Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

721/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon peukkuja Cecilja, muakin täällä jännittää muiden puolesta vaikka en alusta asti teiän taipaleita ookkaan seurannu.

Vierailija
722/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ceciljalle peukut pystyssä! Toivotaan parasta tulosta. +++++++

onko kukaan huomannut oviksen aikaan kärsivänsä päänsärystä/migreenistä?

ovista pukkaa ja aivan järkky päänsärky. Eikä oo eka kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
723/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

legotar: mä en oo oikeen noit tikuttaja ihmeisiä, mä en kai oikein koskaa tottunut käyttää niit mut kyl se siit mielenkiinto herää aina ja sit harratetaa seksii ja kyl tuntuu et iha oikeeseen aikaankin mutta aina ei voi kai tärpätä :) mutta meidän plussien aika tulee vielä ;)
plussatuulia kaikille toivottaa
plussatuulella oleva huolestunut ensirittäjä kp 10/27-30 yk4 (km 10/14)

724/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖNTTENTÖNTTIÄINEN, mulla harvoin särkee päätä oviksen aikana mutta sen sijaan särkee kamalasti alaselkää, varsinkin ristiluuta. Viimeksi otinkin buranaa sitä varten kosks olin tyhmä ja ei tiennyt että sitä ei voi ottaa yrityksen aikana :(
Kiinnittymispäivinä oli kamala migreeni ja otin taas buranan koska ei ollut muuta. Eli en ihmettele yhtään miksi tämä kierto meni pieleen.
Nyt olen viisaampi ja varovaisempi.
Vaikka mainitsin ennen etten aio käyttää nettimaailman tarjottavia konsteja niin vitamiineja kyllä meinaan ottaa, ostin tänään apteekista sekä itselle että miehelle vitamiinit. Vaikka syömme monipuolisesti, uskom ettemme saa ruoasta niitä tarpeeksi.

Vierailija
725/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest: Eilen olikin aamusta alaselkä tosi kipee. Nyt ei enään onneksi. Itse aikoinaan yrityksen aikana otin näihin migreeneihin migreenilääkettä ja kun luin ettei kannata niin ovulaation tienoilla jätin lääkkeet pois ja johan tärppäs muistaakseni yk 6 oli silloin. Nyt olenkin ollut viisaampi ja ottanut vaan samoja särkylääkkeitä joita saa syödä odotusaikanakin mutta päänsärky ei meinaa millään hellittää.

726/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kaikille, kuinka moni teistä tekee vuorotyötä? Kuulemma vaikuttaa hedelmällisyyteen :/
Mulla ainakin rytmi ja sisäinen kello siitä vuorotyöstä ihan sekaisin, yksi viikko herään klo 5:30, toinen viikko klo 10, joskus en saa silloinkaan sängystä ylös. Ja näin ollut jo 4 vuotta.

727/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsäryn saa pois orgasmilla ;) sillä on jopa nopeampi vaikutus kuin särkylääkkeellä. Kokeiltu juttu :) mutta noin 4-5 tunnin päästä saattaa tulla kipu takaisin.

728/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilja, Täällä yksi lisää joka seuraa kirjoituksiasi mielenkiinnolla ja peukku pystyssä!! Puhallellaan niitä plussatuulia nyt sinne päin!!! (:

FINEST, minä myös teen vuorotyötä ja samaa olen kuullut hedelmällisyydestä. Olen sairaanhoitaja ja enimmäkseen tulee tehtyä aamu- ja iltavuoroja, öitä teen lähinnä kolmen viikon listassa yhen ja sekin on useesti kropalle liikaa. Ainakin minä kärsin fyysisesti valvomisesta ihan hirveesti joten en ihmettele lainkaan, että hedelmällisyys kärsii siinä samalla..

Viimeks kirjottelin mahakivusta ja tuhruttelusta. Ne molemmat loppuivat mutta valkovuotoa on tullut ihan hirveitä määriä, siis selvästi normaalia enemmän. Sitten oon herännyt kesken yöunien hirveisiin 'peiton heilutus himoihin'  ja se on minulle täysin epänormaalia! :D Googletin ihan, että joillakin on himot lisääntyneet ennen plussaa ja nyt on kovat odotukset! 

Huomenna odottelen menkkoja alkavaksi, mutta toivotaan ettei ala!!!

