YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Tipi onnea!!
Nyt on Terolut-kuuri hankittu, ohjeena syödä kp 15-25 1tbl päivässä. Onko muilla kokemuksia Teroluteista nimenomaan kierron tasoittajana/käytöstä oviksen jälkeen?
Heipsan! En tunne täältä ketää vielä eikä jää päähän kuka oli missäkin kohtaa menossa yms. Luen ja kaikki useampaan kertaan. Täällä osalla on jännät paikat, kuten myös itselläni. Mulla tilanne se nyt et kaks nega testiä tehty ja kaks haamua. Menkat pitäs alkaa tiistaina, joten jännätään koska tulevat. :) Minulla siis 9/12 syntynyt tyttö jonka jälkeen kaksi keskenmenoa varhaisilla viikoilla. Toivottavasti seuraava kyytiläinen jos joskus sellanen tulee, pysyy matkassa. tämmöne omanapanen päivitys.
Mila Nnnnkkk (22v) kp 26/28, yk ? alotan vaik nyt puhtaalta pöyältä, eli yk1 :D
Tervetuloa uusille ja onnea plussanneille! Te annatte toivoa! Kyllä se plussa vielä meille muillekin tulee. :)
Täällä kaiketi dpo 10 ja nippailee jo toista iltaa vasemman munasarjan tienoilla. Jotenkin hirveän kiukkuinenkin olen, mikä on minulle aivan uutta. En tosin tiedä johtuuko hormonaalisista seikoista vai jostain muusta, mutta mitään ns. oikeaa syytä en ainakaan keksi. Lähes kaikki vaan ärsyttää.
Jenviko kp 21/28
In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook
Adalmiina, minulle määrättiin syksyllä samalla ohjeistuksella terot, tarkoituksena oli tosiaan saada kiertoja lyhenemään. Olin kuitenkin aika skeptinen niiden suhteen, koska minulla on aina ollut pitkät kierrot ja siten myös myöhäinen ovis, jos aloittaisin syömään niitä kp 15 aikaan niin en todennäköisesti ovuloi ollenkaan. Ja niin siinä sitten kävikin. Kierto kyllä joo lyheni, jäi silloin 25:een päivään, mutta eipä siitä paljoa iloa ole jos ei ovuloi lainkaan... Jätin siis loput kuurista suosiolla syömättä.
Tiedä sitten oliko sattumaa vai mitä, mutta noiden terojen jälkeinen kierto oli inan lyhyempi, muistaakseni 30 päivää. Mutta mulla tosiaan nää kierrot heittelee vähän miten sattuu, pillereiden jälkeiset kierrot ovat olleet 37, 28, 40, 25 (terot), 30 ja nyt mennään jo kp 34 eikä mitään kuulu. Paha siis mennä varmaksi sanomaan että auttoivatko ne terot oviksen aikaistamisessa. Ja tosiaan söinkin niitä vain yhden kuukauden, ehkä ne pidemmällä tähtäimellä auttavat paremmin.
Tämä siis minun kokemukseni myöhäisen oviksen kanssa, jos sulla ovis yleensä on aikaisemmin niin kannattaa varmaan kokeilla jos kierrot noiden kanssa lyhenisivät. Ja Mimmu antoi sellaisen vinkin, että lääkärin ohjeistuksen vastaiseksi alkaisi syömään tabuja vasta kun ovis on varmasti mennyt...
Kiitos Dimou :) ajattelin myös et testaan et ovis on ollut ennen kuin aloitan Terot.
Heippa! Saako tänne liittyä seuraan? :) Olen parikymppinen naisen alku ja kovasti avopuolisoni kanssa kuumeillaan esikoista :) En ikinä ole kirjoitellut saatikaan eksynyt mihinkään palstoille, mutta nyt sitten eksyin ekaa kertaa tänne! En oikein tiedä mitä pitäisi kirjoittaa, eikai se niin justiinsa ole :D
Legolatar, teen ovistestejä koska ed. yk-ssa en käyttänyt niitä ja nyt halusin saada kokonaiskuvan siitä miten viivojen vahvuus vaihtelee. Tietenkin oon tehnyt parit r-testitkin ja negaa ovat näyttäneet. Ovispäivän mukaan menkat alkaa 4n päivän päästä jos ei ole myöhässä kuten viime kerralla. Miten onnistuu vain olla ja odottaa ja tehdä testi silloin kun ne on myöhässä? En tiedä...
Olen 80% varma että stressin takia ei tärpännyt.
Jos nyt menkat alkaisi äkkiä jotta pääsisi aloittamaan uutta yritystä..
Finest kp25/26-28 yk2
Heippa, vihdoin pääsin kirjautuu tänne... Jotain häikkää oli minullakin näiden tunnusten kanssa.
Isot Onnittelut plussanneille!! myös ovishymynaamoille!! Muillekkin harmittelut uuteen kiertoon joutumisesta...
Itsellä tosiaan menkkojen piti alkaa jo viime viikonloppuna. Su alkoi rintojen arkuus ja olin 100 varma että jes, nyt on tärpännyt. Kaveri usutti tekemään testin maanantaina, vaikka olin päättänyt että odotan ainakin viikon että teen testin. Negatiivinen tulos oli niin musertava että tuli itkettyä miehen kainalossa. Mies oli vaan että miksi ihmeessä menin tekemään testin niin ajoissa... Se nega tuntu niin pahalta, etten aio ens kerralla testata heti. Menkat alkoi sitten torstaina. Mietin vaan että oisko ollu mahollista että oli kemiallinen raskaus? Kun viimeksikin raskausoireena oli rintojen arkuus. Normisti mulla ei ole ennen menkkoja tai niiden aikana mitään kipuilua. Nyt taas fiilis on ihan ok ja innolla odottelen uutta ovista. Ens viikolla pitää varata aika gynelle, joka katsoo että munasolu on varmasti kunnossa ennen ovista. En tiiä tosiaan alkaa masentamaan nää iänikuiset negat ja menkkojen alkamiset. Pitää "koittaa" ottaa tää kierto rennosti.... Helpommin sanottu kuin tehty. Mulle mies sanoi nyt että mun pitää kertoa sille milloin on ne hyvät päivät. :) Olen nyt kalenteriin merkannut oletettavan oviksen ajankohdan. Katotaan miten käy. Mä oon pelännyt että mies ottais stressiä siitä että tietää milloin on hyvät päivät. Saas nähä onko nyt sitten parempi? Onko muilla kokemuksia?
Duunikaveri joka on jo vissiin kuudennella kuuta raskaana osti mulle nyt raskausvitamiini-paketin. Hän oli syönyt sitä kuukauden ja tuli raskaaksi. (Yritystä takana yli vuosi). Tiedä sitten mikä toimii? Itse syönyt yli puol vuotta vehnänalkioöljyä eikä mitään oo tapahtunu. Mies on joulukuusta lähtien syönyt foolihappoa. Ja tää on niin outoa et mun menkat temppuilee nyt oudosti, ennen oli kellontarkkaa nyt heittelee miten sattuu. Tyhmää. Plaaaah!!
Anteeks hyppely asiasta toiseen mut nyt on ihan sellanen olo ettei mikään pysy kasassa.
Huomenna voi päivittää listaan. Kiitos!
Minja76 kp5/29-40 (km7/14) jk yk 4
Minja: Ikävä pettymys, kurjaa. :( Me on puhuttu miehen kanssa ihan avoimesti mun kierrosta ja hedelmällisistä päivistä. Mies on ollut ihan innoissaan "tekemässä" vauvaa eikä ainakaan se ole mitään paineita ottanut, vaikka on tiennyt ovulaatiosta. Meillä se olin minä joka hämmästyi, kun mies kehotti talletuksen jälkeen laittamaan tyynyt pepun alle ja auttoi jopa pitämään mun jalkoja ylhäällä (vaikka eihän sillä mitään merkitystä ole, mutta en hennonnut miehelle sanoa). :) Raskausvitamineja minäkin olen kohta kaksi kuukautta syönyt, mutta oikeastaan ihan vaan foolihapon takia. Ei sillä ehkä niinkään ole tekemistä raskautumisen kanssa, mutta alkiolle se foolihappo on tärkeää ja sitä pitää olla äidin elimistössä jo ennen raskautumista.
Voiskohan olla, että stressi ja suuri toive raskautumisesta vaikuttaa kiertoon? Tsemppiä seuraavan oviksen hyödyntämiseen!
Minja, minä aina mainitsen miehelle, että "tänään olisi se paras päivä (oletettavasti)". Tai sitten sanon kolmisen päivää ennen, kun hedelmällinen jakso alkaa. Sitten puksutellaan päivittäin ainakin viikon verran, eikä mies stressaa mitään. Minä olen enemmän se stressipallo tässä asiassa. Jos et tiedä, stressaako miehesi, niin eipä se selviä kuin kokeilemalla ;)
Olen jo pitkään syönyt monivitamiinipillereitä ja erikseen foolihappolisää. Eivät ole ainakaan minulla auttaneet :p
Kävipä hauskasti. Maanantaina kun plussassin ja mietein hetki sitä ennen että sain siskolta mahataudin kun oli niin huono olo jotenkin, mutta jotain tarttuvaa se ilmeisesti oli sillä siitähän hänenkin "tautinsa" johtui :D molemmilla olis alustavasti la parin viikon sisällä toisistamme :)
Huomenta ihanat naiset :)
Muutama kommentti plussanneiden puolelta, toivottavasti ei häiritse ketään, että palstaa yhä luen ja välillä kommentoin.
MINJA76: Raskausvitamiineja kannattaa alkaa syödä heti, kun aloittaa yrityksen. Vitamiinit eivät varsinaisesti auta raskautumiseen, mutta sisältävät kaikkea, mitä kropassa pitäisi jo olla valmiina, kun sitten raskautuu :)
http://www.multivita.fi/multivita-raskaus-ja-imetys.php
Sitten vielä tuosta stressaamisesta ja niiden oikeiden päivien miettimisestä. Kyllä meillä ainakin seksi alkoi oikeasti jossain vaiheessa jo tuntua ihan työltä, piti tiettyinä päivinä väsyneenä töiden jälkeen illalla peuhata, vaikka ei sillä hetkellä olisi kiinnostanut yhtään. Kyllä siinä koko ajan stressasi, että onko nyt tarpeeksi lakanoita heiluteltu ja pitääkö nyt tänään vai huomenna vai milloin. Totuus vaan on se, että ilman sitä seksiä sitä lasta ei tule, piste. En siis stressaisi stressaamista ja sitä, että seksistä saattaa kadota hetkeksi hohto. Olisihan se ihanaa, jos kipinä pysyisi koko ajan samanlaisena, mutta asiasta kannattaa puhua puolison kanssa ja me ainakin vitsailtiinkin jo lopuksi, että "nyt mennään tekemään se vauva". Kyllä me siis ainakin jo molemmat stressassiin asiaa, mutta niin se tärppi vaan tuli :)
Meillä yritystä oli siis seitsemän kierron verran ennen kuin tärppäsi. Gynellä kävin muutaman yrityskuukauden jälkeen ja hänen sanojensa mukaan hedelmällisempää naista sai hakea. Muistakaa siis, että teissä ei välttämättä todellakaan ole mitään vikaa, vaikka tärppäämisessä kuinka kestää! Se on vaan niin monen asian summa!
Tsemppiä ja voimia ja jaksamista kaikille, olette ihania <3
Kukkaistyttö rv 20+5 (yk 7:n jälkeen)
Voi Mikka miten hauska uutinen! :D
Ja Kukkaistyttö, olet niin oikeassa tuosta, ettei yrityksen kesto kerro välttämättä siitä, että kummassakaan olisi mitään vikaa! Pitäisi vaan yrittää se muistaa aina itsekin. Se on tietysti sitten helpompi ajatella asioita zen-mielentilassa kun se tärppi on käynyt. :)
In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook
Niin ne alko menkat sit aamulla. :/ haamut olivat varmaa niitä viivan paikkoja vaikken ennen ole niiitä tavannut. Mut ei muuta ku uusia tuulia purjeisiin:) onnittelut plussanneille! :))
Mila Nnnnkkk (22) kp1/28 . Yk 2
Mila, menkoista huolimatta tee viikon päästä uusi testi. Aika monella naisella on kuukautiset vaikka onkin raskaana.
Heippa!
Onnea kaikille plussailijoille, toivotaan että niitä tulee vielä monta lisää. Täällä on tänään menossa kp14/27-32. Ovistestaamisen aloitin jo kp 10 mutta vielä ei ole mitään tapahtunut joten kierto on tällä kertaa varmaan se 32 päivää, ellei enemmän. Toivotaan että se ovis + sieltä kuitenkin tulee.
Joku kyseli kierron pituuksia pillereiden jälkeen. Mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen tosi pitkiä kiertoja, pisimmät taisi olla 50+ ja 40+ päivää. Siiä se sitten pikkuhiljaa tasottui ja oli pari kuukautta 29 päivää. Nyt kuitenkin ollut 32 ja "poikkeuksena" viime kierto 27 päivää.
Vaikka itsellä jo onkin se yksi lapsi niin välillä sitä kyllä pelkää ja miettii että mitä jos sitä toista ei ikinä tulekaan. Ei se odottaminen niin pahaa olisi jos vain tietäisi että se toinen sieltä aikanaan tulee. Minäkin kun olen jossain vaiheessa miettinyt että kolme olisi se sopiva lukumäärä.
Tänä vuonna tulee myös se 30v täyteen niin ei tässä enää niin nuoria ollakaan.
Jannuli85
Tilanne 19.1.
