YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Mariele, voi harmi. Olin jo salaa toivonut, että olisi käynyt hyvin. Meillä kun oli aikalailla samanlaisia "oireita". Mutta tsemppiä uuteen kiertoon!
Heips, oli pakko tulla pikaisesti kysymään, onko muilla tullut koskaan oviksen aikoihin verta? Kun jouduin vähän pinnistelemään vessassa (sori..) niin pyyhkiessä tuli pikkaisen verta paperiin. Ovistesti on viikon verran näyttänyt sellaista haamua ja pari päivää vähän tummempaa, mutta ei kuitenkaan ihan tummaa. Mitähän tää on? Onko kroppa edelleen sekaisin km jäljiltä, vaikka yhdet menkat on ollut jo...
Nita ihmettelee ja kummastelee
Cecilja, toivottavasti teillä menee kaikki hyvin ja pääset plussamaan sitten parin viikon päästä.
Itse olen tehnyt ovistestejä kp 10 lähtien eikä vieläkään mitään, ei edes haaleeta viivaa.. Tänään menossa kp17/27-32. Itsellä ollut myös vähän masentunut mieli. Ystävä sai tällä viikolla pojan. Minä jätin pillerit ennen häntä ja hänellä ei edes ollut vauvakuumetta, sanoi vaan että sitä ikää alkaa kuitenkin jo olla niin kai niitä lapsia pitää alkaa hankkia jos niitä haluaa. Ja niillä tietystä tärppäsi ekasta kerrasta. Mietin vaan sitä että meilläkin voisi olla jo toinen lapsi jos olisi tärpännyt heti alussa..
Nyt toivon että edes tulisi se ovis+... plääh..
Jannuli kp17/27-32 ja yk 11
Voi Dimou, isot pahoittelut! Testasitko sä ovista? Että olisko se voinut olla vaan myöhemmin, kuin ajattelit?
Cecilja, huumori varmasti auttaa asiaa :) Mutta toisaalta mä ajattelen sen myös niin, että jos luonto tarvitsee pikkaisen apua niin mitä sitten? Sitten autetaan. Edelleenkin hurjasti tsemppiä uuteen tilanteeseen ja tähän kiertoon!
Orchid, iso tsemppihalaus täältäkin. Ei kyllä lähetä nyt luovuttamaan vaan kahlataan nämä vaikeat ajat yhdessä läpi! Voikun voisikin luvata, että kyllä se siitä mutta ainakin sen voin luvata, että et varmasti ole mietteiden kanssa yksin ja me autetaan minkä voidaan.
Lefemmellä onkin hyvä meininki :D Kiva, että paljon parempi mieli.
Sanon muuten samaa, kuin Legolatar, niistä limoista ei kannata oikeesti stressata! Se oli nimittäin minä, joka plussasi totaalisesta sahara-kierrosta :)
Nita, ovisvuoto on ihan normaalia. Joillain sitä tulee kunnolla. Ja mulla muuten riippuu ihan ovistestin merkistä näyttääkö se tasavahvoja viivoja vai ei eli ovisplussa voi tosiaan olla vähän haaleampikin.
Missä tosiaan on tammikuun plussat?
Oonko mä muistanut toivottaa uudet tervetulleiksi, kun teitä olikin yhtäkkiä niin paljon. Kiva kun tulitte ja toivottavasti ette viihdy kauaa :D
Huomenta!
Ei hitto... Oon hommannu sitten ovistestit ja nyt sitten ihan mielenkiinnolla tikuttelemman :D en oo ennen tollasia testannukkaa.... Jännää...En ois uskonu että joskus niitä testailen :D
Kiitos tietopaketista ovislimat. Nyt tiedän mitä se on ku tulee aina välillä... Oon jo miettiny et onko mussa jotain vikana :D nyt se selvis...Onneks en menny mihkää lääkärille soittelemaan :D Haha!!!
Ja noista paskoista oloista kun ei natsaa... Mun mielestä se on ihan oikeutettua, että on paska fiilis ja tulee ne negatiiviset tunteet pintaan. Ne pitää käsitellä ja koittaa uuteen nousuun. Lähipiirissä kun on ollut sellasia, jotka ei saa natsaamaan kirveelläkään ja sitten itellä on natsannu liiankin helposti niinku "vahigossa" tyylillä et tulee jos on tullakseen. Ei oo helppoa sekään, että toinen yrittää ja itsellä natsaa heti. Miten kertoa ja tuntee "syyllisyyttä" jollakin hullulla tavalla.
Kiitos Kikelle ja muille tervetuliaisista! tää onki hyvä paikka jutellla asioista :)
Ciira kp6/25 yk 1
Dimou, eikä! Tuli niin surku sun negasta :( Tiedän niin tuon tunteen kun itselläkin kierrot venyy ja vanuu ja vaikka kuinka koittaa itseään säästäen testata vasta "kun menkat on myöhässä" niin eipä se ole plussa minullakaan ollut. Jospa kuitenkin sulla alkaa pian menkat ja pääset uuteen yritykseen. Itse tässä kierrossa jännään alkaako menkat siinä normaalissa 14-16 päivää LH-huipun jälkeen vaiko ei. Jos ne ei ala ja kierto venyy niin mulla on ovulaatiossa ongelma ja tartten siihen gyneltä apua. Ja jos sitä ajatusta vielä jalostaa eteenpäin niin voi olla, että tämä kaikki odottelu ja toivominen tähän yk8 saakka on ollut turhaa, jos jokaisessa kierrossa on ollut oviksen suhteen häikkää eikä luomumahdollisuutta edes ole. Minullehan gyne sanoi viime syyskuussa, että kun kierrot heittelee ja on pitkiä niin voi hyvinkin olla, ettei ovulaatio pääse tapahtumaan. Samassa veneessä olen siis kanssasi. Jaksamista sinulle!
Legolatar kp 23/31 dbo7 yk8, ensimmäinen toiveissa
Kertokaas muuten tyhmälle, et mikä toi on dbo???? Tänks :D
dpo eli day(s) past ovulation eli päivät ovulaation jälkeen :)
Mimmua täydentääkseni Mimmulta itse oppineena yksinkertaistaen ovistestissä kun plussa on dpo-1, itse ovulaatiopäivä on dpo0 ja ovulaatiota seuraava päivä on dpo1.
Nyt ollaankin sitte pirullisen flunssan kourissa ja ovulaatio pitäs olla parin päivän päästä. Saas nähä jääkö otollisimmat päivät käyttämättä kuumeen takia ja flunssan! :(
Dimou: pahoittelut negasta :(. Testaamisen jälkeinen kamala tyhjä tunne on hyvin tuttu juttu. Varsinkin kun optimistina aina odottaa parasta eikä osaa varautua pahimpaan.
Mariele: pahoittelut myös sinne mutta hyvä että olet positiivisella mielellä jatkamassa. Way to go! :)
Nita: käsittääkseni pieni veri ovulaation yhteydessä on tosi yleistäkin. Itsellänikin on joskus tullut verta kesken kierron ja nyt jälkikäteen ajaltetuna juurikin viikko pari ennen menkkojen alkua (tämä siis aikana jolloin lasta ei yritetty enkä tiennyt kehoni toiminnasta tai ovulaatioista juuri mitään :D). En nyt muista mistä tuo johtui mutta ei siis ole vaarallista vaan ihan normaalia!
Meillä on nyt jännät ajat käsillä, nimittäin ensimmäisen terolut-kierron kp13 ja lämpöjä on mittailtu kierron alusta asti. Ovat heitelleet välillä 36,6-36,9 ja tänään pomppasikin 37,2c. Netistä kaivelemani tiedon mukaan lämpö nousee heti kun ovulaatio on tapahtunut, eli laskisin että ovulaatio on tapahtunut eilen, kp12. Puuhailtiin miehen kanssa eilen ja maanantaina (harmittaa nyt että tiistaipano jäi välistä, olin turhautunut ja totesin jo miehelle että ihan turhaa kun olen tämmöinen maho lehmä...) joten jotakin voisi jopa tapahtua jos tosiaan ovulaatio on kyseessä. Minulla tosiaan todettiin pco ja viimeiset luomumenkat tulleet lokakuussa 2014 joten voi apua miten iloinen olisin ovulaatiosta! Limoja tai himoja tosin ei ole..
