YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Huh, onneksi tuohon ei voi suhtautua kovin vakavasti. Eihän siinä edes sanottu missä tehty tai kuinka paljon vaikuttaa hedelmällisyyteen. Lisäksi eri etnografinen ympäristö ja tutkija itsekin vaikuttaa tosi epävarmalta. Toistaiseksi siis huokaisten helpotuksesta, koska tuollaisia tutkimuksia tulee ja menee, jotka ei todellisuudessa onnistu todistamaan oikeastaan mitään.
Anteeksi maanantaiaamuinen kriittisyyteni. :D
Skeptinen Lefemme kp18/25-27
Minkälaisia oireita teillä on oviksen ja menkkojen välillä? Ovis oli perjantaina ja se ainakin yritettiin hyödyntää :D Nyt siis dpo3.
Eilen oli maha ihan sekaisin ja tänään etova ja närästävä olo, ei kuitenkaan tunnu miltään mahataudilta. Mieliala heittelee, välillä on ihanaa ja välillä fiilis että "tänään v*tuttaa kaikki". Munisten tienoilla vihlaisuja muutaman kerran päivässä. Kokoajan tekee mieli karkkia, jota en normaalisti syö juuri ollenkaan.
Ehkä tässä vaan vuosikausien pillereitten popsimisen jälkeen oma hormonitoiminta aiheuttaa nämä, vaikka kovasti haluaisin toivoa, että nämä "oireet" viittaisi siihen että kropassa tapahtuu muutakin :D
Annma kp21/30-32 dpo3 yk2
Siis kp 7/ 28-30 ja yk1 anteeksi kämmähdys olen tosiaan uusi näissä hommissa..olihan kp eka menkan alkamis päivä
:D Pikipiki. Kysy ihmeessä jos joku asia sua yhtään arveluttaa tai jos et jotain asiaa tiedä. Palsta täynnä eri vaiheessa olevia naisia eli tieto määrä on valtava ja varmasti vastataan mielellään. :) Eli kyllä kp1 on ensimmäinen kiertopäivä jolloin kuukautisvuoto kunnolla alkaa. Ja ovulaatio osuu yleisimmin 14 päivää ennen kuukautisten alkua. Eli jos sulla on nyt kp7 oletettavasti ovulaatiosi on noin viikon päästä ja siitä kaksi viikkoa taas eteenpäin alkaa menkat. Tsemppiä ensimmäiseen yrityskiertoon!
Hei kaikille!
Oli pakko tulla kirjoittamaan vähän omasta navasta... Aloitin siis ovistestaamisen jo kp 10 ja ihan puhtaita negoja kaikki on ollut. Ajattelin jo että en ollenkaan ovuloi. Eilen aamulla (kp20) tuli kuitenkin sellainen olo että voisi olla ovis päällä. Kävin tekemässä testin ja tuli kyllä niin tummat viivat että ei epäilystäkään. Tein testin kyllä aamuvirtsasta että en sit tiedä oliko sillä jotain merkitystä kun ohjeissa lukee että testi pitäisi tehdä 10-20 eikä aamuvirtsasta. Näytin testin sitten miehelle ja hypättiin sänkyyn kun poika nukkui päikkäreitä. Tänään tein taas aamulla toisen testi ennen töihinmenoa ja kaksi viivaa siellä näkyi edelleen mutta ei yhtä tummana. Onkohan ovulaatio jo tapahtunut vai kannattaako tänään illalla vielä puuhailla?
Nyt on vaan sellainen olo että kun on niin innoissaan oviksesta ja tietää että on ainakin pieni mahdollisuus seuraavaan plussaan niin sitten pettyykin entistä enemmän kun ne menkat taas alkaa.
Jännä seurata myös Ceciljan tilannetta, pidän kyllä peukut pystyssä sinulle!
Jannuli kp 21/27-32 (tosin tästä kierrosta näyttää tulevan pitempi) ja yk 11.
Kiitos vielä kaikille symppauksesta <3 :)
JQ, istutaan näköjään samassa junassa. Testasin tosiaan itekkin eilen sen negan ja tänään menkat jo kolme päivää myöhässä.. Piinaavaa aikaa.
Jos menkat ei ala ja jos vaan pää kestää niin teen seuraavan testin sunnuntaina. Pientä menkkajomotusta on alamahalla mutta eikös sekin voi kuulua oireisiin ennen plussaa! :D Mutta sitten taas nyt on kolmatta päivää rinnat tosi arat (lähinnä nännit) ja se ei oo ikään ollu mulla kuukautisten 'oire'. Kahesti ne on ollu näin arat; noin viikko pillereiden lopetuksen jälkeen 4/14 ja 9/14 kun sain ekan plussan raskaustestistä...
