Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvirenkaat alle

Vierailija
17.10.2021 |

3 vuorotyössä olen ja yöpakkasia tulossa hetkenä minä hyvänsä. Nastarenkaat ovat uusiin vaihdettavissa kunhan kunnon talvikelit tulee. Siihen asti saa kelvata vanhat. Kysymys kuuluukin, joko ne kannattais vaihtaa? Työmatka on kohtalaisen pitkä. Päivällä toki lämpimämpää mutta aikainen aamu tai myöhäinen ilta voi olla jo liukasta keliä.

Kitkarenkaita en huoli.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa vaihtaa.

Mikä siinä on että syksyllä lykätään vaihtoa niin pitkälle kun mahdollista, ehtii usein sataa jo ensilumi, ennenkun renkaat vaihtuu. Puoli talvea niillä renkailla kuitenkin ajetaan paljaalla asvaltilla ja keväällä venytetään taas vaihtoa, jos nyt kuitenkin vielä tulee pakkasta..

Vierailija
2/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulla nyt nastarenkaat, mitkä olet vaihtamassa uusiin nastarenkaisiin kun tulee kunnon talvi? Miksi ihmeessä, et laittanut heti uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sulla nyt nastarenkaat, mitkä olet vaihtamassa uusiin nastarenkaisiin kun tulee kunnon talvi? Miksi ihmeessä, et laittanut heti uusia.

Nyt on alla kesärenkaat. Ajattelin vaihtaa vanhat talvirenkaat alle nyt ja sitten jos kunnon talvikelit tulee niin ostan uudet, uusia en laita näillä keleillä vielä.

Vierailija
4/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdatko ne vanhat sitten taas keväällä takas loppuajaksi? Ja lumettomaksi ajaksi?

Kyllä ne renkaat on kuule tehty kestämään. Huonoilla on turha turvallisuuttaan vaarantaa.

Vierailija
5/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on alla kesärenkaat. Ajattelin vaihtaa vanhat talvirenkaat alle nyt ja sitten jos kunnon talvikelit tulee niin ostan uudet, uusia en laita näillä keleillä vielä.

Mitä niitä kalliita renkaita sulalla asfaltilla kuluttaa, tarkoitus on varautua aamu/ yöpakkasten varalta. Ei mua haittaa jos vaihdatan uudestaan. Pääasia että pysyn tiellä. En ole kovin montaa vuotta ajanut.

Vierailija
6/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niitä kalliita renkaita sulalla asfaltilla kuluttaa, tarkoitus on varautua aamu/ yöpakkasten varalta. Ei mua haittaa jos vaihdatan uudestaan. Pääasia että pysyn tiellä. En ole kovin montaa vuotta ajanut.

ei nuo nykyiset ole nastattomat tai ihan loppuun ajetut kuitenkaan.

Vierailija
7/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdatko ne vanhat sitten taas keväällä takas loppuajaksi? Ja lumettomaksi ajaksi?

Kyllä ne renkaat on kuule tehty kestämään. Huonoilla on turha turvallisuuttaan vaarantaa.

En vaihda. Sitten mennään uusilla.

Vierailija
8/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamulla on pakko lähteä liikkeelle niin vaihtaisin.

Vierailija
9/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, anna talvikelin ensin yllättää! Sitten kesällä vetelet ainakin kesäkuun alkuun asti takatalven pelossa 🙄

Vierailija
10/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käytössä renkaat kestävät hyvinä vain kaksi kautta. Eli joka 3. Vuosi ostettava sekä uudet kesärenkaat että uudet nastarenkaat. Siksi venytän nastarenkaiden kuluttamista ja vaihdan vasta sitten, kun lumi on maassa. Tai niin siinä monesti on ehtinyt käymään heh.

Vierailija
11/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käytössä renkaat kestävät hyvinä vain kaksi kautta. Eli joka 3. Vuosi ostettava sekä uudet kesärenkaat että uudet nastarenkaat. Siksi venytän nastarenkaiden kuluttamista ja vaihdan vasta sitten, kun lumi on maassa. Tai niin siinä monesti on ehtinyt käymään heh.

Kannattaa ostaa laadukkaammat renkaat tai opetella ajaan. Itse ajan nokialaisillani 5 kautta, enkä tosiaan pitkitä vaihtoa syksyllä. Tosin minulla on kitkat, en tiedä sitten onko pidempiaikaiset käytössä kuin nastat..

Vierailija
12/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että nää on auton ekat renkaat.( Vm-16) ostin uudet kesärenkaat tänä vuonna.

Vierailija
13/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko naulapyöriin.

Ajan kesärenkailla ympäri vuoden, laillisesti. Niissä on ne sympoolit.

Miljoona km ilman kolarua

Vierailija
14/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko naulapyöriin.

Ajan kesärenkailla ympäri vuoden, laillisesti. Niissä on ne sympoolit.

Miljoona km ilman kolarua

Tämähän onkin juuri uskon asia :D

Vierailija
15/15 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa laadukkaammat renkaat tai opetella ajaan. Itse ajan nokialaisillani 5 kautta, enkä tosiaan pitkitä vaihtoa syksyllä. Tosin minulla on kitkat, en tiedä sitten onko pidempiaikaiset käytössä kuin nastat..

Lainasit jonkun muun kuin ap: n kommenttia, tiedä sitten kummat renkaat hänellä oli. - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi