Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

581/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö ovistesteissä aina haamu? Mammaksin David-liuskat käytössä ja niitten ohjeitten mukaan testi on positiivinen vaan jos viivat on yhtä tummia...

582/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annma, olen neljän viikon aikana tehnyt 23 ovistestiä ja kaikkissa jonkinlainen viiva, ennen ovista viiva vahvistui huomattavasti ja positiivisessa testissä viivat olivat yhtä tummia.
Jos sulla on aina haamu, voiko olla, että ovis jäi tapahtumatta? Aika monella jää ovis väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
583/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaistyttö: Asiaa puhut! Olen aivan samaa mieltä! Kiva kun kävit täällä tsemppaamassa. Tuollaista kannustusta täällä tarvitaankin -ainakin minä pidempään yrittäneenä tarvitsen :) Kiitos sinulle ihanainen <3

Jenviko: Nauroin niin tuolle sun kirjoitukselle vituksesta dbo10, itse olen myös ollut hillittömän pahalla päällä oviksen jälkeen :D Sehän se oiskin kun mieli reagoisi alkaneeseen raskauteen noin! Tulisipa kiva raskausaika kaikille läheisille :D :D :D

Pahoittelut menkoista Mila nnnnkkk, jospa ne olisivat valemenkat ja saisit vahvan plussan seuraavalla testikerralla :)

Plussausonnea alkaneeseen kiertoon Minja76 <3 Se on aina ikävä tunne tippua korkealta, kun on ensin ollut aivan varma raskautuneensa. Itse olen kaikki nämä 7 kiertoa ollut varma, että olen raskaana -joka ikinen kerta, niinkuin nytkin! Jokaisessa kierrossa on ollut oireita, jotka olisivat passanneet myös raskausoireiksi, mutta eivätpä sitten olleet. Henk.koht. en usko ketään, joka väittää joiden oireiden perusteella tietäneensä jo ennen plussausta olleensa raskaana -etenkään niitä, jotka ovat plussanneet yk 1-3 akselilla. Heillä ei ole tarpeeksi kiertoja takana, jotta ymmärtäisivät että kierrot oireineen ovat erilaisia ja yrittäessä raskautua niihin oireisiin kiinnittää erillä tavalla huomiota kuin aiemmin. Ennen yritystä ei ehkä ole tunnistanut ovis- tai alkavia menkkaoireita tai PMS oireita. Puhumattakaan siitä, että ennen yritystä käytössä on ollut hormonaalinen ehkäisy, joka on vasta lopetettu ja elimistö siksi toimii uudella tavalla. Olen sitä mieltä, että omaa kehoaan on hyvä seurata ja pistää merkille muutokset. Ja ehdottomasti mahdolliseen raskauteen saa ja on hyväkin uskoa. Itse pelkään sitä aikaa, kun luovun joka kierron uskosta raskautumiseen. Jospa niin ei käy, vaikka yritys kestäisi vielä vaikka kuinka kauan.

Tsemppiä kaikille omiin jännäyksiinsä! :)

Legolatar (27v) kp 20/32 dbo 4, yk8, ensimmäinen toiveissa

584/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, arvon naiset!

Minäkin tulisin uutena keskusteluun mukaan, koska kohta täältä plussaavat kaikki muut pois, eikös? :) No, ainakin toivotaan hyvää plussavuotta 2015! Olen lukenut nyt muutaman viikon keskusteluja, ja täällä on oikein hyvä, kannustava henki. Vertaistuki tekisi itsellekin poikaa. Tai vauvaa, tai poikavauvaa? Heh.

