Vierailija

Eilen oli puudutus ennen paikkausta klo 14 aikaan, vieläkin puutunut. Ei ole yhtään helpottanut, ei pysty syömään tai puhumaan..

Laittoikohan vähän tujumman annoksen? No ei se varmaan enää montaa päivää kestä.

• ylös 8
  • alas 1

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos se on mennyt jotenkin lähelle hermoa.

Mulla oli ongelmaa johtopuudutuksen kanssa. Sellainen laitetaan usein alatakahampaille. Ei ehkä ihan noin pitkään, mutta lieviä oireita kesti varmaan pari päivää. Mutta ei noin rajuina. En muista, miten pitkään oli oirehtivat, mutta minäkin aloin huolestua. Mulla ei ollut vain puutunut vaan toisalta oli pikaisia teräviä kipuja. Soita huomenna ja kysy.

Vierailija

Ei mun kokemuksen mukaan pitäisi kestää, kuin pari tuntia. Soita päivystykseen. Tsemppiä!

Vierailija

Millainen puudutus laitettiin? Eihän tuo nyt ihan normaalilta kuulosta mutta johtopuudutus voi tosiaan jäädä pidemmäksikin aikaa. (Laitetaan usein alahampaita hoidettaessa)
Toivottavasti pian helpottaisi! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan soittaa hammaspäivystykseen.

Mikä on hammaspäivystys?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan soittaa hammaspäivystykseen.

Mikä on hammaspäivystys?

Päivystys, johon soitetaan hammasasioissa. Ei ne siellä sairaalan päivystyksessä hampaita hoida. 

Vierailija

Minulla on sellainen kudostyyppi / geneettinen poikkeama, että puudutus alkaa vaikuttaa tosi hitaasti. Viimeksi viisaudenhammasta vedettäessä lekuri ei malttanut odottaa, vaan tirvaisi lisää, ja se puudutus myös kesti yli vuorokauden, lisäksi reilun viikon maistui suussa metallinen maku, mutta mitään pysyvää haittaa ei jäänyt. Eli tuskin on mitään vakavaa, mutta jos kuitenkin jatkuu pidempään, kannattaa ottaa hammashoitolaan tai -lääkäriin yhteyttä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen kudostyyppi / geneettinen poikkeama, että puudutus alkaa vaikuttaa tosi hitaasti. Viimeksi viisaudenhammasta vedettäessä lekuri ei malttanut odottaa, vaan tirvaisi lisää, ja se puudutus myös kesti yli vuorokauden, lisäksi reilun viikon maistui suussa metallinen maku, mutta mitään pysyvää haittaa ei jäänyt. Eli tuskin on mitään vakavaa, mutta jos kuitenkin jatkuu pidempään, kannattaa ottaa hammashoitolaan tai -lääkäriin yhteyttä.

Onko sulla eds?

Olen ketjun aiempi vastaa ja mulla on. Kerroin, että tuntemuksia oli pari päivää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla eds?

Olen ketjun aiempi vastaa ja mulla on. Kerroin, että tuntemuksia oli pari päivää.

Todennäköisesti on hypermobiili-tyyppinen, mutta diagnoosi on kiven takana.

Vierailija

Mulla kesti 3 kuukautta, kun alaviisuri poistettiin. Siitä on nyt n. 30 vuotta ja pieni tuntopuutos alahuuleen jäi. Muuten olen tottunut, mutta syödessä pitää olla tarkkana, huuli "vuotaa" ja pakkasessa se on tönkkö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko sulla eds?

Todennäköisesti on hypermobiili-tyyppinen, mutta diagnoosi on kiven takana.

Mulla on hypermobiili eds. Kerro kaikki, mitä tiedät puuduttwista suhteessa hypermobiili eds:ään.

Yksi hammaslääkäri sanoi, että yrittää varo mulla johtopuudutusta. Että voi yrittää tiputtaa puudutusainetta sinne hampaaseen. Toinen ei moisesta ollut kuullutkaan. Joku arveli, että meillä olisi hermot jotenkin löysemmät ja joihin voiis osua helpommin. Toinen taas ei uskonut.

Epäselvää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.