YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
[quote author="Legolatar" time="17.01.2015 klo 19:32"]
Kapakala, tervetuloa joukkoon! Jospa clomit toimivat yhtä nopsaan kuin ensimmäisen lapsen yrityksessä! Jos haluat nousevaan listaukseen niin ilmoita kp ?/?
[/quote]
Moikka
Mun kp on nyt 13/28. Vaikeeta laskea ovulaatiota tikuillakaan, koska ruskeeta tulee ensin n. 4-5 päivää ja sitten vasta kunnolla kuukautisverta n. 4 päivää. Olen saanut 4 kk:n clomikuurin, 2 pilleriä per päivä, kierron 3-7 pv. Nyt siis kolmas clomikierto menossa.
Aina muuten sanotaan, että rinnat kipeytyy, kun on raskautunut. Mulla se on merkki alkavista menkoista. Eli noin 2-1 viikkoa ennen ruskeeta vuotoa alkaa rintoja särkeä. Se tunne aina murtaa minut.
Kun sitä vauvaa niin toivoo.
Itse laitoin yläpeukun, koska ovulaation jälkeinen toive ja jännitys on taas suuri. :) Voipi olla että kuun loppupuolella tullaan taas alas korkealta ja kovaa, mutta en halua miettiä sitä ihan vielä.
Kostumisongelmia on välillä täälläkin, mutta meillä on nyt käytössä tuo pre seed-liukuvoide ja siihen olen kyllä tyytyväinen. :) Mies kun on välillä vähän sellainen hätäinen pääsemään hommiin eikä välttämättä aina ajattele että naisella kestää melko kauankin kostua :D
Täällä on nyt peittoja heiluteltu mooonta päivää peräkkäin, joten jos ja kun se munasolu on irronnut niin siellä on ollut kyllä siittiöitä sitä odottelemassa :D Meilläkin on joissakin kierroissa alkanut touhu olemaan jo hieman pakkopullaa kun on pitänyt yrittää vaan ajoittaa asiat oikein, mutta onneksi tää kierto on ollut erilainen. Mun on vaan tehnyt mieli ihan kokoajan :D Tämä on se THE kierto, todellakin toivon niin. <3
Ja Legolatar, testi-intoilu ei mun kohdalla varmaan lopu ikinä! Hävettävän paljon olen dippaillut ovistikkuja ja onhan niitä raskaustestejäkin tullut innoissaan tehtyä.. Se pieni lapsen innokkuus ei häviä musta kyllä ikinä ;)
Täytyy itsekkin hankkia tuota pre seed-liukkaria, jollei tässä kierrossa tärppää..
Yllättävän monella on noita kiertoongelmia.. Tsemppiä kaikille! Itsellä suht säännöllinen kierto ja silti stressaavaa hommaa tää yritys, niin en voi kuin tuntea myötätuntoa teitä kohtaan keillä kierto menee miten sattuu ja ovulaatiot jäävät tulematta.
Täällä oli vissiin aika moni testaamassa 30.1? Mä olen itse lähdössä sinä vkl Viroon pe-su ja en nyt oikein tiedä testaisinko sitä reissua ennen vai sen jälkeen.. Tarkoitus ei ole mitään perskännejä vetää, mutta varmasti tulisi juotua ja kieltämättä olisi todella outoa olla täysin selvinpäin siinä porukassa siellä reissussa.. Tuossa vaiheessa ei vissiin pitäisi olla haittaa juomisesta mutta kuitenkin vähän mietityttää.. Mitäs te muut tekisitte tuossa tilanteessa? Menkkojen pitäisi siis alkaa 31.1..
Heippa!
Kotiuduttiin toissayönä häämatkalta ja sen jälkeen en oo juuri muuta tehny kun lukenu tätä ihanan aktiivista keskustelua! :)
Ensiksi ISOT ONNITTELUT PLUSSANNEILLE!!<3 Niin kuin joku aiemmin kirjotti, niin kateeks käy!
Melita kirjoitit hyvin tuosta, että kannattaa sängyssä unohtaa vauvanteko ja keskittyä nauttimaan hetkestä! Tähän meillä tähdätään, ettei siitä tulis väkinäistä puuhastelua ja innokkuus petipuuhiin säilyis jatkossakin!
