Veljeni kertoi minulle olevansa homo
Taustatietoa: Olemme vanhoillisesta perheestä, ja vanhempamme eivät ollenkaan hyväksy seksuaalivähemmistöjä. En ole vanhempieni kanssa samaa mieltä, mutta en ole mielipiteestäni kauheasti huudellut. Veljeni on 29-vuotias, 2,5- ja 1-vuotiaiden lasten isä. Naimisissa hän on ollut vaimonsa kanssa viisi vuotta. Olemme veljeni kanssa läheisiä.
Veljeni soitti minulle vähän aikaa sitten umpihumalassa, ja itki hysteerisesti. Siinä vähän aikaa häntä rauhoiteltuani, hän sai kerrottua minulle olevansa homo. Asian on kuulemma tiennyt aina, mutta ei ole itsellekään sitä suostunut myöntämään, vaan on yrittänyt elää normaalia perheenisän elämää. Ensimmäisen kerran hän oli pettänyt vaimoaan tämän odottaessaan heidän toista lastaan, ja on jatkanut kyseisen miehen kanssa seksisuhdetta siitä asti. Nyt mies oli sanonut veljelleni, ettei suostu enää olemaan veljeni kanssa vain seksin takia, vaan haluaa enemmän, tai vaihtoehtoisesti lopettaa koko jutun. Veljeni on kuulemma rakastunut mieheen, muttei haluaisi menettää lapsiaan, eikä myöskään vaimoaan. Asiasta veljeni ei ole puhunut kenellekään muulle kuin minulle.
Mitä teen? Kerronko veljeni vaimolle, vai annanko vain olla? Itse haluaisin tällaisessa tilanteessa tietää, mutta veljeni on silti minulle todella rakas, enkä haluaisi pettää hänen luottamustaan.
Kommentit (58)
Suu suppuun. Veljesi hoitaa itse tilanteen.
Hyi mikä petturisika. Kuvottaisi ajatellakin, että jakaisi taloutensa tuommoisen kanssa.
En kertoisi, mutta kehottaisin veljeä kertomaan.
Älä puhu asiasta kenenkään muun kuin veljesi kanssa, ole hänelle sisko ja ystävä. Hän on varmaan aika kammottavassa elämäntilanteessa (vaikea kuvitella mitä itse tekisin jos olisin veljesi). Älä petä hänen luottamustaan, ole hänen luottamuksensa arvoinen! On hänen asiansa kertoa asia vaimolleen ja teidän vanhemmillenne, ei sinun!. Kysehän on hänen elämästään.
Rakasti hän ketä tahansa on hän edelleen sinun veljesi, vanhempienne poika, lastensa isä.
Älä tee ainakaan mitään äkkipikaista. Mielestäni olisi järkevintä, että keskustelisit suoraan veljesi kanssa ilman mitään selän takana toimimista. Tilanne on hänelle varmasti raskas, tue häntä. Jutelkaa, jutelkaa ja jutelkaa. Se auttaa ja selkeyttää asioita. Hän luotti sinuun kertoessaan homoudestaan, älä petä luottamusta. Veljesi on kantanut vuosia tuota taakkaa ja varmasti potenut huonoa omatuntoa yms. Tsemppiä teille, kyllä se siitä lähtee pikkuhiljaa selviämään!
Illan etiikkapähkinä. Mitä tehdä?!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:45"]Älä tee ainakaan mitään äkkipikaista. Mielestäni olisi järkevintä, että keskustelisit suoraan veljesi kanssa ilman mitään selän takana toimimista. Tilanne on hänelle varmasti raskas, tue häntä. Jutelkaa, jutelkaa ja jutelkaa. Se auttaa ja selkeyttää asioita. Hän luotti sinuun kertoessaan homoudestaan, älä petä luottamusta. Veljesi on kantanut vuosia tuota taakkaa ja varmasti potenut huonoa omatuntoa yms. Tsemppiä teille, kyllä se siitä lähtee pikkuhiljaa selviämään!
[/quote] Seli seli. Vaimo se tässä uhri on. Taas se nähtiin. Jos olet homo, niin pettäminenkään ei ole paha. Vaimo on perustanut perheen ja tehnyt lapset tuollaisen ihmisen kanssa. On hänelläkin oikeuksia.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:45"]Älä tee ainakaan mitään äkkipikaista. Mielestäni olisi järkevintä, että keskustelisit suoraan veljesi kanssa ilman mitään selän takana toimimista. Tilanne on hänelle varmasti raskas, tue häntä. Jutelkaa, jutelkaa ja jutelkaa. Se auttaa ja selkeyttää asioita. Hän luotti sinuun kertoessaan homoudestaan, älä petä luottamusta. Veljesi on kantanut vuosia tuota taakkaa ja varmasti potenut huonoa omatuntoa yms. Tsemppiä teille, kyllä se siitä lähtee pikkuhiljaa selviämään! [/quote] Seli seli. Vaimo se tässä uhri on. Taas se nähtiin. Jos olet homo, niin pettäminenkään ei ole paha. Vaimo on perustanut perheen ja tehnyt lapset tuollaisen ihmisen kanssa. On hänelläkin oikeuksia.
