YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Onnea plussanneille, tsemppiä jännääjille ja voimia uusiin kiertoihin!
Täällä kp8/xx, ovista odotellessa... Kaappi täynnä ovistestejä, minähän päivänä kannattaisi alkaa testailemaan kun kierron pituudesta ei vielä tietoa? Ja mihin kellonaikaan?
Finniongelmia täälläkin. Ja kipeitä sellaisia! Minipillereiden lopettamisen jälkeen alkoi ilmestyä todella kipeitä näppylöitä :(
Foolihappo aloitettu ja macakapseleita tilattu :D
Annma kp8/xx yk2
Hei vaan leidit! Ihanasti rullaa keskustelu teillä. Itsellä alkoi yk6 tuossa sunnuntaina. Nyt siis kp3/28-30. Kierto selvästikin tasaantunut 27 päivään, mikä pitäisi vielä olla hyvä. Raskausoireita en ole hirveästi kuvitellutkaan viime kiertoina, mitä nyt nämä normihiivat, mutta siis ei ole ollut pahoinvointia ja rintojen arkuutta sun muuta, mikä häiritsi ensi yk:lla. Se oli myös syy miksi rekisteröidyin tänne, että saisin vertaistukea. Nyt kun olo on lähinnä jännittyneen malttamaton, niin ei hirveästi ole kerrottavaa. Mielenkiinnolla seurailen teidän muiden kirjoituksia ja haluan kiittää teitä aktiivisempia kirjottelijoita siitä tuesta, jonka huomaamatta annatte tällaisille hiljaisemmille :)
Nita85, täällä ihan sama ongelma, teinivuosien akne palasi pillereiden lopetuksen jälkeen rytinällä takaisin naamaan, selkään, hartioille ja rintaan. Isoja, kipeitä paukamia kaikkialla :( Itsetuntokin välillä ihan pohjamudissa näiden takia. En kuitenkaan lähtenyt hakemaan lääkkeellistä apua näihin, juurikin tuon takia että monet lääkkeet ovat niin tujuja... Yksi syy lisää toivoa, että tärppi kävisi nopeasti, ja toivottavasti sitten raskaus saisi nämä finnit myös maagisesti katoamaan :D Mä olen siis ainoastaan vaihtanut kaikki ihotuotteet superkosteuttaviin (mutta ei rasvaisiin!) rasvaiselle ja sekaiholle tarkoitettuihin tuotteisiin ja palannut kestosuosikkini Sebamedin antispot-geelin pariin. Huipputuote kuivattamaan paukamia.
Cecilja, harmi kuulla uuteen kiertoon joutumisesta, mutta onneksi asiat sen myötä lähtivät eteenpäin oikein harppomalla! Kerrankin voi toivoa, että toivottavasti ovis EI tule pian, ja pääsette inseminaatioon jo tässä kierrossa :) Tsemppiä!
Siis jos sokeri keksittäisiin nykyaikana, olisi se kovan luokan huume! Mullakin iskee välillä kova sokerinhimo, tai lähinnä sellainen "tekee mieli jotain hyvää", mutta ne on vaan mielitekoja ja se sokeripeikko joka istuu olkapäällä.. Sen karkotus on käynnissä! :D Otinkin vastaan herkuton tammikuu-haasteen, ja tähän mennessä mennyt moitteettomasti. :)
Ja tosiaan muakin motivoi se vauvahaave, että ainakin yrittää tehdä parhaansa kaiken suhteen. Moneen asiaan ei voi vaikuttaa (mitä raskautumiseen tulee), mutta ruokavalioon ja liikkumiseen voi.
Mä tilasin joskus kesällä David-nimisiä (muistaakseni..) ovulaatiotestejä, mutta en koskaan saanu niillä plussaa.. Ja nyt ku tein kaks viimeistä ihan huvin vuoksi, ei niihin ilmestynyt edes sitä kontrolliviivaa, eli viallisia ilmeisesti molemmat! Ja testin tein ihan ohjeiden mukaan, että siitä ei ollut kysymys. Vähän ärsyttää, mutta minkäs teet. Eihän nuo kovin kalliitakaan edes olleet, niin ihan sama. Enempää en aio ostaa, minä koen että stressaan niistä kuitenkin.. Kunhan sitä seksiä on tarpeeksi niin kyllä se riittää. :P Ei me tän enempää tai vähempää sekstailtaisi, vaikka ovulaatiotesti näyttäisikin plussaa, joten en koe niitä tarpeellisiksi. :P
Täällä jouduttiin uuteen kiertoon taas, eli mulle voi päivittää kp1/27-31, yk3.
