en halua elää vanhaksi, muita?
Tiedän ihmisiä jotka ajattelevat eläkepäiviään ja jopa haaveilevat vanhuudesta. Jotkut vanhukset sanovat sen olevan jopa elämänsä parasta aikaa. Itse en silti koskaan ole ajatellut tulevani vanhaksi. Ajattelin ajatuksen menevän ohi, kun ohitan teini-iän. Ei mennyt. Myöskään äitiys ei poistanut tätä ajatusta. Ehkä isoäidiksi tuleminen toisi vanhuuteen merkityksen? Ikä ja kypsyys? Muutunko koskaan tässä asiassa, vai riitääkö minulle 50 elinvuotta?
Mitä te muut ajattelette? Olenko ainoa?
Kommentit (24)
Muiden hoidettavaksi voi ajautua koska vain, vaikka jos joku onnettomuus tapahtuu. Mitäs sitten. Elämää ei voi ennustaa ja kannattaa vain yrittää pitää terveydestään huolta jotenkin.
Itse haluaisin, kosoka mielenkiintoista nähdä miten tämä maailma ajautuu. Esim millaisia hoitoja keksitään, mitä sairauksia parannetaan, pystytäänkö ihmisiä nuorentaa solullisesti tulevaisuudessa, miten tekoäly kehittyy. 40 vuoden päästä tämä maailma vähän erilainen varmaan kuin nyt
Tosi paljon vaikuttaa, millainen terveystilanne on sitten vanhana, jos vanhaksi edes elää. Ja onko yksinäinen. Jos on terve ja on mukavaa seuraa, elämänhalukin pysyy varmasti paremmin, ellei sitten masennu jostain aivoperäisestä syystä esimerkiksi.
En tulevaisuudessa haluaisi jäädä muiden armoille passattavaksi. Siksi teen omalta osaltani sen, minkä voin. Liikun, terveellinen ruokavalio ja riittävät yöunet ovat tärkeitä. Tietysti, vakavia sairauksia ei voi estää, jos ne ovat tullakseen. Itsensä kuulostelu ja säännöllinen/ vuosittainen terveystarkastus ovat tärkeitä asioita.
T. mummo65v.