Vierailija

Opettajat, miksi ette hae myös ns. Huonoihin kouluihin? Teitä tarvitaan, kipeästi. Myös siellä huonoimmassa paikassa.

• ylös 0
  • alas 4

Kommentit (16)

Vierailija

Lisää liksaa, kun mm asumiskulut ovat korkeammat ja kaikki muukin maksaa enemmän?

Helsinki ei houkuttele, kun se on vähän syrjässä, niemellä ja sinne vie ruuhkaiset tiet, mutta ehkä kehäkolmosen ulkopuolelta pääkaupunkiseudulta voisi harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi joku haluaisi välttämättä muuttaa Helsinkiin, sillä onneksi opettajia koulutetaan ympäri Suomea eri yliopistoissa, joissa on opettajankoulutuslaitos. Korkeintaan joku lukion lehtorin virka saattaisi saada jonkun muuttamaan pääkaupunkiseudulle. Useimmat ihmiset haluavat asua lähellä sitä koti- ja opiskelukaupunkia, jossa heillä on omat vakiintuneet sosiaaliset kuviot ja mieluinen asunto. Kotiseudullaan ihminen saa puhua niin leveää murretta kuin haluaa eikä tarvitse opetella eikä kuunnella mitään stadin slangia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Palkka ei riitä asumiseen siellä.

T. Vaka ope

Et sinä ole oikea ope, vaan lastenhoitaja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T. Vaka ope

No sinä voit toki sanoa niin, mutta työnimike on opettaja ja palkka ovtes mukaan, joten aivan sama mulle mitä sinä höpötät. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T. Vaka ope

No sinä voit toki sanoa niin, mutta työnimike on opettaja ja palkka ovtes mukaan, joten aivan sama mulle mitä sinä höpötät. :)

No voittehan te itseänne vaikka presidentiksi itse nimittää.

Vierailija

Oliko tuo vitsi?

Opettaja käy virallisesti töissä joten se joutuisi itse maksamaan kokonaan elämisensä ja asumisensa Helsingissä mikä pk-seudun kuplahinnoilla ja opettajan palkoilla tarkoittaisi elämänlaadun kurjistumista melkein soppajonon tasolle.

Eihän Helsinkiin ole kuplan takia muutanut enää viimeiseen vuosikymmeneen kukaan työssäkäyvä vaan ainoastaan ne jotka elävät ja asuvat täysin tulonsiirtojen varassa joten hintatasolla ei ole näille mitään merkitystä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T. Vaka ope

Toki, heti kun työsopimuksessa lukee nimikkeenä presidentti, ja saan saman palkan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T. Vaka ope

Toki, heti kun työsopimuksessa lukee nimikkeenä presidentti, ja saan saman palkan.

Ihan voiy vaikka heti alkaa nimittää itseäsi residentiksi tai rinsessaksi. Et silti ole.

Vierailija

Kun tätä ei jaksa enää tehdä. Vaikka koronasta hiljalleen päästäiskin, resurssit on tiukalla ja vaatimukset katossa. Kaikkea kehittämistä pitäis jaksaa, vaikka perustyössä olis ihan tarpeeksi.

Vierailija

Viisikymppisenä vaihdoin alaa. Ne paljon kadehditut kaksi kuukautta kesälomaa menetin, mutta tilalle sain kymmenen kuukautta paljon mukavampaa työtä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.