Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

621/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu: kuvailemasi tuntemus tai oire on valitettavasti minullekin ihan outo. Paineen tuntemisesta lentäessä mietin, että onko tunne varmasti juuri kohdussa, vai voisiko se olla muutoin vatsassa ja/tai suolistossa? Tuolloin se voisi ihan yksinkertaisesti olla ilmaa, jos vaikka tuona yhtenä kertana olit sattunut syömään huonosti? Mutta kuten Legolatar ehdottaa, niin raskaustestihän varmasti tuo selvyyttä tilanteeseen. Ja toisaalta voisin suositella myös käyntiä gynellä ja ultrassa, niin silloin saat mielenrauhan siitä, että kaikki on kunnossa ja virtsarakot ja kohdut sun muut on oikeilla paikoillaan. :)

622/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin pidempään lasta yrittäneiden turhautumisen ja pahan mielen. Ja surun ja kaipuun. Vaikka itsellä on nyt käynnissä ensimmäinen yrityskierto, niin olen silti toivonut lasta kymmenen vuotta. Joskus niin kipeästi, että olen istunut suihkun lattialla itkemässä. Kyyneleet nousevat silmiin ja pala kurkkuun aina kun kuulen vauvauutisia. Olen toki iloinen ystävien ja työkavereiden puolesta, mutta silti taustalla on aina ajatus "Miksi en minä?". Oma parisuhdetilanne ei vaan aiemmin ole ollut sellainen, että olisi juurikaan ollut mahdollista yrittää saada lasta. Siksi nyt tuntuu hyvältä saada rehellisesti yrittää ja éttä haluamme mieheni kanssa tätä molemmat. Uskon, että kyllä se vauva sieltä tulee, mutta toisten vaan jostain syystä pitää yrittää pidempään. Miksi näin on - kumpa tietäisin.

Voimia kaikille ja toivon ettei kukaan jää pahan olon kanssa yksin. Toivottavasti murhe vaihtuu iloksi pian!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
623/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melodypop, mä niiiiin samastun suhun. Oma tilanne kun on juuri sama. Lasta kaipasi jo silloin, kun ei vielä ollut edes mahdollisuutta yrittää, ja esim. naisvaltaisella työpaikallani (0 miestä) perheistä puhuminen on päivittäistä ja jatkuvasti jostain syystä tunsin itseni asiassa ulkopuoliseksi. Mikä lie yhteiskunnan paine, ihan sama, hyvin todelliselta ja surulliselta se silti tuntui (ja toisinaan yhä).
Nyt jaksan olla silti onneksi yhä iloinen tästä parisuhteesta sekä ihan siitä, että nyt VOIN yrittää lasta jonkun kanssa. Sekin on kyllä niin ihanaa. Mutta huolettaahan se välissä aina, että onko tämä asia nyt edes fysiologisesti meille mahdollista.
Mutta, sun tavoin uskon, että kyllä se lapsonen sieltä jossain kohti tulee :) Toivottavasti kauemmin odotelleille myös taas löytyy tämäntapainen ajatus ja usko, että lähes kaikki käärösensä saa!

Helmianna

624/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen päivitys vain ja omaa napaa.

Aamulla oli testi nega (apteekin oma) ja sitten alkoikin pieni ruskea tuhru. Oisko ne menkat sitten alkamassa? Kovin vaikuttaa siltä. Kierto kyllä jää sitten todella lyhyeksi, vain 24 päivää. Tosi oudoksi mennyt nämä kierrot nyt. Lyhenee lyhenemistään. Vielä hetki sitten olivat 30-29, nyt 24-25?? En ymmärrä.

