YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Tänään ja eilen ollut mukavaa kipua alavatsan seudulla/munasarjoissa ja kaamee olo. Eikä kyllä eilen vielä ovistestikään ollut kuin keskivahva/vaalea ettei kai oviskipuakaan oo? Tänään kp12 ja ovis ollut testeissä siinä kp15-16 kieppeillä.
Onnittelut kaikille plussanneille ja voimia uuteen kiertoon lähteneille.
Täällä alkoi myös eilen uusi kierto noin viikon etuajassa. En tiedä enää yhtään mitä mun kropassa tapahtuu, kun tuo edellinen kierto oli tosissaan vain 20 päivää. Tietysti vielä edeltävänä päivänä tuli tieto, että puolison pikkuveli odottaa tyttöystävänsä kanssa lasta. Puoliso on vilpittömän iloinen ja ihmettelee miksi mulla on siitä paha mieli, kun se ei ole meiltä pois. No, ei olekaan, mutta tuntuu vaan hiton epäreilulta kun joillain menee vaan kaikki putkeen! Niillä on molemmilla omat unelmavakkarityönsä alle kaksvitosina ja nyt saivat lapsen heti kun alkoivat yrittämään. Meillä tuntuu vaan olevan kriisejä kun puoliso ei löydä meidän asuinseudulta töiltä, mutta mun opinnot ei ole sellaisessa vaiheessa että voisin muuttaa, eikä oikein tiedetä mitä tehtäisiin. Typerää ettei voida sitten onnistua edes jossain niin luonnollisessa asiassa kuin lapsen saamisessa! Vielä enemmän nyppii kun tietää, että se rauhoittaisi meidän kriiseilyäkin.. Puoliso kun on alusta asti tiennyt, että haluaa jäädä lapsen kanssa koti-isäksi joksikin aikaa.
- Nelmis kp 2/25-27?, yk 12 (ku 11/2014)
Orchid: oi miten jännää, tulehan kertomaan miten käy, ja ettei menkatkaan ole alkanut niin voi miten toivoa onkaan! Tsemppiä jännäilyyn :)
Ja onnitteluni plussista, niitä on täällä ollut vaikka kuinka!
...mutta ei minulle. Haamut on alkaneet vain haalistua, vahvistuneet ei ole todellakaan. Lämmöt on yhä koholla, mutta hyvin menkkamaisia kipuja alavatsalla että nyt sitten toivoisin vain vuotoa, jos tämä nyt on kemiallinen niin kai minun parin päivän sisään pitäisi sentään vuotaa...ajattelin maanataina soittaa neuvolaan ja pyytää testiä labraan, vaikka kyllä sen oikeastaan tiedän ettei siellä mitään ole. Voi huokaus. Kestäisin menkat hyvin, olisihan se vain hienoa että jokin yritti tarttua vaikka sitten menkat tulisikin. Mutta viime kierron kaltaista soutamista ja menkkakipuja ilman vuotoa en oikeasti jaksa, en jaksa! Kivut on kyllä niin kovat jo nyt, että ihmettelen mun kroppaa ihan todella jos ei menkat ala ihan lähiaikoina, ja ne haamut oli kyllä tällä kertaa ihan todellisia kun ystäväkin jo onnitteli. Mutta siis nyt vain odottelen vuotoa ja käyn ensi viikolla labrassa, ei tästä nyt tullutkaan iloa. Eilen harmitti niin, että tuli itku, mutta nyt olen aika rauhallinen. Tässä nyt vaan kävi näin. Ei kai mikään muu auta kun suuntautua vaan eteenpäin ja uuteen kiertoon. Kun nyt siihen pääsisi.
ja Cecilja: minulla on kaikki kaksi peukkuani pystyssä ja ukkovarpaat lisäksi teidän puolesta! Toivomme parasta <3
Cecilja, kiva tietää ettei inssiä tarvitse pelätä, jos siihen joskus päätämme suunnata :)
Orchid, hienoa että tuhruja ei näy eikä kuulu. Toivottelen onnekasta lomaa sinulle :)
Nelmis, no älä muuta sano! Ihan ymmärrän 100% sun fiiliksen. Eikä ne ajatukset tee sinusta, minusta tai kenestäkään muusta ilkeää ihmistä. Se ei ole reilua, että tärppiä saa odottaa ja odottaa ja odottaa. Kivahan se on, että ihmiset saavat alkuinnostuksessa toivomansa plussan. Onhan se erilaista, kun ei ole tarvinnut tarpoa epävarmuuden, pahanmielen ja itkujen suossa. Ihan mielenkiinnolla odotan mitkä fiilikset sitten on kun vihdoin saa plussan, jota on ensin niiiin toivonut, yrittänyt ja pettynyt moneen kertaan. Osaakohan sitä sittenkään ajatella, että ei meissä ole mitään vikaa? Vai tulenkohan aina pitämään itseäni jollain tavalla pikaplussaajia huonompana naisena? Saas nähdä. Pahoittelut sinulle uuteen kiertoon joutumisesta ja hurjasti tsemppiä!