Ja voin sanoa että kyllä ärsyttää! Ehkä ei niinkään se, ettei raskaus vielä alkanut (kun ollaan niin alussa vielä...) vaan tuo jännittäminen mistä ei pääse eroon :( Se eka kaksi viikkoa menee vielä hyvin, mutta oviksen jälkeen ajatukset pyörii vaan siinä mitä kehossa mahdollisesti tapahtuu. Ja mitä pitemmälle kiertoa päästään niin sitä enempi ärsyttää kun mitään oireita ei ilmaannu :/
Onko kenelläkään mitään ideoita millä tuon zenin saisi riittämään loppuun asti, tai edes viimeiselle viikolle?
Onko kukaan kokeillut hedelmällisyystestejä tai teidän miehet spermatestejä, jotka ovat myynnissä sivulla kotitesti.fi?
Finest, nyt kun tarkemmin ajattelee niin joo, ehkä palelu ei johtunutkaan siitä että kämpässä on kylmä. Mittasin eilen illalla omat lämmöt, 36,9 eli normaalia korkeempi hitusen. Ja ehkä pissahätä ja turvotuskin on selitettävissä, sitä en ole ottanut enää niin tosissani kun aina kun alan toivomaan liikoja niin vatsa turpoaa järkyttäväksi :D ja finnejä ilmaantui outoihin paikkoihin, käsivarteen ja niskaan, niitä ei ole ihmeemmin hetkeen ollut. Ja luulin että heikotus ja vähän huono olo iltaisin johtui siitä etten ole syönyt tarpeeksi. Ja pientä huimausta, voi kyllä johtuu verenpaineesta, oli joku 99/64 kun viimeks mittasin.
Heh, kylläpäs niitä löytyiki :D Kävin ilmottautumassa jo tonne masupuolelle mutta roikun silti vielä hetken täällä. Parin viikon päästä eka neuvola missä ehkä selviää viikot tarkemmin? 4+jotain on, en usko että enempää kun ei viime viikolla vielä testi näytänyt mitään.
Hirmuisesti tsemppiä kaikille joilla mieli maassa, ehkä huominen on jo parempi
Legolatar ihanainen. On tää ollut vaan aikamoista touhua elokuusta asti :D ja joo, esikoista teehtiin se 10kk. Enhän mä täältä niin helpolla voi lähteä, olet ollut niin hurjasti tukena vaikkei aina omakaan mieli ole niin korkealla ollut. Kiitos sinulle ja tietenkin kaikille muillekkin, ei tämä paikka olis mitään ilman teitä kaikkia :) Toivon kovasti vipinää kaikkien haikaroihin että jokainen saisi sen oman pienen, oli se sitten ensimmäinen taikka kuinka mones! :)
Dimou, mulle saa laittaa oikeestaan yk1 koska toi edeltävä aika oli niin sekavaa etten sitä laske.
Cecilja, mukava kuulla että asiat rullaavat eteenpäin. Hienoahan olisi jos saisitte luomutärpin eikä hoitoja enää tarvittaisikaan :)
Annma, oon ymmärtänyt niin että ovistestiä ei aamupissasta ja vissiin pari kertaa vuorokaudessa olis hyvä jos haluaa tarkan linjan. Kun joillakin se lh-huippu menee todella nopeasti ohi.
Noniin, hyvähyvähyvä Illusia. Onnea, ja viivojen vahvistumista :)
En ajatellut nyt enää testata kun esikoisesta oli ihan yhtä hailakat viivat ja siellä se oli niinkuin pitikin :)
Mikka 20v toinen tulossa
No niin, nyt tipuin sitten ja lujaa. Digillä ei raskaana. Eli onnittelut saa unohtaa, joko näin liuskatesteistä omiani tai niissä oli jotain vikaa. Onpa nyt sitten ainakin varmaa, se ilo tästä kuitenkin ettei tarvitse enää tiirailla. Mutta joo, lämmöt on tänä aamuna myös laskeneet joten seuraavaksi toivon voivan iloita kuitenkin siitä, että menkat alkaisi. Se olisi minulle myös aivan valtava hymynaihe :) eli vuotoa odotellessa, niin toivoisin ettei tarvitsisi lääkkeillä käynnistää, mutta saattaapi sekin olla edessä. Voi höh. Olin varustautunut tähän, mutta kyllä silti kirpaisee. En siis todellakaan toivo enää plussaksi muuttumista, siihen en usko alkuunkaan, mutta sydämestäni toivoisin että saisin menkat! Laskeskelin tossa huvikseni että kp83, ois ehkä jo munkin aikani vuotaa? Lefemme tarviin sun apua pakottaan mulle menkat ;)!
