Vierailija

Lainaus siis alla olevasta uutisesta. Onko mitään järkeä? Päiväkoti-ikäinen lapsi olisi aina pari viikkoa kerralla kotona, jos ei saisi yhtään yskähdystä tai aivastusta tulla. Plus se oireeton päivä. Työnantajat kiittävät ja talous nousuun! Joudun kyllä jatkossakin viemään jo terveen, mutta vielä niiskuttavan lapsen hoitoon.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/dcf617be-342d-49e9-8b02-b91598caaf74

• ylös 7
  • alas 12

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Onneksi ei ole tullut ja tuskin tuleekaan mitään virallista ohjeistusta asiasta. Voi toimia kuten parhaaksi näkee.

Vierailija

Tällainen ohjehan on ollut aina. Mutta minä-minä-ihmisethän ajattelevat vain itseään. Mitä siitä, vaikka joku muu lapsi/hoitaja tai heidän perheenjäsensä eivät olisi perusterveitä. Itselläni on päiväkodin henkilökuntaan kuuluva kahden lapsen äiti ystävänä, jolla on vakava perussairaus. Pystyy työnsä tekemään, mutta korona on hyvin todennäköisesti tuhoisa. Veikkaan, että ehdotat saikulle jäämistä/ työpaikan vaihto) ( ihan kuin nuo saisi niin vaan). Tärkeintähän sinulle on sinä ja muista viis.

• ylös 14
  • alas 6
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joo, onneksi tämä ei ole virallinen ohjeistus. Meidän päiväkodin henkilökunta yritti kyllä sanoa, että pienelläkään nuhalla ei saisi palata hoitoon. Myönsivät sitten kyllä, että virallisen ohjeistuksen mukaan toimitaan. Ymmärrän kyllä, että henkilökuntaa huolestuttaa oma terveys, kun koronatestejä ei tehdä, mutta pakko on vanhempienkin käydä töissä.

Vierailija

Eikö nyt juuri Thl ohjeistanut, että nuhassa ja yskässä saa palata hoitoon ja kouluun. Kunhan oireet ovat lieventyneet.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tällainen ohjehan on ollut aina. Mutta minä-minä-ihmisethän ajattelevat vain itseään. Mitä siitä, vaikka joku muu lapsi/hoitaja tai heidän perheenjäsensä eivät olisi perusterveitä. Itselläni on päiväkodin henkilökuntaan kuuluva kahden lapsen äiti ystävänä, jolla on vakava perussairaus. Pystyy työnsä tekemään, mutta korona on hyvin todennäköisesti tuhoisa. Veikkaan, että ehdotat saikulle jäämistä/ työpaikan vaihto) ( ihan kuin nuo saisi niin vaan). Tärkeintähän sinulle on sinä ja muista viis.

Itse hakisin tuossa tilanteessa ihan tahansa muuta työtä, kyllä jossain vaiheessa tärppää. Palaisin vaikka koulun penkille. Missään ei taudit kierrä niin tehokkaasti kuin päiväkodissa. Varmasti ei nuo lasten perusflunssat tee hyvää, jos korona on tuhoisa.

Vierailija

Meidän pk:ssa on ohjeistus että kun oireet ovat vähenemään päin, voi palata takaisin hoitoon.

Vierailija

Järkeähän tuossa saa käyttää, niin me käytämme siellä päiväkodissakin. 

Esim. lapsellasi on yksi kuumeeton päivä, yksi oksentamaton päivä. 
Nuhaisena on kautta aikojen lapset tulleet hoitoon, kuitenkin nuhassakin hyvä ohje ( normaalisti, jos tätä korona-aikaa ei lasketa) on se, että lapsi jaksaa touhuta normaalisti ja pystyy ulkoilemaan ne päiväkodin pitkätkin ulkoilut.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Meille korvalääkäri jo ennen korona sanoi, että ihminen tartuttaa niin kauan kuin oireita on.