Itse etin vastauksia mielenpäällä olevaan asiaan; Oltiin kaksi viikkoa etelässä ja peitto heilu ahkerasti. 14.1 kun iltapäivällä vaihdoin aurinkotuolista toiseen niin koin kovan repäsevän kivun vasemman nivusen lähellä. Kipu loppui siis yhtä nopeasti kuin alkokin. 15.1 tuli pari kertaa runsaasti valkovuotoa ja sen seassa erittäin vähän verta. Ja tällöin alko oikealla puolella vatsaa aaltoileva ja ajoittain esiintyvä kipu, jota esiintyy edelleen. Kipu ei ole siis niin kova, että tarvisi kyyneleitä vuodattaa tai särkylääkettä ottaa. Noh, 16.1 tumman/ rusehtavan sekaista valkovuotoa tuli taas pariin otteeseen pyyhittäessä mutta nyt enemmän kuin edellisenä päivänä. Eilen 17.1 samanmoista vuotoa tuli jälleen mutta nyt taas selvästi vähemmän. Tästä päivästä en osaa muuta vielä sanoa kuin, että kipua tuntuu edelleen vatsalla.
Ensimmäinen ajatus oli, et tää on erittäin erittäin varhainen keskenmeno, koska alkuun se kipu toi mieleen lokakuisen keskenmenon, sillon kipu kesti kyllä vaan noin 10h mutta se oli samanlailla oikealla puolella. No sitten eksyin erilaisiin keskusteluihin kiinnittymiskivuista ja -vuodoista ja nyt toivon, että kyse olis siitä. Mutta tänään siis kp 23, että ei auta kun odotella.
Onko kellään ollut samanlaista tai tietoa/ ajatuksia asiasta? Tuntuu, että stressitaso nousee päivä päivältä kun ei itse ymmärrä mistä tää johtuu.
Kiitos jo etukäteen vastanneille ja niitä PLUSSATUULIA KAIKILLE!<3
Kiitos tsempeistä Legolatar, Adalmiina ja Dimou! :) Tein perjantai-iltana tosiaan sen roskishaamun ja koska tätiä ei näkynyt, tein tänä aamuna uuden testin. Menkkaoireita tosiaan on ollut tällä viikolla, mutta luin jostain, että ne voivat olla myös kiinnittymisen oireita. Tällä viikolla on lisäksi ollut pientä orastavaa pahoinvointia ja nyt menkkaoireet ovat hävinneet kokonaan.
Ja niinhän siinä kävi, että nyt sain testiajalla haamun!!!! En voi uskoa tätä, olin niin varma ettei ole tärpännyt! Ihan hävettää omat itkut ja muut masentelut asian vuoksi. Syyskuun vauva olisi siis tulossa jos kaikki menee hyvin. <3
En voi muuta sanoa, kun että toivon sydämeni pohjasta teille kaikille plussia ja tsemppiä raskaaseen yrittämisvaiheeseen! Toivon, että en joudu tulemaan takaisin tänne. :) Tästä viestiketjusta on kyllä ollut vertaistukea, vaikka en ole aktiivisesti keskusteluun osallistunutkaan. Nyt jään jännäilemään vahvistuuko viiva vielä myöhemmin ja onko siellä ylipäätään ketään kyydissä. Ei tämä jännäily siis tähän loppunut! :)
Tipi87 rv 4+3 (yk3)
Tipi87: oo wau :D onnea! Toivottavasti raskausaikasi on ihanaa aikaa ja kaikki menee hyvin :)
Melita: Meillä sama, en kerro ovistutkimuksistani miehelle ja ainakin vielä seksi maistuu oikein hienosti, just kun unohtaa sängyssä edes hetkeksi nämä vauva-asiat ja keskittyy nauttimaan. Olen myös ollut todella iloinen siitä, että pillerit lopetettuani olen ollut paljon innokkaampi ja halukkaampi petipuuhiin. Vielä meidän yritysaikana ei ole kertaakaan tuntunut siltä, että pakolla tehtäisiin.
Orchid87: todellakin, ehkä tämä on teille just se THE kierto :) kovasti toivon teille plussaa, sullakin on ollut niin kaikenlaista hämmentävää että olisi jo plussan aika :) ja samaa toivon sinulle Legolatar, plussa tästä kierrosta kyllä! Jännittävää, eihän tässä kuun loppuun monta päivää ole! Plussapuhuri puuh!
Ja tervetuloa uudet, teitäkin oli iso liuta! Toivottavasti kävisitte täällä vain kääntymässä :) plussaonnea kaikille!
