Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopeta huonot ystävyyssuhteet - tulet terveeksi

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:49"]

No jos on elämästään useamman ystävyyssuhteen katkaissut, sitä voisi katsoa myös peiliin. Monta "huonoa" kaveria samalla ihmisellä voi kertoa myös henkilöstä itsestään.

[/quote]

Jos kymmenistä kavereista ja ystävistä dumppaa kolme riitelijää, niin se on prosentuaalisesti aika pieni määrä. Peiliin olen katsonut, mutta kyseisissä yksinriitelijöissä syyn olen löytänyt heistä. Minulla on yhä ystäviä, heillä ei. On olemassa ihmisiä, joilla on aina huono päivä ja syy löytyy muista ihmisistä. Luonnevikaisiksihan heitä kutsutaankin.

Kun tapaa paljon ihmisiä, niitä vaikeitakin osuu kohdalle joskus. Itselläni on ongelmana se, että moni haluaa musta läheisemmän ystävän, mihin itse olen valmis. Sitten kiukutellaan siitä, kun mulla on muita kavereita ja perhe jne.

Vierailija
2/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:49"]

No jos on elämästään useamman ystävyyssuhteen katkaissut, sitä voisi katsoa myös peiliin. Monta "huonoa" kaveria samalla ihmisellä voi kertoa myös henkilöstä itsestään.

[/quote]Varmasti. Joskus niin että se jolle ne "huonot ystävät" kertyvät ei kuitenkaan itse ole hirviö vaan rajaton, läheisriippuvainen, vääristyneellä tavalla kiltti ja siksi vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä tai itse kokeen vetoa heihin. Siksi on hyvä irrottautua ja huomata oma osuutensa jotta voi kasvaa/eheytyä ja luoda terveempiä ihmissuhteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ystävyyssuhde katkaistaan epäluotettavuuden yms. takia.

Mutta vastustan kertakäyttöihmissuhteita. Sitä, että kaveri laitetaan kiertoon, jos hänellä on ikävä elämänvaihe, eikä jaksa olla pirteä, hauskaa seuraa ja edustava. Tuntuu, että tällainen toiminta on lisääntymässä. 

Tuttavat on erikseen, mutta oikeat ystäväni saavat soittaa minulle huolistaan vaikka keskellä yötä ja menen heitä katsomaan sairaalaan jne. 

Vierailija
4/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 11:56"]

Mutta vastustan kertakäyttöihmissuhteita. Sitä, että kaveri laitetaan kiertoon, jos hänellä on ikävä elämänvaihe, eikä jaksa olla pirteä, hauskaa seuraa ja edustava. Tuntuu, että tällainen toiminta on lisääntymässä. 

Tuttavat on erikseen, mutta oikeat ystäväni saavat soittaa minulle huolistaan vaikka keskellä yötä ja menen heitä katsomaan sairaalaan jne. 

[/quote]

Sitten minulla ei varmaan ole ystäviä, koska en taatusti ilostu, jos minut herätetään yöllä kuuntelemaan murheita ja lähde yöllä sairaalaan. Täytyy nyt jokaisella sen verran läheistä tukiverkkoa olla vaikka perheestään, ettei yöllä herätä ystäviään jokaiseen vastoinkäymiseen ja jaksa odottaa, että tulevat päivällä katsomaan sairaalaan.

Juuri tuollaisia ihmisiä en jaksa, joiden takia pitäisi olla koko ajan ilmaisena varallaolona, että koska taas maailma romahtaa ja ring ring, puhelin soi.

Vierailija
5/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä mä oon huono ystävä. Kun en jaksanut ottaa yhteyksiä. Eikö muuhunkaan jaksettu. Sitä mä oon yksin ja mietin., että niin ehkei muna kans ahalutakaan olla... Ja n sit ota yhteyttä. Jää jos kaikki ajattelee noin, niin sit  se on yksinäistä. Yksinäistä on.

Vierailija
6/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 12:12"]

[/quote]

Sitten minulla ei varmaan ole ystäviä, koska en taatusti ilostu, jos minut herätetään yöllä kuuntelemaan murheita ja lähde yöllä sairaalaan. Täytyy nyt jokaisella sen verran läheistä tukiverkkoa olla vaikka perheestään, ettei yöllä herätä ystäviään jokaiseen vastoinkäymiseen ja jaksa odottaa, että tulevat päivällä katsomaan sairaalaan.

