YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Ootko varma et se oli ovisplussa? Siis et jos se ovistikku on reagoinu raskaushormoniin. Mä en nyt löydä tarkempaa tietoa sun kierroista ja ovulaatioista, onko voinut jo aiemmin tärpätä?
Luin uudestaan sun tekstin hönttentönttiäinen, siis oot saanu raskaustestiin aiemminki plussan vaikka et oo ollu raskaana?
Huomenta! Täällä testattu aamulla puhdas nega. Menkat kaksi päivää myöhässä (jos ei siis tänään ala) ja näin ei oo ikään ennen käynyt. No ei muuta kun seuraavaa yritystä kohden..
TINTTU1989 kp 30/25-28, yk 2, (km 10/14)
Huh, nyt tuntuu siltä että voisi heittää mäkeen kaikki vippaskonstit ja asenteella tulee jos on tullakseen. Tämähän käy lähes työstä, kun ensin tikuttaa ovista, sitten harrastaa seksiä kellon tarkkuudella ja sitten jännittyneenä pitäisi malttaa odotella...
Olen ihmisenä sellainen "mulle kaikki heti tänne nyt" ja nyt stressaa, kun lasta ei saakkaan sormia napsauttamalla. Täällähän siis menossa todellakin vasta yk2, mutta nyt jo ahdistaa ja mielessä pyörii, että ikää on liikaa ja tuuria ei yhtään. Ja ikääkin on siis huimat 33, ei kai sen liikaa pitäisi olla.
Annma kp 20/30-32 dpo2 yk2
sunshine: Elikkä joo keskenmenon jälkeen seurasin että raskaustestin viivat häviää. Alkuun ne oli pitkään selkeitä viivoja. Ekojen menkkojen jälkeen viivat haalistui huomattavasti ja lopetin testien tekemisen. Viime kierrossa testasin että jos tärppi olis käynyt ja testeihin sain ihan uskomattoman onnettomia viivoja jotka näki tietyssä valossa ja tietyssä asennossa ja kun menkat alkoi niin päädyin siihen että viivat tulee keskenmenon jäljiltä ja soitin lääkäriin ja tosiaan verestä otettu testi oli nega.
torstaina ovistesti oli plussa kp 13 tätä ennen hailakkaa viivaa vain. Nyt siis arvelin näkeväni raskaustestissä jo ihan rehellisen negan mutta ei kun ihan selvä viiva jota ei tarvitse tihrustella.
en taida enään uskoa raskaustesteihin ollenkaan. Tai sitten mulla on joku vika niin että niitä viivoja saan.
Testasin aamulla negan. Niinpä tietysti. Menkkoja ei kuitenkaan vielä näy, mutta tuskin tässä raskaana ollaan, kun kerta testi negaa näytti. Tänään siis kp 28/26-28.
[quote author="piki piki79" time="24.01.2015 klo 20:00"]
ei, inhoon punaviiniä...tiesätkö jonkun makean hyvän,,,?
[/quote]
En tiedä oliko kenelle tarkoitettu kysymys, mutta vastaan silti :) En ole juonut punkkua raskautumistarkoituksissa, enkä osaa suositella tiettyä viiniä. Olen niitä tyyppejä, jotka ravintolassa valitsevat aina talon viinin ja Alkosta nappaavat pullon, jossa on hienoin etiketti. Mutta ei sitä punaviiniä ole varmaan pakko sellaisenaan juoda? Tai siis, luulisin että sitä voisi lantrata ilman, että sen teho häviää (kunhan juo tietyn määrän, mitä se nyt onkaan...). Ainakin itse olen lantrannut sitä cola-juomien kanssa, vaikka punaviinistä tykkäänkin. Varsinkin jos makeasta pidät, niin colalla saisi sitä makeutta. Colaa ei tarvitse edes paljoa laittaa, että saa sitä punaviinin makua laimennettua. Kokeile itse, mikä on sopiva suhde, jos combo ei kuulosta liian pahalta ;D Ja voi sitä muutakin lantrinkia tietty kokeilla.