-Mariele kp25/25-29 yk2 tai vaihtoehtoisesti kp1/25-29 yk3-

625/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmianna, ihan samat ajatukset ja tilanne meillä. :) Munkin tiimissä on vain naisia ja tässä vuosien aikana on saanut katsoa sivusta, kun yksi toisensa jälkeen jää aitiyslomalle. Ja lapsista puhutaan JOKA päivä. Ei siinä mitään, mielelläni puhun lapsista, mutta se oma panos jää väistämättä aika kevyeksi. Yritän osallistua keskusteluihin kertomalla sisarusten lapsista ja kummilapsista, mutta eihän se nyt ole mitenkään sama. Ja synnytystarinoihin ei ole mitään sanottavaa. Minkäs teet. Toivotaan, että me päästään pian kyllästyttämään kaikki meidän vauvatarinoilla ja sillä mitä hassua se pieni Pirjo-Pentti nyt on taas tehnyt. :)

Mariele, samalla kiertopäivällä mennään ja mullahan alkoi jo maanantaina tulla sitä pientä ruskeaa tuhrua. Tosin määrä ei ole lisääntynyt ja pikkuhuosunsuojaan asti sitä ei tule, vain pyyhkäistessä. Mäkin tässä nyt arvon, a) toiveikkaana että kertooko se kiinnittymisestä vaiko b) pessimistinä alkavista menkoista. Itse en ole uskaltanut edes ajatella testaamista vielä, kun menkkojen pitäisi normikierron mukaan alkaa vasta la-ma aikana. Uuh. Ehkä tuo nega ei nyt vielä kerro kaikkea..? Onko sulla vielä ollut niitä oireita? Mulla oli eiliseen saakka kaikenmaailman nippailuja ja tuntemuksia alavatsassa ja munasarjoissa, mutta nyt ei enää mitään.

626/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melodypop: Minullakin tuota tuhrua vain pyyhkiessä. Tässä mietin tuota Ovulaation ajankohtaa. Mielestäni oli kierron alussa, siinä kp7-9 pvn välissä. Laskurin mukana olisi ollut kp10. Tunnet ovulaation kyllä aika hyvin ja limojen ja nippailujen perusteella oli tuolloin kp 7-9. Tosin, jos onkin ollut myöhässä, niin voihan tämä ruskea tuhru olla kiinnittymistä tai mitä nyt lie. Kohtahan se selviää, jos hanat aukeaa. Eilen nippaili mahaa illalla ja oli huono olo jotenkin. Nyt aamullakin etovaa oloa. Rinnat ei ole enää kipeät, joka kyllä kielisi tulevista menkoista. Jään odottelemaan, miten käy :) 

-Mariele-

627/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, omaa napaa olkaa hyvä ja ehkä myös pahoittelut siitä: klinikalla käyty ja ultran mukaan vasemmalla puolella oli noin 20 mm munasolu, joka oli lääkärin mukaan oikein hyvänkokoinen kiertopäivään 11 nähden. Yllätyksekseni sain sitten reseptin Pregnyl-irrotuspiikkiin (hui!), joka on määrä pistää huomenna iltapäivällä, mikäli ovistesti ei näytä plussaa/hymyä huomenna aamulla. Epäilen tätä, joten huomenna sitten rupean piikittelyhommiin, ohhoh! Sain opastusta klinikalla tähän mutta kyllä se jänskättää, kun pitää ottaa mahamakkarasta kiinni ja pistää siihen neula. :D Irrotuspiikki siis saa ovulaation/munasolun irtoamisen aikaan eli sitä vähän vauhditetaan ja perjantaina on sitten se inseminaatio. Olen aika innoissani, että inssi nyt sitten tehdään eikä viikonloppu haittaakaan meidän aikatauluja. Toisaalta olen kamalan jännitynyt ja jopa vähän peloissani! Voin tulla sitten huomenna tännekin ilmoittautumaan, mikäli olen vielä elossa piikin jälkeen! :D 

Ja hei, myös koholla ollut prolaktiini oli lähtenyt laskuun eli lääkekuuri on purrut, jee.

Kiitos kanssasiskot lämpimistä sanoistanne! Kyllä se aina vain auttaa, kun täältä saa vertaistukea ja että saa sitä myös itse antaa. <3 

Cecilja 11/27-33 yk 16

628/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi *piip*!! Ovislimapäivä. Ja mies reissussa, tulee vasta perjantaina myöhään illalla :( Olikohan tämä kierto nyt sitten tässä? Vai tapahtuuko ovis vasta limojen jälkeen?