Mukavaa viikonloppua kanssasisaret! <3

-TINTTU1989, kp 28/25-28, yk 2 (km 10/14)

729/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa 2015 yrittäjä :D !! ensi yritys, ja nyt vielä 2 viikkoa seuraaviin menkkoihin...aika kuluu niin hitaasti :/

730/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, Legolatar, kun kyselit kuulumisia! Ja oivaan aikaan kyselitkin, sillä tänään kävin juuri ekassa ultrassa. Kopioin tähän meidän suljetusta ryhmästä ultrakuulumiset:

Terkut ekasta ultrasta! Kaikki oli kunnossa, juuri niin kuin näille viikoille kuuluukin olla. Yllätyksekseni kuulin, että ennen voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu onkin nyt edessä! Ei siis ihme, että maha pullottaa (tosin turvotusta varmasti suurin osa). Ultraaja ultrasi alakautta, kun kerroin ettei viimeksi mahan päältä näkynyt juuri mitään. Nyt jouduttiin vaihtamaan ultraus lennosta mahan päälle, kun sikiö olikin niin edessä! Siellä se pieni vauva pyöriskeli, kieppui aina juuri niin päin, ettei mittoja meinattu saada millään otettua. Kätilö sanoi kyllä, että näkee heti ettei niskaturvotusta ole, mutta haluaa vielä sen tarkan mitan saada. NT oli 1.27mm mikä on näille viikoille ihan se normaali.

Sikiö oli odotetusti kolme päivää pienempi kuin menkoista lasketut raskausviikot. Laskettua aikaa ei kuitenkaan sen perusteella siirretty, mutta päivää muutettiin silti. PÄIVÄÄ AIEMMAKSI! Kättärillä on joku ihan eri laskuri kuin neuvolalla ja kaikissa nettilaskureissa. Menkkojen alkamispäivän mukaan laskettu aika on nyt siis 3.8. ja mä olen virallisesti viikoilla 12+4 (vauveli oli 12+1). Tosi hölmö juttu! No mut, tietääpähän itse, ettei vielä elokuun ekoina päivinä odota mitään tapahtuvaksi, vaan synnytys menee varmasti pitemmälle elokuulle.

Jotenkin tosi varovaisesti on suhtautunut aiemmin tähän raskauteen, kun mitään varmuutta elävästä eliöstä ei ole ollut. Huojennus oli siis melkoinen, kun näimme jumputtavan sydämen ja hurjana heiluvat kädet ja jalat! Ehkä meille tosiaan elokuussa tulee toinen lapsi! Apua! :D

Muita kuulumisia: olen voinut nyt viikon-parin aika hyvin. Enin pahoinvointi on väistynyt (joskus tulee vielä etäisiä etomisia) ja olo on enimmäkseen ihan energinen. Tissit on kyllä tosi kipeet. :)

Hirrrrrmuisesti plussatuulia tänne joka ikiselle! Odotan niin paljon, että pääsisin juttelemaan teidän kanssanne tuonne plussapuolelle. Varsinkin Legolatar! <3

Kaziska 12+4

731/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen hetken aikaa jo seuraillut hersyvää keskusteluanne ja tosi mielellään haluaisin loikata palstalle mukaan! Täällä näyttäisi olevan muitakin, joilla vauvahaaveet on pinnalla ja arki on täyttynyt kovasta kuumeilusta! :)

Olemme 31v pariskunta ja oma vauva on ollut toiveissa jo 08/2013 saakka, kun jätettiin ehkäisy pois. Voi pojat, että ollaan yritetty (vaikka miten päin: "tulee jos on tullakseen", stressillä ja ilman, "miksei jo tärppää", tikutellen ja ilman, "miksi noille, mutta ei meille"..). Tuloksetta, ei yhen yhtä plussaa - välillä on pudottu kovaa ja korkealta, kun toiveet lähtenyt nousuun! :( Pillereidenjätön jälkeen kierto pysytteli säännöllisenä, sitten oli puolen vuoden pätkä enemmän tai vähemmän epäsäännöllistä kiertoa ja nyt on pysytellyt kutakuinkin tasaisena. Viime syksynä asiat lähti hitaasti rullaamaan sitten eteenpäin julkisella puolella ja ollaan käyty visiitti tk-lääkärin luona, ensi viikolla sitten vuorossa klinikkakäynti erikoislääkärillä. Katsotaan, mitä ovat mieltä ja mitä tarjoavat vaihtoehdoiksi. Perustestit on tehty, ja niissä kaikki molemmilla kunnossa. Tavallisesti kierto 28-30, mutta edellinen kierto veny kp56, jolloin ovistikkuihin ilmesty tummat viivat kolmeen eri otteeseen mutta ei r-testiin mitään (ihme homma!). Tässä siis lyhyesti meidän tarina, johon toivotaan tietty onnellista loppua <3

Mielenkiinnolla olen seuraillut Cecilja sun elämäntilannetta, hurjasti peukkuja sulle! Samoin tsemppiä ja plussatuulia kaikille muillekin!

terkuin,

Tiuhtiska, 31v, kp7/28-30, yk18

732/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertookahan jos teil on tietoo et miten kohdun limakalvoa voi saada paksummaks? :/

Pia87 kp 8/26-30 ya12 (km rv12 2/14)

733/2463 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello ladies!