Dimou: Saanko kysyä minkä merkkisiä tuotteita olet käyttänyt? :) Olen tehnyt tässä (vähän pakostikin) jotain tieteellistä tutkimusta ja joutunut ostamaan niin monia tuotteita, että ihan mielenkiinnolla haluisin tietää millaiset tuotteet auttaa muilla :) Kalliiksihan tämäkin tulee, mutta mitäpä sitä ei tekisi että voisi liikkua ilman meikkiä vaikka jossain, ilman että joutuu miettimään kasvoja. Nyt olen löytänyt viikon sisällä pikkuisen paremman combon, joka on lieventänyt punoitusta ja tulehdusta näpyissä. Mietin edelleenkin että uskallanko aloittaa tuon antibiootin, mutta kai se on uskottava lääkäriä että voin sen aloittaa.. Tai lähinnä juuri pelkään että se sitten aiheuttaa ongelmia jos tulenkin raskaaksi. :( En todellakaan halua joutua miettimään että meni kesken tuon takia.. Edellinenkin sen verran hyvin muistissa..
Kiitos tuosta vinkistä tuohon puikkoon. Mietin vain että uskaltaahan sitäkin käyttää kun siinä on mm. alkoholia vaikuttavana aineena? Tuttava kosmetologi sanoi että raskauden ja yrityksen aikana, pitäisi käyttää vain sellaisia tuotteita, joita voisi käyttää vauvallekin.. Mutta, ei tunnu sellaisia tuotteita löytyvän jotka vielä toimisi. Olen nyt käyttänyt tuota BiOn:in Inhibiting geeliä näpyille, niiden pitäisi olla sellaisia joita voi käyttää, tuo sisältää mm.: Maitohappo, Vihreä tee-uute, Beetaglukaani, Kanelinkuoriuute, Sinkki. Toivottavasti teilläkin tärppää pian! :)
Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! Täällä odottelen innokkaasti milloin voisin ruveta testailemaan ovista.. :) Minkäpituiset menkat teillä yleensä on? Kun mietin että, itselläni vuoti 2 päivää pikkuisen ja 3päivää enemmän, joten olisiko kuitenkin pitänyt laskea kiertopäivät alkavaksi toisena vuotopäivänä? Eihän sillä nyt niin kauheasti ole merkitystä, päivä sinne tai tänne.. Voi kunpa kiertoni olisi tasaantunut itsestään, ettei tarvitse aloittaa vielä niitä Terojakin tähän soppaan :)
Nita85
Pikainen päivitys vain:
Voi Illusia olen pahoillani tästä käänteestä :( Minäkin alan manaamaan sulle niitä menkkoja!!!!
Mikka <3
ON: OVISHYMYNAAMA! :) En olisi uskonut että se olisi JO näin aikaisin, kun kiertoni on yleensä vähintään 32 päivää. Hymynaaman innoittamana hypättiin aamulla takaisin vällyjen väliin :D Huomenna testaan vielä tuleeko toinenkin hymynaama. Eikös se voi peräkkäisinä päivinä tulla ja jälkimmäisen jälkeen olisi se ovis, jos ovis pääsee tapahtumaan?
Legolatar, voi tulla parina peräkkäisenä päivänä ovisplussa. Ovis lasketaan ekasta plussasta 24-48 tuntia eteenpäin.
Seuraava listan päivittäjä voisi poistaa minut listasta. Kiitos! :)
Voi Illusia, höh. Ja minäkin vain lietsoin innoitsemaan...mä näen aina liuskatesteissä viivoja mutta oon jo tottunut että niihin tulee viivanpaikkoja
Finest, en muuten henkilökohtaisesti ottais tosissani noita koti hedelmällisyys testejä :) kaikella sitä koitetaankin vauvakuumeen kourissa olevia ihmisiä rahastaa. Mistä minä silti tietäisin, en ole koittanut enkä tiedä mihin ne perustuvat, mutta ajattelisin että ehkä vähän humpuukia
Heissan kaikki !!
Pahoittelut muutaman päivän hiljaiselosta. Olen iltaisin ennen nukkumaan menoa kuitenkin lueskellut teidän kuulumiset, mutta en vain ole millään nyt jaksanut itse kirjoitella tänne. Tuntuu olevan liikkeellä nyt tosiaan tuota mieli maassa "aaltoa". Täälläkin nimittäin kauhean pettynyt olo, ja jotenkin tämä yrittäminen tuntuu niin hankalalta. Oman osansa tekee nimittäin nyt se, että näyttää taas tulevan jostain kumman syystä hurjan pitkä kierto minulle, mistä ihmeestä tämä voi johtua taas?
