Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

461/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna82: Hieno viiva siellä! <3

Legolatar: Ovishymynama todella saa hymyilemään, ihanaa! Itsekin käytän tuota digiä silloin, kun tikuttelen. Olenkin jo maininnut täälläkin, että liuskat näyttävät minulla vain haaleita viivoja aina ja ikuisesti, joten luotan vain tuohon digiin! :D Nyt voit hyvillä mielin ja hymyillen alkaa jännäillä hymynaaman tuottamaa tulosta, tsemppiä! Mullakin on nyt kaapissa noita hymynaamanpyydystäjiä, kun inseminaation takia pitää etsiskellä ovista.

Tiikerikuu: Kiva saada sinut mukaan tähän remmiin taas! Olet vahva ja hieno asenteesi varmastikin auttaa yrityksen jatkamisessa. Ja hei, täällä myös yksi juoksuhullu ilmoittautuu! :) Nuorempana kilpailin, mutta näin vanhemmiten olen enää harrastelijajuoksija. Itsekin olen miettinyt kesän juoksutapahtumia, itse asiassa olin tässä tilanteessa jo vuosi sitten mutta eipä viime kesäkään tuonut vielä meille raskautta. Joten mielestäni elämää ei pitäisi jättää elämättä tai suunnittelematta sillä jossittelulla, että entä jos raskaana. Olen hyvä esimerkki siitä: nyt vasta uskallan elää ja suunnitella, aiemmin luulin olevani/tulevani pian raskaaksi :D Tietysti toivon, että teillä tärppi taas pian käy!

Carita, sinä ihana! Kiitos! <3 Näyttäisi tosiaan olevan eroja hoitojen suunnittelussa/toteutuksessa, mutta me tosiaan olemme hoidossa yksityisellä, joten ehkäpä sekin vaikuttaa. Tämä eka inssi tehdään mun luonnolliseen kiertoon (toimiihan kaikki kuten pitääkin), mut seuraavaan varmaan otetaan tueksi jo jotain lääkkeitä. Lääkäri puhui kortisonista ja keltarauhashormonista, mutta katsotaan sitten. Kortisoni siksi, että jos mahdollinen endo jyllää, niin toi lievittäisi sitä tulehdustilaa ja kiinnittyminen olisi siten todennäköisempää. Huh, kyllä tämä pieni pää alkaa pian jo tottua ajatukseen. Ja voihan olla, ettei ovis tosiaan osu arkipäiville, niin sitten vaan yrittelemme kotona. Ihanaa raskausaikaa vielä toivottelen sulle, Carita, mutta kyllähän me varmasti vielä kuullaankin! :)

Cecilja 5/27-33 yk 16

462/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikerikuu: Rankat kuukaudet sinulla takana, toivottavasti nyt on parempaa edessä. Hieno asenne tuo "päivä kerrallaan". Olen itsekin miettinyt sitä tosi paljon yhdessä miehen kanssa, koska pidämme matkustelusta. Kaikki lomat käytetään aina johonkin reissuun joko Suomessa tai ulkomailla. Meillä on käynnissä nyt vasta yk1, mutta päätimme jo viime kesänä, että varaamme etukäteen ulkomaanmatkoja ainoastaan ensimmäiselle vuosipuoliskolle ja nekin kohteisiin, jotka ovat "turvallisia". Loppukesän suunnitelmien kohteena on tässä vaiheessa Suomi, jos nyt kävisi niin hyvin, että raskautuminen onnistuisi jo keväällä. Mies lupasi, että homma hoituu heti ekasta kierrosta, mutta itse olen kyllä astetta tai paria skeptisempi tai sanotaanko realistisempi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
463/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki vanhat & uudet :) 

Onnea Lunalle positiivisesta testistä ja sen tuomasta raskaudesta :) Itsekin osaan jo olla ihan oikeasti aidosti onnellinen ja iloinen toisten plussien puolesta.