Kaipa se on aika minunkin taas ilmoitella itsestäni! Tänne on tullut niin ryminällä uusia, että se taidankin olla minä, joka vaikuttaa uudelta! Ehkä jotkut kuitenkin muistaa mut vielä viime vuoden ketjuista.

Eli 27v minä ja mies molemmat. Tiuhtiskalla on oikeastaan aika sama tarina kun meillä, mutta toistetaan se nyt tähän perään vielä :D eli yritystä 8/2013 alkaen (ja nyt on jo 2015 :( ), eikä plussan plussaa koko aikana. Viime kesän lopulla käytiin tk-lääkärillä ja lokakuussa oli sitten ensikäynti hormonipolilla. Tähän asti on tehty mulle kierron kartoitus (kaikki ok) ja miehelle verikoe ja spermanäyte, jossa siittiöitä muistaakseni 5milj./ml eli reilusti alle viitearvon. Sitten onkin odoteltu sitä, että sperma ehtisi uusiutua ja voisi käydä antamassa uuden näytteen, joka nyt vihdoin jätetty reilu viikko sitten! Seuraavaksi odottelen, että mulla alkaa menkat vkl, jotta saan varata vihdoin ajan aukiolotutkimukseen/yhteenvetokäyntiin, jolloin myös (spermanäytteen ja aukiolotutkimuksen tuloksista riippuen) suunnitellaan meidän jatkohoito!

Toivottavasti saataisiin seuraavaan kiertoon tuo aukiolotutkimus! Riippuu siis siitä, onko spermatulokset tullu siinä vaiheessa kun saan soittaa sitä aikaa, eli tod. näk. maanantaina. Toisekseen riippuu siitä, että kun tuo tutkimus on tehtävä kp5-10 niin miten sattuu vkl ja miten on aikoja, jänskättää jo tuokin, että meneekö sitten VIELÄ seuraavaan kiertoon :( Jos ois menny nää kaikki ajanvaraukset ja spermanäytteen laatu putkeen, niin oltais varmaan saatu jo joulukuussa nää tutkimukset taakse :/

Tämän kierron oon pitänyt palstahiljaisuutta (olin jopa pari viikkoa kokonaan lukematta palstaa!) koska me oltiin oviksen aikaan ja jo reilu viikko ennen sitä eri paikoissa miehen kanssa, eli ei ollut mitään raskautumisen mahdollisuutta, vaikka kylläpä ne näillä yk:illa jo tuntuu muutenkin aika teoreettisilta ne luomutsäänssit.

Huomenna ja sunnuntaina Pelastakaa Lapset Ry.:n tukiperhevalmennus, jännää!

Cecilja: ihanaa, että teillä hommat etenee! Mielenkiinnolla kans luen sun juttuja, koska toivottavasti meilläkin on piakkoin hoidot edessä! Ymmärrän tuon sun ajatuksen inssin "turhuudesta", jos teillä ei ole spermastakaan mitään vikaa löydetty, vaan oli päinvastoin kehuttu! Meillä on silleen eri tilanne, että spermassa on "vähän" siittiöitä, joten inssistä vois ollakin apua, kun ne "harvat" yksilöt pääsis suoraan mestoille eikä joukko harvenis matkalle :D Katsotaan nyt vielä nuo loput tutkimukset ja niiden tulokset ennen kuin keulitaan hoitoihin.. :D

Legolatar, Orchid ja kaikki muutkin "vanhat", Mimmu, Pia ja kaikki joiden nickejä en nyt muista: inhottavaa, että ootte vielä täällä, mutta toisaalta silti "kiva", että on myös tuttuja nimiä, jos tuossa nyt oli mitään järkeä

Kaziska: ihanaa, että kaikki oli ultrassa niin kuin kuuluukin! :)

Listalle palaa siis Enninkeri kp28/26-33 yk19

734/2463 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös tänne. Ikää 30v ja kolmas lapsi haaveissa. Lapset 6 ja 3 ennestään. Kaksi edellistä saanut alkunsa heti mutta tämä kolmas antaa itseään odottaa. Aloitettu yritys 7/14  ja mitään  ei vielä ole kuulunut.. tuntuu että jokapuolella on odottavia  äitejä mutta meille ei vaan kuulu.. ja tiedän että on pareja jotka ovat yrittäneet jo paljon kauemmin mutta pahalta se silti tuntuu kun ei vain itselle sitä vauvaa kuulu....

735/2463 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöstä..... itsellä on kuuppa aina aivan sekaisin ja väsymys ei todellakaan ole harvinainen olotila. Että vaikka kuinka muuten olisi terveelliset elämäntavat niin "valitettavasti" hyvä unenlaatukin kuuluu niihin. Ja sitä ei täällä näy! :( Eihän tämä työ hedelmöittymisen kannalta paras ole. Ja raskaana ollessa ei suositella yövuoroja. Se vähän pelottaa, mutta iteppähän oon alani ja työni valinnut ja muuten tästä duunista kyllä tykkään! :/

Oireita? Joo, mutta ne ei millään liity vauvatoiveisiin. Taitaa olla joku tappajaflunssa tulossa, olo kuin junan alle jääneellä. Kipeää ja tylsää loppukiertoa odotellessa, ovulaationkin luulen jo menneen. Päivät valuu kovin hiljaa vaikka kuinka olisi töitä ja tekemistä. Mielenkiinnolla seuraan inssikokemuksia ja muidenkin kuulumisia. Toivottavasti jollain on enemmän säpinää! :)

Noorav kp 16/?, yk3

736/2463 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paskan marjat!
Aamun avaus oikeen. Ei menkkoja. Tein rfsu:n testin aamuhöperössä ja negahan se oli. (Mä lyön pillit pussiin jos kahta viivaa ei näy samalla ku se väri nousee) :)
No 15 min ni ehkä siinä jotain näkys mut en mä osaa tollasia lukea, aina mulla on ollut plussa selkeesti jos on.
Kyllä mulla jo käy mielessä et jotain on tapahtunut mut jotain hyvää, ni tuskin.
Ikinä mulla ei oo menkat ollu myöhässä vaikka kuinka suuri toive/huoli/stressi olis! Tai ei kai ne nyt sit viel myöhässä oliskaan, tosin vuoden aikana mulla on kerran ollut kierto 28 pv jolloin se 28 muuttus kp1.
Joko siellä on jotain mikä ei jatku tai sit kohta alkaa monsterimenkat.
Mulla on yks onko se nyt kemiallinen keskenmeno ollut ja yks keskenmeno viikolla 12 (sikiö vastas kokoa 7+1)
Ei täs mun tekstissäkään oo mitään järkee, sori.
Sunshine kp 28-30/26-28 yk 3

737/2463 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUNSHINE14 jos yhtään tuo lohtua niin täällä myös aamulla tehty pc:n liuskatesti ja tuloksena vain yksi viiva. Mulla on kierto ollut heti pillereiden jälkeen 2 kiertoa 29-30 päivää, jonka jälkeen kierto oli tarkalleen 28 päivää ja ovikset löytyi kp14 nyt kuitenkin jo puolivuotta kierto ollut 26-27 päivää ovis 11-13. Menkkoja ennen ollut tuhrua päivä tai pari. Tänään kuitenkin kp29/26-28, menkoista tai vuodoista ei tietoakaan. Nyt ei siis muuta kun pakko odotella, joko alkavat tai myöhemmin uutta testiä kehiin :)

Melita kp29/26-28 yk12

738/2463 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin täältä kyselemään oisko joku halukas ostamaan ovistestipaketin? 10 kpl Clearbluen digitaalisia ovistestejä + 20 kpl Sofin ovistestiliuskoja. Hp 28€ sis. pm.

S-postilla saa kiinni:

elokuiset@gmail.com

739/2463 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melita, tuo lohtua kiitos <3 Meillä onki aikas lailla samat kierrot ja päivät menossa :) mulla kierukan poiston jälkee heti oli ihan samassa kierto missä se on ollu jo 15 vuotta. Meillä on muuten yk:tkin samassa, tosin mä laskin vasta siitä ku hulluus iski ;)
On tää naisen elämä kummallista. Nyt mä oon jo päässy unensekasesta aamusta vähän järkiini, emmä tiä auttoko se mitään :)
Mulla on kyllä hirveen levollinen olo, jollain tapaa sairaanki levollinen. Koko ajan olo että menkat alkaa mutta se sairas kiukku mikä tulee ennen ja vatsan turvotus puuttuu. Kaipa nekin sieltä tulee :)
Tsemppiä Melita, ja tietenkin muutki , seuraillaan tilannetta :)

740/2463 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato ku piti niin nopsaa tulla kaupittelee testejä, Enninkeri, ihana kuulla sinusta!! :) Voi kun niin toivoisin että saisitte tutkimukset pian päätökseen ja raskaus voisi alkaa ... 

Pia, mä en oo yhtään varma asian paikkaansa pitävyydestä mutta mulla geleet on ainakin toiminut hyvin raskautumisessa? Eka raskaus alkoi toisesta gele-kierrosta, toinen raskaus ensimmäisestä gele-kierrosta ja kolmas raskaus ensimmäisestä gele-kierrosta. :) 

Kaziska, siis täh? Voiko kohdun asento oikeasti muuttua? Siis että jossain vaiheessa se on taaksepäin kallistunut, ja sitten taas toisessa eteenpäin? Apua. 

Mimi 10+3