YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Sanoin eilen miehelleni, että nyt loppuu se yrittäminen ja projekti, harrastetaan seksiä vain silloin kun mun tekee mieli. Hän vastasi: "Haahh, eli 2 kertaa kuukaudessa? Miksi emme voisi harrastaa seksiä kun MUN tekee mieli?", mä vastasin, että haahh joka päivä vai :D
Mut tehtiin sellainen päätös, etten käytä enää ovistestejä, en kirjoita mitään ylös ja harrastetaan seksiä 3 kertaa viikossa, tai no ainakin se 3, muttei joka päivä. Pitää antaa lepoaikaa siittiöille. Ja unohdetaan että haluamme lasta.
Molemmat yk-t on aiheuttanut liikaa stressiä.
Keskustelin kahden kaverin kanssa, yhdellä jo 4-vuotias poika ja toinen on raskaana. Molemmilla meni puoli vuotta. Yksi heistä söi e-pillereitä, puolen vuoden yrityksen jälkeen oli itsekin ihmeessä että tuli raskaaksi vaikka olit epäsäännölliset menkat. Hän onnistui tulemaan raskaaksi oman syntymäpäivänä eli oli aika mukavassa olotilassa :) hänellä ei ollut mitään oireita paitsi että kun oli suihkussa, olit nännit arat kun vesi virtasi nänneille. Mutta jossain vaiheessa hän meni gynelle, koska epäili että hänellä on kystä tai joku muu vika. Sitten selvisi että on raskaana.
Toinen ystävä lopetti "yrittämisen" ja sanoi ettei tee enää raskaustestejä ja unohtaa koko jutun ja hops! Raskaaksi tuli! Suositteli kanssa lopettaa yrittäminen ja keskittyä muuhun.
Mä nyt yritän ottaa heistä mallia ja leikin vaikka, että mulla on joka viikko syntymäpäivä :D täytyy vähän relata.
Positiivinen mieli palaa hiljalleen...
Finest kp2/26-28 yk3
Mulla on kolme raskautta takana, ekaa kahta on tosiaan tekemällä tehty, molempia reilusti yli vuosi. Molemmissa tärppi kävi kun päätettiin luovuttaa.
Viimoinen olikin sitte tietoinen vahinko, joten en tiedä kuinka kauan häntä on tehty :)
Vaikka mulla on jo kolme ihanaa lasta, järkyttävä paniikki on iskenyt että josko ikäkin tulee jo vastaan ja en vaan enää saa lasta. Tällästä paniikkia ja vahtaamista ei kuitenkaan ollut aikasemmin, oisko se ikä ja tietoisuus kaikesta tämänkin takana. Nuorempana sitä vaan kuvitteli tekevänsä niitä.
Dimou, mitä kuuluu? Nyt alkaa jo tosissaan tätä naista intojännittää sun tulos! :)
Hei missä ihan oikeesti on meidän tammikuun plussat!? Ihan outo kuukausi tämmöinen!
Yhtäkkiä mieleen liukui uusi ajatus. Sitä ei ole ollut moneen kuukauteen. Ajatus, että minähän voin olla täällä omassa oikeassa elämässä pian seuraava, joka saa kertoa onnellisia uutisia. Kaamoksen jälkeen tämä pilkahdus tuntuu lämpöiseltä.
Eipä muuta, halusin vaan välillä jakaa iloisiakin ajatuksia :)
Legolatar kp22/31 dbo6 yk8
Pakko kertoa että rupesi pikkuisen naurattamaan kun JQ kyselit noista limoista :) En tarkoita pahalla mutta kysymyksesi oli niin ihanan aidon rehellinen että sain hymyn huulille :) Itse en ole sormilla limoja tutkinut, vaan wc käynnillä on limaa tullut paperiin ja myös pikkareihin on varmaan jäänyt joskus limaista vuotoa. Itsellä olisi stressiä jos en tikuttelisi ovista, koska en ole yhtään varma milloin se on, joten täälläkin opettelua ja itsensä tutkimista :)
Mäki olen limojen kanssa pähkäillyt, mutta todennut, että vasta ovistestien myötä saisi varmuuden kun jokaisen kroppa toimii vähän erilailla jne. Sen takia olen limoista huolimatta epäileväinen oviksesta ja siltikään en ole niitä ovistestejä saanut ostettua. Mikäköhän siinä on, että en saa aikaseksi? Tai ei se siitäkään ole kyse, vaan ihan rehellisesti pelottaa, että sitä ovista ei sitten tapahdu. Pitäisi vaan saada ostettua niitä testejä! Onko joku muu jännänny tai ns vastustanut ajatusta ovistesteistä?