Kp 16/n. 30 yk2

629/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annma. Peli ei ole vielä menetetty. Oikaiskaa joku jos puhun puppua! Mutta olen siis käsittänyt asian niin että kun limat loppuu, munasolu irtoaa ja kauanko se nyt sitten hyvänä pysyikään. Joka tapauksessa, jos tänään limoja, huomenna ovis? Perjantaina pehkuihin niin ehkä on vielä mahkuja :)

630/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saa ehdottomasti anteeksipyytelemättä vuodattaa tänne myös paskan fiiliksen. Ne tunteethan on enemmän kuin ymmärrettäviä. Jatkuva toivon, pettymyksen ja epäonnistumisen tunteen (vaikkei kyse olekaan oikeesta epäonnistumisesta, niin samanlaisia fiiliksiä aiheuttaa) vuoristorata on aivan varmasti tosi koettelevaa ja rankkaa. Ja vielä kun ei niitä huonoja filiksiään uutisista oikein vois mennä raskaana olevien kavereidenkaan niskaan huutamaan. Ja vaikka kuinka totuus on, että muiden onni ei ole toisilta pois, niin totta hemmetissä se aiheuttaa surua, ahdistusta ja muita "kiellettyjä tunteita" jatkuvasti kuulla noita uutisia lähipiiristään. Ja sen takia on tämä palsta, jonne saa ne "sosiaalisesti epäkorrektit" asiat sanoa juuri miten ne tuntee. Tunteiden myöntäminen ja ääneensanominen (tässä tapauksessa kirjoittaminen) auttaa jo käsittelemään niitä. Eli tänne vaan! Meitä ei haittaa! Me ymmärretään! Meistä tuskin plussanneetkaan ottaa henkilökohtaisesti! Kasvottomuuden hyötyjä.

Ite yritän valmistautua siihen, että edessä on pitkä tie. Mutta vaikka se kuinka olisi todennäköistä ja sen tietäisi, niin ei noilta tunteilta välty. Eli 6kk+ kuluttua minä lienen täällä ihan samoissa fiiliksissä tuskaani itkemässä. Mutta silloinhan kukaan teistä muista ei täällä enää roiku, eiks jeh! :D

Marlener kp19/30-32 yk2, en edes jännitä että tästä kierrosta tulisi mitään tulosta, mutta petyn silti kun ei tule. Elämä on. :D

Vierailija
631/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annma, hyvin kerkee vielä. Mulla tulee limaa just pari päivää ennen ovista.

Hienoja uutisia Cecilja! Onnea kiertoon! :)

632/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakkohan mun on myös tunkea mukaan vaikka sivusta seuranneena teillä on kauhian tiivis porukka täällä :)

Miettisin kauan lähenkö kirjottelee. Vahva fiilis et kun kirjotan ni menkat alkaa, hölmöö taikauskoa :)

Katsellaan :) kp 24-26/25-27 (unohtanut vuosien jälkeen joulukuussa merkata kp1 ylös!)

Kierukka poistettu 03/14. Varsinaista kuumeilua/yritystä vasta yk3.

Tää on ensimmäinen kerta ku oikeesti seuraan fiiliksiä ja oireita ja lueskelen palstoja. Kauhia miten sitä voikaan tuntea ittes hölmöks ja keksiä oireita :)

Mulla on 5 plussaa takana joista 3 synnytystä.