[/quote]
Mies on varmasti aluksi uskonut että voi elää naisen kanssa, ehkä ajatellut ''eheytyvänsä''. Hän on ollut vanhempiensa asettaman paineen uhri, ei siitä voi minun mielestäni häntä syyttää.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:45"]Älä tee ainakaan mitään äkkipikaista. Mielestäni olisi järkevintä, että keskustelisit suoraan veljesi kanssa ilman mitään selän takana toimimista. Tilanne on hänelle varmasti raskas, tue häntä. Jutelkaa, jutelkaa ja jutelkaa. Se auttaa ja selkeyttää asioita. Hän luotti sinuun kertoessaan homoudestaan, älä petä luottamusta. Veljesi on kantanut vuosia tuota taakkaa ja varmasti potenut huonoa omatuntoa yms. Tsemppiä teille, kyllä se siitä lähtee pikkuhiljaa selviämään! [/quote] Seli seli. Vaimo se tässä uhri on. Taas se nähtiin. Jos olet homo, niin pettäminenkään ei ole paha. Vaimo on perustanut perheen ja tehnyt lapset tuollaisen ihmisen kanssa. On hänelläkin oikeuksia.
[/quote]
Niin on, ja sen takia miehelle pitäisikin tehdä nyt selväksi että näin ei voi jatkaa. Mutta ei ole ap:n asia hoitaa kertomista, vaan miehen itse.
Oikeasti rakastavat vanhemmat hyväksyy oman lapsensa vaikka olisi mikä tahansa.
Jos tarina on totta, niin sympatiat miehen puolella, ihan vain sentakia että ihmiset suhtautuu niin jyrkästi homoihin, että varmasti kärsii jatkuvasti tästä asiasta. Toivon kaikille voimia ja toivotaan että saavat asiat selvitettyä. Ja vaikka tarina ei olisi totta, niin tälläisiä tapauksia on ihan varmasti, pitää salailla seksuaalinen suuntautuminen koko elämä, eikä riitä uskallusta tulla ulos kaapista.
Mikä ihmeen kiire veljelläsi on ollut perustaa kulissiperhe? On vasta 29 v. Ei sillä, parempi kun ei perusta ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:48"]
[/quote]
Mies on varmasti aluksi uskonut että voi elää naisen kanssa, ehkä ajatellut ''eheytyvänsä''. Hän on ollut vanhempiensa asettaman paineen uhri, ei siitä voi minun mielestäni häntä syyttää.
[/quote]
En ole tuo kelle vastasit, mutta puolisonsa pettäminen on pettämistä, oli homo tai hetero. Paineita varmasti on ollut, tiedän kun olen ne kokenut. Mutta ei se oikeuta salasuhdetta.
.
Aloittajan asia ei mielestäni kuitenkaan ole vaimolle kannella. Mutta veljelleen voisi kyllä pitää vakavan puhuttelun pettämisestä. Kaikki tuki kaapista ulos tulemiseen tietty pitääkin siskona antaa, mutta kyllä veljen on pettämisasia pettämisenä käsiteltävä vaimonsa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:48"]
[/quote]
[/quote] Vähiten syyllinen on vaimo ja lapset, eikä mies ole vanhempiensa arvojen jatke. Mies on pettänyt vaimoaan kauan ja harkiten, eikä kukaan ole häntä siihen painostanut. Petturi mikä petturi.
Voi lapsiparkoja .... Ja vaimoa... Ensin isännys käyny vähä ruskialla reiällä ja sitte pimpillä. Voi nais parkaa!!!!! Yäk!!!! *oksennus*
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:13"]Oikeasti rakastavat vanhemmat hyväksyy oman lapsensa vaikka olisi mikä tahansa.
[/quote] Mitä tarkoittaa hyväksyminen? Itse kannatan perinteisiä arvoja, mutta lapseni valitsevat aikanaan tiensä ja hyväksyn sen, että he valitsevat niin. Lapset saavat myös hyväksyä, että heidän vanhempansa noudattavat omaa vakaumustaan.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:17"]Jos tarina on totta, niin sympatiat miehen puolella, ihan vain sentakia että ihmiset suhtautuu niin jyrkästi homoihin, että varmasti kärsii jatkuvasti tästä asiasta. Toivon kaikille voimia ja toivotaan että saavat asiat selvitettyä. Ja vaikka tarina ei olisi totta, niin tälläisiä tapauksia on ihan varmasti, pitää salailla seksuaalinen suuntautuminen koko elämä, eikä riitä uskallusta tulla ulos kaapista.
[/quote] Missä todellisuudessa elät? Nykyisinhän oikein suitsutetaan, jos olet homo. Homous on niin hienoa ja trendikästä että.
Älä petä veljesi luottamusta. Neuvo vaikka mielummin hänelle, että hänen tulisi itse kertoa asia vihdoin vaimolleen.