Vai olenko väärässä? Korjatkaa joku, jos se punaviini oikeasti pitää juoda sellaisenaan, että siitä olisi apua.
Legolatar, kiitos kysymästä! Vähän nyt ollut taukoa lueskelussa ja sen kyllä huomaa, sivuja on aika monta mutta pikkuhiljaa etiäppäin. Mä niin innolla odotan jo että koska päästään siskon kanssa turvallisile viikoille. Just yks ilta sanoin tolle ukolle etten malta odottaa kun alkaa tuntuu vaavin potkut ja iltajumpat, mutta eipä tässä auta kun odottaa. Vähän on ollut huonoja oloja ilmoilla ja yritänkin nyt manailla niitä pois.
Ja oi, siskon tyttö (4v) oli aivan innoissaan tulevasta pikkusisaruksesta ja kun kuuli että saa vielä lisää serkkujakin niin silmät säihkyi :D Meni laskuissa sekaisin ja alkoi hehkuttamaan että hän saa kolme serkkua "sitte syssymmällä" :D
Finest, hyvät ohjeet 28 sivulla :) Esikoista yrittäessä harrastettiin juuri tuota että tyynyä alle ja jalat vähän korkeammalle, en tiedä toimiko vai ei ;)
Kiitos Legolatar, toivottavasti iltarukoiuksissasi oleminen auttaa <3
CIIRA: Ovistestejä kannattaa tehdä useanpana päivänä, mieluiten ei aamupissasta, ja juomatta suositellaan olemaan 2h ennen testin tekemistä. Tikuta vielä muutama päivä eteenpäin, ja säilytä testit niin voit vertailla uutta testiä edelliseen. Jos/kun saat yhtä tummat viivat, älä tee enää uutta testiä. Onnea testailuun.
ON: En edes tiedä mikä kp on, mutta limoja alkaa ilmestyä, jos muistan niin huomenna testailen ovista, tai jo jopa tänään. Olen ollut poissa palstailemasta jonkin aikaa, kun elämän tärkeys järjestys muuttui ystävän pois lähdön takia. Viikko on mennyt aivan sumussa, mutta vielä elämä voittaa. Vauvanteko puuhat ei luonnollisestikaan ole nyt ensimmäisenä mielessä, mutta toivotaan silti parasta. Olisin näillä kiertohistorioilla onnellinen jo pelkästä ovis+ !
Hopehope yk 10
PIKI PIKI79,
Suomen Alkossa taitaa olla vain yksi makea viini ja sekin valkkari - J.P.Chenet. :D
Mut jos eksyt Viron puolelle tai laivalle niin sieltä saa: Late Harvest (makaava mies nurmikolla), Bollino ja Monte Christo.
Huomentapäivää!
Sunshine14, toivottavasti et ole nähnyt omiasi vaan viiva vahvistuu kunhan maltat vielä hetken odotella.
Tinttu1989, kurja juttu se nega, kun menkatkin olisi jo niin lupaavasti myöhässä. :(
Annma, you read my mind girl. Stressaavaa yrittää olla stressaamatta ja ottaa vaan ihan rennosti. Ikää minulla on saman verran kuin sinullakin ja onhan se kieltämättä käymyt mielessä, että hedelmälisin vaihe on jo takana. Tosin ei me kyllä vielä liian myöhässä olla - yli nelikymppinen työkaveri kertoi juuri saavansa vauvan. Kerro toki jos keksin jonkin keinon ottaa iisisti. :)
J Q, tyhmä nega. :(
Hopehope, otan osaa. Suru tarvitsee oman tilansa ja aikansa, mutta toivottavasti löydät myös ilon aiheita.
