Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Soitin kaikki terapeutit läpi, lähetin sähköpostia. Suurin osa ei vastaa mitään, loput vastaa että ei ole aikaa. Tympeämpää meininkiä kuin työnhaku. Ja jos jaksaa olla niin sinnikäs että terapeutin löytää, niin silloin ei todennäköisesti tarvitse terapiaa.

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (5)

Vierailija

Olen huomannut minduun sivulla että varsinkin pohjoissuomessa on todella huono tilanne terapeuttien osalta - niitä ei ole tarpeeksi.

Oma terapeuttini on ollut nyt reilun vuoden ihan täyteenbuukattu. Hän oli aikanaan (2019) minun ykkösvaihtoehto ja minulla oli onnea, että hänellä oli tilaa minulle. Toinen vaihtoehto vastasi tutustumiskäyntipyyntööni, että valitettavasti ei ole tilaa, joten ovat kyllä ruuhkautuneita.

Toivottavasti jaksat olla sinnikäs, se on sen arvoista! ❤

Vierailija

Ottavat mieluummin helppoja asiakkaita. 30-50 -vuotiaita naisia, jotka haluavat terapiaan, koska lapsuus ei mennyt ihan putkeen tai exä ei ollutkaan kiva, on loputon määrä. Heidän vuodatuksiaan on vaivatonta kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ottavat mieluummin helppoja asiakkaita. 30-50 -vuotiaita naisia, jotka haluavat terapiaan, koska lapsuus ei mennyt ihan putkeen tai exä ei ollutkaan kiva, on loputon määrä. Heidän vuodatuksiaan on vaivatonta kuunnella.
Ajattelin kanssa, että pitääkö yrittää olla kiinnostava tapaus, jotta pääsisi terapiaan.

Vierailija

Lähetin itsekin kymmenittäin sähköposteja. Lopulta löysin sellaisen, joka oli juuri vasta saamassa Kelan pätevyyden ja siksi psykoterapia-asiakkaita vasta hakemassa. Tämä lienee helpoin tie, kysy mukavalta vaikuttavilta terapeuteilta vinkkejä pian valmistuvista kollegoista (terapeutilla on aina työnohjaaja, joten joku saattaa tietää).

Toinen paras aika on ilm. elokuu tai joulukuu, koska monella syksyllä tai vuoden vaihteessa vapautuu paikka, jos on vapautuakseen.

Ihan kaamea homma kyllä, tsemppiä todella.