Omasta navasta ja sen ympäriltä, olen itse 31v, ja meillä on poika synt 1/14. Ihan kohta 1-vuotissynttärit, jee! Kamalan kova vauvakuume ollut suurin piirtein synnytyslaitokselta lähtien, mitä kyllä ihmettelen. Mutta kai ne hormonit vievät kuin litran mittaa tätä(kin) naista. Imetyksen vuoksi kierrot on nyt vielä hiukan vaihtelevia, mutta viime kierto mukavat 29 pv. Vielä ei niin yrittämällä yritetä, että ovulaatiota testaisin, tai toisaalta, kertoisihan se vähän kropan toiminnasta... Virallista yritystä (tai sen mallista) voisi sanoa olleen 11/14 lähtien.  Pariin otteeseen on olleet jo kaikki pahoinvoinnit ja huimaukset, mitä 1. raskaudessa oli, mutta testit täysin blankoja. Yritän nyt malttaa mieleni testien tekemisessä, negan näkeminen on niiiin syvältä. Esikoinen tuli helposti, mutta eipä sitä tiedä, miten toisen kanssa käy. No, toivotaan toivotaan, ja yritän sitä zen-olotilaa raskauden (ja kaiken muunkin :) ) kanssa.  Sitä samaa teille muillekin toivon. :)

Eli plussia kaikille joka tikkuun ja puikkoon ja hyvää alkanutta viikkoa! :)

585/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että! Nyt on niin harmillisen monta naista taas tullut ryminällä alas listan alkuun! :( Pahoittelen uusista kierroistanne Mila ja Minja76. Muiden alkukiertoihin taisin reagoida jo aiemmin. Jospa nyt sitten suunta vaihtuisi  toiseen ja tästä eteenpäin ropisee vain plussia! :)

Mutta miten sinä, Dimou? Sullahan on jännät paikat! :) Eihän mulla ole mennyt jotain ohi? 

Tervetuloa Kikiii ja Tiitiläinen :) Älkää vaan jääkö kuumeilevien palstalle asumaan kuten minä ;)

Annma: Ovistesteissä saattaa olla jos jonkinlaista haamua mutta tosiaan ohjeiden mukaan vain tumma viiva tarkoittaa LH-huippua ja todennäköisesti tapahtuvaa ovista. Useimmilla viiva vahvistuu ovulaation lähestyessä ja myös loppukierrosta saattaa ovulaatiotesteihin tulla vaaleita viivoja. Mutta minähän en noita viivoja osaa tulkita, että koska on tarpeeksi tumma jne. Siksipä olen käyttänyt tuota digitaalista hymynaamanantajaa! :) Viivojen tihrustelu on muutenkin tulkinnanvaraista: näytin gynelle kerran yhtä ovistestiä, jossa ei mielestäni viiva ollut läheskään yhtä tumma kuin toinen mutta niinpä vain gynen mielestä se oli jo tarpeeksi tumma ja viittasi LH-huippuun. Kierrossa, jossa olen todistetusti ovuloinut, en saanut lähellekään tummaa viivaa missään vaiheessa. Suurimmalla osalla noi liuskat varmasti toimivat, hyvä niin! Mä olen näköjään vain hankala tapaus! LH-huippu voi mennä joillakin nopeastikin ohi, joten voi olla ettei ehdi saada sitä tikkuun. Kärsivällisyyttä siis testitikkujen kanssa! Toivotaan, että LH-huippusi löytyy! :)

Oma olo on jotenkin rauhallinen. Jossain osassa pääkoppaa lymyää edelleen suru, toisessa välillä ärsytys. Mutta noin yleisesti olo on aika jees. 

Cecilja 9/27-33 yk 16

586/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELMONSTERI voin aina jotenkin niin samaistua sun teksteihin. Itse jätin e-pillerit marraskuun lopulla pois. "Pillerimenkat" tuli normaalisti. Sen jälkeen kierto oli vain 17pv. Nyt sen jälkeen 27pv. Nyt elän kp 10/?. Musta tuntuu että vaan vuodan ja vuodan, mutta ymmärrän miten turhauttavaa se on, kun vuotoa ei kuulu. Anna sun kropalles aikaa, äläkä hätäänny. Se on ihan normaalia, että menkat tekee mitä tahtoo. Tuohon lääkäriasiaan en oikein osaa sanoa mitään. Itse itsensä parhaiten tuntee ja kyllä ne lääkärit puheajallakin osaa kertoa, että kannattaako vielä ruveta hutkimaan ja tutkimaan?