Testailin tuossa maanantaina ihan puhtaan negan. Menkka jomotukset ovat hävinneet kyllä kokonaan, eikä mitään muitakan oireita ole ollut. Ainut että närästänyt on viimeviikon aikana todella paljon.
Vähän nyt saa mieltä kohennettua että joululoman jäljiltä harrastukset jatkuu taas, ja pääsee tanssin pariin takaisin.
Mutta täytyy nyt sitten vain odotella mitä tässä tapahtuu.
Illusialle pahoittelut täältäkin suunnalta.
Mymmeli 89 kp 37/32 yk 5
LEGOLATAR: Jee! Eikö ole mahtava tunne se hymynaama!?! Muistan kuinka aina ovistestin hymynaaman jälkeen olin itsekin yhtä hymyä :D On se kumma miten positiivinen ovistestikin voi hetkeksi tehdä onnelliseksi! Mahtavaa! Olet tärkeä <3
Tsempit taas kaikille!
Kukkaistyttö rv 20+0 (yk 7:n jälkeen)
Nita85: Siitä foolihaposta - gynen mukaan runsas foolihappopitoisuus veren punasoluissa alkuraskaudessa vähentää vakavien kehityshäiriöiden riskiä. Sitä kannattaisi alkaa syömään jo kolme kuukautta ennen hedelmöitystä, koska punasolut elävät kropassa tuon kolme kuukautta. Noita raskautta suunnitteleville ja jo odottaville äideille tarkoitettuja monivitamiineja on monenlaisia. Itse syön Multivitaa, jossa foolihappoa on 500 µg (mikrogrammaa). Tavallisessa monivitamiinissa (Multisun), jota ennen söin, oli vain 200 µg. Eli jos syöt jo raskautta suunnitteleville olevaa monivitamiinia, niin todennäköisesti siinä on myös foolihappoa riittävä määrä.
Suositeltava vuorokausiannos on kai vähintään 400 µg. Purkistahan sitä ei ole pakko syödä ja "luonnossa" foolihappoa (tai folaattia) saa esim. seuraavista: pinaatti ja kaalit, sitrushedelmät, mustikka, täysjyväviljat, palkokasvit ja kananmunan kelltuainen.
Jostain luin, että myös mies voisi syödä foolihappoa, koska se voisi parantaa sperman laatua. Meillä mies alkoi itsenäisesti syömään sinkkiä, koska se lisää vastustuskykyä ja sperman määrää. Tiedä sitten näistä - monipuolinen ruokavalio auttaa aika pitkälle, mutta ainakin päivittäisen vitamiinin syönnistä tulee itselle sellainen olo, että tekee jotain. Ja ei siitä ainakaan haittaa pitäisi olla. :)
Melodypop: Haluaisin uskoa lääkärin puheisiin, että se on ok syödä tuo kuuri ja jos sattuisi tärppäämään, niin voisi kuurin lopettaa. Olen vain huomannut ettei kaikkiin lääkäreihin ja hoitajiin voi luottaa, jotenkin kyseenalaistaa enemmän heidän ohjeitaan. Enkä halua kokea sitä, että nyt syön kuurin ja jos tärppäisi niin joku tulisi sanomaan että se vahingoittaa alkiota/sikiötä, tai jos se aiheuttaisikin keskenmenon. Kai se on luotettava ja aloitettava lääke, jotta iho paranee. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että Roacutan on ainoa mikä auttaa mutta jotkut joutuvat syömään sen useammin kuin toiset. Itse olen sitä nuorempana syönytkin jo. Kiitos tsempeistä ja kokemuksista. :o) Pitäisiköhän itsekin syödä tuota foolihappoa, syön raskaus ja sen yritys monivitskuja joissa sitä kyllä on, mutta onhan tarpeeksi? :)
Kyllä se on naisenmieli erikoinen. Mieli vaihtuu jokatoinen tunti, välillä iloitsee ja hetken kuluttua jokin asia saakin surulliseksi.. Ja menkatkin meni jo ;) Vapaapäivät ei sovi itselleni, tulee liikaa mietittyä kaikkia asioita. Ihanaa että on kuitenkin valoisampaa kun on lunta. Ei ihan niin synkkää ja pimeää kuin välillä. Kevättä kohti, sieltä se aurinko tulee :)
Plussatoivotuksia ja hyvää mieltä kaikille :)
Nita85