Tosiaan kammottavan vähän plussia tullut, nyt kärkipään naisille tsempit että ei menkat alkaisi :) Niin ja tsempit meille muille, joiden jännät paikat on taas helmikuussa!
Cecilja, kiva kun jaat kokemustasti! Kiva kuulla miten asiat ovat lähteneet rullaamaan eteenpäin. Toivotaan onnistumista! Sormet ja varpaat ristissä että onnaa :)
Nita85, joo siis mullehan periaatteessa aukes ihan uus maailma, kun tuossa kesällä tätä lapsentekoa ruvettiin harrastamaan ihan tositarkoituksella. :D Siis kaikki ovistikut, limat, dpo:t sun muut oli ihan hepreaa mulle, ja tuo ovislimojen bongailu siis vielä tähänkin päivään mennessä ollut täysin mysteeri, joten kiitos että valaisit ja teit musta vähän viisaamman. :D Ilmeisesti niitä limoja voi myös sormin tutkia, jos haluaa? Ainakin se Ovia-sovellus kyselee että minkälaisia limat on, enpä oo koskaan osannut siihen mitään laittaa. :D Kun en tosiaan vessakäyntienkään yhteydessä sen kummemmin oo mitään limoja huomannu..
Ovistestit ja tikuttaminen sopii varmaan sellasille, jotka ei niistä stressaa, ja onhan se varmaan hienoa kun sen ovulaation sitten bongaa! :) Mä tikuttelin tossa kesällä pari kertaa, mutta jätin sen pois koska koin sen tosiaan stressaavaksi.. Ja mun yks kaveri sanoi, että hän ei koskaan saanut plussaa niihin testeihin, vaikka teki niitä kuukausitolkulla, ja raskautui silti. Nyt hänkin sanoi, että mikäli toinen laitetaan tilaukseen, saa ovistestit jäädä.
Cecilja kovasti tsemppiä pistämiseen! Jos jotain perspektiiviä haetaan niin ehkä se kalpenee synnytyksen rinnalla :D Hieno juttu, että siellä asiat etenee kovaa kyytiä! Toivon niin koko sydämestäni, että saisitte pian oman käärön <3
JQ ei itsellänikään ole sen enempää tietoa noista limoista, täältä olen lueskellut ja opetellut että jokaisen kroppa toimii aika eri tavalla ja eri kierroissakin on eroja :) Myös nuo dpo:t ja muut oon myös täältä kuullut ;) Täältä voi onneksi kysyä kaikenlaista ja aina yleensä ainakin joku vastaa jotain vinkkiä.
Lomakkeen yläreuna
Tilanne 21.1
Dimou (25v) kp 37/~34 yk6
Muskottipähkinä (25v) kp 30/~35 yk5
Iica86 (28v) kp 29/28 yk3
Kiia80 kp 28/28 yk1
Nuppunella (33v) kp 27/27-32 yk8
Tinttu1989 kp 26/25-28
Melita kp 26/27-28 yk12
Mariele (33v) kp 25/25-29 yk2
Melodypop (33v) kp 25/28-31, yk1
JQ (32v) kp 24/26-28 yk6
Jenviko (31v) kp 24/28 yk14
Delfi kp 22/29 yk 4
Heinähaave15 (26v) kp 22/29-33 yk3
Legolatar (27v) kp 22/32-35 yk8
Mwiihh kp 21/29-30 yk 2
Ainoaa (26v) kp 20/23 yk3
Nelmis kp 19/25? yk 10 (ku 11/2014)
Seppo07 kp 19/26-30 yk2
Marlener (28) kp 19/30-32 yk2
Exile kp 19/30-33 yk 10
Nita85 kp 19/33-35 yk 1 km jk (km 10/14)
Kapakala kp 18/28, ya 6/2014
Orchid87 kp 16/23 yk10
Jannuli85 kp 16/27-32 ya 2/2014
Annma (33v) kp 16/xx yk 2
Tiikerikuu (28v) kp 14/24-33, yk 1 km jk (km11/14), ya 5/14
Lefemme kp 13/25-27 yk12
Vlo kp 13/27, yk2
Hönttentönttiäinen kp 12/30 yk 2
Seepra87 kp 12/??, yk2
Hiiu (27v) kp 11/26-30 yk2
Cecilja (31v) kp 11/27-33 yk 16
Nepala (24v) kp 11/28-30 yk 6
Mindyh kp 9/25 Yk 3
Kikke89 kp 9/27-31, yk3
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 8/27-30 yk4 (km 10/14)
Mymmeli89 (25v) kp 7/32 yk 6
Minja76 (38v) kp 7/29-40 (km7/14) jk yk 4
Hopehope kp 7/? yk 10
Pia87 kp 6/26-30 ya -12 (km rv12 2/14)
Ciira kp 3/25 yk 1
Adalmiina09 (26v) kp 5/28-29 yk9
Helmianna Kp 5/31-33 yk3
Mila Nnnnkkk (22v) kp 3/28 yk 2
Finest (27v) kp 2/26-28 yk 3
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Illusia86 ya 9/14
Noorav
Elmonsteri
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki, Trooppinen tuuli (yritystä takana 1v 10kk), Mikka (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 (yk3)
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Mut voi kans lisätä listaan, taitaa tuo helmikuu kuitenkin puskee päälle..
