Miksi lastenvaateseteissä yksi vaate on aina ruma?
Oletteko huomanneet, jos haluaa ostaa kahden tai kolmen vaatteen settiä niin vähintään yksi näistä on niin ruma, ettei koko settiä voi ostaa sen takia? Siihen on painettu yleensä joku typerä teksti tai kuva. En ymmärrä, miksi sitä rumaa täytyy olla ollenkaan mukana tai miksi muutkin ei voi olla sitä kivointa kuviota.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Koska kukaan ei muuten ostaisi sitä rumaa. Sherlock
Miksi se ruma vaate piti edes valmistaa, jos tiedettiin jo etukäteen, että se on ruma?
Ap
Sama juttu aikuisilla, mm. sukka- ja alushoususeteissä.
Halvemmaksi valmistajallekin tulisi tuottaa ihan printitön valkoinen vaate kuin vaate, jossa on joku tällainen typerä teksti tai kuva, johon menee väriä tai vaatii painamista. Olen joskus myös miettinyt, että onko suunnittelijalle maksettu niin vähän, että pitää esim. viidessä minuutissa keksiä joku tällainen typerä teksti tyyliin "Koirat ovat ystäviäni" tai "Äiti on sankarini".
Ap
Ap huomaa: Tuo on vain sun oma, täysin subjektiivinen käsitys asiasta.
Monilla muilla on aivan erilainen käsitys ja näkemys ja suhtauminen asiaan.
Miksi siis oletat, että kaikki muutkin ajattelevat ja kokevat asian samalla tavalla kuin sinä?
Odotan kommentiasi kysymykseeni?
Mitä väliä? Pistä vaikka päiväkotiin ne rumat vaatteet, ei haittaa ku ne sotkeentuu maaliin.
So, jos ap sinun mielestäsi joku vaate on ruma ja epämiellyttävä, olipa sitten kysymys aikuiste miesten tai naisten tai lasten vaatteista,
Niin oletattko tosiaan, että se on myös kaikkien muiden suomalaisten, pohjoismaalaisten ja koko maailman ihmisten mielestä, myös yhtä ruma kuin sinun omasta mielestäsi?
Tosi itsekästä ja jopa sairasta on olettaa, että kaikki ihmisillä on sama maku kuin itsellä on-
Tai olettaa, että kaikki että muutkin ovat samaa mieltä kuin MINÄ ITSE!
Tuollainenhan perustuu perustuu itsekkääseen ja narsistiseen käsitykseen siitä, että vain minä tiedeän minä tiedän, mikä on kaunista ja hyvää ja mikä sopii kaikille. Ja vain minä tiedän miten ihmisten, mikä lapsille sopii. Ja vain minä tiedän miten lastenvaatteet pitää suunnittela ja valmistaa.
Ja vain minä tiedän minä vain tiedän, mitkä värin, kankaat ja mallit sopii lapsille.
Ap, usko pois, siitä on todella pitkä on aika on olen tavannut tai oikeastaan nyt lukenut, noin narsisista ja itsekästä ja muita väheksyvää ja ylimielistä mielipidettä, kuin sun aloituksesi.
Mutta eipä mitään, vanha sananlasku pitää edelleen paikkansa, eli: " Tyhjät padat kolisevat eniten"
Toivottavasti tajuat, mikä tuon sananlaskun ydin on.
Settien mukana laitetaan ne karmeimmat rytkyt toisten harmiksi ja korkeintaan 1-2 vaatetta on hienoja.
Jos jollain on rumien maku niin jokaiselle jotain
Ihan ohiksena:
Ap mikä sun pohja koulutuksesi on.?
Entä sun ammattikoulutuksesi?
Onkos sinula itselläsi lapsia?
Millainen kokemus sinulla noin yleensä on lasten kanssa toimisesta, niin omassa perheesssä tai työelämässä,?
Hoiditko omat lapsesi kotona, vai olivatko lapset päiväkodissa tai / vai perhepäivä hoitajan hoivissa?
Tai oliko teillä oma lastenhoitaja, kuten esimerkiksi au pair tai vastaava
Mitä harrastat? Onko ystävilläsi, sukulaisilla tai työtovereillasi lapsia?
Minkä ikäisnenä tulit äidiksi, jos sinulla omia lapsia?
Vain näillä edellä esitetyilä kysymyksillä ja niihin saaduilla vastauksilla, voin antaa ottaa kantaa aloitukseesi.