Mutta. Ei pidä nuolaista ennenkä tipahtaa!
Voi persus, mä en edelleenkään oo yhtään viisaampi. Kaks testiä (apteekin oma) tuli haamu testiajalla jotka tietty vahvistus ku kuivus
Tänään tein eri testin johon tuli kontrolli viiva pystyyn ja kaks vaakasuoraa viivaa (?)
Tää on just niin mun tuuria et mitään selkoa ei saa mihinkään ja testit on ihan susia :/
Hätäinen testailija ilmoittautuu! Herkkä testi näyttää pelkkää valkoista, kontrolliviivan lisäksi siis. Eli ei edes haamun haamua ja odotankin menkkojen alkavaksi kahden päivän päästä. Jomottelua onkin jo ollut..
SUNSHINE14 tee se Clear bluen digitaalinen testi! Ite oon tykänny niistä kun ei tarvii arpoa onko testi alueella viivaa vai ei. :)
Sunshine14 tarkennuskysymys :). Eli sulla ollu tällaisia puukoniskuja normaalissa kierrossa, jossa menkat on alkaneet tavalliseen tapaansa ajallaan (eli viikko näistä kivuista). Ei esim. pitkittynyt kierto tms.?
Tänään puukoniskuja ei ainakaan vielä ole ilmennyt, mutta puukotettua kohtaa jomottaa pienesti koko ajan. Ei kai tässä tarvii mihinkään lääkäriin rynniä... umpisuoli, muut suolistovaivat, virtsatieongelmat kummittelee mielessä. Ehkä se umppari olis tullu rajumpana kipuna eikä kestäis kolmea päivää? Eiköhän tää oo vaan tätä naisen arvaamatonta elämää sekoilevien hormonien kanssa. :/
Heippa kaikille! edellisestä viestistä on jo aikaa, kun en edelleenkään pääse kännykällä vastailemaan jostain syystä. Ketju onkin venynyt oikein kunnolla ja haluisinkin omalta osaltanitoivottaa uudet tervetulleiksi!
Aika moni joutunut pettymään menkkojen ja negojen takia, Pahoittelut ja onnea uuteen kiertoon!
Sekä kaikille paljon plussatuulia!!
Omaa napaa:
Viedään kierron vikoja päiviä. Tuntuu että oireita on hieman mutta pelkään että olen kuvitellut suurimman osan. :(
-tissit olleet kipeät viikon verran , vaihtelevasti. aamuisin herään siihen kun tiisit on niin kipeät että jos niihin joku osuu niin tuntuu ikävältä. päivän mittaan kipu lievittyy, mutta välillä töissä ollessa esim.olen kantanut laatikoita ja ne on osuneet tisseihin niin sattuu pirusti. mutta sitten saattaa lievittyä niinkin että vain vähän aristaa. liekö menkat alkamassa
-Valkovuto alkoi lisääntymään lauantaina ja nyt välillä käynyt ihan tarkistamassa että onko menkat alkaneet kun tuntuu että ihan valahtaa housuihin.
-alavatsassa reilusti navan alla samassa kohdaa tuntunut usean päivän ajan sellainen pistos monta kertaa päivässä, sekä nivuset että munasarjat kipuilee ajoittain.
-alaselkä ihan kipeä
-väsyttää, ja tulee ajoittain hirveän kylmä ja sitten yhtäkkiä hikoilenkin ihan hirveesti
Todennäköisesti ne menkat sieltä kuitenkin alkaa tällä viikolla ja joutuu pettymääm kun mieli tekee tepposet.
Eihän mulla ole menossa kuin vasta yk2, ja tuntuu tosi pahalta kaikkien teidän puolesta joilla yritys on kestänyt jo luvattoman kauan. toivonkin teille erityisen paljon plussatuulia!!
Onko teistä kukaan kokeillut omaa kohdunnapukkaa?
Luin jostain että monet kokeilevat. en tiedä oikein miltä sen kuuluisi normaalisti tuntua jos ei ole raskaana ja miltä se tuntuu ihan alkuraskaudessa. kokeilin omaa mutta en osaa sanoa siitä juuta enkä jaata. ei varmaan näin maallikkona pysty siitä toteamaan mahdollista raskautta enkä tiedä kannattaako sitä lähteä kokeilemaan ettei vaan tule mitään tulehduksia yms.
