Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävän vanhemmat - itkeäkö vai nauraa?

Vierailija
16.11.2014 |

Olen kallistumassa nauramiseen, mutta välillä meinaa hermot mennä.

Olemme miesystäväni kanssa seurustelleet n. vuoden. Olemme molemmat 43v eikä meillä kummallakaan ole lapsia eikä niitä tulekaan. Miesystävän vanhemmat asuvat lähellä miesystävääni (emme siis asu vielä yhdessä), joten he ovat pakostakin tekemisissä suht usein. Vanhemmat pitävät minua onnenonkijana ja aivan kelvottomana naikkosena heidän pojalleen. Suurin vikani on tietenkin, etten voi antaa heille lapsenlasta (Huom. mies ei halua lasta!), mutta melkein yhtä suuri vika on vain se, etten ole tarpeeksi hyvä heidän kullanmurulleen ja olen vain hänen omaisuutensa perässä.

Minulle on jäänyt ihan arvoitukseksi miksi olen heidän mielestään onnenonkija, sillä minulla on korkeampi koulutus kuin miehellä, tienaan vuodessa n. 15 000e enemmän kuin mies, minulla on velaton asunto kun taas miehellä on vielä asuntolainaa ja muutenkin elämäni on ihan mallillaan. Kerran huonolla tuulella ollessani vähän jo vihjaisin mm. näistä tuloeroista, mutta siihen kommentti oli vain, että asia ei voi olla niin, valehtelen :)

No, eipä tuo minun maailmaani ja itsetuntoani kaada enkä minä miesystävieni vanhempien kanssa seurustele. Mieskin tuntuu häpeävän vanhempiensa käytösä (ja on asiasta heille sanonutkin). Välillä vain ottaa päähän ja pitää purkaa tänne anonyyminä :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, ex-anoppikokelas kommentoi:

"Mikset aja omalla autollasi" No kyllä se sun poikasi ihan itse vaan antoi autonsa käyttööni kauppareissun ajaksi.

"Oletteko te koskaan siellä sinun asunnollasi" No ei olla kun ei se sinun poikasi suostu tulemaan minun luokseni.

"Ei se poika minua kohtaan tuollainen ole" Joo ei kai, mutta oletko kuullut, että jokainen ihmissuhde on erilainen.

"Xxxx on hyvä mies" Aha, kiva tietää.

"Onkohan Xxxxllä joku sairaus kun se noin laihtui" Joo ei oo, ja koita muistaa, että se oli 30 kiloa ylipainoinen silloin kun se sun mielestä näytti terveeltä...

"Ei Xxxx juo" Ai, no miksi se sitten selitti aiemmin käyneensä joka toinen viikonloppu baarissa.

"Ei Xxxx polta" Niin, vaikka 25 vuotta sitten aloitti eikä ole vielä lopettanut.

"Xxxx ostaa aina hyviä lahjoja" No ei muuten osta! Ja niistäkin vähistä mitä on ostanut, jaksaa koko ajan muistuttaa. Eikä muuten suostunut ostamaan sitä, mitä olisi tarvittu / toivottu, koska "ei se ole mikään lahja". Osti sitten jotain tarpeetonta, mutta kalliimpaa, joka on vieläkin avaamatta, mutta palauttaa / vaihtaa ei voitu, koska ei anna kuittia...

"Zzzz on Xxxxlle niin tärkeä" Aha, vaikka se ei edes tiedä itse, että on sille sekä kummisetä että setä.

Huh, alkoi oikein ärsyttää. Kaiken kruunu on se, että äiti palvoo tätä ei-niin-kovin-fiksua-poikaansa ja kaikki, mitä poika sanoo, on totuus, vaikka perusduunari huonolla koulumenestyksellä ja yleissivistyksellä on kyseessä.

Vierailija
2/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen vanhemmat loukkaavat jatkuvasti sinua, miehen pitäisi tietysti laittaa heidät järjestykseen. Seurustelukumppania tulee luonnollisesti puolustaa huonosti käyttäytyviltä omilta sukulaisilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta täälläkin ja yhteydenpito miehen vanhempiin on selvästi vähentynyt. Mieskään ei jaksa heitä, ei ole jaksanut vuosikausiin. Kun lapset olivat pieniä, purin hammasta ja kestin, mutta nyt teinit huolehtivat itse vierailuistaan. Itse asiassa teinit ovat pistäneet isovanhempansa ruotuun ja mun arvostelu on vähentynyt: tyttö nimittäin purskahti kerran äänekkääseen nauruun kun mummo ja paappa moittivat mua jotenkin. Sanoi suoraan, että äiti pyörittää huushollin, on paremmin koulutettu ja tienaa enemmän, mitä te oikein sekoilette :)

