YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Lefemme: kiitos! nää nyt alkaneet menkat ei olleet mikään shokki koska tosiaan ei ollut niin mitään tsäänssiä hedelmöittymiselle, mutta kyllä nuo kivutkin riittää viemään mielen matalaksi. Ja nyt en edes päässyt läpi hormonipolille, tai pääsin jollekin sihteerille (vartin jonotettuani), joka otti mun soittoasian ylös ja sanoi että hoittajat soittaa takas kun kerkiää. Ei oo soittaneet, toivottavasti huomenna on vielä ens viikolle ma-ti aikoja jäljellä :(
Mila: oon tosi pahoillani sun keskenmenosta! Eikö sulla ollut kaks aiempaa jo alla? Kolmen peräkkäisen keskenmenon jälkeen pääsee tutkimuksiin, vaikka ei ois vielä vuotta takana yritystä! En muista mikä sun tilanne muuten oli, että kuinka kauan ootte yrittäneet. Tsemppiä tulevaan!
Sunshine: toivottavasti se digitesti tuo selvyyden tilanteeseen jompaankumpaan suuntaan, tiestysti mieluummin plussa!
Enninkeri kp2/26-33 yk20
Orchid, kirjoitit päivä tai kaksi sitten, että sulla olis ehkä dbo9 eli nythän sinulla olisi ehkä dbo10-11. Ei ne herkätkään testit vielä tuolloin välttämättä näytä raskautta. Vasta dbo 13-15. Älähän nyt vielä heitä toivoa! Vasta jos menkat alkaa. Edelleen uskon sun plussaan :)
Olipa ikäviä uutisia Enninkeri, tosi harmi että jouduit uuteen kiertoon! Toivottavasti kivut heltyy ja pääset taas aurinkoisempiin päiviin! Kierrot paukkuu uusissa kympeissä, mutta jospa tää ois nyt SE kierto, kun vihdoin tärppää!! Positiivisin mielin eteenpäin, mukana ollaan! :)
Oi, mua jänskättää Sunshine sun puolesta, toivotaan digitestiin suotuisia tuloksia!! Hyvältä kuitenkin kuulostaa, jos on jonkinlaista haamua aiempiin ilmestynyt.
Itse aloin testaileen ovista varulta jo tänään (kp10), ettei menisi ohi. Tosi himmeä haamu, jonka uskon loppuviikkoon mennessä tummenevan, toivon mukaan. Piiiitkä viikko siis edessä.... ;)
Iloa viikkoon naiset! :)
Tiuhtiska kp10/28-30 yk 18
Orchid87, samaa olin sanomassa mitä Legolatarkin sinulle - älä vielä heitä toivoa! Muutamassa päivässä ehtii vielä tapahtua paljon. Peukut pystyyn sinulle!!!
Enninkeri, ihan mahtavaa kun olet täällä kirjoittelmassa ja jakamassa viisautta :) Tykkään. Tietyy sun paikka olisi jo äippälomalla vauvapalstalle kirjoittelemassa, mutta minä ainakin nautin läsnäolostasi siihen saakka, kunnes plussanneisiin siirryt <3 tai jos minä joskus saan plussan aikaiseksi.
Oireista. Se on niin totta, mitä Enninkeri kirjoitti, että raskaudesta johtuvat oireet voivat tulla vasta kiinnittymisen jälkeen. Ja muistakaa, että samat oireet, jotka ovat toisten menkkaoireita ovat toisten raskausoireita. Ja itselle tyypillisitä menkkaoireista huolimatta on ihan mahdollista saada plussa. Se on tällä palstalla tullut havaittua. Seppo07 luettelit pitkän rimpsun oireita: minulla nuo ovat menkkoja edeltäviä oireita. Mutta sehän ei tarkoita mitään sinun plussaamismahdollisuudestasi :) Toivottavasti plussaat! Milloin olet testaamassa? :)
Sunshine14, jospa seuraavaan testiin pärähtää selkeä plussa. Ihan lupaaviltahan nuo haamut kuulostaa, kun ei niitä tule ellei ole raskaushormonia elimistössä :) Saisi nyt joku aloittaa tämän viikon plussausaallon! Tsip tsip plussailemaan nyt naiset!