Olen kyllä kaikki viestit lukenut, mutta en ole jaksanut keskusteluun osallistua. Nyt on vähän sellanen "njääh"-fiilis. Legolatarko se oli, kun tuon gallupin raskautumisestakin esitti aiemmin? Ei vaan tunnu siltä että nyt nappaa. Kroppa on ihan ulapalla hormonitapahtumista. Hiukset rasvoittuu aivan älyttömän nopeasti, menkat ajaa mut kuoleman partaalle ja painoakin on tullut lisää. Sain sellasen pienen intopiikin ja painelin lenkillekkin ja vetelin vaan salaattia. Ja silti painoa tulee? Elämäntapaparannus ja pieni painonpudotus sai äkillisen stopin, kun koko vaaka alko vaan harmittamaan. Oon googlelääkäröinyt itselleni jo mm. kaikki "nyt en ainakaan koskaan tuu raskaaksi"-tyyppiset naistenvaivat. Löytyykö muita googlelääkäreitä?

Plussatuulia kaikille ja onnea plussanneille! :-)

Noorav kp 10/?, yk 3

587/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Olipa hämmentävän ristiriitainen päivitys. Sanoa toiselle, et ei hätiä mitiä ja silti paniikissa itse leikkiä sitä googlelääkäriä. Huhhuh taas :D

Noorav

588/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi googlelääkäri :) olen lukenut kaikki foorumit ja tullut niin viisaaksi, että voisin työskennellä jopa neuvolatätinä :D

589/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, google taitaa olla minunkin osalta luettu läpi tämän asian tiimoilta. :D kyselisin et onko muilla ollu hyytymiä menkkojen mukana?. Nyt eilen tein suhteellise vahvan plussan ja aamulla alkoikin sit vuoto. Kamalasti hyytymiä ja siteeseen ei jää ku ohuehko verinen vuoto.Kuukautiskipuja ei oo ollu ikää, mut ny niinku neulan pistoja reisissä ja ala vatsallaa.
Voiko olla km vai normaalia? Muuten ei oo kipuja ja noita pistoja tulee silloin tällöin päivän mittaan.

590/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen siis kumminki et nämä olis kuitenkin ne normi menkat

591/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin mulla ollut hyytymiä menkkojen mukana, jo silloin kun lasta ei yritetty mutta kipu ei ollut sellaista neulan pistoa, vaan ihan kunnon jatkuvaa kipua.

Vierailija
592/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar, aamen! Sen on tosiaankin saanut huomata, että vaikka kroppa tekisi mitä, ei se ole varma merkki raskautumisesta. Oli sitten nälkää, etomista, väsymystä, finnejä, ei finnejä, hikoilua, huippausta, maidon tuloa, mitä vaan, niin samaan lopputulokseen ne kaikki kierrot ovat päättyneet... Nykyään noihin oireisiin kiinnittää huomiota lähinnä siltä kannalta, että ai mun kroppa voi tehdä tällaistakin :D

Cecilja, älä huoli, ei sulta ole mitään mennyt ohi :) Ovistuntemusten perusteella odottelin menkkoja alkaviksi sunnuntaina, mutta tunnetusti olen näiden kanssa ollut joskus pahastikin pielessä, joten odottelen tässä ihan rauhassa ennen kuin alan testailemaan. Vielä ei ainakaan ole perinteisiä menkkakramppeja, sen sijaan vasen kylki jomottelee välillä ikävästi. Tänään se säteili jo selkäänkin asti, mutta kuten tuolla ylhäällä kirjoitin, en ajattele sen suuremmin kertovan mistään. Odotellaan ja katsellaan rauhassa :)

Dimou kp 35 yk 6

Vierailija
593/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosiaan täytän tän vuoden puolella 20, yk 1 & menkat ovat nyt viidettä päivää myöhässä mikä on mulle tosi outoa, mulla on todella säännölliset menkat ollut aina! Jännittää :)

594/2463 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltausdunko minäkin tänne? varovasti? ...  33 v ja 4 poikaa. Ikinä ei olla yirtetty mitään, aina ne on vaan tullu... Olimme sitä mieltä, että ei enää, mutta mutta..... Nyt on päätös tehty, että vielä yksi :D Tästä se siis lähtee... Kai!?  

Olen lukenut koko ketjun läpi ja tajunnut, että tähän hommaan tarvitaan monen asian onnistumista, että natsaa... Mutta siis Onnea plussainneille!!! ja muille kovasti plussa toiveita!!!  Minut voi lisätä listaan siis... Empä tälläsellä foorumilla olekkaan ennen ollut. 

Ciira kp 3/25 yk 1 

595/2463 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Anteeksi hiljaiseloni. Ollut paljon tekemistä ja kaiken kukkuraksi olin unohtanut salasanani tänne ja en ollut enää varma, millä sähköpostiosoitteella olin rekisteröitynyt :D Iski siis totaalinen muistikatkos!

Onnittelut kaikille plussanneille ja tsempit uuteen kiertoon joutuneille.

ON: Omat olot on vähän niin ja näin. Välillä tuntuu, että olisi voinut tärpätä, mutta yhtälailla tuntuu siltä, että olisi menkat alkamassa. Menkkafinni tuli naamaan :D Mutta malttamaton kun olin, tein Predictor Early testin tänä aamuna. Ensimmäisen 5 min aikana ei tullut testiin mitään. Luin ohjeesta, että max. 15min saa odottaa. No 15min kohdalla kävin katsomassa testiä uudelleen ja haamujen haamu, hyvä, että näkee. Olen kuullut, että ko. testi astanut haamuja, joten siksi en luota nyt tuohon haamuun 100%. Pitää tehdä uusi testi parin päivän kuluttua. Laitan vielä kuvan tähän. Jouduin avaamaan testin, että sain kuvan otettua surkealla kännykälläni :D

http://aijaa.com/kJa9Ro

-Mariele kp24/25-29 (yk2)-

596/2463 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mila: Jos kuitenkin jo sait plussan, niin se vähän mietityttää. Jos kuitenkin verta tulee reippaasti, niin ehkä se voi olla varhainen keskenmeno tai valekuukautiset? Jos sait raskaustestiin plussan, niin pakkohan sen on olla jotain muuta kuin normaalit kuukautiset, eikö? Mun ymmärrys aiheesta on kuitenkin tosi vähäistä enkä osaa oikein ehdottaa mitä kannattaisi tehdä. Enkäpä joku toinen osaa ehdottaa jotain.

Noorav: Naurattaa tuo googlelääkäröinti. Tunnustan, guilty as charged. :D Ja kummasti sieltä aina löytää ne kaikkein pahimmat lopputulemat.

Mariele: Mietinkin juuri, että mitä muille about samoilla kiertopäivillä seikkaileville kuuluu. Jännää!! En ole koskaan itse mitään testannut, mutta mäkin olen lukenut, että tuo testi saattaa haamuttaa. Mutta toivottavasti se olisi kuitenkin vahvistumassa. :)

ON: Jännittää. Ja vähän pelottaa. Minulla on menossa arviolta dpo 6-8 ja olen parin viime päivän aikana yrittänyt tiirailla mahdollista kiinnittymisvuotoa vessassakäynnin yhteydessä, mutta mitään ei ole näkynyt. Ennenkuin eilen. Illalla molempia munasarjoja jomotti ja sitten tuli pieni ruskea tuhru. Ehdin jo innostua ja heiluttelin vessapaperia miehellekin (jälkeenpäin tuo naurattaa) kunnes menin Googleen ja totesin, että ehkä se ruskea vuoto ei ollutkaan hyvä juttu. Luin paljon keskenmenoista ja tuulimunaraskauksista. Ja voihan se olla, että näillä kiertopäivillä jo alkavat kuukautisetkin antavat jotain merkkejä itsestään. Kiinnittymisvuoto olisi kai ollut kirkkaamman punaista? Mäyh.

Myöhemmin alavatsaa koski ja oli sellainen tunne, että vatsatauti olisi alkamassa. Nuo tuntemukset menivät kuitenkin ohi noin vartissa ja nyt ei kamalasti enää tunnu miltään. Paitsi tuhrua tulee taas. Onko muilla ollut tällaisia kokemuksia samoilla kiertopäivillä?

