Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

501/2463 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onse jännää kun tosi tosi niukat menkat on ollu! Ei oo ennen tällästä ollunna.... Mikä homman nimi?

502/2463 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovista tikutettu eilen ja tänään kp 10 ja 11. Negaa näyttää. Aloitin hyvissä ajoin, kun kierron pituudesta ei tietoa :D
Varmasti sattuu ovikset siten, ettei tärppiin edes mahdollisuutta, mies kun on pelkästään viikonloput kotona :( Jos nyt pco:n takia ovuloin ollenkaan. Plääh, tämä menkkojen ja oviksen välinen aika on ihan kökköä!

Kp 11/xx yk2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
503/2463 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja kaikki :)

Onnea ovisplussista ja tsemit niile, joilla kierto on alkanut taas.. 

Hopehope: Kiitos vinkistä, ei lukenut tuoteselosteessa etteikö greippimehu sopisi noiden lääkkeiden kanssa joten voin sitäkin juoda :) 

Seepra: Voi kauhistus, on tarkoitus itsekin aloittaa ekoja kertoja syömään Teroja joten pelottavalta kuulostaa nuo sinun oireesi :( Tsemppiä ja iloisempia aikoja sinulle! Kiitos ihovinkeistä, olenkin sinkkiä syönyt jo pidemmän aikaa tosin en tuota merkkiä ole tainnut kokeilla. Pitänee kokeilla tuota valkosaveakin jos en löydä näistä muista apuja :) Nyt on ainakin paljon merkkejä joita joku on suositellut. 

Nita85

504/2463 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seepra87, Marlener ei se pcos ole mikään kuoleman tuomio! :) Onneksi! Se on vain hitaampaa ja tarvitsee tehdä töitä. :) Painon pudotus, kuulemma jo 10% riiittää (ja on jo hyvä ponnistus ja alku jatkamiselle :) ) ja kuten Seepra87 jo sanoit, vhh ruokavalio. Jos mahdollista, hankkiutukaa jollekkin pcos:n erikoistuneelle yksityiselle gynelle (voi olla jotain 150 e/käynti) ja yrittäkää saada metformiini-lääkitys, se auttaa siinä insuliiniresistanssi-hässäkässä ja painonpudotuksessa.

Vaikka ko. lääkepurkin tuoteselosteessa lukee, ettei pidä syödä, jos haluaa raskaaksi, mutta on ollut jo testejä ja väitöskirjakin siitä, ettei ne ole huomanneet sikiön ja lapsen vahingoittuneen, kun käyttivät raskauden aikana. Mutta kun sitä ei ole vielä tarpeeksi tutkittu, niin se lääkevirasto tms. ei anna lupaa syödä raskauden aikana.

Eikä monet gynet tiedä, mikä auttaa niihin rakkuloihin..

Näppylät ovat yksi pcos:n oireista, niin ei ne varmaan lähde, ennenkuin ne rakkulat on saatu pienemmiksi/ hävitettyä.

Olet ajatuksissa, Cesilja! Onnea matkaan! :)

Onnea plussanneille! Unohdin varmaan onnitella. Ehkä niitä plussia olis tammikuulle vielä 8 jos oisin ollut oikealla ajalla testaamassa? :P

505/2463 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen päivitys. Tein nyt kuitenkin malttamattomana illalla raskaustestin ja se oli selvä nega. Parin tunnin päästä katsoin roskikseen ja haamuviiva oli ilmestynyt! Onko muilla kokemuksia roskishaamuista? Alavatsaa särkee kyllä koko ajan, mutta jos tätiä ei ala kuulua, teen uuden testin sunnuntaiaamuna.

506/2463 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orchid, hienoa, että siellä kierto taas hyvässä vaiheessa :) sehän tarkoittaa, että päästään varmaan testaamaan miltei yhtä aikaa taas pitkästä aikaa! Otetaanko testipäiväksi 30.1.? Kerran on aikaisemmin koitettu yhteisplussaamista, mutta josko nyt? ;) Miehesi on sulle lähettänyt ainakin sinnikkäitä matkalaisia kun tuollaisella asenteella on! :) jospa nyt tärppää! Innolla odottelen sun testitulosta! Ja näinhän se on, että tavallisia, aiemmin itsestäänselviä asioita oppii erillä tavalla katsomaan ja arvostamaan, kun niissä välillä on jotain häikkää. Itsekin tullut monesti se koettua.

Huolestunut ensiyrittäjä, onnea uuteen duuniin! jospa se osoittautuu mieleiseksi, että on sitten kiva äippälomalta sinne palata ;)

507/2463 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipi87, pahoittelut negasta. Vielä on kuitenkin toivoa, kun vuoto ei ole alkanut. Itselläni on kokemusta Predictor earlyn viivanpaikasta, joka tuli testiajan ulkopuolella. Tsemppiä jännäilyyn! :)

508/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar siitä mä itsekin iloitsen myös. Aikaisemmin kirosin sitä miksi kroppa toimii kellontarkasti, mutta tuon häiriön jälkeen oppisin yllättäen arvostamaan sitä. Ja ihanaa tosiaan että kroppa normalisoitui näinkin nopeasti, eikä jäänyt kuukausitolkulla tiputtelemaan ja vuotamaan. Ja voishan toki sitä yhteisplussaamistakin suunnitella, voipi tosin olla että olen hieman kärsimätön ja testaan jo aikaisemmin.. :D

Toivotaan tosiaan, että on sinnikkäitä ja hyviä matkalaisia. Peittoja on ainakin heiluteltu melkein joka päivä, joten siittiöt ainakin on valmiudessa kun se munasolu sieltä irtoilee.. Raskasta työtä tämä lapsen teko ;)

Muuten, voi olla aika älytön kysymys, mutta onko kenelläkään muulla ovulaation aikaan häntäluun kohdalta kipeä? Jopa kävellessä sattuu. Mulle on nyt muutamia kertoja tullu aika kovaa, yllättävää kipua siihen kohtaan, jota on kestänyt maksimissaan tunnin. Tänään rupesin sitä tarkemmin ajattelemaan ja totesin, että kipu on useasti ollut ovisplussasta seuraava päivä.. Aika outoa mielestäni.

509/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on eletty hiljaiseloa taas muutama päivä koska kp 24 alkoi jälleen tiputtelu ja tänään odotetusti kp 27 vaihtui kp1. Eli YK9 täältä tullaan! Voi olla että pyydän jonkun kuurin tuohon tiputteluun kun se tällä hetkellä raastaa kaikista eniten vaikkei vielä tosiaan pitkään kestäkään. Geleet syön purkin loppuun mutta eipä niistäkään mitään ihme apua ole ollut :) 

Tipille tsemppiä ja toivottavasti pääset testailemaan huomenna uudestaan.

Orchid mulla on ollut kovaa kipua takalistossa juuri ovisplussan aikoihin, mutta kestää ehkä n.½h. Erityisesti mulla istuminen tekee tiukkaa tuolloin.

Adalmiina09, kp1 YK9, Esikoinen toiveissa

510/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalmiina09, no eikä! Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Harmi kun tämä on just tätä, huoh. :( Ystävälläni geleet aiheutti vuotoja.

Orchid, mielenkiintoinen mahdollinen ovisoire! Itselläni ovis (jos se edes tapahtuu) täysin oireeton, joten jään mielenkiinnolla odottamaan muidenkin kommentteja :)

Miten ne dbo:t lasketaan? Jos ovis+ oli kp15 niin onko nyt kp18 dbo 3? Eipä tätäkään ole tullut ajatelleeksi, kun en ole aiemmin ovista tikuttanut :D

Legolatar kp18/32 yk8, ovis+ kp15, ensimmäinen toiveissa

Vierailija
511/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar, ovis+ päivästä seurava päivä on dpo 0 eli sulla kp 18 on dpo 2.

Vierailija
512/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Adalmiina oli saanut myös negan, pahoittelut! Kaikille muille myös ja hurjasti onnea uuteen kiertoon! 

513/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kierron puoliväli. Parina päivänä oon bongannut runsasta kirkasta limaa (ovista?)

Tällaisia huomioita en ole moneen kiertoon tehnytkään,  kunpa lupaisi hyvää!

Pientä juilintaa vasemmalla puolen alavatsaa. 

Yhteisesti taas tsemppiä ja jaksamista kaikille. Luen kyllä kaikki jutut vaikken aina jaksa kirjoitellakaan. 

Exile

514/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eilinen kp 26 vaihtui kp 1 :( turhauttavaa!!

Pia87 kp 2/26-30 ya -12 (km rv12 2/14)

515/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipp. ! Liityin myöskin tänne, eli itellä sellane tilanne, et mul on yks kohta 2,5v tyttö ja sen jälkeen ei oo tärpänny. Toki vaikuttaa varmaan se et ensimmäisesä raskaudessa oli raskausmyrkytys, jota oon ressannu tosi paljo ja epäilen et on ollu niin kamala pelko rm:stä, etten ole raskautunut uudelleen, mutta nyt joulukuusa sit iski ihan kamala vauvakuume ja nyt tuntuu siltä, että pelko on selätetty! :) itellä tällähetkellä kp 25/28. :) Saas nähä miten käy. Muutaman haamun olen tehnyt ja myöskin muutaman negan. Elieli. Ja vaikeaksi asian tekee se, etten ole esikoisen kohdalla tehnyt yhtään rehellistä positiivista testiä. Ensimmäisen nega testin tein hänen kohdalla kp 17 joka vaihtui viikonpäästä plussaksi, jonka takia testasin uudelleen kp24 uudelleen ja taas nega, joka vaihtui plussaksi kahden päivän kuluttua :o outoa !. Mutta siitä huolimatta olin raskaana ja kun viikkoja oli tasan 4+0 kävin neuvolassa ja siellä plussa tuli testiin. Eli näinkin voi käyä. :)) Nyt jännätään miten tämän kierron käy. Tsemppiä teille muillekin kiertoon ja jo plussanneille.! :)

Vierailija
516/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 17.1.

Mymmeli89 (25v) kp 40/32 yk5

Minja76 (38v) kp 36/29-> (km 7/14) jk yk 3

Dimou (25v) kp 33/~34 yk6

Tipi87 kp 32/29-31 yk 3

Helmianna kp 31/33 yk2

Muskottipähkinä (25v) kp 26/~35 yk5

Mila Nnnnkkk kp 25/28 

Iica86 (28v) kp 25/28 yk3

Finest (27v) kp 24/26-28 yk 2

Kiia80 kp 24/28 yk1

Nuppunella (33v) kp 23/27-32 yk8

Tinttu1989 kp 22/25-28

Melita kp 22/27-28 yk12

Mariele (33v) kp 21/25-29 yk2 

Melodpop (33v) kp 21/28-31, yk1

JQ (32v) kp 20/26-28 yk6

Jenviko (31v) kp 20/28 yk14 

Delfi kp 18/29 yk 4

Heinähaave15 (26v) kp 18/29-33 yk3 

Legolatar (27v) kp 18/32-35 yk8

Mwiihh kp 17/29-30 yk 2 

Ainoaa (26v) kp 16/23 yk3

Nelmis  kp 15/25? yk 10 (ku 11/2014) 

Seppo07 kp 15/26-30 yk2

Marlener (28) kp 15/30-32 yk2

Exile kp 15/30-33 yk 10 

Nita85 kp 15/42-44 yk 1 km jk (km 10/14)

Orchid87 kp 12/23 yk10 

Annma (33v) kp 12/xx yk 2

Jannuli85 kp 12/27-32 ya 2/2014

Tiikerikuu (28v) kp 10/24-33,  yk 1 km jk (km11/14), ya 5/14

Lefemme kp 9/25-27 yk12

Vlo  kp 9/27, yk2 

Hönttentönttiäinen kp 8/30 yk 2

Seepra87  kp 8/??, yk2

Hiiu (27v) kp 7/26-30 yk2

Cecilja (31v) kp 7/27-33 yk 16

Nepala (24v) kp 7/28-30 yk 6

Mindyh kp 5/25 Yk 3

Kikke89 kp 5/27-31, yk3

Huolestunut Ensiyrittäjä kp 4/27-30 yk4 (km 10/14)

Hopehope kp 3/? yk 10

Pia87 kp 2/26-30 ya -12 (km rv12 2/14)

Adalmiina09 (26v) kp 1/28-29 yk9

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Illusia86 yk2

Noorav

Elmonsteri

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET

Sminkki, Trooppinen tuuli (yritystä takana 1v 10kk), Mikka (yk 1), Luna82 (yk 2)

Plussaryhmä:

Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen

Vierailija
517/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas harmillisen moni saanut negoja tai joutunut uuteen kiertoon, pahoittelut teille Mimmu, Adalmiina, Pia ja Tipi. Toivotaan parempaa onnea tässä kierrossa! Ja Tipillä toki vielä mahdollisuudet myöhäiseen plussaan :)

Mymmeli, Minja, mitkä teillä tilanteet?

Kiitos kaikille teille jotka jo malttamattomina mun testitulosta odotitte, mutta en siis tosiaan ole vielä testailemassa, lähinnä vitsillä heitin :D Minä otan niiiin paljon mielummin menkat kuin negan, että aion tosiaan testata vasta jos olen reilusti myöhässä. Näkyy se plussa myöhemminkin jos on näkyäkseen :) Menkkoja edeltävät krampit ja valkovuototulvat antavat vielä toistaiseksi odotuttaa itseään, mutta keltarauhanen tuikkii yllättävänkin kipeästi. Saa nähdä tarkoittaako tämä mitään edellisistä kierroista poikkeavaa, en ainakaan jaksa kauheasti vielä innostua liikoja.