Tuntuu jotenkin mahdottomalta uskoa että terolutit toimisivat noin nopeasti ja saisivat oikeasti kierron heti ekasta kuurista toimimaan niin että kroppani innostuisi väsäämään ovulaation. Nyt kuitenkin innostuin kovasti ja pelkään että parin viikon kuluttua tästä tiputaan ja kovaa :(
t.Seepra, kp13/xx? yk2
Sinne se neula kuulkaas sujahti vatsapoimuun minne lie ja Preglynit lähti matkaan! Olen vähän ylpeä itsestäni, kun tuon sain suoritettua, koska jännitin ja paljon! Kädet tärräsi, kun sekottelin ampullien sisällöt ja vedin nesteen ruiskuun, niin että kilinä kävi ampulleissa! :D Neula ei tuntunut miltään ja itse ainekin kirveli vain vähän, vaikka siitä hoitaja varoitteli kyllä, että kovinkin kirvelee. Teinköhän siis kuitenkaan oikein? No, huomenna näkee, onko vasemmassa munasarjassa tapahtunut mitään äksöniä.
Pahoittelen, jos tämä omanapaisuuteni ja tarkat kuvailuni pistää ärsyttämään. Mietin, että heivaattekohan te mut kohta pois tältä palstalta ;) Yrittämistä oikein isolla y:llä tämä vielä meilläkin on, vaikka vähän erilaista. Mimmu, kiitos tuosta ajatuksesta, että mitäs sitten vaikka vähän luontoa täytyykin autella. Kyllä tähän ajatukseen on alkanut jo hieman tottua. Itse pelkään sitä, että odotukset kasvavat nyt liian suuriksi, vaikka tiedän inssin mahkujen olevan vain sen noin 10-15%, hyvässä lykyssä 20%.
Kiitos siis jälleen kaikille tsempeistä! Ne auttoivat myös uskaltamaan! :)
Ihana kuulla, Lefemme, että olet siellä jo pirteämpi! <3
Ciira: Onnea oviksen bongailuun, kun sen aika tulee! :) Toi oli hyvä näkökulma myös, että ei ole helppoa sekään, jos itsellä natsaa helposti ja siitä sitten kertomaan lapsettomuudesta kärsivälle. Itse en ainakaan haluaisi olla se, jolle ystävät eivät uskalla kertoa raskaudestaan, vaikka se pahalta voikin tuntua. Molemminpuolista ymmärrystä ja tilannetajua, oikeiden sanojen valitsemista, niitä tarvitaan tällaisissa tilanteissa.
Minäpä saatan sitten vielä huomenissa tulla raportoimaan inseminaatiosta, mutta ehkä sitten voin hetkeksi hiljentyä ;)
Äänekäs Cecilja 12/27-33 yk 16
Kiitos tsemppiviesteistä, piristää aina mukavasti. <3
Samoissa ajatuksissa täällä muiden pidempään yrittäneiden kanssa. Mies myös ihanasti sanoi että se tärppää ku tärppää.
Sain vihdoin gyneajan varattua ens viikon torstaiksi silloin on kp 15, normisti ovis on kp 18. Katotaan mitä lekuri sanoo. Viimeks ohje oli vain mitata lämpötiloja, nyt tarttis kyllä jotain muita apuja tarjota.
Pitiki laittaa sulle Cecilja tsemppiviesti mutta olitkin jo pistänyt!! :) hyvä tyttö. Itse piti silloin paljonkin pistellä kun luovutin munasoluja. Niin tiiän tosiaan mistä on kyse, ei paha homma ollenkaan.
Sitten kun välillä koittaa järjellä ajatella näitä juttuja, niin ehkä oli "parempi" että kesällä tuli keskenmeno. Vaikka se silloin oli todella vaikeeta, nyt puol vuotta myöhemmin on helpompaa. Meillä remontti käynnistynyt nyt vasta toden teolla ja maaliskuussa ei ole vielä todellakaan valmista. Ois kiva ollut täällä pölyn keskellä koittaa vauvaa hoitaa. Ja toinen on se että saapahan ainakin nyt sitten säästettyä rahaa.