Aloitin perjantaina primolutit. "Kuukautiskivut" joita mulla oli aika lailla ilman vuotoa loppuivat lähestulkoon kokonaan lääkkeiden aloitukseen, mutta nyt hämmentää että mulla on taas lämpö koholla höh! 37 pinnassa että ei paljon, mutta jo viikon lämmöt oli lähempänä 36 niin tämä jo tuntuu vähän ikävältä...onko jollakulla primoluteja/teroja käytänneillä käynyt niin, että lämmöt nousisi kuurin aikana? Oon edelleen vähän allapäin kun tämä on mennyt näin vaikeaksi, vaikka olisi hyvä pysyä positiivisena niin valmiiksi jo huolettaa että tuleeko menkat tällä kuurillakaan. Voi huokaus.
Ajattelin myös, että taidan merkata (ja listaankin voi päivittää sinne odottaa selkeyttä kiertoon-alle) tästä lähin ya 9/14, sillä yk:t eivät kerro meidän yritysajasta mitään. Jos jaksaisin nauraa tälle sekoilulle niin vähän jo huvittaisi, kohta voisi olla yk5 ja me vaan ollaan jumissa täällä kakkosessa :D. Kaikkein raskainta on ehkä se, että mikään ei etene. Ei voida kunnolla yrittää, ollaan vaan jossain turhauttavassa välitilassa. Jotenkin mua nyt kirpaisee tosi kovaa lukea täältäkin kaikkien pohdintoja kierroistaan ja menkkojen alkamisista ja testipäivistä tms. normaalikiertoihin liittyvästä jännityksestä, kun oma tilanne on mitä on. Ei voisi uskoa, että menkattomuus voi tässä tilanteessa olla näin raskasta. Ja tottakai koko ajan huolettaa, että tuleeko mun kroppa toimimaan missään vaiheessa vai onko tää kaikki yrittäminen ihan turhaa. Ja vähän hävettää, että kirjoitukseni on pitkään jo olleet tällaisia alakuloisia, kyllä mä kuitenkin iloitsen kaikkien hyvistä kuulumisista ja luen kaikki jutut, vaikka välillä lukeminen tuntuukin haikealta. Jännään teidän muiden puolesta kun oma tilanne on näin jumissa :)
Ennenkuin primoluteista vuoto tulisi alkaa, mulla ehtii kp100 tulla vissiin täyteen. Olen tosi väsynyt tähän ja mieli on vieläkin maassa, vaikka siis yleisesti ottaen olen hirveän iloinen ihminen. Noh, mies osti mulle sukset ja tänään laitetaan ne latukuntoon, pääsen hiihtelemään ja yritän iloita siitä. Muutenkin kyllä sitä hymyä löytää sitten kaikesta muusta kuin vauva-asioista, koska nyt ei voi muuta tehdä kuin syödä lääkkeet ja odottaa. Ystävistä on suuri tuki, kaikki muista asioista puhuminen piristää mieltä. Ja häämatkan suunnittelu! Ollaan vähän puhuttu, että lähdettäisiin keväällä pariisiin <3. Luen matkaoppaita kun synkkyys meinaa ottaa vallan! Ja vaikka vielä sydäntalvea eletään, kevääseen ei mene edes kauaa! Se on ilonaihe jos mikä :)
Eli en anna itseni painua ihan mykkyrälle surumielestä, tapani on ollut aina jostain kaivaa sitä toivoa. Niin teen nytkin. Ehkä joku päivä hymyllä muistelen lastamme katsellessa, että oli se alku kyllä hankala :D. Ties vaikka lääkkeillä kiertoni alkaisi toimia ihanteellisesti, eihän sitä tiedä! Pikkuinen saattaa olla tulollaan vaikka piakkoin. Toivoa peliin, niin minulle kuin ihan jokaikiselle teistä!
Illusia86 kp liikaa ya 9/14
Tervetuloa uudet myös minun puolestani! :) Ihanaa, kun tulee uusia palstalaisia. Täällä on ollut melkoinen trafiikki tuonne plussanneiden puolelle, vaan eräät näköjään jumittaa tänne... Toivottavasti teidän matka jatkuu nopeammin kuin meikäläisen.