633/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilja: Ihana kuulla että asiat etenee :) Tsemppiä piikitykseen ja toivotaan että pian saat kasvamaan ihanan palkinnon masuusi ;) 

Annma: Itse olen juuri tikutellut ovista monta päivää ja haamuja tulee. Ja limaa on, joten peli ei varmasti ole menetettyä kohdallasi :) 

Omanapaa ja tunteista: Samaa mieltä olen noista tunteiden vuodatuksesta kuin Marlener. Tänne vaan kertomaan niistä, ettei tarvitse ainakaan yksin niitä surea ja miettiä. Keskenmenon jälkeen olin itse todella allapäin ja varsinkin kun kuulin tuttujeni raskauksista, muserruin ja rupesin itkemään.. En siis osannut olla onnellinen toisten puolesta, vaikkei heidän raskaudet ole itseltäni millään tavalla pois. Mutta ei sitä tuommoisessa tilanteessa osaa asettua toisen asemaan, jos itse on juuri halunnut sitä mitä toiset saavat ja itseltään viedään niitä asioita pois. Nyt olen alkanut pystymään olla onnellinen toisten puolesta, mutta kyllä edelleen toivon samoja ihania asioita tapahtuvan myös omalle kohdalleni :) Maailma on välillä niin epäreilua, mutta kaipa näilläkin tapahtuneilla on joku merkitys elämässä? 

Täällä tikutellaan edelleen ovista ja viiva on varmaan vähän vahventunut :) Olen hyvillä ja positiivisilla mielin tässä kierrossa, enkä halua vielä ajatella sitä muserrusta joka luultavasti tulee kun menkat alkaa.. Mistä sitä ikinä tietää, jos vaikka tärppäisikin... Fiilikset vaihtelee kyllä päivittäin ja useasti päivän aikanakin ehdin olla negatiivinen ja positiivinen asian suhteen, naisen elämää? :D Olen innoissani siitä, että km jälkeiset menkat oli ja meni ja nyt olen saanut taas tilaisuuden oikeasti yrittää. Yritän olla pienistä asioista onnellinen jottei koko aikaa tulisi toivottua jotain mitä ei ole :)

Iloista päivää! :)

634/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille melkein viikon tauon jälkeen !

Osaan samaistua monenkin tunteisiin, miksi emme me ? Meidän kaveripiirissä on tullut vauvauutisia, myös eräällä parille joka on alkanut seurustella marraskuussa, ja nyt jo vauva ! Ei kyllä heru yhtään sympatiaa, kun itsellä alkaa vuoden rajapyykki lähestyä. tsemppiä meille kaikille, kyllä meidän aikamme vielä tulee !

ANNMA: Minulla ainakin limat alkavat usean päivän ennen ovista, ja kun saan ovis+ niin limat loppuvat kuin seinään :) ei hätiä mitiä vielä !

Uuteen kiertoon joutuneet, pahoittelut teille. Uudet tervetuloa !

ON: Menkat tulivat ja menivät, ihanaa kun olivatkin tällä kertaa melko kivuttomat. Nyt siis ovista odottelen ensi viikolle, ja tikuttamisen aloitan luultavasti jotain kp 12. Edellisiä kertoja kun olen etsinyt ovista, olen bongannut sen kp 13, kp15 ja kp 18. Hieman siis vaihtelua, toki kierrotkin ovat olleet syyskuusta asti sekaisin. Toiveikkain mielin siis uuteen kiertoon. Asiat miehen kanssa loistavasti ja molemmat toivoa täynnä <3

Ihanan kirpsakoita talvipäiviä kaikille, kohta töihin kävellen ja pakkasta -22, ihanaa :)

HOPEHOPE kp 7/?? yk 10, esikoinen toiveissa.

635/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti tullut viestejä sitten viimekäynnin, taisi mennä puolisen tuntia kahlata kaikki läpi! :D

Minustakin on täysin oikeutettua ja ymmärrettävää, että niitä ahdistuksia ja pahoja fiiliksiä purkaa tänne. Täällähän on aika monta, jotka on samassa tilanteessa ja voivat samaistua! 

Meillä on nyt tosiaan yk6, ja kyllähän se pieni huoli painaa kokoajan tuolla taka-alalla, että mitä jos tää ei sittenkään onnistu? Kun ollaan molemmat nyt niin ihastuttu ajatukseen, että meille tulisi vielä vauva. Täytyy vain yrittää ajatella positiivisesti, ja vain luottaa! 

