Asiaa ahdistelusta!
Olen nuori nainen ja minulle on koko ikä toitotettu "älä mene lenkille pimeällä", "ole varovainen" jne. Olen saanut olla rauhassa, mitä nyt "nätti tyttö" kommentoinnilta en ole säästynyt, kerran minut piiritti kaksi tummaa miestä - pääsin onneksi tilanteesta pois, autoilija kysynyt reittiohjetta ja tarjonnut tällä verukkeella kyytiä(en mennyt), on tööttäilty, on vislailtu(kesällä päällä sortsit ja t-paita). Aina joskus joku ihastuu ja ei kai ihminen tunteillensa mitään voi.
Kun näitä juttuja alkaa miettimään, niin aika paljon tossa on jo ahdistelua. Työskentelen opintojen ohella aspana ja sielläkin joku ukkeli kokee tarpeelliseksi mainita jotain ulkonäöstäni, kysyä milloin vuoro loppuu jne. En haluaisi luopua urheilusta, koruista, meikeistä, kynsistä tai kauniista vaatteista sen takia, että joku kusipää kokee tarpeelliseksi käyttäytyä näin vaan siksi koska olen nainen ja "nätti".
Haluaisinkin tietää, mitä merkkejä miehissä kannattaa varoa? Mua oikeasti pelottaa, että jonain päivänä mut vielä raiskataan tai mitä jos ahdistelu saa fyysisen muodon. Hyi helvetti soikoon.
Kommentit (4)
no kyllähän sulta saa kysyä koska vuoro loppuu. Oletko paranoidi?
Vierailija kirjoitti:
no kyllähän sulta saa kysyä koska vuoro loppuu. Oletko paranoidi?
En ole. Tuo oli huonosti muotoiltu, en siis tarkoittanut työkavereita(tietenkin saavat, kuuluu ihan perus smalltalkkiin, tiedetään) vaan siis miespuoliset asiakkaat on kyselleet "millos tytöllä loppuu vuoro😏" ja kas kummaa naispuoliset asiakkaat eivät ole tätä tehneet.
Rauhassa siis tarkotin sillä, että olen kuullut pahempiakin kokemuksia. Siis niin että se ahdistelu on mennyt fyysiseksi.
-ap