Näillä kysymyksillä on sikäli väliä ja merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Ihan ohiksena:
Millainen kokemus sinulla noin yleensä on lasten kanssa toimisesta, niin omassa perheesssä tai työelämässä,?Hoiditko omat lapsesi kotona, vai olivatko lapset päiväkodissa tai / vai perhepäivä hoitajan hoivissa?
Tai oliko teillä oma lastenhoitaja, kuten esimerkiksi au pair tai vastaavaMitä harrastat? Onko ystävilläsi, sukulaisilla tai työtovereillasi lapsia?
Vain näillä edellä esitetyilä kysymyksillä ja niihin saaduilla vastauksilla, voin antaa ottaa kantaa aloitukseesi.
Tuo koulutuksella ylvästely on mennyt jo typerään naurettavuuksiin saakka. Aina pitää vetää se koulutus joka asiaan mukaan, mihin se ei edes vaikuta millään lailla.
Hehheh.
Totaalisen häijyä luettavaa taas naisilta! Sitä samaa: Minä, Minä ja Minä ja vain Minä olen tässä oikeassa.
Ja jos joku muu uskaltaa olla mun kanssa on eri mieltä, niin se on täysin p¤rseestä ja täys luuseri.
Mä olen isä, jolla on yhteishuoltajuus lapseeni avioeromme jälkeen.
Alusta lähtien kaikki on toiminut hyvin ja toimii edelleen, sillä molemmille meille on ykkösjuttu että lapsemme voi hyvin ja pärjää hyvin.
Mutta pointti tässä on se, että naisilla on edelleen on käsitys siitä, että vain heillä, ja vain ainoataan heillä on oikeus päättää ja määrätä ja jopa opastataa lapsi valitsemaan tietty koulutus ja ammatti.
Tästä ei nyt enempää, vain villakoiran ydin on siinä: Miten joku äiti. mummo tms. voi kertoa lapselle, että hei; Tuo niin ruma lastevaate, tai tuo niin ruman värinen ja huonon mallinen vaate, ettet voi tuo päälläsi mennä: päiväkotiin, esikouluun tai kouluun yleensäkään.
Kuka ja missä on se oikeuslaitos, tuomari tai kuka tahans muu, joka puolustaa äitä noissa valinnoissa, mikäki lapsella on tosiaan yhteishuoltajuus?
Äitikö se määrää yksin, ette lapsi saa eikä voi käytttä jotain tiettyä vaatetta, kun se äidin mielestä ruma. Vaikka juuri lapsen isä on just ostanut vaatteen lapselleen, ja vaate täyttää kaikki laadultaltaan ja allergia tasoltaan kaikki ylemmätkin tasot.
Karmeea elämää on itsekkäiden naista. Normaalilta tavalliselta mieheltä se kieltämättä toisinaan vaatii 100 prosentista itsehillintää, että pystyy pitämään sen oma turpansa totaalisesti suljettuna.
M. 49, kaksi lasta, Avioliitosta 1 lapsi yhreishuoltajuus
Nykyisin kihloissa ja avoliitossa, jossa yksi lapsi
Joten kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
So, jos ap sinun mielestäsi joku vaate on ruma ja epämiellyttävä, olipa sitten kysymys aikuiste miesten tai naisten tai lasten vaatteista,
Niin oletattko tosiaan, että se on myös kaikkien muiden suomalaisten, pohjoismaalaisten ja koko maailman ihmisten mielestä, myös yhtä ruma kuin sinun omasta mielestäsi?
Tosi itsekästä ja jopa sairasta on olettaa, että kaikki ihmisillä on sama maku kuin itsellä on-
Tuollainenhan perustuu perustuu itsekkääseen ja narsistiseen käsitykseen siitä, että vain minä tiedeän minä tiedän, mikä on kaunista ja hyvää ja mikä sopii kaikille. Ja vain minä tiedän miten ihmisten, mikä lapsille sopii. Ja vain minä tiedän miten lastenvaatteet pitää suunnittela ja valmistaa.
Ja vain minä tiedän minä vain tiedän, mitkä värin, kankaat ja mallit sopii lapsille.
Ap, usko pois, siitä on todella pitkä on aika on olen tavannut tai oikeastaan nyt lukenut, noin narsisista ja itsekästä ja muita väheksyvää ja ylimielistä mielipidettä, kuin sun aloituksesi.