Juuri tuollaisia ihmisiä en jaksa, joiden takia pitäisi olla koko ajan ilmaisena varallaolona, että koska taas maailma romahtaa ja ring ring, puhelin soi.

[/quote]

No mulla on nyt käynnissä juuri se vaikea elämänvaihe, ja kyllä mulle on kaikki hyvät ( ja vähän etäisemmätkin) ystävät sanoneet, että soita milloin vaan, vaikka keskellä yötä. En kuitenkaan ole soittanut, mutta on kiva tietää, että on ihmisiä, jotka ovat aina valmiina auttamaan.

Ja toi toinen osuus on aika höpöä muutenkin. Jos on ihan normaali sairaalatapaus, ei sinne ketään edes oteta heilumaan keskellä yötä. Ja jos on tarpeeksi vakava, niin kyllä mä ainakin menisin pää kolmantena jalkana.

Vierailija
7/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

No mulla on nyt käynnissä juuri se vaikea elämänvaihe, ja kyllä mulle on kaikki hyvät ( ja vähän etäisemmätkin) ystävät sanoneet, että soita milloin vaan, vaikka keskellä yötä. En kuitenkaan ole soittanut, mutta on kiva tietää, että on ihmisiä, jotka ovat aina valmiina auttamaan.

Ja toi toinen osuus on aika höpöä muutenkin. Jos on ihan normaali sairaalatapaus, ei sinne ketään edes oteta heilumaan keskellä yötä. Ja jos on tarpeeksi vakava, niin kyllä mä ainakin menisin pää kolmantena jalkana.

[/quote]

Jokainen tavallaan. Toki kaikki sanoo, että soita milloin haluat. Ei kai kukaan niin hullu ole, että suoraan sanoo, että älä nyt helvetissä yöllä herätä. Mutta itselleni ei tulisi mieleenkään herätellä kavereita yöunesta omien murheiden takia. Heillä on aamulla töihin lähdöt ja lasten hoitoonviemisen yms. omat rankkuutensa elämässä. Jos en voi päiväaikaan hoitaa asioitani, niin sitten tarvitsen jo ammattiapua.

Ja jos joudun vakavan onnettomuuden uhrina sairaalaan yöllä, siitä ilmoitetaan lähiomaiselle ja sukulaisille. Ei sinne voi raahata koko kaveriporukkaa pää kolmantena jalkana. He ehtivät tulla vierailuaikaan. Näin myös sairaala toivoo. Ensiavuissa on muutenkin niin ahdasta, ettei toivota isoa kaveriporukkaa sinne hästäämään.

Vierailija
8/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen joskus tehnytkin, ja tulen aina tekemäänkin, jos on ihan pakko; lopetan. Kyllä olen saanut jopa hyökkäyksiä osakseni sen takia, mikä kertoo karua kieltään siitä ihmistyypistä, mutta karavaani kulkee, vaikka koirat välillä haukkuvatkin. En halua olla tekemisissä ilkeiden ja häijyjen naljailevien ja alistavien ihmisten kanssa, en siedä ihmisiä, jotka saavat oman voimansa muiden vahingoittamisesta, jotka saavat voimansa hajota ja hallitse -tyylisestä riitojen rakentelusta. Koska itse olen melko kiltti ja rakentava ihminen, on näitä käärmeitä tullut elämääni ajan mittaan useampikin, ja jokainen vain lopulta lähteäkseen, koska minä en sellaista katsele ja siedä, siinä vaiheessa kun sen ihmisen perusluonne on valjennut minulle. Sukua tai kaveri, ei sen niin väliä, lähdöt saavat minun elämästäni. Elämässäni on hyviäkin ihmisiä, jotka eivät luontaisesti ollenkaan ole tuollaisia.

Vierailija
9/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jokainen tavallaan. Toki kaikki sanoo, että soita milloin haluat. Ei kai kukaan niin hullu ole, että suoraan sanoo, että älä nyt helvetissä yöllä herätä. Mutta itselleni ei tulisi mieleenkään herätellä kavereita yöunesta omien murheiden takia. Heillä on aamulla töihin lähdöt ja lasten hoitoonviemisen yms. omat rankkuutensa elämässä. Jos en voi päiväaikaan hoitaa asioitani, niin sitten tarvitsen jo ammattiapua.