Voi että, ihanaa kun niin moni on jaksanut vastata tuohon akne-ongelmaan, kiitos teille kaikille!  Nyt olen saanut paljon hyviä vinkkejä ja ajattelin ainakin testata tuota ruokavalion parantamista ja juon vettä enemmän! Se oli itseasiassa uudenvuoden lupauksenikin, joten olen alkanut sitä jo pikkuhiljaa toteuttaa ;) Otan myös kaikki tuotesuosittelut ylös ja kokeilen näitä pikkuhiljaa. Eilen illalla aloitin tuon antibiootin, joten katsotaan josko sekin auttaisi. Mietin nyt vain, että mitenköhän tuo greippimehu vaikuttaa antibiootin vaikutukseen? Voinko sitä juoda sen aikana? Joidenkin lääkkeiden kanssahan se vaikuttaa jompaan kumpaan suuntaan..

HopeHope: Itsekin olen huomannut että vilja saa vatsan voimaan-ei niin hyvin. Joten, pakko varmaan vähentää tuota niin ihanaa pastan syömistäkin. :o) Se vain tuntuu olevan niin hirmu vaikeaa.. Kiitos myös tuosta helokkikapseli vinkistä, kohta on niin hirmuisen iso kasa näitä pillereitä ja vitamiineja etten oikein tiedä mitä voin syödä ja milloin :) Mutta otan tuonkin ylös ja kokeilen joskus!

Dimou: Itsekään en ole ennen pelännyt käyttää mitään yksittäisiä tuotteita, mutta kun olen kuullut muilta ihmisiltä vinkkejä ja kommentteja niihin liittyen, niin olen itsekin skeptisempi niiden suhteen. Mutta, jos lääkäri suosittelee jotain niin kai se on uskottava (esim. nämä antibiootit). Ja toivoa olisi, että raskautumisen myötä ihokin paranisi joten silloin ei tarvisi käyttää näitä kaikkia täsmäpuikkoja ja voiteita näin paljon :) Kierto vaikuttaa myös omaan ihooni, mutta kun se on on niin pitkään ollut km jälkeen sekaisin että sekin voi vaikuttaa.. Nyt iho on jo parempi kuin esim. viikko sitten.. Eiköhän tämä tästä, ei huonommaksi voi mennä :D

Marlener: Omalla kohdallani myös e-pillerit (ja myös laastari helpotti) toimivat iho-ongelmien suhteen, silloin ei ollut näppyjä. Puolenvuoden kuluttua ehkäisyn lopetuksesta ne sitten palasivatkin.. Välillä tekisi mieli aloittaa uudestaan pillerit, juuri iho-ongelmien takia mutta kun niillä menee mielin ihan sekaisin. En enää ikinä.. Kiitos vinkeistä, otan ne talteen! :) Tämä jo helpottaa, kun moni sanoo että veden juominen ja ruokavalion tärkeys ovat auttaneet joillakin, nyt olen saanut siitä lisää tietoa joten otan itseäni niskasta kiinni ja parannan tapani niiden suhteen. :)

Rituriina: Voisin kokeilla tuota yhdistelmää kun olen raskaana ;) Jos se on kerta vauvallekin turvallinen vaihtoehto. Ja sokeria yritän myös vähentää, se on totta että ei sitä muutenkaan tarvitse näin paljon suuhun laittaa.. Jotenkin vain ne herkutki maistuvat kun on huolia ja harmia, ja toki myös vähän iloisten juttujenkin merkeissä :D Pitäisi katsoa peiliin ja voisin todeta, että pahimmat iho-ongelmat johtuvat myös isoksi osaksi omasta saamattomuudestani ja siitä, että laitan kaikkea suuhun mitä tekee mieli..Sokeri, vilja ja veden vähyys.. 