Ja kyllä muhun ainakin valaa uskoa ja toivoa nämä tarinat, jossa useamman vuoden yrittämisen jälkeen plussaa! :) Että siinä VOI tosiaan kestää kauan, vaikka tekisi kaikkensa ja kaikki olisikin kunnossa. Täytyy siis tosiaan vain luottaa ja jatkaa yrittämistä. :) 

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille! :( Mä kans tässä odottelen ja pelkään jo, että koska ne mankat taas alkaa. Lähinnä mietin, että miten suhtaudun sitten, kuinka paljon harmittaa ja masentaa.. Kierron loppupuolella kun nyt mennään, menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna. Saa nähdä, miten käy. Mitään erikoisia oireita en ole havainnut, mitä nyt välillä pientä vihlontaa on saattanut olla munasarjojen kohdalla, mutta mielestäni mulla on aina niitä, joten tuskin ne nytkään mitään raskautta meinaa. :P 

JQ kp24/26-28 yk6.

636/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais tuo raskaudentestaus ovistestillä. Joka puolella on vaan kahden viivan tuloksia ja he on ollutkin sitten raskaana. Muistaakseni olen joskus testaillut kun raskaus jo on ollut tiedossa ja kaks viivaa on tullut.

Nyt haluisinki tietää onko joku testannut ennen menkkojen alkua oviksella ja mitä se on näyttänyt kun kuukautiset onki tulleet? Ja parasta jos joku olis monessa kierrossa testannut, onko eri tuloksia? Jossain olin lukevinani että ovis testi näyttää haaleeta kun menkat on tulossa.
Tää ny ei varsinaisesti tän ketjun aihe ollut, mut pakko kysyä :)

637/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minäkin komppaan - tänne vaan kertomaan kaikki tunteet, eittämättä kaikenlaisia tunteita tulee matkan varrella läpikäytyä! Minusta on ihan luonnollista ja inhimillistä, että pitkään tai lyhyempäänkin yritettyä muitten plussautumiset ja vauvautumiset kaihertavat. Vaikka eihän se itseltä ole pois, mutta kun itselleenkin toivoisi. Paljon jaksamista!

Ostin nyt sitten kuitenkin ovistestejä...suoraan Clearblueita, eipähän tarvitse arpoa. Toivotaan nyt sitä hymynaamaa. Omien tuntemusten puolesta ei ovista vielä, eikä arvon Clearbluenkaan. Odottelua...

Tiitiläinen kp12/29 (vaihdellen) yk3

Vierailija
638/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhshine, mä olen testannut ovistestillä ja suht vahvat viivat tuli vaikka en ollut raskaana. Johtunee ihan siitä, että lh kohoaa myös kierron loppua kohden ja sen testin tuleekin näyttää kahta viivaa.

639/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää arpomista... niin pal asioita mitkä vaikuttaa ja hulluks tulee ku lukee näitä keskusteluja.. mut tokihan te varmaan sen tiedättekin :)

Kukkaa jaksa enää mua kuunnella joten ehkäpä tänne sitten purkaan itseäni.

Vahva olo huomisesta kp1

640/2463 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovislimoista. Älkää niistä stressatko, itse en ole ikinä erottanut ovista limojen perusteella, vaikka olen niitä tarkkaillut. Tässä kierrossa testattu ovis+ tuli ilman sen ihmeellisempiä limoja. Limojen määrä voi vaihdella eri kierroissa. Välillä koko kierto voi olla melko kuiva. Palstalla on ollut niitä, jotka eivät ovislimoja havainneet, kun kierto vaikutti kuivaltakaudelta, ja niin tuli plussa kierron päätteeksi. Lisäksi seksin harrastaminen sotkee limojen tarkkailun sperman poistuessa viiveelläkin. Testillä oviksen löytää luotettavimmin, jos se tarvitsee löytää. Stressitöntä seksiaikaa kaikille!