Sunshine14 (31) kp 25-27/26-28 yk3
Eipä taaskaan tullut lista kunnollisesti, mutta kelvannee taas yhden päivän.
Kikii vielä kiertopäivät tavitaan jo haluat listalle :) Ja Tiitiläinen, jos haluat listalle niin ilmoitteletko kiertopäiväsi ja halutessasi myös yrityskerrat.
Ciiran jo lisäsinkin. Tervetuloa joka tapauksessa keskustelemaan elämän pienistä ja suurista ihmeellisyyksistä!
Kikke89, kp9/27-31, yk3
Ompas sulla Cecilja jännät paikat siellä menossa! Mutta eikö olekin kivaa kun alkaa jotain tapahtumaan asioiden eteen? :) Muakin jännittäisi pistää itteeni piikkiä, mutta eiköhän se hyvin mene kun on saanut kunnon opastuksen siihen hommaan. Jännittää oikein sunkin puolesta!
Ihanasti Legolatar sanoit tuosta ajatuksesta, että kohta sunkin kohdalla voi olla tiedossa jotain onnellisia uutisia :) Lähetän siis sinne paljon hyvää mieltä ja tsemppiä!
Täällä fiilis on ollut aikalailla varovaisen luovuttanut ja masentunut. Inhottavaa kun tää olo aina välillä iskee tajuntaan. Olen ollut hirveän itkuherkkä ja pohtinut kovasti tätä elämää ja vauva-asioita. Mä vaan pelkään niin hemmetisti, ettei meille ikinä tule sitä kaivattua lasta. Miehellekin koitin sopertaa miten olo on epätoivoinen, mutta ei se oikein osannut sanoa mihinkään mitään. Kaikki kunnia vielä pitempään yrittäneille, mutta tänään on ihan ollut sellainen olo että mä en vaan enää jaksa. Miksi kaikki muut, miksei me? Miksi ihminen joka ei ole koskaan halunnut lapsia, saa lapsen? Myös ainoan lapsen paineet on tässä aivan valtavat... Mä en vaan kestä sitä pettymystä mikä mulle tulee aivan varmasti taas olemaan ensi viikolla. Leukaan ja otsaankin on ilmestynyt aivan valtavasti (stressi?)finnejä mitä mulla ei yleensä ole koskaan ja eikä varmasti auta että söin suruuni vielä suklaapatukankin. :D
Same old, same old. Yksi viiva tikkuun ja kierto pitkä kuin nälkävuosi.
Dimou, eih! Tulin heti aamusta kurkkimaan, jos sulta olisi tullut viesti ja niinhän olikin. Voi räkä, mä halusin sulle jo plussan! Toivottavasti kiertosi ei nyt kuitenkaan kauheasti villiinny ,ja pääset pian taas uudelle kierrokselle. Voimia sen perhanan yhden viivan aiheuttamaan oloon, tiedän sen. <3
Oi kiitos kaikki te ihanaiset! <3 Tiedättekö, kyllä mä sen piikin tänään uskallan survaista itseeni, kun näin ihanaa tsemppiä täältä sain! :) Ovistesti ei oletetusti hymyillyt vielä nyt aamulla, jotenka iltapäivällä irrotellaan munis piikillä. Tästä on kyllä romanttiset tarinat lapsen alkuunsaattamisesta kaukana, kun ensin mies toimittaa omat hommansa jossain pienessä kopissa ja sitten meikäläiseen ruiskitaan se tavara. Mutta minkäs teet, kun emme itse osaa! :D Kyllähän tämä kaikki oikeasti tuntuu ja sattuu mutta luulen, että osittain huumorilla suhtautuminen on mun ja miehen eräänlainen defenssi tässä asiassa. Asiat on vähän helpompi kestää.
Orchid87: <3
Legolatar: Ihanasti puit sanoiksi tuon ajatuksesi! <3
Cecilja 12/27-33 yk 16 eka inssikierros :)
Onko muuten kukaan, varsinkin jo pitkän ajan yrittäneet, miettineet esim. adoptiota, mikäli sitä biologista lasta ei kuulu?