Dimou (25v) kp 35/~34 yk6
Muskottipähkinä (25v) kp 28/~35 yk5
Iica86 (28v) kp 27/28 yk3
Finest (27v) kp 26/26-28 yk 2
Kiia80 kp 26/28 yk1
Nuppunella (33v) kp 25/27-32 yk8
Tinttu1989 kp 24/25-28
Melita kp 24/27-28 yk12
Mariele (33v) kp 23/25-29 yk2
Melodpop (33v) kp 23/28-31, yk1
JQ (32v) kp 22/26-28 yk6
Jenviko (31v) kp 22/28 yk14
Delfi kp 20/29 yk 4
Heinähaave15 (26v) kp 20/29-33 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32-35 yk8
Mwiihh kp 19/29-30 yk 2
Ainoaa (26v) kp 18/23 yk3
Nelmis kp 17/25? yk 10 (ku 11/2014)
Seppo07 kp 17/26-30 yk2
Marlener (28) kp 17/30-32 yk2
Exile kp 17/30-33 yk 10
Nita85 kp 17/33-35 yk 1 km jk (km 10/14)
Orchid87 kp 14/23 yk10
Jannuli85 kp 14/27-32 ya 2/2014
Kapakala kp 14/28
Annma (33v) kp 14/xx yk 2
Tiikerikuu (28v) kp 12/24-33, yk 1 km jk (km11/14), ya 5/14
Lefemme kp 11/25-27 yk12
Vlo kp 11/27, yk2
Hönttentönttiäinen kp 10/30 yk 2
Seepra87 kp 10/??, yk2
Hiiu (27v) kp 9/26-30 yk2
Cecilja (31v) kp 9/27-33 yk 16
Nepala (24v) kp 9/28-30 yk 6
Mindyh kp 7/25 Yk 3
Kikke89 kp 7/27-31, yk3
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 6/27-30 yk4 (km 10/14)
Mymmeli89 (25v) kp 5/32 yk 6
Minja76 (38v) kp 5/29-40 (km7/14) jk yk 4
Hopehope kp 5/? yk 10
Pia87 kp 4/26-30 ya -12 (km rv12 2/14)
Adalmiina09 (26v) kp 3/28-29 yk9
Helmianna Kp 3/31-33 yk3
Mila Nnnnkkk (22v) kp 1/28 yk 2
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Illusia86 ya 9/14
Noorav
Elmonsteri
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki, Trooppinen tuuli (yritystä takana 1v 10kk), Mikka (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 (yk3)
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Kikiii, tervetuloa mukaan, totta kai tänne saa liittyä :) Jos haluat mukaan juoksevaan listaukseen, niin ilmoittele kiertopäiväsi ja halutessasi ikäsi ja yrityskertanne. Toivotaan että visiittisi jää lyhyeksi ja jatkat palstailua plussanneiden puolella pian!
Heinähaave: Alkoholista - olen itsekin miettinyt tuota aika paljon, kun "normaalisti" ollaan viikonloppuisin nautittu pullo viiniä ja/tai muutama muu juoma... Nyt yrityksen alettua ollaan molemmat oltu tipattomalla. Tai minä eiliseen saakka. Otin nimittäin eilen pienen lasin punaviiniä, kun sen pitäisi rentouttaa alavatsan(kin) lihaksia ja tukea siten kiinnittymistä. Meinasin ottaa tänäänkin. Sinun tilanteessasi itse varmaan testaisin ennen reissua, niin ehkä siitä saisi jotain suuntaa-antavaa? Ennen plussaa tapahtuvalla alkoholinjuonnilla ei pitäisi olla vaikutusta alkioon, mutta jotenkin se silti mietityttää - tunnistan hyvin pohdintasi. Kaksi ystävääni on juonut kunnot perseet olalle -kännit juuri ennen plussaamista, kun eivät ole tienneet raskaudesta, ja raskaudet ja lapset ovat ihan normaaleja. Mutta silti se mietityttää. Onko muilla tästä ajatuksia?
Illusia: Tilanteesi on kurja ja toivon todella paljon, että kierto pian löytyy. Tsemppiä!
ON: Odotellaan miehen kanssa ensi viikonloppua, jolloin kuukautisten pitäisi alkaa. Vaikka toivotaan tietysti etteivät ne ala. :) Tämä on meille vasta ensimmäinen yrityskerta, niin mieliala on vaihdellut riehakkaan innokkaasta ahdistuneen itkuisaan. Nyt yritän tasata mielialaa ja ottaa ihan rennosti vaan. Suunnitellaan reissua toukokuulle, niin sillä saa aina hyvin ajatukset pois vauva-asioista.