Kiitos tiuhtiska ja legotar, mäkin niin toivon et se plussa pärähtää mut kuinka tää nyt veti niin masikseen ku tällee joutuu miettimään onko vaiko eikö. Oireet on, tai siis tuntemuksia ja vahva olo siitä et olis ja tietty kun menkat ei tuu ni toivoa on.
Jotenki vaan rupee miettii et josko oli mutta ei oo enää....
sunshine14 kp 30/26-28. Yk 3
Legolatar: Mäkin vähän ajattelen että oireet johtuvat tulevista menkoista. Tein hätähousuna tänään testin David merkkisellä testillä ja sain haamuviivan, mutta noista testeistä on moni saanut haamun vaikka eivät raskaana olleetkaan joten en siihen luota. Ja virtsa oli ollut rakossa vaan reilun tunnin. ärsyttää etten pystynyt olemaan testaamatta, pitääkö olla näin hätäinen. olisin edes odottanut aamuun :D
Testaan uudestaan muutaman päivän päästä jossei ole mitää vuotoa alkanut.
Mulla ois laskureiden mukaan ovis ollut joskus 14.1.-15.1. mutta kivuista päättelin jotta ovis on ollut vasta 17.1. joten jos sillon on ollut niin testaaminenkin taitaa muutenkin olla liian aikaista. Mutta noista kivuistakaan en oikein tiedä olivatko ovista vai mitä. mulla on muutama vuosi sitten ultrattu munasarjat ja olivat turvonneet ja rakkulaiset, käskettiin painoa pudottaa. sen teinkin. mutta epäilen että silloin välillä joku poksahtanut munasarjassa kun on yhtäkkiä tullut polttava jo kova kipu muutamaksi tunniksi.
Tilasin tosissaan Mammaksi.fi ovulaatiotestejä ja raskaustestejä. mulla on sellainen muistikuva kun kuopusta yritettiin niin david testeillä en saanut plussaa vasta kun menkat olivat viikon myöhässä kun CB:llä se tuli heti kun menkat jäi pois. Saas nähdä kauanko tehdään kolmatta, kuopusta yritettiin lähemmäs vuosi ja ensimmäistä ei tavallaan yritetty, jötettiin pillerit pois a mentiin kumilla kunnes sekin jäi pikku hiljaa pois.
Pahoittelut kauheesta oma napailun määrästä.
Mitä testejä te käytätte raskaus/ovulaatio? suositteletteko jotain tiettyä merkkiä ja onko jostain huonoja kokemuksia?
Seppo07 kp 24/26-30 yk 2
Seppo07, jee haamu! En minä ole koskaan saanut david testillä haamuja vaikka olen niitä tehnyt tämän yrityksen aikana vaikka kuinka monta! Kuulostaa siis lupaavalta :) toivottavasti haamu vahvistuu :)
Mulla tähän kiertoon oli viikkoa enne hätähousu testeinä david ja rfsu. No eihän niistä ny osaa sanoa ku ei plussaa ny olis voinukkaa näkyä. Kp 28 ja 29 sain haamut apteekin omalla. Tänään nega/outo väri yliopiston apteekin joku oma halvin, ikinä kuullukkaa. En tiedä ollenkaan noiden herkkyyksiä.
Nyt ostin prismasta pregcheck puikon ja jotain muita halpoja, olkoon vaikka seuraavaan kiertoon vaikka varmaan paniikissa pissaan ne kaikki tänään :)
Rfsu:n testiin tuli oikeen selkee viivanpaikka joka oli kuopalla. Aiemmissa raskauksissa oon tainnu aina käyttää rfsu:n testejä ilman mitään vikaa tai päänvaivaa.
Sunshine kp30/26-28. Yk3
Melodypop : kiitos osanotoista <3 surua ottaa oman aikansa, ja luulen että vasta hautajaisten jälkeen asiat kunnolla selkiytyvät, ja todellisuus iskee päälle. Kyllä tästä kuitenkin selvitään vaikka pahalta tuntuu :)
Sunshine, odota vaikka aamuun ja tee aamupissasta uusi testi :)
Jos jotain positiivista tänne alakuloisuuden keskelle, niin sain tänään hymynaaman !! En oikein tiedä onko nyt kp 12 vai kp 13, mutta kuitenkin kierron pitäisi olla siinä n. 30 pv kieppeillä, toivottavasti siihen jäisikin ! Tulisipa ukko pian jo kotiin !! :)
Anteeksi kovin itsekeskeiset kirjoittelut, mutta en millään jaksa kahlata läpi kaikkia näitä sivuja kun olin viikon poissa koko palstalta. Vielä pääsen teidän mukaan !!