Illusia, voi hitto! Onko testit olleet samanmerkkisiä? Ettei johdu siitä, että eri testit vaan näyttää erivahvuisia viivoja? Ilmoittelehan miten etenee.. Jaksamista tilanteesi kanssa -ikävä kyllä jälleen :(
Mitenkäs Mymmeli ja muut kärkipään naiset? Onko jotain jo selvinnyt? Innolla täällä raporttia odotellaan.. :)
Piikkimatolla rentoutuva Legolatar kp24/31 dpo6 yk9 (aina säpsähdän tuota yk lukemaa kun sen kirjoitan, voi hitto)
Ei ole onneksi vielä tuhruja ei, luulen että luget pitää siitä huolen ja siihen se oli määrättykin :) Tänään laitan viimeisen, katsotaan sitten mitä sen jälkeen käy. Laskin kuitenkin, että taitaa olla mun kierto tällä kertaa 26 päivää ja se oliskin sitten maanantai. Testi tänäänkin näytti negaa, joten.. Vähän plaah.
Illusialle kovasti tsemppiä, toivottavasti asia selkiytyy!
ja samaistun kyllä sun ajatuksiin Nelmis, todellakin. Itselle on tähän mennessä tullut paskin fiilis siitä, kun kuulin että yksi hyvä ystävä yrittää lasta. Eikä siinä mitään, mutta kun hänen miehensä on ollut jatkuvasti asia vastaan ja ei kuulemma ole ikinä sille hyvää hetkeä ja nyt kun kuulivat meidän yrittämisestä niin kappas.. Hekin yrittävät! Tuli itelle vähän paha mieli jo pelkästä ajatuksesta että toivottavasti ne ei saa lasta ennen meitä.. Voi huoh!
Huh, tänään mulla on ollut todella outo olo. Kaikki fyysinen "ponnistelu" (koiran kanssa lenkkeily, ruuan laittaminen jne.) on aiheuttanut kuvotusta. Ei nyt mitenkään ylenpalttsesti, mutta kuitenkin. En tiedä mistä jothuu, mutta olo on ollut kerrassaan kummallinen. Olen kuitenkin aktiivisesti liikuntaa harrastava, joten ihmettelen oloani. Olenko tulossa kipeäks vai temppuileeko kroppa muuten vain. Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä, mut toivottavasti ei alkais...
Löysin mielenkiintoisen kirjoituksen kuukautiskierroista. Kaikki joita mietityttää lyhyt kierto, tuhruvuoto, epäsäännöllinen kierto ja tärppi odotuttaa itseään niin käykääpäs lukemassa:
http://jalkeilla.blogspot.fi/2015/02/katilo-silja-seppanen-vierailevana.html
Moikka kaikille :) Tänään on kp27 ja menin tekemään r-testin kun menkkoja ei vielä näy, vaikka mahaa välillä jomottaa. Tollanen tuli testiajan sisällä, mutta "viiva" katosi sitten myöhemmin tikusta kokonaan :o Mitähän se tarkoittaa? Vai onko tuo edes mikään plussa
Jännittynyt Tossu83
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Lialia, Onnea plussasta!!!! Kyllähän tuo on jo vahva viiva. :)
Tossu83, kyllähän tuossa haamu näkyy!! :) tee ihmeessä uusi testi huomenna/ylihuomenna ja katso jos se siitä vahvistuu! Mä tein perjantaiaamuna uuden testin ja viiva oli vahvempi kuin keskiviikkona!! :) Huomenna ehkä sitten uhraan ton mun digitestin. Toivon vaan ettei noi mun halpistestit oo ihan roskaa ja näytä viivoja tyyliin jopa miehille. hahaa! No digitestihän sen huomenna paljastaa.