Oi, Tipi87, onnea hirmuisen paljon haamustasi! Toivon kaiken menevän mallikkaasti! <3
Kapakala, toi onkin mielenkiintoista toi rintojen kipuilu/reagointi kierron aikana. Olen itse tulkinnut asian niin, että kierroissa, joissa ovis tapahtuu, niin rinnat kipeytyvät mulla jo heti ovulaation hoodeilla ja ovat kipeät sinne menkkojen alkuun asti. Muutama sellainen kierto on ollut, joissa rinnat ovat kipeytyneet vasta muutamaa päivää ennen menkkoja ja niissähän on sitten toivo noussut. Mutta taitaa olla niin, että niissä kierroissa on mun kohdallani vain ovis jäänyt ehkä tapahtumatta. En tiedä. Esikoisesta rinnat kipeytyivät kyllä täysin samaan aikaan kuin normikierrossakin, joten eihän näistä aina tiedä.
Legolatar, alapeukkua piti painaa, kun tämä tilanne on mikä on. Mutta ihanaa, että on täällä on kuitenkin muutamia, jotka jaksavat uskoa! :) Ikävä kuulla, että menkkasi ovat ilmeisen kivuliaat. Oletko niistä käynyt keskustelemassa gynen/lääkärin kanssa? Kuulostaa inhottavalta, että joutuu kärvistelemään. Toivottavasti viimeisimmät oli sinun viimeiset vähään aikaan! <3 Itselläni on alkanut ilmaantua ainoastaan suolistollisia kipuja vuodon aikaan ja juttelin niistä juuri lapsettomuuslääkärimme kanssa. Otin itse esille endometrioosin mahdollisuuden, mutta kuten jo mainitsinkin, niin mua ei laiteta laparoskopiajonoon, koska kivut ovat mietoja ja lapsettomuutta hoidetaan ensisijaisesti hoidoilla. Minulla on siis tilanne, että uudenlaiset kivut ja tuntemukset ovat ilmaantuneet vasta viime aikoina, eivät ole siis olleet aina. Eri asiahan on, jos menkat on aina olleet kivuliaat.
Täälläpä ei mitään. Ensi viikkoa odotellessa.
Cecilja 8/27-33 yk 16
Illusia86, taidettiin kirjoitella samaan aikaan :D Voi, ikävä kuulla surumielestäsi mutta ihanaa, että suuntaat ajatuksiasi aktiivisesti myös kohti positiivisia asioita. Liukkaita kelejä laduille ja innokasta matkansuunnittelua toivotan, tuollaiset piristää ihan mahdottomasti! :)
Tinttu1989, oi, häämatka! Me mentiin kesällä naimisiin mutta matka on jäänyt vielä toistaiseksi! Ja kuulostaa siltä, että hyvinkin on voinut kiinnittymisestä johtuvaa olla tuo oireilusi. Olisipa se mahtavaa! :)
Voi Illusia86, osaan jo niin samaistua tunteisiisi, vaikka meillä yritys on vasta alussa. Epätietoinen odottelu menkkojen alkamisesta on niin kamalaa! Mulla on nyt menossa kp47, eikä toivoakaan menkoista. Limoja on tullut kyllä holahtamalla viime päivinä, joten tiedä sitten, onko yhet menkat jääneet vain välistä... Kuinka kauan e-pillereiden lopettamisen jälkeen uskaltaa odotella ekoja menkkoja? Missä vaiheessa kannattaa mennä lääkäriin??
Joku kyseli pidemmän tähtäimen suunnitelmista: Suunniteltiin miehen kanssa ensi joulun viettämistä Thaimaassa, mutta nyt suunnitelmat jäissä, kun eihän sitä voi vielä ainakaan mitään matkaa varata, jos silloin sattuiskin olemaan viimeisillään paksuna..
Itse olen myös intohimoinen juoksija! Haaveilin, että olisin juossut ensimmäisen maran ensi kesänä, mutta juokseminen on ollut aika jäissä koulukiireiden takia, joten tuonkin unelman olen suosiolla siirtänyt hamaan tulevaisuuteen..
Onneksi olen viikon päästä jo takaisin kotona, niin voidaan laittaa taas yritys päälle ((:
Plussaonnea teille kaikille!
Tilanne 18.1.