Joko LEGOLATAR on päättänyt testi päivän ? olisiko tämä kierto jo meidän ?
Hopehope ilmeisesti kp12/? yk 10
[quote author="Lefemme" time="26.01.2015 klo 11:08"]
:D Pikipiki. Kysy ihmeessä jos joku asia sua yhtään arveluttaa tai jos et jotain asiaa tiedä. Palsta täynnä eri vaiheessa olevia naisia eli tieto määrä on valtava ja varmasti vastataan mielellään. :) Eli kyllä kp1 on ensimmäinen kiertopäivä jolloin kuukautisvuoto kunnolla alkaa. Ja ovulaatio osuu yleisimmin 14 päivää ennen kuukautisten alkua. Eli jos sulla on nyt kp7 oletettavasti ovulaatiosi on noin viikon päästä ja siitä kaksi viikkoa taas eteenpäin alkaa menkat. Tsemppiä ensimmäiseen yrityskiertoon!
[/quote]
no niin, aotkin hiemna kun hermostuin kun ukon kanssa tuli riitaa pää meni vähän sekaisin..
eli joo minun menkat alkaa 7-8 eli kiertopäivä on nyt sitten 18... koska menkkoja odotan alkaviksi 7 päivän paikkeilla ja ovu oli testin mukaan 16 päivä :)
ensimmäinen yritys tosiaan ja jännään nyt tarttuiko, vaikka taustalla surettaa samalla siskon huominen raskauden kekseytys ,,surettaa niin paljon,,,vauva oli todella odotettu ja nimikin ,,,4 kuulla jo reilusti..vakava kehitys häiriö pienellä :'( no niin nyt hanat aukesi,,,voin vain kuvitella sitä tuskaa jota siskoni tällä hetkellä kokee perheineen,,,,yksi lapsi sentään on, eikä tuleva näytä hyvältä..
mutta anteeksi tällaimem avautuminen tänne...:'(
tuntuu vvain niin pahalta jos itse plussaisi ja toisella keskeytys, ja pelkään samaa kun suvussamme kehityshäirioitä on useampi,,,veljilläkin lievä. Mutta eihän näille mitään voi..
Mulla melko lyhyt luteaalivaihe tosiaan ollut, joten sitä ajatellen jo vähän niinkuin heitin toiveen romukoppaan kun ei testissä mitään näkynyt. Menkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna, mutta eihän sitä tosiaan välttämättä vielä voi tietää. Mies on ihan varma että tästä kierrosta raskauduin, hirveetä sanoa sille jos toisin kävikin..
Menkkakipuinen Orchid87, kp21/23 yk10.
Aivan samoja tuntemuksia/oireita kuin Seppo07 tuossa aiemmin kuvailit! Huomenna teen testin jos ei vuoto ala yön aikana...
Dindinden kp 27/28- yk1
Tilanne 26.1
Iica86 (28v) kp 34/28 yk 3
Nuppunella (33v) kp 32/27-32 yk 8
Tinttu1989 kp 31/25-28, yk 2, (km 10/14) (testi 25.1. negatiivinen)
Melodypop (33v) kp 30/28-31, yk 1
Sunshine14 (31v) kp 30/26-28 yk 3 (testi 24.1. negatiivinen)
JQ (32v) kp 29/26-28 yk 6 (testi 25.1. negatiivinen)
Dindinden kp 27/28- yk1
Delfi kp 27/29 yk 4
Heinähaave15 (26v) kp 27/29-33 yk 3
Legolatar (27v) kp 27/31 yk 8 testi 30.1.