Höttentöttiäinen: Itsellä oli myös teininä menkat todella runsaat ja nyt km jälkeinen vuoto alkoi 2päivän tiputtelulla ja kolmantena päivänä vuoti enemmän.. Aikalailla iso muutos entiseen. Onhan tässä tietysti pitkä aika välissä, mutta vähän myös mietin että vaikuttikohan km vuodon määrään vai onko tämä sitä normaalia kuukautisvuotoa tällä hetkellä. Kerrothan mitä terkkari sanoo tuohon vuoron määrään.. Tiedän sitten itsekin lisää :) Olen kyllä melko tyytyväinen jos vuoto ei olisi niin runsasta kuin ennen, mutta onko se merkkinä hedelmällisyydestä vai? Käytän kuukautiskuppia joten se on kyllä helppo tapa, vaikka vuotoa tulisikin runsaammin.. Siteiden kanssa se ei ole niin mukavaa.. Tsemppiä teillekin yritykseen :)

Tiikerikuu: Voin samaistua tuohon innostukseesi ekoista menkoista km jälkeen, jeee :) On se jännää, kun välillä niitä niin kovasti joutuu toivovan alkavaksi ja yleensä toivoo ettei niitä tulisi :) Kiva kun tulit myös tänne mukaan keskusteluun!

Matkoista ja matkustelusta: Meillä oli suunnitteilla kesän alkuun ulkomaanmatkaa, ja alustavasti suunnittelimme tätä matkaa jo viime syksynä. Raskaaksi tultua jätimme kuitenkin matkasuunnitellut hetkeksi aikaa ja ajattelin ettemme sinne pääse lähtemään koska la olisi ollut hyvin lähellä. Nyt kuitenkin tilanteen muuttuessa, matkasuunnittelut jatkuvat. Ollaan suunniteltu muutenkin matkoja ja reissuja/menoja ihan normaalisti, jos tulee tilanne ettei matkoille pääse lähtemään..Sitten ne perutaan. Muussatapauksessa en haluaisi jättää reissuja sen takia tekemättä, että "ehkä saattaisin" olla raskaana juuri tuohon aikaan...Eli samanlaiset ajatukset kuin siellä :o)  ja VAU, tsemppiä juoksutreeneihin :) 

ON: Aloin tikuttelemaan ovista, saas nähdä miten paljon niitä saa kulumaan..Ajattelin aloittaa hyvissä ajoin, ettei vaan mene ohi..hihi ;)

Pirteää päivää kaikille, kohta on taas viikonloppu ;)

Nita85 kp 13/42-44 yk 1 km jk (km 10/14)

464/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin eilen illalla, että multahan tihkuu esimaitoa! Onko muilla ollut samaa ?
Toivo heräsi, joten aamulla jo testailin herkällä testillä, vaikka dpo taitaa olla vasta 9 tai 10. Haaleaakin haaleamman viivan sain näkyviin, mutta saattoi se olla viivanpaikkakin... tai mielikuvitusta :D
No, teen uuden testin parin päivän päästä (tai huomenna kun en jaksa odottaa...). Onneksi on noita testejä nyt reippaasti, kun tilasin isomman satsin kerralla. Onko muuten kellään kokemusta perhoset oy testeistä ? Ovatko toimineet kuten pitääkin ? :)

465/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan

=)

NITA: Lääkkeiden tuoteselostuksissa kerrotaan selvästi, jos lääke ei sovi yhteen greippimehun kanssa. Yleensä siinä kohdassa missä on esim "lääkeaine ruuan ja juoman kanssa' ja alapuolella lukee 'greippimehu sisältää yhtä tai usempaa ainetta ja plaplapla... :)

Tiikerikuu: Viime kesänä muistan kun suunnittelin mekon ostoa siskoni rippijuhliin. olin liikkeellä aikaiseen ja mietin että mahdankohan tähän sopia edes enää rippipyhänä, ja pah, nyt on tammikuu enkä vieläkään raskaana, joten tämän innoittama ostin sitten viime kesänä prätkän ja ajoin huoletta koko kesän :D Tällöin minäkin opin ajattelemaan ettei elämää tule laittaa tauolle näin yritysaikana, koska eihän sitä koskaan tiedä milloin tämä onnistuu vai onnistuuko ollenkaan.. Sinulla on ihana asenne elämään, nyt paljon tsemppia tulevaan kiertoon :)

Marlener, tervetuloa pcon:n kanssa elämään :) Onhan tämä surullinen, ja itselläni meni varmaan pari viikkoa toipuessa kun sain kuulla diagnoosista, onneksi apuja löytyy. Toivin sulle säännöllistä kiertoa ja hedelmällisiä päiviä !!