Minja76 (38v) kp 37/29-> (km 7/14) jk yk 3
Dimou (25v) kp 34/~34 yk6
Helmianna kp 32/33 yk2
Muskottipähkinä (25v) kp 27/~35 yk5
Mila Nnnnkkk kp 26/28
Iica86 (28v) kp 26/28 yk3
Finest (27v) kp 25/26-28 yk 2
Kiia80 kp 25/28 yk1
Nuppunella (33v) kp 24/27-32 yk8
Tinttu1989 kp 23/25-28
Melita kp 23/27-28 yk12
Mariele (33v) kp 22/25-29 yk2
Melodpop (33v) kp 22/28-31, yk1
JQ (32v) kp 21/26-28 yk6
Jenviko (31v) kp 21/28 yk14
Delfi kp 19/29 yk 4
Heinähaave15 (26v) kp 19/29-33 yk3
Legolatar (27v) kp 19/32-35 yk8
Mwiihh kp 18/29-30 yk 2
Ainoaa (26v) kp 17/23 yk3
Nelmis kp 16/25? yk 10 (ku 11/2014)
Seppo07 kp 16/26-30 yk2
Marlener (28) kp 16/30-32 yk2
Exile kp 16/30-33 yk 10
Nita85 kp 16/33-35 yk 1 km jk (km 10/14)
Orchid87 kp 13/23 yk10
Jannuli85 kp 13/27-32 ya 2/2014
Kapakala kp 13/28
Annma (33v) kp 13/xx yk 2
Tiikerikuu (28v) kp 11/24-33, yk 1 km jk (km11/14), ya 5/14
Lefemme kp 10/25-27 yk12
Vlo kp 10/27, yk2
Hönttentönttiäinen kp 9/30 yk 2
Seepra87 kp 9/??, yk2
Hiiu (27v) kp 8/26-30 yk2
Cecilja (31v) kp 8/27-33 yk 16
Nepala (24v) kp 8/28-30 yk 6
Mindyh kp 6/25 Yk 3
Kikke89 kp 6/27-31, yk3
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 5/27-30 yk4 (km 10/14)
Mymmeli89 (25v) kp 4/32 yk 6
Hopehope kp 4/? yk 10
Pia87 kp 3/26-30 ya -12 (km rv12 2/14)
Adalmiina09 (26v) kp 2/28-29 yk9
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Illusia86 ya 9/14
Noorav
Elmonsteri
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki, Trooppinen tuuli (yritystä takana 1v 10kk), Mikka (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 (yk3)
Tipi87, onnea! Niin siellä vaan oli se myöhäinen plussa odottamassa :) Toivotaan että kaikki menee hyvin ja syyskuussa on pieni nyytti sylissä!
Tervetuloa mukaan joukkoon Kapakala :) Juoksevalla listalla on nyt 44 naista, joten onhan meitä täällä taas aikamoinen porukka omaa plussaansa odottelemassa...
Onnea, Tipi87! Toivottavasti tulee plussia muillekin! :)
27. päivä kuukautisten pitäisi alkaa, ja jos kuun loppuun mennessä plussaa ei kuulu, niin yritän päästä tutkimuksiin. Mutta menenkö suosiolla yksityiselle vai pääseekö julkisella puolella kuinka nopeasti tutkittavaksi? Riippuu tietenkin kaupungista, muttaah... Ymmärtääkseni (julkisella puolella) pitäisi saada terveyskeskuslääkäriltä lähete. Vai miten se homma toimii?
Legolatar Symppaan sua hirviömäisistä menkkakivuista. Mulla on kanssa. Kahteen päivään ei kivutonta hetkeä ole, ja tosiaan jos heti eka nippasusta saa kipulääkkeet otettua, niin selviän toimintakykyisenä. Mutta jos kivut ehtii valloilleen, olen ihan tekemätön. En todella toivois vastaavia kenellekään, eli pahoitteluni kohtalotoverille. No okei, joskus piru minussa toivoisi, että joku kaveri joka jaksaa vuodesta toiseen kummastella, että miksen vaan nappaa buranan ja lähde mukaan telttareissuun menkoista huolimatta, voisi yhden päivän tai edes puoli tuntia kokeilla millasta se mun kipu ja vuoto on. :D Mutta eipä sillä, jokaisella on omat ristinsä kannettavana tässä elämässä, heh.
