Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Ninnu

Alkaa nyppiä tämä kotona oleminen. Opiskelu ei just nyt huvita, mutta jotain kuitenkin haluaisin tehdä ihan itsensä elättämiseksi. Onko Savonlinnassa mitään tarjolla? Työkkärin sivuilla on jotain, mutta kokemusasiantuntioita kaipaisin vinkkaamaan.

• ylös 1
  • alas 4

Kommentit (19)

Vierailija

Kannattaa kokeilla puhelinmyyntiä Infonorilla. Siellä on hyvä palkka ja asialliset työajat. Lisäksi saa oman työhuoneen..ei tarvii soitella mistään sermin takaa. Kiva työporukka. Minä olin siellä joku aika sitten, piti muuttaa opiskelujen perässä muualle, mutta meinasin jos tulee kesäloma, eikä oman alan duuneja saa, niin meen takasin tuonne.

Vierailija

Minäkin olin työttömänä Savonlinnassa. Sitten pääsin tekemään keikkahommia ravintoloihin, mutta palkka jäi aika pieneksi. Sitten joku mulle kans suositteli Infonoria, ja soitin sinne ja pian pääsinkin haastatteluun. Sain paikan ja onneksi. Tulot nousi huimasti, kun pystyin samalla tekemään edelleen noita keikkahommia. Sain koulutuksen myyntihommaan ja aluksi oli toki vaikeeta, mutta kun noudatin ohjeita ja olin sinnikäs pääsin hyville provisioillekin. Siis on Infonorilla myös pohjapalkkakin, joten se on kyllä hyvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sanomalehden jakajia haettiin jossain vaiheessa. Ja eiks kaupan ala työllistä aina.. tosin osa-aikaisesti.

Vierailija

Ei lehden jakelulla ja osa-aikaisella kaupanhommien palkalla kyllä elä. Hyvä ystäväni on töissä puhelinmyyntifirmassa (olisiko ollut Scanria niminen). Oli saanut tuolta töitä juurikin noiden kaupanhommien lisäksi. Eli pystyy tekemään iltaisin ja viikonloppuisin kaupassa vuoroja ja arkipäivisin on soittelemassa yritysmyyntiä. Pystyi muuttamaan isompaan ja parempaan asuntoonkin. 

Vierailija

Minä soitin sinne Infonorille ja sovittiin haastattelu tälle viikolle. Kuulosti puhelimessa ainakin lupaavalta. Oon ollu kerran myymässä lehtiä, mutta luulen että tämä b2b-kauppa on paremminkin mun juttu. Työaika ainakin inhimillisempi. Ja mitä katsoin etukäteen myytävää palvelua, niin vaikutti sellaiselta toimivalta ja helposti myytävältä. Katsotaan miten äijän käy.

Vierailija

Minä aloitin keväällä opiskelujen päätyttyä Infonorilla puhelinmyynnissä. Tervetuloa vaan taloon. Kiva porukka meillä. Ei ole puhelinmyynti niin kauheaa kuin annetaan ymmärtää. Rohkeasti vaan kokeilemaan. Yrittäjille on helppo myydä toimivaa tuotetta. Itse oon tykännyt. Meillä kuukausipalkka + provisio. Kyllä mun palkka on 2000 paremmalla puolella. Ihan hyvin 7 tunnin työpäivällä. Siistiä sisähommaa omassa työhuoneessa.

Vierailija

Moni näyttää suosittelevan tuota puhelinmyyntiä. Mitä jos ei ole kokemusta tai jos jännittää sitä soittamista? Voisko silti päästä kokeilemaan? 

Oke

Vierailija kirjoitti:
Moni näyttää suosittelevan tuota puhelinmyyntiä. Mitä jos ei ole kokemusta tai jos jännittää sitä soittamista? Voisko silti päästä kokeilemaan? 

Minullakaan ei ollut kokemusta, mutta hyvässä firmassa saa hyvän koulutuksen.
Infororilla olin töissä useita vuosia, ennen alan vaihtoa ihan muuksi. Siellä alussa sai perehdytyksen puhelinmyynnin saloihin. Ja jatkuvasti työssä tuettiin ja ohjattiin jatkossakin.
Alussa tosiaan voi jännittää se soittelu, mutta kyllä se sitten muutaman päivän päästä helpottaa. Toki vaatii sinnikkyyttä. Kannattaa uskaltaa kokeilla.

Vierailija

Minä olin Savonlinnassa puhelinmyyjänä. Olisinko kolme tai neljä kesää tehnyt opiskelujen välillä. Itse en pidä työstä jossa joutuu olemaan esillä (kauppa tai ravintola) tai joutuu kovin fyysistä työtä tekemään. Tämä sopi minulle. Ennätti samalla lukemaankin, kun töitä ei ollut kuin arkisin päivällä. Ei sitä tuntien vähyyttä kuitenkaan palkassa huomannut. Olin aika hyvä myyjä. Jos joskus oman alan työt jostain syystä loppuukin, niin pääsen varmaan takaisin. 

Vierailija

Jaaha, joku puhelinmyyntifirman mainosketju siis tämä.
Älä ikinä, siis IKINÄ, mene puhelinmyyjäksi.

Vierailija

Oon ollu Savonlinnassa pitkään työttömänä minäkin. Seuraan ketjua mielenkiinnolla. On korona-aikana varsinkin ollut avoimet paikat kiven alla. Itselläkin ikää jo sen verran että moni työnantaja karsastaa. Kuitenkin vielä pitkä aika eläkeikään. Eli jotain pitäisi itsekin keksiä. Te-toimisto painostaa, mutta samalla ei ole heilläkään tarjota mitään. Itsellä plakkarissa parikin tutkintoa ja vuosikymmenten työkokemus. Kaikki ideat on tervetulleita. Ehkä pitäisi sitä telemarkkinointiakin kokeilla, jos ei muuta keksi.

Vierailija

Savonlinnalaisena pidän tätä ketjua aivan älyttömänä. Hyvä mainos joo. Puhelinmyynti pitäisi kieltää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaaha, joku puhelinmyyntifirman mainosketju siis tämä.
Älä ikinä, siis IKINÄ, mene puhelinmyyjäksi.

Jep. Kaikki pitemmät tekstit saman kirjoittajan tekemiä. Tapahan se on tämäkin hakea työntekijöitä, mutta onko tällainen mainostaminen sallittua AV:llä. Modet hoi!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ei ole oikeaa suosittelua, vaan piilomainontaa...