Meille se ei ainakaan ole vaihtoehto, mies ei suostuisi siihen, enkä ole itsekään oikein varma mitä mieltä olen.. Pitkä ja raskas prosessihan sekin on!
Meillähän on tuo 10v tyttö, joten jos meille ei enää lapsia suoda, niin alistumme sitten kohtaloomme ja olemme onnellisia tuosta ainokaisesta. :) Olemme toki nytkin, että ei sillä. :D
Tsemppiä kaikille! :)
Täällä alkoi kp1 ja yk3. Hyvillä mielin jatkan yritystä, sillä oli niin outo kierto kaiken kaikkiaan.
-Mariele kp1/25-29 yk3-
Kikke89, jotain rivintynkää laittelin toiseen viestiini, mutten muistanut lihavoida. Eli lisää vaan mutkin listalle jonon jatkoksi. :)
Itse ajattelin aluksi, että ei nyt mitään ovistestejä lisästressiksi ja ihmeteltäväksi. Eilen niitä sit kuitenkin ostin. Ovispissaillaan nyt tässä ja varmaan ensi kierrossakin (tietty saatoin aloittaa vähän myöhässäkin tämän kierron suhteen...), mutta en usko, että enempää haluan ovista tikutella. Tuntuisi, että riittää kerran kuussa jännittäminen. Yleisesti ottaen on varmaan juuri niin, kuten joku ylempänä totesikin: jos ei lisää stressiä, hyvä, ja toisinpäin.
Tiitiläinen (31) kp12/29 yk3
Heipä hei! Täällä jo paremmalla mielellä! Kiitos siis ihanista ja kannustavista kommenteista, joita tuli HURJAN paljon! Nyt tajusin viimeistään oikeasti kuinka tärkeitä vertaistukia te olette, kiitos siitä!
Uusille hirmuisesti tervetuloa! Mä olen oikeasti ihan positiivinenkin yleensä, vaikka viimeisin viesti olikin melkoinen oman pahan olon vuodatus. :D
Cecilja! Homma etenee, jeah! Ainakaan ei tartte arvailla osuuko seksi oikeaan aikaan, vaan voitte olla varmoja, että ajoitus ei ole pielessä. Ja teilläkin varmasti ollut niin paljon romantiikka, että tarviiko sen lapsen saada sitten alkunsa niin romanttisesti.. ;) Raportteja odotellessa!
Orchidille myös tsemppihalaus epätoivon keskelle. Mä olen varma, että meistä kaikki jättää tämän palstan jossain vaiheessa plussattuaan. Mutta kuinka vaikea se onkaan uskoa! Halaus!
J Q, Toissa päivänä kun miehelle itkien (ensimmäistä kertaa) purin pahaa oloani, se vaan totesi, että rakas me saadaan kyllä lapsi ja jos ei muuten niin adoptiolla. Samalla kävi myös ilmi, mikä mua tosi paljon yllätti, että myös toisen miehen sperma käy, koska hänen mielestään myös kasvatus ja läsnäolo voivat tehdä lapsesta oman. Me kyllä taidettiin tässä vaiheessa vähän keulia, koska kaikki on miedän kohdalla vielä ihan avoinna.
).( Ovulaatio bongattu eilen ja sitä edeltäneet parin päivän muniksen "kasvukivut". Huomasin vatsakivusta, koska testejä ei yksinkertaisesti tässä kierrossa huvittanut tehdä. Hyödynnetty on la, ma, eilen ja tänään vielä eli mahdollisuus on todellakin annettu. Piinailla en vielä jaksa, ehkä sitten joskus dpo10 huudeilla.. Seuraavat menkat lienee joskus 3.2.
Illusia, mitä kuuluu? Millon se kuuri loppuikaan vai oonko muuten ihan sekaisin?
Ai niin ja tuosta pistämisestä Cecilja: tsemppiä ja kyllä se sujuu varmasti! :) Hyvän asian puolesta pistät. Jos vaikka ajattelis, että pistoksen lähempänä vauvaa koko ajan. :)
Ite pistin lähes koko raskauden + 6 viikkoa päälle Klexanea eli verenohennuslääkettä vatsanahkaan aiemmin sairastetun keuhkoveritulpan vuoksi. Alkuun pistäminen oli todella kökköä, mutta sitten siihen tottui eikä tuntunut suuremmin miltään.
Mä oon miettinyt, että miten noita ovislimoja oikein bongaillaan? :D Siis pitääkö laittaa sormet sisään ja sitten katella, mitä niihin jää? :D Vai kuinka? Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mä en ihan oikeasti tiedä!
Mähän en siis tikuttele ovista saati muutenkaan yritä sitä bongailla, koska koen että siitä on vain enemmän stressiä kuitenkin..