ON: muutaman päivän lisääntyneet limat olivatkin enne menkoista, tänään viimein kp 1, oikeastaan eilen jo tuhrutti mutta tänään on ihan kunnon vuoto. Ihanaa, tämä kierto oli siis 43 pv, edelliset 58, 35, 30,30. Eli aika lailla heittelee..

Hopehope kp1/? yk 10

466/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Asiaa on usein sivuttu eli ongelma nimeltään netistä tilattavat raskaus- ja ovulaatiotestit.

Tähän asti olen ostanut testini marketista, mutta usein olen surffaillut testinettikaupoissa. Kertaakaan en ole tilannut, koska en tiedä mitä tilaan, enkä haluaisi ostaa sikaa säkissä. Niin paljon kuullut muun muassa Sofi-merkkiseen testiin tulevista viivanpaikoista jne. Onko siis ideoita, ehdotuksia tai suosituksia mistä nettikaupasta saa ns. luotettavia ja tilaamisen arvoisia testejä vai onko paras jatkaa tuolla markettilinjalla?

Kiitos jo etukäteen! :D

467/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kaikille.

ollut vähä kiirus nii kerinnyt omia juttuja täällä kirjoittelee, muttta suuret onnittelut plusanneille, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta.
ON: täällä alko eilen vuotaminen, vähän turhauttavaa mutta eiköhän se sieltä aikanaan tule.
Huolestunut Ensiyrittäjä (21v) kp 2/27-30 yk 4 (km 10/14)

Vierailija
468/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 15.1.

Mymmeli89 (25v) kp38/32 yk5

Minja76 (38v) kp 34/29-> (km 7/14) jk yk 3

Dimou (25v) kp 31/~34 yk6

Tipi87 kp 30/29-31 yk 3

Helmianna kp 29/33 yk2

Pia87 kp 25/26-30 ya12 (km rv12 2/14)

Adalmiina09 (26v) kp 25/28-29 yk8

Muskottipähkinä (25v) kp 24/~35 yk5

Iica86 (28v) kp 23/28 yk3

Finest (27v) kp 22/26-28 yk 2

Kiia80 kp 22/28 yk1

Nuppunella (33v) kp 21/27-32 yk8

Tinttu1989 kp 20/25-28

Melita kp 20/27-28 yk12

Mariele (33v) kp 19/25-29 yk2 

Melodpop (33v) kp 19/28-31, yk1

JQ (32v) kp 18/26-28 yk6

Jenviko (31v) kp 18/28 yk14 

Delfi kp 16/29 yk 4

Heinähaave15 (26v) kp 16/29-33 yk3 

Legolatar (27v) kp 16/32-35 yk8

Mwiihh kp 15/29-30 yk 2 

Ainoaa (26v) kp 14/23 yk3

Nelmis  kp 13/25? yk 10 (ku 11/2014) 

Seppo07 kp 13/26-30 yk2

Marlener (28) kp 13/30-32 yk2

Exile kp 13/30-33 yk 10 

Nita85 kp 13/42-44 yk 1 km jk (km 10/14)

Orchid87 kp 10/23 yk10 

Annma (33v) kp 10/xx yk 2

Jannuli85 kp 10/27-32 ya 2/2014

Tiikerikuu (28v) kp 8/24-33,  yk 1 km jk (km11/14), ya 5/14

Lefemme kp 7/25-27 yk12

Vlo  kp 7/27, yk2 

Hönttentönttiäinen kp 6/30 yk 2

Seepra87  kp6/??, yk2

Hiiu (27v) kp 5/26-30 yk2

Cecilja (31v) kp 5/27-33 yk 16

Nepala (24v) kp 5/28-30 yk 6

Mindyh kp 3/25 Yk 3

Kikke89 kp 3/27-31, yk3

Huolestunut Ensiyrittäjä kp 2/27-30 yk4 (km 10/14)

Hopehope kp1/? yk 10

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Illusia86 yk2

Noorav

Elmonsteri

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET

Sminkki, Trooppinen tuuli (yritystä takana 1v 10kk), Mikka (yk 1), Luna82 (yk 2)

Plussaryhmä:

Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen

Vierailija
469/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppunen, jos haluat listalle niin ilmoittele kiertopäiviä :) tervetuloa piinailemaan! Tervetuloa myös Marlener!