Vierailija
4/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä tehtii hyvissä ajoin se valinta, että poikien tyttöystävien/puolisoiden kanssa ei olla missään tekemisissä. Eipä tarvitse miniöiden meille nauraa eikä itkeä sitä, että väittävät onnenonkijaksi. Välit on hyvät, kun niitä ei ole. Lapsenlapsiksi riittää tyttären lapset, vävyn kanssa ollaan hyvissä väleissä. Sen sijaan poikien perheet on pidetty etäällä, ettei tarvitse miniöitten meidän takia yöuniaan menettää. Vielä kun ne lopettaisi sen marinan, että heidän lapsia ei koskaan hoideta.

Vierailija
5/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:32"]

Onneksi meillä tehtii hyvissä ajoin se valinta, että poikien tyttöystävien/puolisoiden kanssa ei olla missään tekemisissä. Eipä tarvitse miniöiden meille nauraa eikä itkeä sitä, että väittävät onnenonkijaksi. Välit on hyvät, kun niitä ei ole. Lapsenlapsiksi riittää tyttären lapset, vävyn kanssa ollaan hyvissä väleissä. Sen sijaan poikien perheet on pidetty etäällä, ettei tarvitse miniöitten meidän takia yöuniaan menettää. Vielä kun ne lopettaisi sen marinan, että heidän lapsia ei koskaan hoideta.

[/quote]

Noin ehdottomasti kannattaa tehdä, jos normaalit käytöstavat tuntuvat aivan liian vaativilta.

Vierailija
6/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:38"]

[/quote]

Noin ehdottomasti kannattaa tehdä, jos normaalit käytöstavat tuntuvat aivan liian vaativilta.

[/quote]

Totta, miniöiltä ei kannata edes odottaa mitään käytöstapoja. Antaa niiden lojua omissa liemissään valittamassa, että anoppi ei auta ja lasten kanssa on kamalaa ja rahat on loppu, vaikka miehen vanhemmilla on omakotitalo ja 2 autoa.

Vierailija
7/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon olet miesystävän vanhempien kanssa tekemisissä ottaen huomioon sen, että ette asu yhdessä. Minä tapaan miesystäväni vanhempia max 2 krt/v, silloinkin sukujuhlissa tms. Asumme miehen kanssa 8 km etäisyydellä ja miehen vanhemmat noin 15 km etäisyydellä, mutta mies osaa mennä ihan yksin vanhempiaan tapaamaan. Ja kaiken kamaluuden lisäksi minulla on 2 lasta, miehellä ei yhtään, joten "anopin" pitäisi tavatessa haukkua ja moittia. Sitä hän ei silti tee.

Vierailija
8/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Tämä ei varmaankaan ole totta?Ei kai kukaan oikeasti ajattele näin?

Vierailija
9/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tollainen kääkkänä on anoppina. Näinhän se menee, lainat on minun mutta talo miehen, lapset on miehen, minä ajelen miehen autolla (tosin se on omani mutta anopin äly ei riitä ymmärtämään), minä en anna miehelle tarpeeksi ruokaa jne jne. Niin, ja hän kutsuu  minua tyttösukunimelläni tyyliin "Nieminen". Tekemisissä olen mahdollisismman vähän, onneksi ei tarvitse ollakaan. Mies häpeää äitiään mutta ihan sama mitä hänelle sanoo. Kun se äly ei riitä ymmärtämään.

Vierailija
10/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten ne pääsee sulle marisemaan, jos ette ole missään tekemisissä?

Vierailija
11/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:05"]

[/quote]

Miten ne pääsee sulle marisemaan, jos ette ole missään tekemisissä?

[/quote]

Missä kirjoitin, että minulle marisevat? Valittavat tyttärelle ja tämän miehelle, minun siskolleni ja omille vanhemmilleen. Sieltä se marina sitten tulee naurun kera meille: että nyt ne on keksineet, että heidät pitäisi viedä ulkomaille, kun tytär perheineen sinne viedään. Miksi pitäisi?

Vierailija
12/12 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hahah, ei vittu kuinka sekaisin jotkut voi olla! Kannattaisko harkita tota hoitoon menoa, josko ne ongelmat siitä vähenis.