Jostain netin ihmemaan syövereistä luin, että lasta yrittäessä kk-kipuihinkaan ei kannattaisi syödä buranaa? Voiko olla näin? Miten se ibuprofeeni vielä parinkin viikon jälkeen vaikuttaisi hedelmöitymiseen/alkioon, jos silloin alkavasta kierrosta tulisi raskaaksi? Mun korvaan kuulostaa hiukan vauhkolta, mutta kertokaa ihmeessä jos olen väärässä. Täytyisi sitten yrittää kärvistellä ne menkat ilman buranaa, jaiks... :/ (huomatkaa järkkymätön uskoni raskaaksituloon tässä kierrossa... hahaha!).
Muskottipähkinä Kannattaa käydä gynellä ultrauttamassa munasarjat. Mullakin samat oireet kuin sulla, epäsäännöllinen kierto (nyt ollu puolisen vuotta säännöllisempi, mutta kellontarkkuus on kohdallani utopiaa, enkä jaksaisi enää yllättyä niin mistään kommervenkeistä ja heitoista) ja finnit. Ei ylipainoa tai hirsutismia. Ja kyllä, pco:han se täällä lymyää. Tietenkin toivon, ettei sellaista sulta löytyisi, mutta kannattaahan tuo varmistaa. Tieto lisää tuskaa, mutta samalla selvittää asioita ja mahdollistaa tarvittaessa jatkotoimenpiteitä. Ja parhaimmillaan nopeuttaa ja mahdollistaa vauvahaaveiden toteutumisen.
Onnittelut Tipi! Pikaista viivain tummumista sinne! <3
Ja Tintulle peukkuja, että tuhruilu olisi merkki kaikkein odotetuimmasta!
ON vaan, että eipä kummempia toiveita ilmassa. Kiertopäivien perusteellä pitäis olla ovulaation aika käsillä, mutta mistään sen suuntaisesta ei kroppa anna viitteitä, vaikka kuinka haistelisi. Pitäis varmaan jättää kuulostelu vähemmälle ja ottaa rennommin. Merkkien puutteesta huolimatta on muutama kerta säpinöity miehen kanssa. Omaksi iloksi ja varmuuden vuoksi.
Legolattaren gallupiin en uskalla vastata. Toiveikas en ole, mutta ei anna luonto periksi painaa alapeukkuakaan. Taikauskoa? ;)
Marlener, kp 16/30-32, yk2, ensimmäisen yrittely tässä lähtökuopissa
Muskottipähkinä, olitkin juuri samaan aikaan laittanut viestiä. Mulla tilanne oli opintojen vuoksi se, että olin YTHS:n ihotautilääkärillä, mistä mut käännytettiin gynen puoleen. YTHS:n sisällä siis. Eli en osaa kysymykseesi vastata, pahoittelen. Halusin kuitenkin kertoa miten mulla asia selvisi, kun just ehdin sua kehottaa lääkärin pakeille. En halunnut vaikuttaa tympeältä, että vähän huutelen väliin, mutten kuitenkaan suostu kertomaan miten itse sain diagnoosini. Mitään jatkotoimenpiteitähän mun kohdalla ei vielä ole, kun yritys on niin alussa vasta, ja tämä selvisi akneen liittyvien tutkimusten kautta.
Tää oli tämmönen aninformatiivinen turha palstantäyttöviesti, kohteliaisuussyistä.
Onnittelut Tipi!!
Ihan hulluna tässä tikuttelen Ovistestejä, ihan huvikseni, vaikka oviksesta on yli viikko. Mut huomasin, että aamuvirtsasta ei kannata testailla, mulla aamutestien viivat todella haaleat. Tänään aamulla tein testin ja hyvää että edes näkyy jotain, siis oli tosi tosi haalea. Nyt tein uuden tunnin tai kahden tunnin odottelun jälkeen ja viiva paljon vahvempi. Ja näin ollut jo pidempään aikaan.
Marlener, kiitos paljon vastauksista! Vaikka nyt olisi paras, että minä (ja mieheni) oltaisiin ihan terveitä ja meillä on vain ollut huono tuuri, olisi pco-diagnoosikin tavallaan helpotus. Ei ainakaan tarvitsisi tuskailla, että mistä kiikastaa ja asioille saataisiin ehkä tehtyäkin jotain. Vaikka tieto lisää tuskaa, niin mielikuvitukseni on ehkä vielä pahempi tuskan tuottaja :P
Ehkäpä sitä voisi soittaa aluksi julkiselle puolelle. Jos tuntuu, että joutuisi liian pitkään odottamaan niin ei sinänsä itkettäisi mennä yksityisellekään.