Meikkishän on yllättäen kolmanneksi korkeimmalla sijalla listalla. Tämä kierto on mennyt jotenkin ihan hirmuisen nopeasti. Ei sillä että valittaisin :) Meillä tulee miehen kanssa huomenna kuusi vuotta yhteistä taivalta täyteen. Melkein tekisi mieli testailla sen kunniaksi, mutta en kuitenkaan uskalla, joten turha edes spekuloida :D Oloja ei ole yhtään mihinkään suuntaan, joten katsellaan ihan rauhassa mitä on tulossa.

Dimou kp 31, yk 6

Vierailija
470/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei, puolivälissä tammikuuta ja vasta neljä plussaa! Mites Mymmeli, Minja, Tipi, Helmianna, Pia, Adalmiina? Oletteko miettineet vielä testipäiviä?

471/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois testailla vaikka 20.1 :)

472/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ilmoitusasia tähän väliin: mä sai vanhan tunnuksen taasen käyttöön, jeeeee! Kyllä se ylimääräinen a siellä häiritsikin! :D

a:ttomuudesta iloinen Cecilja 5/27-33 yk 16 

P. S. Taitaa olla muuten niin, että meitsillä on tämän listan pisin yritysaika, voihan kääk! :/

473/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi onnea Luna, muidenkin plussat piristää aina päivää :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani! Taas on tekstiä tullut tosi paljon, en nyt osaa kenellekään erityisesti kommentoida, mutta kiitän teitä tuestanne ja kanssaharmitteluista <3

Tosiaan täällä ei oikeastaan mitään uutta, päätin odotella menkkoja vielä huomiseen mutta sitten aloitan primolutit. Lämmöt on alhaalla ja vatsa kipuilee, mutta vuotoa ei vaan näy. Ehkä sitten lääkkeillä? Vähän lannistunut fiilis tuli, kun soitin neuvolaan kysyäkseni neuvoa tähän lääkkeiden aloitukseen, niin totesi sielläkin että ilmeisesti LH-huipusta huolimatta en ovuloi :( eli se irtoaminen jää tapahtumatta...tästähän kertoo se, että tässä pitkässä kierrossa olen jo kahdesti saanut ovisplussan, ilman raskautta tai vuotoa, ja niitä on voinut olla useampikin koska en ole koko ajan testannut. Eli kroppa kovasti yrittää toimia, mutta ei vaan onnistu. Vaikka yk on vasta 2 niin onhan tuo aika lannistava uutinen, että vuosi pitäisi tässä yrittää luomuna vaikka mitään ovista ei ees tapahdu...ehkä kroppani vasta harjottelee, ehkä ensi kierrossa ovuloin, ehkä ehkä. Tai sitten ei, siihenkin pitää varautua. Että voimme joutua odottelemaan pitkään. Mutta joo, asia kerrallaan. Kun nyt ensin saisi tämän kierron loppuun, sitten voisi alkaa asennoitua seuraavaan ja alkaa taas toivoa. Nyt olen aika allapäin, harmistunut ja väsynyt tähän odottamiseen. Se oli kyllä kiva kuulla, että papereissani luki että jos primolutien jälkeen en vuoda, saan olla suoraan yhteydessä gynen polille ja pääsen jonon ohi. Se lohduttaa hieman, että sitten jos vuotoa ei lääkkeilläkään saada aikaan, on vielä takaportti ja pääsen tutkimuksiin. Vaikka sehän nyt vasta outoa olisikin, jos kuurikaan ei tepsisi! Eli nyt sitten vaan syön 10 päivän kuurin ja sen jälkeen ehkä, toivottavasti, tämä kierto saadaan päätökseen. Olisi kyllä jo aika. Minua vähän itkettää.