Oireita ei vieläkään kummemmin ole, alavatsaa nipistelee välillä, ravaan vessassa ehkä enemmän kuin ennen, mutta tää johtuu varmastikin siitä että mulla on jano kokoajan ja huulet on kuivat! Valkovuotoa tulee tasaiseen tahtiin, saa pelätä että menkat ne sieltä tulee, mutta ei oo vielä tähän mennessä tullut (ja toivottavasti ei tulekaan, sormet ja varpaat ristissä!!!).
Tilannepäivitys...ilmeisesti tuo eilinen "haamu" ei ollutkaan mikään, koska se tosiaan myöhemmin testistä katosi. Tänään nimittäin täti tuli kylään :( Pettymys oli suuri, mutta uusi kierto ja uusi mahdollisuus. Sainpahan nyt ainakin selvyyden mun kierron pituudesta, ensi kerralla en aio tehdä testiä ennenkun se täti on tosiaan myöhässä. Yritys jatkukoon :)
Tossu83 kp1/28 yk2
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Ilmassa tuntuu olevan paljon plussia :) ja haamuja, mutta myös sellaisia, jotka eivät vahvistukaan. :( Mä jännään nyt sitä kuinka mun viivan käy!
Testasin nimittäin eilen aamulla RFSU:n tavallisella testillä, ja siihen ilmestyi haalea viiva. Kiikutin tikun kädet täristen miehelle ja törkkäsin silmien eteen. Ja mieskin myönsi, että kyllä siinä hento väriviiva on. Ja nyt en tosiaan tiedä mitä ajatella. Mitään ihmeellisiä oireita ei ole ollut - oviksen jälkeen vv on jatkunut jonkinlaisena ja rinnat ovat ihan vähän arat. Missään näistä ei tunnu olevan mitään ihmeellistä. Menkkojen pitäisi alkaa su-to välillä, joten pitää varmaan katsoa tilannetta uudestaan vaikka ihan digitestillä jos päästään siihen, että menkat ovat myöhässä. En vielä uskalla tästä innostua, etten sitten ihan hajoa jos menkat alkaakin ja nyt jo mietityttää, että olisi ollut parempi odottaa, että menkat ovat myöhässä. Nyt joka kerta kun käyn vessassa olen varma siitä, että menkat alkaa. Kamala epävarmuus iski! Olo on kaikenkaikkiaan hyvin hämmentynyt, mutta aika rauhallinen.
MelodyPop (33v.), 27/28-31, DPO14, yk2
Vielä tarkennusta...mun kierto siis 27 päivää, ei 28. Tänään olis ollu kp28, mut täti tuli...eli Tossu83 kp1/27 yk2
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Onnea plussanneille :) Täällä tänään vissiin dpo11 ja testinhän aamulla tein. Luulin nähneeni jonkun viivan, mutta taisikin olla jotain mielikuvituksen tuotetta vaan :( Ei kyllä ole mitään oireita puolesta tai vastaan. Rinnat ehkä vähän arat, mutta todennäköisesti johtuu siitä lääkkeestä, samoin kuin se että välillä on tullut hieman ällö olo jos ollut vaikkapa nälkä. Mutta en ala spekuloimaan yhtään, eiköhän ne menkat huomenna ala, juuri sopivasti kun palaan takaisin töihin.
Nyt tartten tukea ja ymmärrystä. Mitä on vialla kun kp12 tuli verta noin puolntunnin ajan ja tänään kp 13 tuli ruskea lima pyyhittäessä. Oon nyt niin ällikällä lyöty. Yleensä ei ole tullut mitään muuta kuin kirkasta ovislimaa ovulaation aikoihin.
Onnea minunkin puolesta plussanneille.
Mindyh kp13/25
Kovasti on tätä kropan sekoilua ollut liikenteessä näemmä yhdellä jos toisellakin. Tsemppiä Mindyh tuon vuodon kanssa, mä en yhtään osaa sanoa että mistä johtuu. Ootko stressannu tms? Kovin pienestä naisen kroppa aina välillä ottaa nokkinsa :(
Onnea kaikille plussanneille ja haamulaisille vahvistumista! :) Kovin pahoittelen uusiin kiertoihin joutuneita, muistakaa että uusi mahdollisuus sitten ensikierrossa! Näillä fiiliksillä täällä ainakin mennään...
Mulla voi päivittää listaan, että kp1/?, yk 4. Kp 44 vaihtui vihdoin menkkojen alkamiseen. Oon vilpittömästi niiiin iloinen, VIHDOIN! <3 Pari päivää sitten päässä pyöri vielä ei-niin-mukavat-fiilikset, mutta nyt oon vaan tyytyväinen että kroppa toimii. Jospa seuraava kierto olisi taas normaali tai ees vähän lyhyempi, pidetään peukkuja :)
Iloinen Noorav, kp1/?, yk 4
Mindyh, en minäkään valitettavasti osaa sen paremmin neuvoa kuin Nooravkaan. Stressi saattaa aiheuttaa pieniä välivuotoja. Ne voivat kai tosin johtua myös esim. jostain pienestä polyypista tai tulehduksesta. Hormonaaliset syyt kuulostaisi kuitenkin ehkä yleisimmiltä, koska onhan tämä vauvabisnes aika stressaavaa puuhaa! Jos kaipaat mielenrauhaa (kuten minä vastaavassa tilanteessa muutama vuosi sitten), käy gynellä ja pyydä papa, tulehdustestit ja ultra, jos sitä ei ole lähiaikoina tehty. Mutta mun mielestä ei ole syytä suuremmin huolestua! Naisen kroppa on hyvin kummallinen ja tekee välillä mitä sattuu. :)
Täällä oli muutama päivä sitten selkeät ovistuntemukset ja vasta seuraavana päivänä päästiin heiluttelemaan peittoa.. tulikohan hyödynnettyä ovis liian myöhään?
Mwiihh kp 19/29-32 yk3
Hei pitkästä aikaa!
Tulin kertoilemaan kuulumisia. Kierto 11 siis meneillään ja dpo n. 6, pari päivää on ollu jonkinmoisia tuntemuksia alavatsalla, vähän nippailee yms. Yritys on ollu kovaa, joten varpaat ja sormet on ristissä. Pitkästä aikaa on taas jopa vähän toiveikas olo. Oon viettänyt hiljaiseloa, koska alkoi tuntua stressaavalta käydä täällä päivittäin lukemassa juttuja.
Oon viimeisen kahden viikon aikana kuullu kolmet raskausuutiset ihan lähipiiristä. Oon osannut olla aidosti iloinen kaikkien puolesta nyt kun itsekin in toiveikkaampi.
Viikon verran nyt ainakin vielä jännätään josko VIHDOINKIN TÄRPPÄISI!
Anteeksi omanapailu
Exile
Nyt ollut 3pv kamalaa kipua alavatsassa ja munasarjoissa ja pahaaoloa verraten muihin kiertoihin. Ja tänään sitten tein ekan kerran sillä digitaalisella ovistestillä ja heti tulikin hymynaama. :) Tuli tällä kertaa pari pv aiemmin.
Lumilla kp 13/27-29
Legolatar, toivottavasti oli vaan liian aikainen testaus vaikka herkkiä testejä ovatkin. Tottakai otin kaksi niitä tänne reissun päälle mukaan josko aamulla tulee niihin varsin innokkaana pissittyä ;) Tää on taas tätä että haluais tuntea tehneensä asian eteen jotain ja jos se on nega niin sitten vaan varautua jo niihin seuraaviin menkkoihin. Ostin reissun päälle kyllä jo varoiksi siteitäkin johon mies totesi että nyt kun olen jo näin hyvin varautunut niin toivon mukaan niitä ei tarvitakkaan :)
Ja tosiaan Cecilja mulla ne luget aiheutti lähes kaikkia sivuvaikutuksia mitä lapussa luki. Nyt viimeisinä päivinä ei niinkään yhtä paljoa, josko kroppa on tottunut siihen jo? Huomenna viimeinen, jee :) Sitten vaan enää jännätään että alkaako ne menkat vai ei.. Olisi mukavaa aloittaa työt loman jälkeen plussanneena ja ihanaa pikku salaisuutta kantavana <3 Vaikka muutama työkaveri kyllä meidän yrityksestä tietääkin. Tosiaan vähän sottaavaa ja inhaa noi luget on, mutta kyllä sitä vaan kaikkensa tämän asian eteen tekee. Lääkkeessä on muuten pähkinää, jolle mun mies on allerginen. Pelkäsin jo että se saa jonkun kamalan reaktion siitä kun peittoa heiluteltiin mutta onneksi ei :D
Huomenna (tänään) on muuten kp24. Outoa ettei menkat ole vielä alkaneet kun olen jo niin tottunut siihen kp23 ja monta edeltävää tuhrupäivää siihen lisäksi. Elämme jännittäviä aikoja.. :)