Mwiihh kp 26/29-30 yk 2
Ainoaa (26v) kp 25/23 yk 3
Nelmis kp 24/25? yk 10 (ku 11/2014)
Seppo07 kp 24/26-30 yk 2
Marlener (28) kp 24/30-32 yk 2
Exile kp 24/30-33 yk 10
Nita85 kp 24/33-35 yk 1 km jk (km 10/14)
Kapakala (39v) kp 23/28, ya 6/2014
Orchid87 kp 21/23 yk 10
Jannuli85 kp 21/27-32 ya 2/2014
Annma (33v) kp 21/xx yk 2
Tiikerikuu (28v) kp 19/24-33, yk 1 km jk (km11/14), ya 5/14
Lefemme kp 18/25-27 yk 12
Vlo kp 18/27, yk 2
Piki Piki79 kp 18/28-30 yk 1
Hönttentönttiäinen kp 17/30 yk 2
Seepra87 kp 17/??, yk 2
Noorav kp 17/? yk 3
Hiiu (27v) kp 16/26-30 yk 2
Cecilja (31v) kp 16/27-33 yk 16 (inseminaatio nro1)
Nepala (24v) kp 16/28-30 yk 6
Tiitiläinen (31v) kp 16/29 yk3
Mindyh kp 14/25 yk 3
Kikke89 kp 14/27-31, yk 3
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 13/27-30 yk 4 (km 10/14)
Hazel15, kp 12/27?, yk 10 (yk1 ku jk)
Mymmeli89 (25v) kp 12/32 yk 6
Minja76 (38v) kp 12/29-40 (km7/14) jk yk 4
Hopehope kp 12/? yk 10
Pia87 kp 11/26-30 ya -12 (km rv12 2/14)
Ciira (33v) kp 10/25 yk 1
Adalmiina09 (26v) kp 10/28-29 yk 9
Tiuhtiska (31v) kp 10/28-30, yk18
Helmianna Kp 10/31-33 yk 3
Mila Nnnnkkk (22v) kp 8/28 yk 2
Finest (27v) kp 7/26-28 yk 3
Mariele (33v) kp 5/25-29 yk 3
Jenviko (31v) kp 5/28 yk 15
Kikiii (20v) kp 5/28-30 yk 2
Kiia80 kp 4/30 yk 2
Muskottipähkinä (25v) kp 3/30-42 yk 6
Melita kp 2/27-28 yk 13
Enninkeri (27v) kp 2/26-33 yk 20
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Illusia86 ya 9/14
Elmonsteri
Dimou
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki, Trooppinen tuuli (yritystä takana 1v 10kk), Mikka (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 (yk3)
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Piki Piki, en vieläkään ihan varmistunut menikö tuo sinun kiertosi tuohon listaan oikein. Oliko siis niin, että kiertosi alkoi (eli edelliset menkat alkoi) 7 tai 8 tammikuuta? Silloinhan kiertopäiväsi olisi tänään jo 19 tai 20. Meille muillehan sillä ei ole niin väliä, mutta jos itse haluat sen listaan mahdollisimman tarkasti :)
Kikke89 kp 14/27-31, yk3
Mites muuten olisi taas GALLUPPIA sarjassamme "huvin vuoksi".
Eli kiinnostaisi vain tietää kuinka moni teistä on töissä, ja kuinka moni vielä opiskelee?
Opiskelijoita täysin suosimatta opiskelijat voi laittaa peukkua ylös, ja työelämään jo päässeet peukkua alas. Jos teet molempia niin voit laittaa sen, mikä pääsääntöisesti tunnet olevasi.
Ja minähän olen siis vielä opiskelija tämän kevään, sitten töihin (tai parastahan olisi jäädä mammalomalle ;) )
- Kikke89
Mitä listan kärkisijoilla olijoille kuuluu? Sori jos olen missannut jonkun tekstin.
J Q kuuluitko sä hyvä hermoisiin vai meinaatkos huomenna testailla?
Sunhine kp 30/26-28. Yk3
juu menkat alkoi 8 pv välillä 7 :) eli oikein on :)
Lefemme, se oli oudon värjääntynyt koko näyttö. Jälkeenpäin näytti et olis viiva mut ei ollenkaan niin vahva haamu ku eilen...
Nyt on tilattu digitaalinen ni jos se tois ratkasun tähän pähkäilyyn.
Mietin vaan vahvasti kohdun ulkosta tms ku tällee käyttäytyy noi testit. Toisaalta jos ny sattuis oleekkin raskaana ni eihän mulla ny oo vielä ees montaa päivää menkat myöhässä jos vaikka tää kierto olis muutenki ollu pidempi.
Sunshine14 kp 30/26-28 yk3