Illusia86 vähän kallella kypärin kp hirveän paljon yk2

474/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun Pia87, teillä on pitkä matka takana myös. Anteeksi, en tarkoituksella ignoorannut yritysaikaanne! Jospa olisin nyt hiljaa hetken, kun näyttää padilla kirjoittelu aiheuttavan ajatusvirheiden lisäksi myös kirjoitusvirheitä...

Vierailija
475/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä huolehdi Cecilja, mä olisin varmaan samoissa lukemissa, jos ei olisi ollut paria keskenmenoa välissä.

Mun pitäisi huomenna aamulla testata mutta ei ihan kauheasti nappaa. Keltsuista huolimatta tänään tuli jo hieman tuhrua, joten eipä se testi positiivinen ole. On tää yhtä.

476/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hiukan alamaissa ja poissa tältä foorumilta, terolutien jälkeen alkaneet menkat on tuoneet mukanaan ihan järjettömän masennuksen, ahdistuksen ja negatiivisen fiiliksen. Sekä tietysti aivan karmeat menkkakivut. Onko muilla ollut samoja ongelmia terolut-kuurin lopetuksen jälkeen? Nyt mennään terolut-kierron kp6/x, ja olen tällä viikolla innostunut mittailemaan aamulämpöjä. Olisi niin ihana ylläri bongata ovis sieltä jostain vaikkapa ensi viikolla :)).

Nita: minulla oli tosi paha akne pillereiden lopettamisen jälkeen (tosin nyt jälkikäteen syyksi ilmeni se pco), mutta yhtä kaikessa, hormonilähtöistä aikuisiän aknea kuitenkin. Löysin avun sinkistä ja valkosavesta, ja ihoni on ollut jo vuoden ajan normaalissa kunnossa. Sinkkiä syön siis vitamiinilisänä (pitää olla sellaista joka on hyvin imeytyvää, jotain kela-juttua tms, hyväksi olen kokenut valioravinnon kelasin sinkin). Valkosavea eli kaoliinia taas käytän ihonhoidossa mm.naamioina ja jokapäiväisessä käytössäni on Kiehlsin rare earth-sarja, jossa pääraaka-aineena on juuri kaoliini. Annan siis lämpimät suositukset näille :). 

Marlener: kuulostat olevan hyvin samassa tilanteessa kuin minä! Meilläkin on yritys juuri alkanut ja lähdin tähän projektiin tosi varmana ja ajattelin lapsenteon olevan helppoa kuin heinänteko, kunnes pco-diagnoosi tipautti maan pinnalle. Miten suhtaudut pco-diagnoosiisi? Itse masennuin aluksi kovasti, pari viikkoa olin varma että lapsettomiksi jäädään. Nyt olo on vähän kohentunut kun olen etsinyt lisää tietoa, mutta vieläkin on vähän semmoinen inhottava olo asiasta. Olen hiukan ylipainoinen, joten olen nyt aloittanut hikiliikunnan ja alkanut karppaamaan (niin paljon kuin mahdollista!) ja toivon että näistä on apua. Muutoin olen aika pihalla kaikista raskautumiskikoista ja termeistä.

Tiikerikuu: Olen ihan ehdottomasti kanssasi samaa mieltä siitä että omaa elämää ei saa pistää jäähylle siksi aikaa kun yrittää lasta. Yritys voi kestää vaikka kuinka kauan ja mitä jos siinä käykin niin että ei koskaan onnistu? (tätä en tietenkään toivo kenellekään!) Olen itse todella huono rentoutumaan jos on joku ns. "projekti" alla, ja vauvantekoprojekti pyörii minulla ihan koko aika mielessä, mutta olen päättänyt että kaikki matkat, työjutut, koulujutut ym mitä pitää suunnitella jo esim. vuoden päähän, isketään lukkoon niin kuin ei vauvaa yritettäisikään. Ne voi aina perua, ja ei tätä elämää voi jättää elämättä "varmuuden vuoksi". Sitäpaitsi jos ensi vuonna ei ole vielä sitä vauvaa niin on sitten edes se kauan sitten buukattu matka tai uusi koulupaikka. :). 