Marlener, tollasia iskuja oli siis tässä kierrossa missä menkat ei oo viel alkanu, kaks haamua ja yks ei viiva paska testi :) ei oo tollasia ennen ollut. Yleensä päivää ennen menkkoja tulee perus menkkakivut, ei mitään pistoja
Tinttu1989. Tänään nuukuuksissani jätin sen digitaalisen hyllyyn ku aatteli et onhan toi viivahomma selkeetä. Eipä se oo. En uskalla ostaa sitä jos siin lukee et ei raskaana :( vaiks sama tulos se ny sit millä vaan tulee jos on tullakseen. Ei auta muu ku odotella, eli kaipa mä sen digitaalisen nyt sit taidan tilata :)
Seppo07, mä olen kokeillu. Mulla ainakin on ihan samanlainen aina, tosin en oo raskauksien aikana kokeillut. 3 raskautta jo takana ni mulla ainakin sinne uppois jalkapallokin :) ensisynnyttäjällä kuulemma sen pitäis olla ihan supussa kii jos raskautuu. Mutta siitäkin erilaisia kokemuksia eri ihmisillä.
Cecilja, Legolatar ja Mi Mi: olipa mukava kuulla, että olitte mua muistelleet :) Kyllä minä tänne olisin tullut ilmoittamaan, jos plussa olisi tullut :)
).( mulla tosiaan odotetusti alkoi menkat eilen, elikkäs täällä kp2/26-33 yk20 huhhuh siis KAKSKYMMENTÄ. Yleensä oon pärjänny yhellä ibuprofeenilla (400) per menkat mutta nyt otin eilen menkkojen alkaessa otin päivällä parasetamolia (500) ja yöllä toisen, ja nyt tässä pohdin, että pitäiskö vielä :( yöllä heräsin kipuihin, tai sellaseen yltyneeseen arkuuteen, tuntuu ettei ees pikkareita haluais pitää kun painaa :( kävin yöllä vessassa ja käsiä pestessä vatsan paljas iho osui kylmään lavuaariin ja tuntu ku ois palovamman saanu! Ihan älyttömän herkkänä siis koko alavatsa.
Uusille toiveena: laittaisitteko viestin perään oman kp:n ja yk:n! Ite osaisin ainakin paremmin vastailla, jos tiedän mikä kierron vaihe on meneillään missäkin tilanteessa. Meitä on täällä niin paljon, että unohtuu väkisinkin muitten tilanteet :)
Sunshine: mun käsittääkseni on ihan normaalia, jos testiin tulee värjäysaineesta niitä vaakaviivoja? Muuten en osaa haamuista sanoa juuta enkä jaata, kun en ole ite koskaan saanut plussan plussaa, paitsi ovistikkuihin.
Joku mietti oloja dpo3, niin mielenrauhaa voi lisätä se, että kiinnittyminen tapahtuu yleensä vasta dpo6-8 paikkeilla, joillain myöhemminkin, eli sitä ennen kaikki "oireet" on ihan perus hormonikierron oireita (voivat siis liittyä vaikka keltarauhashormoniin) eivätkä kerro raskaudesta/raskaudettomuudesta mitään.
Enninkeri kp2/26-33 yk20
Enninkeri, mulle ei oo ikän tollasia vaakaviivoja ilmestyny
Sunshine kp 30/26-28 yk 3
Jannuli, jos eilen oli tasavahvat viivat eli positiivinen niin tänään on ovulaatio. Näin mulle täällä sanottiin.
Eli kyllä kannattaa tänäänkin puuhailla :) ja huomennakin, varmuuden vuoksi...
Sunshine! Ne vaakaviivat johtuu pissan koostumuksesta ja ovat täysin merkityksettömiä raskauden ja tuloksen itsensä kannalta. Olikos se testi muuten kontrollia ja niitä vaakoja lukuunottamatta blanko?
Ja Enninkeri! Kiva saada sut mukaan tällekin vuodelle, vaikka nyt olenkin surullinen sun alkaneista menkoista ja yrityksen venymisestä. Yksi pitkän linjan kuumeilija ja vertaistuki lisää. :D
Kiitos Finest tuosta linkistä. Kamala ajatella että vuorotyön tekeminen voisi vaikuttaa myös keskenmenoriskiin.. Itselläni on ainakin välillä illasta-aamuun vuoroja, joten unet saattaavat todellakin jäädä liian vähälle.. :/