Saako Espanjasta lonkeroa?
Kommentit (30)
Uskoni ihmiskuntaan rapisee taas.
Tai mikäli menet lomasaarten suomibaariin voit yllättyäkin. Manner-Espanjasta et saa.
Ei saa. Mutta sieltä saa varmaan miljoonaa muutakin juomaa kuin olutta.
Tarkoitatko siis tätä ihan aitoa Suomi-tuotetta? En tiedä, mutta epäilen ettei saa. Tai sitten enintään Fuengirolasta tms. Mutta erilaisia valmiita juomasekoituksia, myös ginistä, on kaupoissa Espanjassakin.
Ei saa. Mutta on kyllä monenlaisia hedelmäisiä mietoja alkoholijuomasekoituksia. Ne on usein paremman makuisia kuin nämä suomalaiset, koska niitä ei ole valmistettu käymisteitse (mikä helposti tekee tunkkaista makua jota sitten peitetään runsaalla sokerilla) vaan sekoittamalla kirkasta viinaa ja mehuja + hiilihappoa.
Tarkoitan jotain saman tyylistä kuin Suomen lonkerot. Asun täällä enkä ole lomailemassa.
t.ap
Tai ehdotus.. osta giniä (huonolaatuista) ja greippilimua, ongelma ratkaistu. Toki voisihan sen verran makuaistiaan avartaa, että maistelisi vaikka paikallisia viinejä kerran sinne saakka on raahautunut. Kanarian saarilla tehdään myös rommia, tosin pahanmakuista mielestäni, mutta kyllä se nyt cuba libressä menee.
Siis asut missä? Lomasaarilla ainakin kaupasta saa. Ootko liian laiska menemään itse kauppaan?
Smirnoff ice? Se on vähän lonkun tyylinen :D kyl sitä ainaki löytyy!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:32"]
Tai ehdotus.. osta giniä (huonolaatuista) ja greippilimua, ongelma ratkaistu. Toki voisihan sen verran makuaistiaan avartaa, että maistelisi vaikka paikallisia viinejä kerran sinne saakka on raahautunut. Kanarian saarilla tehdään myös rommia, tosin pahanmakuista mielestäni, mutta kyllä se nyt cuba libressä menee.
[/quote]
Sanoinko etten ole maistellut paikallisia viinejä??? Sanoin että etsin lonkeron tapaista, olisi kiva paikallisille ystävillekkin näyttää että tälläistä me usein Suomessa juodaan.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:33"]
Siis asut missä? Lomasaarilla ainakin kaupasta saa. Ootko liian laiska menemään itse kauppaan?
[/quote]
Ihan Kataloniassa asun ja katalaania puhun, koskaan en ole lomasaarilla käynyt eikä minua sinne saisi kirveelläkään uhaten menemään. Mieluummin lähden viikonlopuksi Pyreneille patikoimaan.
Ei saa. Mutta on kyllä monenlaisia hedelmäisiä mietoja alkoholijuomasekoituksia. Ne on usein paremman makuisia kuin nämä suomalaiset, koska niitä ei ole valmistettu käymisteitse (mikä helposti tekee tunkkaista makua jota sitten peitetään runsaalla sokerilla) vaan sekoittamalla kirkasta viinaa ja mehuja + hiilihappoa.
[/quote]
No, ainakin aito siideri valmistetaan käymisteitse. En koskekaan näihin kotimaisiin sotkuihin, jotka ovat juuri noita sekoituksia.
Miksi ihmiset aina tekevät omia olettamuksiaan ihmisistä tällä palstalla. Ei, en myöskään ole alkoholisti jos joku sitä epäilee...
t.ap
Tarkoitan jotain saman tyylistä kuin Suomen lonkerot. Asun täällä enkä ole lomailemassa.
t.ap
[/quote]
Asut Espanjassa mutta kuitenkin tulet tänne kyselemään moista... ???
Itse olen nähnyt Hartwallin Originialia jossain Benalmadenan "Suomi"-baarissa
Puerto Ricossa sai joskus hotellin kaupasta.
Niin ja suomibaareista varmasti saa. (2 kertaa viimesen 15 vuoden aikana käynyt joten ei sen parempaa asiantuntemusta)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:54"]
t.ap
[/quote]
Asut Espanjassa mutta kuitenkin tulet tänne kyselemään moista... ???
Itse olen nähnyt Hartwallin Originialia jossain Benalmadenan "Suomi"-baarissa
[/quote]
Huoh, eli ei saa kysyä jos täällä vaikka sattuisi olemaan muita suomalaisia jotka asuvat Espanjassa? Anteeksi kun pilasin päiväsi tyhmällä kysymykselläni. Hankala kysyä näiltä espanjalaisilta täällä että onko täällä lonkeroa kun tuskin ymmärtäisivät.
t.ap
Alkon lonkero on periaatteessa laiha gini/greippi paukku. Eli kai Espanjassa on Giniä ja Greippilimsaa, niitä kun sekoittaa ja tekee miedon paukun niin siinä on talonlonkero. Ruokakaupan lonkerot on käyttämällä tehtyjä hiivaliemiä..yök.
t.ap
[/quote]
Osta greippimehua ja ginia. Sekoittele sopivasa suhteessa liemiä keskenään ja tee itsellesi maistuva sekoitus. Siinä sitä lonkeroa on kerrakseen.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:44"]
Miksi ihmiset aina tekevät omia olettamuksiaan ihmisistä tällä palstalla. Ei, en myöskään ole alkoholisti jos joku sitä epäilee...
t.ap
[/quote]
Olet menossa viinimaahan ja kyselet lonkeron perään kun et juo olutta. Hmm, paneehan se ainakin minut ajattelemaan. Pitäisikö sen vielä olla jotain limulonkeroa? Olen nähnyt kaupassa ja baarissa ihmisiä, jotka ostavat sitä. Kyllä juomisen helppous ja sitä kautta humalahakuisuus näyttää olevan ainakin yksi motiivi. Ne tuntuvat myös olevan naisten ja nuorten juomia, ehkä makeutensa takia (limulonkerot siis).
Ginin kanssa saat ihan mitä tahansa blandista Espanjastakin. Tilaa vaikka giniä ja (Schweppesin) Bitter Lemonia, pääset aika lähelle suomalaista klassikkolonkeroa (gin + grape-limu). Gin toniciakin voit juoda.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:06"] [quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:32"]
Osta greippimehua ja ginia. Sekoittele sopivasa suhteessa liemiä keskenään ja tee itsellesi maistuva sekoitus. Siinä sitä lonkeroa on kerrakseen. [/quote]
Limsaa ennemmin, mehusta puuttuu hiilihappo ja "lonkerosta" tulee väljähtäneen oloinen.
Jostain Suomi-baarista voi löytyä, muualta ei.