477/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille. Mulla on kaikki menkkojen merkit ilmassa, joten en edes testaile ennen kuin menkat on oikeasti myöhässä. On aina niin masentavaa testata negaa. Viime aikoina on lähipiirissä ollut raskausuutisia ja kyllähän se malttamattomuus vaan kasvaa itsellä koko ajan. Ovispäivinä väänsin itkua kun mies ei jaksanut enää petipuuhia. Tuli ihan paniikki, että en koskaan saa vauvaa. Nyt täytyy jotenkin rentoutua ja saada mieheltä suorituspaineita pois. Helpommin sanottu kuin tehty!

Nyt tilaan myös niitä ovistestejä. Minulla on kaksi sovellusta käytössä, jotka näyttävät hedelmälliset ajat, mutta mietin, että olisiko ovis voinut olla vasta kp 21? Silloin tunsin niin kovan nippaisun oikealla puolella alavatsaa, että piti oikeen ääneen sanoa AU! Minulla oli ensimmäisellä yrityskerralla todella runsasta valkovuota kierron puolivälissä kun olin juuri lopettanut pillerit. Mielestäni sen jälkeen vuoto on ollut paljon maltillisempaa joka kierrossa. Mitäköhän sekin meinaa. :(

Nyt menen tutkimaan ovistestejä netistä ja odottelen tätiä... Eiköhän se huomenna kurvaile kylään.

Parempaa onnea muille ja onnea tammikuussa plussanneet! :) Kateeksi käy!

Tipi87 kp 30/29-31 yk 3

478/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa puheensorinaa täällä on! :)

Kiitos elämäni ensimmäisestä testatusta ovisplussasta minua onnitelleita! :) Tuo digitaalinen ovistesti on kyllä niin helppo ja stressitön keino oviksen tutkailuun. Ehdin tehdä ennen digitestejä pari liuskatestiä ja tulla hulluksi niiden kanssa! Kannatti siis uskoa gynekologia ja ostaa se, vaikka kalliimpi olikin. Tänään ei muuten enää tullut hymynaamaa aamulla. Eli vain kp 15 oli hymis. Siitä kun laskee 14 päivää eteenpäin niin kp 29 pitäisi pystyä testaamaan? Tuntuupa aikaiselta, kun yleensä kierto 32-35.. hmm.. Vai onkohan niin, etten ovuloi LH:n noususta huolimatta, koska kierto venyy...? Tosin enhän minä ole ennen ovista testannut, joten onhan se saattanut muissa kierroissa olla myöhemminkin. On tää tämmöstä aivojen kuluttamista :D

Cecilja, hyvä kun asianne saivat yhtäkkiä vauhtia ja nyt on hoitokeinot teille tarjolla! Millä mielin olet nyt inseminaation suhteen? Läheinen ystäväni on myös harkitsemassa inseminaatiota, tai oikeastaan sitä milloin menisi siihen. Lykkyä! Ja hyvä kun sait miinustettua yhden aan nimestäsi :D

Kukkaistyttö <3  <3 <3 Rv 20 <3 <3 <3 Kiitos, kun kävit taas tsemppaamassa, mä olen vähän hidas, jospa nyt jo tässä kierrossa pääsisin seuraanne! ;) Sain kyllä kauhean itkukohtauksen eilen oviksesta ja oikein ajoitetusta seksistä huolimatta. Itkin vaan, etten usko että edelleenkään tärppää kun ei ole tähänkään mennessä. Onneksi mies otti kainaloon ja sanoi, ettei ole mitään hätää. Siinä jälleen kerran hieman mietittiin, että eihän tässä oikeasti ole mitään kiirettä. Epävarmuus vaan painaa, koska ei kukaan voi varmaksi sanoa, mitä kaikkea vielä eteen tulee. Voi tätä tunteiden mylläkkää!

Hopehope: Onnittelut siitä, että sait kiertosi viimein päättymään! Nämä sun ja mun heittelevät pitkät kierrot on kyllä pyllystä. Sä olet vielä enemmän pro tuon pituuden suhteen kuin minä. Jospa tämä nyt oli viimeinen pidentynyt kierto sulla! Nyt sitten menkkojen jälkeen vaan digeilemään (on ne vaan niin näppäriä) ovisplussa :) Olitkos sinä aikaisemmin ovista testaillut? Mihin aikoihin se on sinulla yleensä ollut? Jos et ole testaillut aiemmin, niin kannattaa aloittaa kuitenkin aiemmin testailu kuin olit ajatellut. Minulle ovislaskuri (tosi luotettavaa joo :D) veikkasi oviksen olevan vasta kp 19, vaikka se olikin jo kp 15. Niin ja aiemmin kyselit testasinko aamun ekasta pissasta ovista: kyllä.

Legolatar kp16/32-35 yk 8, ovis+ kp 15, ensimmäinen lapsi toiveissa

479/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu75, eijeijeijeijei mitään tuhruja! Tai vaan siinä tapauksessa, jos ne on valemenkat! Tsemppiä sinne ja jospa pääset testaamaan huomenna :) Minulla on täällä peukut pystyssä ja aamulla riennän tänne katsomaan oletko kirjoitellut!

Illusia. Hali. Ymmärrän, että tuntuu varmasti pahalta, vaikken ole aivan tuollaista tilannetta kokenut. Olen pahoillani, että olet tällaista murehdittavaa saanut häiden jälkeen. On kuitenkin hyvä, että sinulla on nyt lääkekuuri olemassa ja jos se ei auta niin pääset heti tutkimuksiin. Hyvä niin vaikka tilanne muutoin ei olekaan toivottava. Nuo LH-huiput mietityttää minuakin. Mutta jos se ongelma olisi ettei munis irtoa niin eikös siihen ole jokin aika kevyt lääke olemassa? Osaako kukaan sanoa siihen? On kyllä mielenkiintoinen juttu tämä. Toivon koko sydämestäni, että tilanteesi ratkeaisi vihdoin.

480/2463 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Täällä eletään nyt jännittäviä ovulaation hetkiä. Aloitin testailun eilen tekemällä yhden testin, tänään tein aamupäivästä yhden ja nyt illasta toisen. Kaipaisin teidän mielipiteitä, onko tää nyt plussa vai kenties vasta huomenissa? Puputeltiin eilen, ja tässä nyt mietin että kannattaako myös tänään, vai mieluummin vasta huomenna, ettei siittiöt kärsi liiallisesta yrityksestä :D Tänään kp16 ja ovulaatiolaskurin mukaan ovulaatio olisi lauantaina, mutta mulla on ollut muutamien päivien heittoja noissa menkoissa, joten siksi tikuttelen, että selviäisi milloin se nyt oikeasti on..

http://aijaa.com/SmKVSR%22%20target=%22_blank%22%3E%3Cimg%20src=%22http://i4.aijaa.com/t/00030/13669978.t.jpg

Muillakin näköjään vähän masennusta ilmassa :/ Mulla on jotenkin kokoajan fiilis, ettei tää nytkään onnistu, mutta yritän nyt koittaa vähän tsempata tässä itseäni.. Mä  myös koitan elää mahdollisimman normaalia elämää ilman ajatusta, ettei jotakin voisi tehdä jos raskaana. Tai tällä hetkellä mä mietin menemisiäni ovulaatioiden mukaan, että olen varattuna miehelleni tiettyinä päivinä.. Asutaan siis tällä hetkellä opintojen takia eri kaupungeissa ja nytkin olen täällä miehen luona ovulaation aikaan ihan suunnitellusti. Sunnuntaina pitää lähteä pois, joten toivon todellakin että nyt se ovulaatio tulisi sitä ennen...