Itse kun on vasta ensimmäistä kertaa liikenteessä, niin kaiken ylitulkitsee ja mietin, että olenkohan voinut itse jopa saada osan oireista aikaan yksinkertaisesti vain toivomalla niitä ilmestyviksi...

Kivaa tiistaita kaikille!

Melodypop (33v) kp 24/28-31, yk1

597/2463 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melodypop toivotaan et ois kiinnittymistä. Mulla itselläni ei ennen pillereiden lopetusta ollut koskaan tuhrua tai tiputtelua. Muutama kuukausi pillereiden lopetuksen jälkeen se kuitenkin alkoi aina muutama päivä ennen kuukautisia ja enteilee aina menkkoja. Mutta toivon todella että se ei oo sulla sitä! Tsemppiä :)

Adalmiina09, kp 4/27-29, yk9, Terolutit käyttöön kp 15, esikoinen haaveissa

598/2463 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melodypop: Toivotaan tosiaan, että viiva vahvistuisi :)Tosi huono olo ollut kyllä. Sellainen etova ja äsken kävin vessassa oksentamassa. Kuumetta ei ole, mutta pientä lämpöä. Normaalisti ruumiinlämpöni on 36, jopa alle, nyt 36.5 kainalosta mitattuna. Kauhea kylmä ja vilunväristyksiä. Voihan tässä flunssakin/vatsatauti olla tulossa. Mieluiten ottaisin kyllä plussan ;) Ja toivotaan, sinulla olisi kiinnittymistä tuo sinun vuoto.

-Mariele (33v) kp 24/25-29 yk2-

599/2463 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Tervetulo uudet!. Toivottavasti täällä mahollisimman moni saisi plussata vielä tälle kuulle! 

Itse lueskelin eilen tuosta kiinnittymisvuodosta taasen googlesta ja kyllä siellä enemmän bongasin tuosta ruskeasta vuodosta, et se olis sitä kiinnittymisvuotoa, että melodypop peli ei ole menetetty vielä. Itse soitin neuvolaan tästä oudosta vuodosta ja epäili kanssa että varhainen keskenmeno mahdollisesti kyseessä, käski käydä lähipäivinä verikokeessa mittauttamassa hcg hormooni määrän. Itsellä siis mahdollisesti esikoisen jälkeen nyt kolme keskenmenoa takana. :'( oi kumpa se olisikin vain pysynyt matkassa. Kuukautisilta nämä ei sinällään vaikuta, sillä verta tulee ainoastaan hyytymien ja riekaleiden mukana. normisti vessakäynnillä pönttö veressä, mutta tällä kertaa pöntönpohja vilisee hyytymiä ja pöntön vesi on veden väristä. riekaleetki on todella pitkiä, ulottuvat pöntön pohjaan saakka ja kipuja ei muita ole kuin hetkelliset vihlaisut reisissä ja alavatsalla.

Mila Nnnnkkk (22) kp 2/28 yk 2

600/2463 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalmiina, Mariele ja Mila: Kiitos tosi paljon tsempistä! :) Siitä tulee todella hyvä mieli. Epätietoituus on aina minulla se, joka ahdistaa. Ja nyt kun ei tiedä mitä kropassa on menossa, niin jännittää. Yritän ajatella, että jos se on keskenmeno tai menkat, niin sitten on. Uutta yritystä kohti vaan! Ja jos se on plussa, niin sitten olen maailman onnellisin!

Mila: Itse epäilin pari vuotta sitten saaneeni varhaisen keskenmenon, kun vuoto alkoi ovulaation ja kuukautisten välissä, oli voimakasta, kokkareista ja siihen liittyi voimakas alaselkä ja -vatsakipu. Mielenrauhan takia kävin verikokeessa, mutta se oli negatiivinen. Eli silloin minulla vaan oli jokin outo vuotohäiriö, ehkä stressistä johtuva. Toivottavasti vuotosi loppuu pian ja viimeistään se verikoe tuo varmuuden asiaan. Kolme keskenmenoa tuntuu kyllä ihan liian paljolta! Olen pahoillani. :(