Dimou kp 33, yk 6

518/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Oon seurallu tätä ketjua jo jonkin aikaa.. Vauvakuume kova, mutta yritys alkaa keväämmällä. Pakko oli kirjoittaa, kun näin MILA NNNNKK kirjoituksen. Eli meillä 2,5v poika, joka syntyi 2kk ennenaikaisesti istukan ongelmien vuoksi. Ja uudessa raskaudessa olisi minihepariinin pisto plussasta päivittäin. Mies jo kovasti kyselee, mutta itsellä pelko laittaa vielä hieman hanttiin. Mutta vauvakuume on niin kova että toivon että mieleni rauhoittuu kevääseen mennessä. Että pääsen todenteolla osallistumaan keskusteluun. Onnea plussanneille

519/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onneksi ei ollut kovin rajuna rm, mutta viikon makasin sairaalassa ennen kun tyttö syntyi viikolla 37+3. Ja vauva oli toki pieni, 2300g, 46cm. Mutta juurikin se, et kukaan ei voi luvata, et se ei tulis seuraavassa raskaudessa taikka et olis lievempi. Täytyy vaan luottaa siihen, että pääsisi helpommalla seuraavan kohdalla. ! Suosittelen terapiaa jos pelot ovat kovat! :) Toivotan onnea Dimou, ettei kuukautiset ala. ! :) 

520/2463 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei ja lämmin kiitos kaikille tervetulleeksi mukaan toivotelleille.

Seepra kyseli ajatuksiani pco-diagnoosin jälkeen. En oikein osaa sanoa siihen mitään... luulen, että mulla on vielä kieltovaihe päällä ja asian sisäistäminen kesken. :) Ainakaan tässä kierrossa ei vielä ryhdytty mihinkään toimenpiteisiin asian tiimoilta. Ei edes ovulaation metsästykseen. En oo ikinä osannut edes epäillä, että ovulaation suhteen voisi olla ongelmia, kun joissain kierroissa on ollut tosi selkeitä ovulaatiokipuja ja limoja. Nyt kun mietin, niin aina vasemmalla puolella, ei ikinä oikealla. Ja tosiaan aina silloin tällöin, ei joka kierrossa... Eli ehkä ovuloin välillä, toisinaan en (maallikon pohdintoja, eipä noita tutkimatta voi tietää).

Luulen, että katsellaan tovi tapahtuuko mitään luomusti. Olen hetken vielä opiskelijakin, joten toistaiseksi ylimääräistä rahaa kalliisiin tutkimuksiin ei oikein olisi. Eli mikäli tulosta ei ala kuulua (kuten nyt todennäköistä tässä tilanteessa onkin), voimme sitten pohtia myöhemmin lisätutkimuksia. Nyt on kuitenkin vasta toinen yrityskierto menossa. Yritän pysyä rauhallisena ja elää muutakin elämää. Helpommin sanottu, eikös?!

No, ainakin olen tyytyväinen, että tuo "tuomio" tuli tietoon puolivahingossa näin aikaisessa vaiheessa. Antaa ehkä enemmän aikaa sopeutua, tai jotain. En tiedä. Ihan pihalla olen.

Trooppinen tuuli, ylipainoa minulla ei olekaan, joten varsinaisiin laihdutushommiin ei lie tarvetta. Ei sillä että mikään lihaskimppu pyykkilautavatsa olisin (taidan olla stereotyyppi vauvapalstan kuuluisasta vartalotyypistä laiha läski :D). Eli tsekkaus ruokavalioon ja liikuntatottumuksiin ei missään nimessä olisi pahasta. Olen vähän laiska liikkuja, saan muutaman kerran vuodessa jonkun innostuspiikin ja sitten into taas lässähtää. Toivottavasti pco:sta olisi se hyvä puoli, että se innostaisi mut terveellisimpiin elämäntapoihin ei pelkästään raskauden yrityksen, vaan ihan koko elämänmittaisen hyvinvoinnin vuoksi.

Pahoittelen pitkää omanapailuani. Olen vielä opetteluvaiheessa kuka kukin täällä on. Lupaan varata aikaa kirjoittamiseen sekä tehdä kotiläksyt palstailusta todella tunnollisesti ensi kerraksi, niin osaan teillekin toivotella yksilöllisemmin tsemppejä ja eläytyä tilanteisiinne ja niiden kehityksiin. Nyt vain kaikille yhteisesti sydämeni pohjasta toivon kaikkea hyvää ja hymynaiheita elämään! Kaikki viestinne olen lukenut ajatuksella ja luen vastakin. Mukavaa viikonloppua!