Muutkin saa laittaa kokemuksiaan :)
Ja miten muuten miehen tutkimukset? Tehdäänkö samalla vai?
Onnea Tipi!!!
Täällä menossa kp2 ja kiekka kolme. Nyt lähinnä oottelen, et menkat päättyisi, että pääsisi petipuuhiin :D Ei niinkään edes vauvojen vuoksi, vaan muuten - miehellä oli tuossa pieni leikkaus, joten ollut hieman hiljaista sillä saralla... Ja huomenna digiovistesti tilaukseen!
Useampi plussa jo, kirikääs jotkut nyt vielä tammikuulle!
Helmianna
Kp2/31-33 yk3
Tipi, huisia! onnea haamusta! Toivon sille vahvistumista! :)
Marlener, tänks sis! Olen ihan samaa mieltä, että ne jotka ei usko, kokeilkoot itse! :D Mä olen ihan kateellinen helppomenkkailijoille. Mutta, jos ajatellaan positiivisesti niin eipä ole oviskipuja tai sitten ne ei tunnu yhtään missään :D
Cecilja, olen sanonut jo monelle gynelle kauheista menkkakivuista usean vuoden aikana, mutta eivät ole sisätutkimuksen perusteella epäilleet endometrioosia. Minulla ei ole ollut kipuja muun kierron aikana niin senkään takia eivät siihen usko. Kiitos tsempeistä! Harmi kun sinulle on alkanut ilmestymään kipuilua. Niin olen kuullut, että endoa ei lähdetä tutkimaan ennen lapsettomuushoitoja, koska tutkimisen pitäisi periaatteessa johtaa hoitamiseen ja endon hoito tarkoittaa sellaisia toimenpiteitä ettei raskaus ole silloin mahdollinen hetkeen. Olipa endo tai ei niin lapsettomuushoidot ovat samanlaiset. Olisihan se tietysti itsestä kiva tietää, jos on endometrioosi. Tsemppiä sinnekin!
Kikke89, muistan vallan hyvin nuo yk1-4 fiilikset. Itselläni oli ylitsepursuava usko siitä, että Tottakai Minä Raskaudun ennen kuin yk4 koittaa. Joka kerta rymisin alas. Muista, että täällä suurin osa on plussannut viimeistään yk5 mennessä, joten olet vielä hyvinkin onnellisten tähtien alla :) paha mieli ja pettymys pitää päästää ulos ja sanoa ääneen. Miesten on hyvin vaikea ymmärtää miltä pettymys naisesta tuntuu. Toki he tavallaan ymmärtävät ja yrittävät olla ihania, mutta se on silti hieman erilaista. Mielestäni tämä paikka on ollut aivan mahtava, koska kukaan muu ei ymmärrä naista yhtä hyvin kuin toinen nainen :) tsemppiä!
Helmiannalle antoisaa tulevaa ovisaikaa, tikutusta ja vauvantekopuuhia ;)
Finest, noniin sieltä löytyi toinen paskatyöviikkoilija kiinnittymisen aikaan. Näytä sinä nyt esimerkkiä siitä, ettei se vaikuta kiinnittymiseen niin tulen loppukuusta perässä! :) Tosin kiinnittyminenhän tapahtuu noin viikko oviksesta, joten sinulla se on nyt meneillään ja minulla se on ehkä vasta edessäpäin, kun minulla nyt vasta dbo 3. Sulla alkaa olla jännät paikat ja r-testailu edessä! Miksikäs sinä ovistestejä edelleen teet? :)
Illusia <3
Legolatar (27v) kp 19/32 dbo 3, yk8, ensimmäinen lapsi toiveissa, testi 30.1.
Heinähaave, meilläkin on tuota pakkopullafiilistä. Tai minulla ainakin, mies nyt vakuuttaa olevansa aina innokas, haha. Kostumisongelmaa on minullakin :(
Gallupiin laitoin alapeukun, koska en onnistanut tikuttamaan ovista ja muutenkin pessimistiset fiilikset. Olen miettinyt, että pitäisikö jo hakeutua tutkimuksiin, vaikkei sitä vuottakaan olla vielä yritetty. Kierto on kuitenkin niin epäsäännöllistä. Olen jo jonkun aikaa epäillyt, että olisiko minulla PCOS, vaikkakin ainoat oireet ovat epäsäännölliset menkat ja näppylät.