ON: Viiden päivän ruskea tuhru kärjistyi eilen aamulla pieneen melkeinpä mustaan vuotoon. Luulin, että kuukautiset alkoivat, mutta nyt ei sitten tulekaan mitään. Noh, odotellaan menkkoja alkaviksi.
Heipppa taasen ! En ole hetkkeen täälä käynykään, monen monesti avannut tän palstan ja sit taas laittanu kii, tuli niiin paha olo, ettei ikinä. Viimekuukautisten hyytymävuoto paljastuki sit keskenmenoks, mies oli reissussa juuri sillon ulkomailla ja voi että sitä fiilistä. :'( En aikaisemmista km.sta ole ollut näin maassa. Ahdisti ajatuskin tulla lukemaan tänne mitään. :/ Nyt alkaa oleen parempi fiilis ja täällä ku on niin mukava ilmapiiri, tsempataan, toivotaan ja tehään kaikkea sen väliltä et mieli pysyy korkealla. :) Kiitos siitä!
Tervetuloa uudet mukaan! (: Toivottavasti ette täällä kauaa joudu oleen!
Nuista ovistesteistä, monesti oon miettiny et ostaako vai ei, mut taits olla vielä suurempi stressi sen jälkeen, luulen ite et tunnen oviksen nimittäin juurikin kp 14-16 tulee kamala alavatsakipu, joka kestää n. puolituntia ja sen jälkeen tissit on kipeet siihen saakka, et menkat alkaa. Olen siis arvellu, et oviksen aika on silloin ja se tapahtuu joka kuukausi samaan aikaan. :) Olen miettinyt, että mikä olis viisainta rm, pelossa elävänä ja samalla myös sitä vauvaa niin kovin toivovana. ehkäistä muutama kuukausi tarkoituksena se, ettei tarvii miettiä, pelätä, toivoa ja vaikka mitä muuta, vai yrittää vain olla ajattelematta asiaa. Nimittäin, jos ehkäisyyn alkaisin, enkä sen jälkeen koskaa saisikaan lasta, syyttäisin/miettisin sitä koko loppu elämäni, että olisiko juuri silloin tärpännytkin. :o :/ vaikeaa. Vaikken tikuta ovista, seuraa oviksen jälkeen oireita ym, niiin on tää silti niin jotenkin stressaavaa. :( Inhottava. Mut ei se auta ku alkaa vaa ajatella kaikki asiat positiivisessa valossa. :))
MilaNnnnkkk. kp.7/28 yk2 (todellisuudessa varmaan yk10, mut uv.n jälkeen pöytä puhdistettu) :D
Hei kaikki, pitkästä aikaa !
Legolatar olit aikaisemmin vastannut minulle nuista kuukautis kivuista, voi hurja millaista sinulla on. Minulla tosiaan kipuilivat nämä viimeisimmät todella paljon, mutta eihän tuota voi millään lailla verrata sinun kuukautisiin. En ollut aikaisemmin kuullutkaan että ne voivat olla nuinkin kivuliaat.
Tuosta ovistestin tekemisestä sen verran, että itse en enää lopeta tikuttamista siihen päivään kun testi näyttää plussaa, kun viimekierrossa kävi niin että ensin tuli selvä plussa, ja kun jatkoin tikuttamista, niin muutaman päivän jälkeen tuli taas plussa. Osottautuikin sitten se toinen kerta vasta oikeaksi ovikseski.
Mutta muuten omaa napaa. Pidän tämän kierron hiukan hiljaiseloa, enkä täälläkään kauesti ole käynyt. Tähän kiertoon en meinaa ovista tikuttaa, enkä mieti kiertoakaan sen enempää, normaalisti petipuuhia harrastellaan ja katsotaan sitten kierron lopulla onko tärppiä tullut. Tarkoitus siis jättää vauvan ajatteleminen ja stressi kokonaan pois.
Plussatuulia kaikille !!
Mymmeli 89
Toivottavasti näkyyy!!
Tekniikan ihmelapsi ei osaa linkatakkaan oikeaa kuvaa !:(
SUNSHINE14, en ole testannut ja nyt ei enää tarvii kun vuoto alkoi just äsken :( eli kp1 ja yk13 nyt sitten menossa. Mä oon saanut vuoden treenata hermoja, joten sanotaanko että suurempi yllätys olisi ollut jos olisin raskaana.
Hirveästi asiaa, mutta vaan puhe-elin millä päivittää.. Saa nähdä onnistuuko. :D
Ihan aluksi, LEGOLATAR. Melkein tippa linssiin, koska oli niin ihanasti kirjoitettu. Kiitos ihana! Ja myös mä olen vahvasti sitä mieltä, että tämä kierto on ainakin Sun ja ORCHIDin, kuten Orchid aiemmin ehdotteli. <3
Seuraavaksi MELITAlle iso halaus! Hemmetti soikoon, miksi kroppa antaa ensin ymmärtää, mutta ei sitten ymmärrä antaa plussaa.. Voimia suuresti sulle!
Uusille heipä hei ja tervetuloa! Teitä on niiiiin paljon ja olette niiiiin aktiivisia (ja hyvä niin!), että mähän olen vallan tippunut kärryiltä. Mukavaa siis, että olette tulleet, mutta älkää olko niin kauan kuin mä! ;)
Piki piki, ensinnäkin punaviiniin.. testaa sekoittaa jaffaan! Tulee pikasangriaa! Me like, vaikka juon punaviinin yleensä sellaisenaan. Toisekseen jäin miettimään sun kiertoa, että ymmärsinkö jotain väärin.. Sanoit (ehkä tuolla toisessa ketjussa), että sulla oli viikko sitten perjantaina ovis ja kahden viikon päästä perjantaina oletettavasti menkat? Siitähän tulee jo kolme viikkoa, kun luteaali on kaksi (10-16päivää). Taisin vaan tajuta jotain päin metsää. :D
Joku (en muista kuka, anteeksi..) tuskaili piina-ajan kestämistä ja sitä kun ei malttaisi. Itsellä ainakin pari ekaa kiertoa oli tuollaista ja kuvittelin oireitakin, mutta mitä useampi kierto mennyt sitä vähemmän piinailen. Nyt tulee mitä on tullakseen ja toivottavasti se on plussa, vaikka en usko että edes on. Tsemppiä!
).( Dpo4 ja turhauttavaa kuinka erilaisia kierrot voikaan olla! Yleensä ei mulla rinnat kipeydy missään vaiheessa kiertoa, paitsi kerran ja vain vähän joskus puoli vuotta sitten, mutta nyt! Pienikin painallus sattuu. Loppuispa pian! Muuten ei kummempia, rauhallisin mielin kohti yk13:a, vaikka kai siellä on pieni mahis iloisiinkin uutisiin.. ehkä. :D
Lefemme kp17/25-27 dpo4
minä liityn nyt mukaan hulluihin testaajiin. Mindyh ja sunshine viivoja mietiskelin ja arvelin että tässä kohtaa kiertoa olis hyvä katsoa mitä raskaustesti näyttää....saanko jo puhtaan megan vai vieläkin hailukkaista viivaa joita viime kierrossa joka tikkuun sain ja arvelin johtuvan viime vuoden keskenmenosta. Noh siihen hitsin testiin alkoi heti piirtymään jotain viivan tapaista...sitä ei tarvinnut tihrustella edes mutta ei kuitenkaan mikään vahva punanen viiva.
edellis kierrosta tuskin on voinut tärpätä kun tikutin ovis plussan nyt torstaina. Eihän ovista tapahdu jos on raskaana. Mutta eihän testi voi näyttää positiivista kolme päivää oviksen jälkeen?
taitaa tämän naisen keho olla ihan sekasin. Viime viikolla otettiin lääkärissäkin verestä raskaustesti ja se oli nega.