Mut kyll se vauva vaan olis jo kovasti tervetullut...
Minja kp8/29-> (km7/14) jk Yk 4 (pillerit lopetetty 12/13)
Cecilja, kyllä sut kohta heivataan yrittäjistä kun se vauvakin on jo tulossa! ;) Ei vaan, minusta ainakin on ihan mielenkiintoista kuulla, miten tuo homma toimii.
ON: Ristiriitaiset tunnelmat. Tavallaan olen toiveikas, rinnat ovat olleet arat monta päivää ja aamulla on ollut lämpöä (en ole mitannut, mutta tuntuu kuumeiselta). Toisaalta nuo oireet voivat kieliä ihan kuukautisten alkamisesta, ja tänään oli herätessä sellainen fiilis, että tänään padot aukeavat. Vielä ei ole punaista hälytystä tullut :p Kunhan nyt malttaisi olla testaamatta ennen ensi viikkoa.
Mietin, milloin saan käytyä hankkimassa greippimehuvaraston ja vehnänalkioöljyä. Olen lisäksi suunnitellut tilaavani digitaalisia ovistestejä. Mistä olette ostaneet/tilanneet? Tai mistä saa halvimmalla :D
No niin...eilen sitten tuli vähän verta ja tänään. Ei suoraan mutta pyyhkiessä pisulla. Eli eipä kai onnistunut raskautuminen tälläkään kierrolla. Kaikesta peuhailuista huolimatta - on se nyt kumma juttu, ettei onnistu sillä määrällä spermaa! :D
Keskiviikkona pitäs alkaa ruskee vuoto. Nyt sunnuntaina rinnat kipeytyy, jos kuukautiset on tulossa. Masentaa, mutta eteenpäin mennään. Siis LUULEN vahvasti, että näin käy - koska tuli verta. Armoton meininki...
Onko täällä ketjussa paljon muita ikäisiäni (olen 39) tai vanhempia yrittäjiä?
Mä en oo koskaan vielä testaillut oviksia vaikka vauvantekoa on koko elämän aikana takana varmaan 5 vuotta yhteensä.
Nyt mulla odottaa kasa testejä tuolla ens kiertoa varten, mitä toivottavasti en tarvii.
Mä oon aina kuvitellu tietäväni millon mulla ovis on, limojen ja järkyttävien kipujen takia mutta se mulle on utopiaa että missä vaiheessa ovulaatiota ne kivut tulee. Sillä samaan aikaan en todellakaan pysty sisääni ottamaan mitään :)
Mä en "tunne" teitä mut oon jo tovin lueskellu ja toivottelen puolestani paljon onnea jokasen tän hetkiseen tilanteeseen!
Mulla on ollu jo pari viikkoa kauhee tarve testailla oviksilla ja pc:llä, negaa tietty näyttänyt. Nyt ku olis jo aika ni into lopahti :/ tosin ei mulla oo testejäkään
Sunshine kp26-28/26/28 yk3 tällä erää.
Älä huoli Cecilja, sulla on siltikin isommat prosentit raskautua, kuin esim. mulla :) Onnea matkaan lähtevälle munikselle!
Kapakala, mä olen kanssa mummokerholainen :D
Sun kirjotuksesta tulikin mieleen, että aika harvoinhan se raskaaksi tuleminen on kiinni ajoituksesta tai seksin määrärstä vaan enemmänkin juuri kiinnittymisestä jne. Harvemmin käy niin ettei munis ja siittiö kohtaisi mutta eri asia sitten miten hedelmöittyminen ja kiinnittyminen sujuu (tai ei suju)
Eilen kyselin ovulaatiolimoista ja sitähän ne oli - juuri plussasin oviksen! Ja mies reissussa. Onkos ovis nyt sitten huomenna eli tänään olisi dpo -1 ja pitäisi riittää, että huomenna myöhään illalla ehditään peiton alle?
Parasta tässä on, että minun pco-kroppa toimii jo toista kiertoa putkeen :)
Annma kp 17/30-32 kp2
Ai niin, jo pirteämpi Lefemme kp14/25-27 yk12