantaina) pregnylin vaikutuksesta. Nyt olen koko päivän miettinyt apeana, että inssi oli ihan liian aikaisin, jos ovis on vasta nyt tuloillaan. Pestyt siittiöt kun eivät tietoni mukaan elä kovinkaan kauan. Olen kylläkin myös kuullut, että Pregnyl saattaa aiheuttaa plussan ovistestiin (ja raskaustestiin) - sisältäähän se istukkahormonia. Mies on jo ihan kyllästynyt tähän hermoiluuni :( Yritän nyt ajatella järjellä, että mitään tälle ei nyt voi. Tai tietysti ollaan oltu ahkeria makuuhuoneessa :) Harmittaa vain, kun niitä satasia menee taas hukkaan... Nyt en uskalla aloittaa edes niitä Lugeja, kun en tiedä onko tänään edes dpo 2 niin kuin pitäisi.

Hermohormonihirviö Cecilja 16/27(-33) yk 17