Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opiskelija

Hei näytteleminen on kivaa
02.10.2021 |

Ja teen empiiristä testiä pääkaupunkiseudulla asiakaspalvelutilanteissa. Tehtävänäni on esittää tiettyä roolia, joka on todella neutraali, ei hymyilevä, mutta ei töykeäkään. Normaali minäni ei ole kovin kaukana tuosta, mutta täytyy sanoa, että ennen tätä projektia, joskus ehkä hymyilin ja vastailin aktiivisemmin, (nyt käytän lähinnä kyllä tai ei jos mahdollista),joten hieman näyttelijän kykyjä tämä vaatii. Mutta siis onneksi ei ole tarkoitus tässä testissä esittää mahdollisimman tylyä tai töykeää. Se olisi vasta kiusallista, enkä sellaiseen kehtaisi lähteä mukaan
Aika hyvin pokka on pitänyt, vaikka joskus saatan melkein unohtaa, että olen testaamassa jotain ja saatan puhella liikaa. Joskus on ollut pakko luopua roolista, jos oikeasti niin mukava myyjä.
Täytyy sanoa, että melkein jo mukavaa tämä homma näin tylsän arjen vastapainoksi. Joskus tunnen pienen viillon rinnassani, jos huomaa jonkun super ystävällisen palvelijan hieman lannistuvan neutraalista "ei kiitos" vastauksesta vakavalla perusilmeellä, kun tulee super aurinkoisesti kysymään tarvitsetko apua, mutta ei kai se nyt niin koville voi ottaa. Testi kun testi. Valitettavasti en voi jälkikäteen paljastaa vähän piilokameratyyliin, että oli hieman näyttelyä mukana. Tiedettä tiedettä. Onneksi lyhyt projekti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä olen kuullut joissain kaupoissa tehdyistä käyttäytymis projekteista, mutta siinä oli kyllä niin, että myyjien piti käyttäytyä tietyllä tavalla testiasiakkaille. Joillekin töykeästi ja joillekin erittäin ystävällisesti. Mä olin mukana asiakkaana ja se töykeä versio hieman huvitti. Sellainen superystävällinen ei itseäni häiritse, mutta en kyllä itse voisi olla sellainen, vaikka pyydettäisiin.

Vierailija
2/3 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harmittomia tuollaiset testit, kunhan ei kukaan haistattele. Saahan sitä yksityishenkilöt vetää ihan mitä roolia tahansa tuolla ulkona ja kaupoissa. Ihmisten reaktioita on kiva testailla, kunhan ei ihan asiattomuuksiin mennä. Tuolta, joka oli kuullut tällaisesta, oliko isokin jengi mukana noissa testinäytelmissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistetaan, että ilmeestä tai olemuksesta tai parista murahduksesta ei hirveän kattavaa syväanalyysiä voi tehdä kenestäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme