jännittää, huomenna EHKÄISYKAPSELIN laitto. kertokaapa kokemuksia :
olen siis 31 v nainen, 2 lasta, en halua vielä piuhoja poikki. e-pillereistä tullut ihan hirveät oireet, kierukan laitto sattui kovemmin kuin synnytys ja aiheutti tiputtelua joten nyt kokeillaan kapselia :)
Kommentit (5)
Kapselista ekat 2 kk oli normaalia ja loput 4 kk pelkkää kuukautisia. Ei siis mitään pientä tiputtelua vaan kunnon niagarat. Mieliala oli kuin synkän pilven alla olis ollu koko sen puoli vuotta. Kiukutti ja harmitti. Ero meinasi myös tulla :( elämäni paras päätös oli käydä poistamassa koko kapseli.
Voihan tuo sinulle sopia. Minulle ei.. nyt on essure tehty ja elämä hymyilee :)
Sen laittaminen ei ainakaan satu yhtään, pois ottaminen voi olla hankalampaa. Tiputtelua esiintyy, mielialan muutosta en ole huomannut.
Kapselin laitto oli kamalan epämiellyttävää. Viime kesänä laitettiin, n. 1 1/5kk laiton jälkeen jatkuvaa tiputtelivuotoa, mutta sitten ne loppu ja ei oo menkkoja näkyny. Pillereitä en voinu käyttää migreenin takia, mutta kapseli on ollu huippuhyvä valinta! Ainakin minulle.
Mulla taas loistavia kokemuksia! Kapseli ollut kädessä kohta sen kolme vuotta, tammikuussa menen vaihtamaan uuteen.
Ikää 23 vuotta, eikä lapsia. Mulle ei sopineet pillerit eikä rengas niin päädyin aikoinaan tähän. Jännitin laittoa ihan hirveesti ja mutta eniten siinä sattui se paikallispuudutteen laitto, ja oikein nauratti miten kipsissä sinne olin mennyt :D älä jännitä, siinä vieressä oli mulla ihan huippu hoitaja ketä yritti laukasta jännitystä!
Kapseli ei oo aiheuttanut mulle sivuoireita, menkat on jääneet lähes kokonaan pois. Tällä meinaan sitä että jos olen antibiootti kuurin syöny, niin sen jälkeen on ollut muutama päivä tiputtelua mutta ei muuta ja toi on gynen mukaan ihan normaalia :)
Aloitin siksi tuolla kolmen vuoden kapselilla, koska en ollut koskaan kokeillut esim. minipillereitä eikä tiedetty sopiiko tämäkään ehkäisy. Sisareni otti suoraan sen 5 vuoden, sillä on entinen minipillerien käyttäjä.
Tsemppiä huomiseen!
Hyi.