(mahatautia vielä viikonkin oireiden loppumisen jälkeen)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nuhaisena on kautta aikojen lapset tulleet hoitoon, kuitenkin nuhassakin hyvä ohje ( normaalisti, jos tätä korona-aikaa ei lasketa) on se, että lapsi jaksaa touhuta normaalisti ja pystyy ulkoilemaan ne päiväkodin pitkätkin ulkoilut.

Lapsella voi ola vain nuha, mutta se voi silti tartuttaa koronan johonkin toiseen.

Pitäkää oireiset lapset kotona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten ihmisten pitääkin varoa. Enemmistö ei voi loputtomasti tanssia vähemmistön ehdoilla.

Vierailija

Meillä lapset on 80% syksystä ja talvesta nuhassa, ei ole mitenkään mahdollista olla noin paljon töistä pois. Pahoittelut siitä. Toki otetaan kotiin heti kun vaikuttaa normaalia räkäisemmältä tai yskivämmältä tai nousee kuume.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Lapsen lievä nuha/yskä voi kestää pari viikkoa helpostikin, ei siitä tulisi mitään jos pitäisi olla yksi täysin oireeton päivä välissä. Tiedän joitain perheitä, jotka ovat olleet ihan pulassa kun päiväkodista soitetaan hakemaan lapsi kotiin joka aivastuksesta ja räkätipasta, ja kuukaudessa ehtii töihin ehkä viikoksi tämän takia. Ja koronatestissä ovat myös tavanneet ihan yhtenään. Ei kenenkään talous kestä semmoista, eikä työnantaja katso hyvällä, kun ei kahdesti päivässä aivastavalle lapselle kirjoiteta sairaslomalappua. Onneksi/toivon mukaan tulee vähän järkeä tähän hommaan ja vanhempien kyykytykseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lapsella voi ola vain nuha, mutta se voi silti tartuttaa koronan johonkin toiseen.

Pitäkää oireiset lapset kotona.

Sanopa tuo työnantajille. Vai pitäisikö kaikkien pikkulasten vanhempien heittäytyä työttömäksi?

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Ei ole mahdollista hoitaa tervettä lasta kotona, jotkut meistä käy töissä. Ja meillä päin ohjeena onkin, että päikkyyn saa tulla kun oireet helpottamaan päin ja lapsi kuumeeton, astmalapsihan saattaa köhiä flunssan jälkeen viikkokausia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse hakisin tuossa tilanteessa ihan tahansa muuta työtä, kyllä jossain vaiheessa tärppää. Palaisin vaikka koulun penkille. Missään ei taudit kierrä niin tehokkaasti kuin päiväkodissa. Varmasti ei nuo lasten perusflunssat tee hyvää, jos korona on tuhoisa.

Tämä. Päiväkodissa on ilman koronaakin valtava infektioriski esim. influenssaan, ei se ole sellaiselle vakavasti perussairaalle ihmiselle sopiva työpaikka jolla on iso riski kupsahtaa seuraavaan hengitystieinfektioon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos nykyinen työ on hengenvaarallinen, niin silloin se pitää lopettaa, oli sitä seuraavaa työpaikkaa tiedossa tai ei. Kahden lapsen äiti vielä.

Vierailija

Ei sitä yhtä oireetonta päivää tarvitse enää nuhan jälkeen viettää. Juuri oli uudet ohjeistukset. Kuumeen jälkeen yksi oireeton päivä.

Vierailija

Kaikki sympatiani pikkulasten vanhemmille. Mä varmaan tappaisin itseni ja lapseni jos nyt olisin samassa tilanteessa. Onneksi ainut lapseni täytti 18v. Ehän tässä korona touhussa ole enää mitään järkeä.

Vierailija

Ei niillä lapsille olisi juuri lainkaan tartunta tauteja, jollei jotkut itsekkäät sinne veisi nuhaisina.

Pitäisi ola tiukkana, että vain täysin terveenä saa tulla.

Vierailija

Tuo ohjehan on aina ollut. Yksi kuumeeton päivä pitää olla poissa.

Viime talvena kun oltiin tarkkoja eikö räkäisiä lapsia saanut tuoda niin pysyttiin paljon terveempiä.
Yksi nuhainen tartuttaa päivässä puolet ryhmästä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.