Ja jos joudun vakavan onnettomuuden uhrina sairaalaan yöllä, siitä ilmoitetaan lähiomaiselle ja sukulaisille. Ei sinne voi raahata koko kaveriporukkaa pää kolmantena jalkana. He ehtivät tulla vierailuaikaan. Näin myös sairaala toivoo. Ensiavuissa on muutenkin niin ahdasta, ettei toivota isoa kaveriporukkaa sinne hästäämään.

[/quote]

Tarkoitin huolista soittamisella keskellä yötä esim. tilannetta jossa minulla oli tulevaisuuteni kannalta elämäni tärkein päivä seuraavana päivänä ja klo 23 sain tietää äitini olevan kuolemaisillaan toisella puolella maapalloa. Ihana ystäväni auttoi ja pysyin järjissäni.

Sairaalakäynneistä kirjoittaessani tarkoitin ihan vierailuajalla tapahtuvia. Olen sairastanut syövän ja osa ns. ystävistäni hävisi sen aikana.

t.11

Vierailija
10/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi mielisairas kadehtiminen, toisen ihmisen alistaminen ja hallitseminen ei ole hyvä yhtälö. Ja tosta kadehtimisesta johtuva paskanpuhuminen on ihan järjetöntä!

Voisiko sitä EDES YRITTÄÄ muuttua asiallisemmaksi.No ei!
Sairaus on sairaus ja sitä täytyy terveen
osapuolen ymmärtää.
Mutta itseään on lupa suojella ja pitää terveellä tavalla "rajat "Sairaan ihmisen oikkuiluun.

Vierailija
11/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tyypit vaan levittävät pahoinvointia! Ja niistä kannattaa pysyä erossa.

Vierailija
13/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sillä tulee yksinäiseksi. Vaikka en siis periaatteessa eri mieltä olekaan, niin mietin kuitenkin, että onko se huono ystävyys kuitenkin parempi kuin ei mitään.

Vierailija
14/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 08:08"]Ainakin sillä tulee yksinäiseksi. Vaikka en siis periaatteessa eri mieltä olekaan, niin mietin kuitenkin, että onko se huono ystävyys kuitenkin parempi kuin ei mitään.
[/quote]

Ei ole, huonot ystävät aiheuttavat epävarmuutta ja ahdistusta elämään, vaikka yhteyttä ei suoraan huomaisi. Psykologikin tai joku muu ammatti-ihminen, sukulainen tms on parempi "ystävä" siksi aikaa kun etsii niitä uusia hyviä ystäviä elämäänsä huonojen jättämisen jälkeen.

Vierailija
15/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti antoisaakin ystävyyksiä

Vierailija
16/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkeilevat kannattaa lopettaa kyllä, se on omaksi parhaaksi. Kyllä ystävvyyden pitää antaakin jotain.

Vierailija
17/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Muutaman ystävyyssuhteen olen katkaissut eri syistä. Yhden kanssa kasvoineen eri suuntiin, yhden kanssa sai jatkuvasti riidellä kun muut ihmiset hämmensivät välissä, yhden kanssa en jaksanut sitä mielisairasta kadehtimistakin ja juonittelua... Nyt on yksi kaveri taas poistolistalla, kun jatkuvasti valittaa ja kiukuttelee.

en ymmärrä miten kukaan jaksaa aikuisia riitelijöitä. Olen ajatellut, että mieluummin olen vaikka yksin kuin jatkuvasti riidoissa. Nuo riidat ovat siis yksipuolisia. Olen onnistunut kohtaamaan useamman yksinriitelijän, jotka hämmästyttävät kyvyillään saada oma paha olo johtamaan muista ihmisistä.

Vierailija
18/18 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ystävä sai yhen kaverin jonka kaa se on koko aja me aina pidettii toisist mut sit sen uus ystävä Muutti kokonaan sen ihmisen se aivopesi sen tyylii.Koska sen käytös muuttu kokonaan sit siit tuli tosi ärsyttävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi