Kerron mitä tänään tapahtui 2.0
Ajoin tiellä, jossa OLI ennen 70:n rajoitus, nykyään 50. Sen näkee kaikki, jotka katsovat ympärilleen ja seuraavat liikennemerkkejä.
No taakseni tuli roikkumaan joku idari, kun ajoin mittarin mukaan 60 km/h. En siis todellakaan ajanut alinopeutta.
Sitten meni ohi minusta ja ajoi ylinopeutta niin, että melkein katosi takavalot näkyvistä. Nauratti, kun päätyi sitten muiden nopeusrajoituksia noudattavien taakse roikkumaan XDDDD
V...ttaa se, että tuollaiset kuvittelevat muiden matelevan, ja että ovat ainoita viisaita, jotka osaavat ajaa "rajoitusten mukaan" eli selvää ylinopeutta 😑😑
No sitten... Jatkuu
Kommentit (10)
Toivottavasti oli joku kaahailija, jonka pysäyttivät. Kaahailijoita täällä riittää, harmi vain etteivät tunnu ikinä kärähtävän.
Matelijoista sen verran, että kyllä minuakin v...ttaa OIKEASTI hidastelevat. Jos ajaa tismalleen mittariin luottaen, ajaa alinopeutta. Silloin ärsyynnyn ja menen kyllä ohi heti JOS vain pääsen. En pidä ohittelusta, aina saa jännittää että tuleeko joku vastaan juuri kun on vastaantulijoiden kaistalla. Tilanteet muuttuvat nopeasti. Siksi siis välttelen ohittamista ja siksi ärsyynnyn matelijoihin.
Mutta minä en matele, ja ärsyttää kun kaahailijapellet tulevat taakse roikkumaan siitä huolimatta. Olen myös huomannut, että jos olen ainoa autoilija keskellä yötä ja takana on joku kaaaaukana minusta, ja huom edelleen ajan ihan ok nopeutta, en matele. Niin ei mene kauaakaan kun tämä takana tuleva on kiinni takapuskurissa 😑😑 mikä hel.vetti siinä on, että pitää kaahata muut kiinni ja tulla roikkumaan. Tätä ei ole vähään aikaan tapahtunut kylläkään.
KAAHAILU on se juttu täällä. Koska poliisia ei jatkuvasti näy, on paikallisilla omat sääntönsä. 50 on 70 ja sitä rataa. Ei tähän malliin voisi ajella Helsingissä, ei todellakaan. Siellä on joka toisen nurkan takana poliisi valmiudessa.
Olen huomannut yhdellä tietyllä motariosuudella, kun 100 tai 120 muuttuu 80, on valtaosalla nopeutta edelleen se 100. Tai ainakin 90 km/h. AINA sillä samalla tieosuudella XDDD
Tai siis sen motariosuuden jälkeen tietysti.
Mutta ei se ole mitenkään vaarallista sinänsä, vaikka kaikki ajavatkin ylinopeutta samassa kohdassa. Ihmettelen vain, että se sama ilmiö toistuu AINA.
Olen myös huomannut, että todella moni autoilija toistaa sen mitä muut tekevät. Todella usein, kun ajan huomaamattani lievää ylinopeutta, takana tuleva ajaa samaa vauhtia. Voisin nostaa nopeutta varmaan loputtomiin ja takana tulijat tekisivät samoin. Ihmeellinen ilmiö XDDDDDD
Edelläni ajoi mopo peräpää täysin pimeänä, pimeällä tiellä. Oli yhdessä vaiheessa täysin näkymätön, muun ajan todella, todella heikosti näkyvissä ja ainoastaan siksi, että näin heikon etuvalonsa. Siinä oli loistavat ainekset onnettomuuteen. Tuli poliisikin vastaan, no eivät tietenkään pysäyttäneet, koska näkivät mopoilijan etuvalon.
Hetkeä myöhemmin samat poliisit (niitä liikkuu aina vain yksi partio tällä alueella) tulivat vastaan valot vilkkuen XDDDDD minua alkoi naurattamaan. Varmaan joku idari taas luottanut vähän liikaa siihen, että ei täällä poliisi liiku. Voi kyllä liikkuu ja nimenomaan ilmestyy aina kun sitä vähiten odottaa.