Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Moi!
Hain työkkäriin töihin ja ilmoituksessa sanottiin, että saatetaan tehdä turvallisuusselvitys valitulle. Nyt aloinkin miettiä, että jos mut valitaan ja toi tehdään, niin tuleeko siinä esiin mun yli neljä v sitten maksettu uo? Tää uo ei siis edes vienyt mun luottotietoja tai mitään, koska oli kelan tuki, joka meni ilman perintää uo ja jonka maksoin sit ongelmitta pois. Mulla ei ole mitään muita merkintöjä ja puhtaat luottotiedot ja rikrek. Voikohan tää kaataa mun mahdollisuudet? :(

• ylös 0
  • alas 10

Kommentit (18)

Vierailija

Kannattaako stressata sellaisesta mihin ei voi vaikuttaa?

[ ] ei kannata

[ ] kannattaa

Vierailija

Kyllähän tuo selville tulee ja työtehtävästä riippuen se vaikuttaa tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ymmärrätkö termit turvaselvitys, rikos ja ulosotto? Yksi noista ei kuulu joukkoon.

• ylös 18
  • alas 3
Vierailija

Luotto- ja ulosottotiedot otetaan huomioon perusmuotoisessa ja laajassa turvallisuusselvityksessä, mutta ei suppeassa.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Tuskin suojelupoliisia sun uot tai luottomerkinnät kiinnostaa, enemmänkin oletko jonkin terrryhmän jäsen tai muuten rikollinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuskin suojelupoliisia sun uot tai luottomerkinnät kiinnostaa, enemmänkin oletko jonkin terrryhmän jäsen tai muuten rikollinen.

Ei supo siitä päätä kiinnostaako vai ei vaan rekrytoija. Totuus on että ulosottomerkinnät voi vaikuttaa jossakin tapauksissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puhunkin nyt perusmuotoisesta, en suppeasta. -ap

Siinä tapauksessa tulee ilmi. 

Vierailija

Ei ne merkinnät työantajalle mene, vaan Supon setä tai täti käy läpi sun tiedot ja vastaa sanallisesti onko selvitys mennyt "läpi" vai ei. Mitkään rikoksesi tai muut töppäilysi eivät siis mene työantajan tietoon missään kohtaa.

Vierailija

Mietinkin, että vaikuttaako noin ns. Vanha merkintä? Ja että kyseessä ei ollu se tavallinen jo, joka vie tiedot ja peritään palkasta, vaan et mä maksoin sen ja kaikki tiedot säily puhtaana. Se jo merkintä vaan näkyy siellä uo-rekisteristä supolle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei supo siitä päätä kiinnostaako vai ei vaan rekrytoija. Totuus on että ulosottomerkinnät voi vaikuttaa jossakin tapauksissa.

Supo päättää mitä se kertoo rekrytoijalle.

kakkonenko

hae kaupungille töihin , pääset ensin huumetestiin , jos sen läpäiset muuta ei tarvitse tehdä kuin kellokortin töihin ja kotiin äpin kautta. itse karkasin tuosta kakolasta ja yksityisellä nyt olen työvieroituksessa .

Vierailija

Siis eihän siitä mitään merkintää jää, jos olet maksanut se uo:n laittaman laskun sen tullessa. Ei vaikuta mihinkään.

Vierailija

Siis ei se missään luottotiedoissa näykkään, eikä vaikuta mun elämään muuten, mutta ku kirjaudun tonne uo-rekisteriin, niin siellä se näkyy, että on vuonna 2017 ollut uo ja maksettu pois. Joten näkyy varmasti myös supolle.

Vierailija

Siinä on kyse turvallisuus- eikä talousselvityksestä. Vanhalla ulosotolla ei ole mitään merkitystä, mutta onko sinulla suuria sijoituksia ulkomaille, esimerkiksi?