Mutta eipä mitään, vanha sananlasku pitää edelleen paikkansa, eli: " Tyhjät padat kolisevat eniten"
Rauhoitu! Aaveelle postattu kommentti rumista lasten vaatteista ei kyllä ihan täytä sairauksien määritelmää.
Toivottavasti et peilaa itseäsi tuossa tekstissäsi, koska aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä näytät tekevän ja triggeröidyit sitten oikein kunnolla.
Kaikilla ei ole samaa makua, siksi niitä vaatemerkkejäkin on paljon. Mutta ajattele sitä näin. Jos kolme vaatteetta myydään yhdessä. Haluat tummat sukat. Kaksi paria on tummia, mutta kolmas neonkeltaiset. Mikä saa valmistajan ajattelemaan, että tummia sukkia ostavat haluavat neonvärisiä yhden parin?
Tummia sukkia ostavat haluaisivat todennäköisesti tummia ei muita värejä. Mutta silti tungetaan se valkoinen tai keltainen tms.
Sama bodeissa. Yksi monesti ei kuulu tyylillisesti joukkoon ja se koetaan ehkä rumaksi. Pidät tekstittömistä, niin miksi siihen pakettiin on tungettava tekstiillinen? Miksei tekstilliset omassa paketissa, yksiväriset omassa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ohiksena:
Millainen kokemus sinulla noin yleensä on lasten kanssa toimisesta, niin omassa perheesssä tai työelämässä,?Hoiditko omat lapsesi kotona, vai olivatko lapset päiväkodissa tai / vai perhepäivä hoitajan hoivissa?
Tai oliko teillä oma lastenhoitaja, kuten esimerkiksi au pair tai vastaavaMitä harrastat? Onko ystävilläsi, sukulaisilla tai työtovereillasi lapsia?
Tuohon varmaan kannattaa lopettaa tämän viestin lukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ohiksena:
Tarkkuutta, tarkkuutta: huomioi myös etninen tausta, sukupuolinen suuntautuneisuus ja mahdolliset ylisukupolviset sotatraumat jotka voivat vaikuttaa esteettiseen silmään. Esim lastenvaatteessa maastokuosi tai halloweenaiheinen arkku-kangastarra - hrrrrr!
Vierailija kirjoitti:
Halvemmaksi valmistajallekin tulisi tuottaa ihan printitön valkoinen vaate kuin vaate, jossa on joku tällainen typerä teksti tai kuva, johon menee väriä tai vaatii painamista. Olen joskus myös miettinyt, että onko suunnittelijalle maksettu niin vähän, että pitää esim. viidessä minuutissa keksiä joku tällainen typerä teksti tyyliin "Koirat ovat ystäviäni" tai "Äiti on sankarini".
Ap
Mites jos toisen mielestä se sinusta rumin onkin hienoin ja se mikä sinusta hienoin on hänestä kauhein?
Vierailija kirjoitti:
Hehheh.
Totaalisen häijyä luettavaa taas naisilta! Sitä samaa: Minä, Minä ja Minä ja vain Minä olen tässä oikeassa.
Ja jos joku muu uskaltaa olla mun kanssa on eri mieltä, niin se on täysin p¤rseestä ja täys luuseri.
Mä olen isä, jolla on yhteishuoltajuus lapseeni avioeromme jälkeen.
Alusta lähtien kaikki on toiminut hyvin ja toimii edelleen, sillä molemmille meille on ykkösjuttu että lapsemme voi hyvin ja pärjää hyvin.
Mutta pointti tässä on se, että naisilla on edelleen on käsitys siitä, että vain heillä, ja vain ainoataan heillä on oikeus päättää ja määrätä ja jopa opastataa lapsi valitsemaan tietty koulutus ja ammatti.
Tästä ei nyt enempää, vain villakoiran ydin on siinä: Miten joku äiti. mummo tms. voi kertoa lapselle, että hei; Tuo niin ruma lastevaate, tai tuo niin ruman värinen ja huonon mallinen vaate, ettet voi tuo päälläsi mennä: päiväkotiin, esikouluun tai kouluun yleensäkään.
Kuka ja missä on se oikeuslaitos, tuomari tai kuka tahans muu, joka puolustaa äitä noissa valinnoissa, mikäki lapsella on tosiaan yhteishuoltajuus?
Äitikö se määrää yksin, ette lapsi saa eikä voi käytttä jotain tiettyä vaatetta, kun se äidin mielestä ruma. Vaikka juuri lapsen isä on just ostanut vaatteen lapselleen, ja vaate täyttää kaikki laadultaltaan ja allergia tasoltaan kaikki ylemmätkin tasot.
Karmeea elämää on itsekkäiden naista. Normaalilta tavalliselta mieheltä se kieltämättä toisinaan vaatii 100 prosentista itsehillintää, että pystyy pitämään sen oma turpansa totaalisesti suljettuna.
M. 49, kaksi lasta, Avioliitosta 1 lapsi yhreishuoltajuus
Nykyisin kihloissa ja avoliitossa, jossa yksi lapsi
Joten kokemusta on.
Älä nyt tule selittämään ettet olisi koskaan nähnyt tai kommentoinut minkään asian kohdalla sen asian ulkonäköä. Kaikki kerrostalot ovat hienoja? Kaikki autot ovat yhtä kauniita? Kaikki kengät ovat yhtä hienon näköiset? Jonkun naisen meikki tai hiukset, ovat sinusta aina yhtä kauniita?
Moni nainen on tullut taitavaksi tunnistamaan mikä on rumaa ja mikä ei. Ja kyllähän lastenvaatteissa on paljonkin ulkonäköeroja ja miltä ne saavat sinut näyttämään, kun ne on puettu päälle.
Ehkä miehet eivät ymmärrä kuinka paljon naisten maailmassa kauneus ja rumuus merkitsee, eikä joku laatu tai allergiavapaa riitä. Se voi määritellä jopa ystävyyssuhteesi. Muistan monen monen vuoden takaa, kun eräs ystäväni kertoi, kuinka hänen ystävänsä olisi sanonut hänelle, että jos tämä olisi laittanut jonkun määrätyn vaatteen päälleen hän ei olisi kehdannut kulkea tämän seurassa. Miesten maailmassa tätä ei ehkä voisi koskaan tapahtua, mutta naisten keskuudessa kyllä.
Ei sinullakaan kaikki vaatteet kelpaa. Vaikka äitisi sinulle ostaisikin kaikki laadut ja allergiatestit täyttävän kukkakuvioisen tai violetin untuvatakin, niin epäilen laittaisitko päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu! Aaveelle postattu kommentti rumista lasten vaatteista ei kyllä ihan täytä sairauksien määritelmää.
Toivottavasti et peilaa itseäsi tuossa tekstissäsi, koska aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä näytät tekevän ja triggeröidyit sitten oikein kunnolla.
Kaikilla ei ole samaa makua, siksi niitä vaatemerkkejäkin on paljon. Mutta ajattele sitä näin. Jos kolme vaatteetta myydään yhdessä. Haluat tummat sukat. Kaksi paria on tummia, mutta kolmas neonkeltaiset. Mikä saa valmistajan ajattelemaan, että tummia sukkia ostavat haluavat neonvärisiä yhden parin?
Tummia sukkia ostavat haluaisivat todennäköisesti tummia ei muita värejä. Mutta silti tungetaan se valkoinen tai keltainen tms.Sama bodeissa. Yksi monesti ei kuulu tyylillisesti joukkoon ja se koetaan ehkä rumaksi. Pidät tekstittömistä, niin miksi siihen pakettiin on tungettava tekstiillinen? Miksei tekstilliset omassa paketissa, yksiväriset omassa?
Samaa mieltä. Ihan älytöntä haaskausta, todennäköisesti se ruma lentää heti kirpparille. Kelpaako sielläkään kellekään. Saatiinpa taas luonnonvaroja tuhlattua ja sukkapaketille 2 euroo lisähintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mites jos toisen mielestä se sinusta rumin onkin hienoin ja se mikä sinusta hienoin on hänestä kauhein?
Hyvin mahdollista. Mutta miksi kahta eri tyyli pitää sekoittaa samaan pakettiin? Kukkakuvioita haluavat ostavat mielellään ne kaikki kukallisina. Yksivärisen kannattajat kaikki yksivärisenä. Miksi siis, pitää laittaa yksi kukka ja kaksi yksiväristä? Ja ehkä niin, että kukkabody ja toinen yksiväristä on vaaleanpunaisen ja kolmas väri on musta. Joten se vaaleanpunaisen ystävä ajattelee, että miksi se kolmas pitää olla musta?
Sillä on karaiseva vaikutus. Ruman vaatteen käyttäminen kehittää luonnetta. 🙂
Koska kukaan ei muuten ostaisi sitä rumaa. Sherlock